Honda Civic TypeR. Ένα χατς μπακ για το δρόμο, με αγωνιστικό dna

Honda Civic TypeR. Ένα χατς μπακ για το δρόμο, με αγωνιστικό dna

Με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7'', το κορυφαίο Civic όλων των εποχών είναι συγχρόνως και το ταχύτερο προσιοκίνητο χατς μπακ στην αγορά.

Το νέο Honda Civic TypeR αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, βάζοντας δύσκολα στον ανταγωνισμό με το εξαιρετικό μοτέρ των 310 ίππων.

Στην καρδιά του Civic Type R βρίσκεται ένας νέος, άμεσου ψεκασμού υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 2.0 VTEC TURBO με ισχύ, ροπή και επιδόσεις απαράμιλλες στην κατηγορία FWD (προσθιοκίνητων) hot hatch. Η μέγιστη ισχύς είναι 310 PS στις 6.500 rpm, και η μέγιστη ροπή 400 Nm στις 2.500 rpm – και οι δύο τιμές υψηλότερες από οποιοδήποτε προηγούμενο μοντέλο Honda Type R.

 

Οι επιδόσεις του Civic Type R είναι εξαιρετικές στην κατηγορία hot hatch: η επιτάχυνση από  0 -100 km/h ολοκληρώνεται σε 5,7 δευτερόλεπτα  – η ταχύτερη στην κατηγορία προσθιοκίνητων hatchback – ενώ η τελική ταχύτητα, όπου επιτρέπεται, αγγίζει τα 270 km/h . Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται με ένα ομαλής λειτουργίας, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που διασφαλίζει άμεση, ικανοποιητική σύνδεση με το σύστημα μετάδοσης, ενώ η ισχύς κατανέμεται στους εμπρός τροχούς.

Λειτουργικές σχεδιαστικές φόρμες

Οι μοναδικές στυλιστικές αλλαγές του Civic Type R χαρίζουν στο αυτοκίνητο μία δυναμική και γεμάτη αυτοπεποίθηση εμφάνιση εξυπηρετώντας όμως και λειτουργικούς σκοπούς. Η κομψή και αεροδυναμική σχεδίαση προδίδει ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο να διαπρέπει στις υψηλές ταχύτητες. Η έμφαση στην αεροδυναμική διασφαλίζει ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες και κορυφαία αεροδυναμική συμπεριφορά.

Η πίσω πτέρυγα έχει αναθεωρηθεί συγκριτικά με το Type R Concept.  Η δομή της αεροτομής – η γωνία, το ύψος, το σχήμα και τα κάθετα πτερύγια – έχει σχεδιαστεί προσεκτικά με σκοπό τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής πίεσης χωρίς σημαντική αύξηση της αντίστασης στις υψηλότερες ταχύτητες. Αυτό βελτιώνει το κράτημα, κυρίως στις στροφές υψηλών ταχυτήτων.

Ένα φαρδύ εμπρός σπόιλερ και βαθιές πλαϊνές ποδιές διαχειρίζονται τη ροή του αέρα και μειώνουν την άνωση, ενώ ο εμπρός προφυλακτήρας είναι σχεδιασμένος για να εμποδίζει το στροβιλισμό του αέρα γύρω από τους εμπρός τροχούς, αυξάνοντας την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητα και μειώνοντας τις δυνάμεις άνωσης.

Νέες, ελαφριές, αλουμινένιες 19άρες ζάντες υψηλής ακαμψίας, μοναδικές για το Type R, συμπληρώνουν τις οπτικές αλλαγές. Οι διευρυμένοι θόλοι των τροχών φιλοξενούν ελαστικά 235/35R19 που σχεδιάστηκαν ειδικά για το Type R.

Για τη διαχείριση της τεράστιας ισχύος του Type R, το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με ένα πακέτο φρένων Brembo υψηλών επιδόσεων, που έχει σχεδιαστεί ειδικά γι’ αυτό. Μπροστά, οι τετραπίστονες δαγκάνες παρέχουν επαρκή ισχύ πέδησης στα διάτρητα δισκόφρενα των 350 mm.

 

Καμπίνα με σπορ καταβολές

Μια σειρά αισθητικών και λειτουργικών αναβαθμίσεων μέσα στην καμπίνα ενισχύουν το σπορ χαρακτήρα του Type R. Όπως με τα προηγούμενα μοντέλα Type R, η λαβή του επιλογέα κατασκευάζεται από μηχανουργικά κατεργασμένο κράμα αλουμινίου. Σπορ καθίσματα υψηλής στήριξης, επενδυμένα με μαύρο ύφασμα τύπου σουέτ με κόκκινη διπλή ραφή παρέχουν στον οδηγό και το συνοδηγό άφθονη πλευρική στήριξη στις γρήγορες στροφές. Ασορτί κόκκινη διπλή ραφή εμφανίζεται επίσης στο μαύρο δερμάτινο τιμόνι και στο μαύρο κάλυμμα του λεβιέ ταχυτήτων. Η επένδυση οροφής αποτελείται από μαύρο ύφασμα, τονίζοντας τη σπορ εικόνα της καμπίνας.

Νέο “+R” mode αυξάνει την απόκριση και την αδρεναλίνη του οδηγού

Το νέο Civic Type R θα σηματοδοτήσει την είσοδο του νέου διακόπτη  “+R” που αυξάνει την απόκριση των διαφόρων συστημάτων του πλαισίου και της μετάδοσης. Το αποτέλεσμα είναι μία ακόμα πιο έντονη οδηγική εμπειρία, ιδανική για πίστα, που σίγουρα θα εκτιμήσουν οι λάτρεις της σπορ οδήγησης.

Όταν το +R mode είναι ενεργοποιημένο, η απόκριση του κινητήρα μεγιστοποιείται  με τη χαρτογράφηση της ροπής να αλλάζει σε πιο σπορ ρύθμιση με έμφαση στις επιδόσεις. Το σύστημα διεύθυνσης λαμβάνει λιγότερη υποβοήθηση και επομένως ανταποκρίνεται πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού, ενώ η βασική δύναμη απόσβεσης από το νέο σύστημα Προσαρμοζόμενων Αποσβεστήρων τεσσάρων σημείων – Adaptive Damper System αυξάνεται κατά 30%. Αυτό μεταφράζεται σε πιο σταθερή και ευέλικτη συμπεριφορά για υψηλές επιδόσεις.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα