Grande Punto Abarth SS

Grande Punto Abarth SS
Grande Punto Abarth SS sd

Το AUTO 24 οδηγεί το νέο Grande Punto Abarth SS και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του

Γιατί, αυτό είναι Grande Punto Abarth SS. Κλείνει πονηρά το μάτι στον ανταγωνισμό (βλέπε Opel Corsa OPC, Mini CooperS, Peugeot 207 RC, Renault Clio RS) με τις επιδόσεις …φωτιά που έχει αλλά και την συναρπαστική συμπεριφορά στο δρόμο και στο τέλος της διαδρομής βγάζει … κοροϊδευτικά την γλώσσα λόγω τιμής και όχι μόνο.



Ανέκαθεν η Fiat είχε στην γκάμα της κάποια ξεχωριστά μοντέλα. Για νέους και γρήγορους οδηγούς , με όπλα αφενός την δύναμη του κινητήρα σε συνδυασμό με την καλή συμπεριφορά στο δρόμο και αφετέρου την φιλική τιμή. Όπως για παράδειγμα το Uno Turbo. Τελευταίο δημιούργημα αυτής της φιλοσοφίας της ιταλικής φίρμας , ήταν το Punto GT. Με το τουρμπάτο μοτέρ των 1.400 κ.ε. που έγινε σήμα κατατεθέν για τους νέους (αλλά και τους γκαζιάρηδες) της εποχής. Αλλά και με τις κόντρες στην Κατεχάκη και την παραλιακή με τα Citroen Saxo και τα Paugeot 106 Rally, να έχουν μείνει στην ιστορία.








Τα χρόνια πέρασαν και, η έλλειψη ανάλογων μοντέλων στέρησε από την ιταλική φίρμα ένα σημαντικό μερίδιο νέων –που αποτελούν και το μεγαλύτερο μέρος- καταναλωτών. Αυτή την αδυναμία, ήρθε λοιπόν να την καλύψει , και με τον καλύτερο μάλιστα τρόπο, με την αναβίωση της Abarth. Και, όπως τουλάχιστον δείχνουν τα πράγματα, η κίνηση αυτή ήταν … ματ για τους Ιταλούς, που πλέον «παίζουν» στην κατηγορία των γρήγορων από θέση ισχύος.



Αυτό το διαπιστώσαμε οδηγώντας το πανέμορφο 500 Abarth και το επιβεβαιώσαμε σε όλο του το μεγαλείο πίσω από το τιμόνι του Grande Punto Abarth SS, που μας συνοδεύει τις τελευταίες ημέρες.




Αστείρευτη δύναμη



Το… μυστικό του Grande Punto Abarth SS (Esseesse), είναι κρυμμένο κάτω από το καπό του ιταλικού μοντέλου. Και δεν είναι άλλο από τον γνωστό κινητήρα των 1.400 κ.ε. του γκρουπ Fiat, ο οποίος για την περίσταση φθάνει να αποδίδει 180 άλογα. Στηνη απλή έκδοση του Abarth, ο κινητήρας αποδίδει 155 ίππους. Που, όπως και να το κάνουμε, μόνο λίγοι δεν είναι. Στην έκδοση SS, το εργοστασιακό τούρμπο έχει αντικατασταθεί από ένα της Garrett και μαζί με την ιπποδύναμη ανεβάζει στα ύψη και την ροπή, η οποία είναι πλέον στα 27,5 Kgm. Η ροπή αρχίζει να εμφανίζεται σταδιακά από τις 2.500 στροφές ανά λεπτό, το μοτέρ είναι εξαιρετικό στις μεσαίες στροφές ενώ η δύναμη και η εκρηκτικότητα του κινητήρα φθάνουν στο μάξιμουμ όσο η ένδειξη στο στροφόμετρο αγγίζει στα κόκκινα.








Το Grande Punto Abarth SS «χτυπάει» τελική που φθάνει τα 215 χλμ./ ώρα ενώ για να επιταχύνει από τα 0στα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 7,3 δευτερόλεπτα. Δεν είναι όμως οι συγκεκριμένες επιδόσεις αυτό που σε συναρπάζει με τον ιταλικό σκορπιό (σήμα της Abarth). Είναι το συνολικό πακέτο. Αφού το αυτοκίνητο διαθέτει αστείρευτη δύναμη στο μεγαλύτερο εύρος των στροφών, με αποτέλεσμα κάποιες προσπεράσεις να γίνονται παιχνιδάκι, ενώ δίνει στο Abarth το πάνω χέρι στις προκλήσεις –που είναι πολλές – για κόντρες σε φανάρια και όχι μόνο.



Σε ένα αυτοκίνητο με τέτοιο καυτό ταμπεραμέντο, το ζητούμενο δεν είναι μόνο το πώς και σε πόσο χρόνο θα επιταχύνεις, αλλά και το πώς θα σταματήσεις. Και για την απρόσκοπτη ακινητοποίηση του ιταλικού μοντέλου φροντίζουν 4 αεριζόμενοι (διάτρητοι) δίσκοι με τις εμπρός δαγκάνες που διαθέτουν δύο πιστόνια η κάθε μια καθώς και τα ενισχυμένα τακάκια.




Εντυπωσιακά κρατήματα



Το αμέσως επόμενο ζητούμενο για το Grande Punto Abarth SS , είναι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Η χαμηλωμένη κατά 20 mm και με νέες ρυθμίσεις ανάρτηση, προσφέρει εξαιρετικά κρατήματα σε δρόμους με καλής ποιότητας οδόστρωμα. Σε κακό οδόστρωμα γίνονται αμέσως αντιληπτές οι όποιες ανωμαλίες του δρόμου. Το αυτοκίνητο είναι ουδέτερο , στις στροφές ο οδηγός μπορεί να κινηθεί με μεγάλη ταχύτητα χωρίς να φοβηθεί και να πατήσει φρένο, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες. Πάντως, ακόμη και αν το αυτοκίνητο χάσει στιγμιαία την επαφή του με το οδόστρωμα, η επέμβαση του συστήματος πρόσφυσης και ευστάθειας είναι άμεση «βγάζοντας» τον οδηγό από δυσάρεστες καταστάσεις και εξασφαλίζοντας υψηλό δείκτη ασφάλειας.




Σπορ εμφάνιση








Από αισθητικής άποψης, η έκδοση SS διαφοροποιείται από το απλό Grande Punto, χάρις στους ευμεγέθεις αεραγωγούς στο μπροστινό προφυλακτήρα που συνδυάζονται με τους προβολείς ομίχλης. Παράλληλα οι προφυλακτήρες είναι πιο ογκώδεις και εντυπωσιακοί, στους θόλους των τροχών έχουν τοποθετηθεί πρόσθετα «φρύδια» ενώ στο πίσω μέρος κυριαρχεί η μεγάλη αεροτομή οροφής, καθώς και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης τοποθετημένες στα άκρα του προφυλακτήρα. Βεβαίως να μην ξεχάσουμε και τις 18άρες ζάντες με το λογότυπο esseesse (SS, Super Sport δηλαδή) και τα σχετικά logo αυτοκόλλητα της Abarth. Η όλη εμφάνιση είναι άκρως εντυπωσιακή προσδίδοντας στο ιταλικό μοντέλο έντονο δυναμισμό.




Δια ταύτα



Για όσους τα 155 άλογα της απλής (αν είναι δόκιμος ένας τέτοιος όρος) έκδοσης του Grande Punto Abarth είναι λίγα, τότε η έκδοση SS αποτελεί ότι καλύτερο. Το σημαντικό είναι πως το κιτ τοποθετείται εκ των υστέρων στην έκδοση των 155 ίππων και κοστίζει 4.500 ευρώ (στην τιμή δεν συμπεριλαμβάνεται το κόστος εργασίας). Συνολικά η τιμή του αυτοκινήτου φθάνει τα 22.800 € (17.780 + 4.500) και είναι αποτελεί την φθηνότερη επιλογή σε σχέση με την ιπποδύναμη.




Στα συν



Εξαιρετικός κινητήρας

Πολύ καλές επιδόσεις

Σπορτιβ οδική συμπεριφορά

Απόδοση και αντοχή φρένων

Ελκυστική εμφάνιση

Πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός




Μείον



Θόρυβος κύλισης

Μέτρια αίσθηση τιμονιού




Grande Punto Abarth SS




ΤΙΜΗ: 22.280 €




ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ




Μήκος: 4,030 μ.


Πλάτος: 1,685 μ.


Ύψος: 1,480 μ.


Κινητήρας: 1.368 κ.εκ., τετρακύλινδρος 16βάλβιδος με turbo


Ιπποδύναμη: 180 ιπποι


Μέγιστη ροπή: 27,5 Kgm


Κιβώτιο: Μηχανικό έξι σχέσεων


Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς


Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 7,3 δευτερόλεπτα *


Τελική ταχύτητα: 215 χλμ./ώρα *


Κατανάλωση: 12 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο *

* Εργοστασιακές μετρήσεις




ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ



Αερόσακος οδηγού –συνοδηγού.

Αερόσακοι πλευρικοί

Αερόσακοι τύπου κουρτίνας.

ABS (Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Φρένων) με ΕΒD

ESP (Vehicle Dynamic Control)

Διζωνικός κλιματισμόςΥποβοηθούμενο ρυθμιζόμενο τιμόνι

Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό

Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός

Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες.

Ράδιο CD με ΜΡ3

Προβολείς ομίχλης

Δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων

Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών

Πίσω αεροτομή

Πλευρικά μαρσπιέ

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα