Η Audi ανακαλύπτει το ναζιστικό παρελθόν της… λόγω της Auto Union

Η Audi ανακαλύπτει το ναζιστικό παρελθόν της… λόγω της Auto Union

Τα δημοσιεύματα των γερμανικών ΜΜΕ φέρουν την ηγεσία της Audi να είναι σοκαρισμένη από τον σφιχτό αναγκαλισμό της «μαμάς» Auto Union με το καθεστώς των ναζί.

Σοκ; Ίσως. Έκπληξη; Μάλλον καμία. Δεδομένου ότι όλοι οι κολλοσοί της γερμανικής βιομηχανίας αποκαλύπτεται ο ένας μετά τον άλλο ότι εργάσθηκαν σκληρά στο βωμό των όσων υποστήριζαν  ο Χίτλερ και η παρέα του.

Daimler, BMW, Porsche, VW, Hugo Boss, είναι μερικές από τις γερμανικές εταιρίες που στήριξαν τον ναζισμό στην Γερμανία.

Κάποιες από αυτές, προσπαθούν νε ξεθάψουν το παρελθόν τους, αναζητώντας ίσως τον εξαγνισμό από τα όσα έκαναν οι προκάτοχοί τους, μέσα από την αναγνώριση και την καταδίκη της δράσης τους. Αυτό όμως αρκεί;

Έτσι λοιπόν και η Audi χρηματοδότησε πρόσφατα μία έρευνα για να μάθει περισσότερα για το παρελθόν της. Η έρευνα αυτή αποδείχθηκε οδυνηρή για την εταιρία καθώς καταλογίζει στην Auto Union «ηθική ευθύνη» για το θάνατο 4.500 ανθρώπων σε ένα από τα επτά (7) στρατόπεδα καταναγκαστικής εργασίας που είχαν φτιάξει τα Ες-Ες για να εξυπηρετήσουν την εταιρία!

Ο άνθρωπος που μέχρι τώρα θεωρείτο “ιερό τέρας” για την Auto Union -από την οποία προήλθε η Audi- , o Δρ Richard Bruhn αποδεικνύεται μέσα από την έρευνα ότι είχε ισχυρές διασυνδέσεις με το καθεστώς του Χίτλερ. Ο συγκεκριμένος άνθρωπος τιμήθηκε από τους Ναζιστές για την προσφορά του στο καθεστώς αφού έγινε “Wehrwirtschaftsfuhrer” (στρατιωτικός οικονομικός ηγέτης) με την έναρξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, το 1939.

Η Auto Union μετατράπηκε σε πολεμική βιομηχανία σε όλη τη διάρκεια του πολέμου τροφοδοτόντας την γερμανική πολεμική μηχανή με τορπίλες, κινητήρες και άλλο υλικό. Μετά το τέλος του πολέμου ο Bruhn συνελήφθη και φυλακίσθηκε. Άγνωστο πως, στις αρχές της 10ετίας του 1950 κατάφερε να αποφυλακιστεί και με τα αμερικανικά κεφάλαια που είχαν “πέσει” στην οικονομία της κατεστρεμμένης Γερμανίας κατάφερε να φτιάξει την Audi.

Σύμφωνα με την έρευνα περισσότερα από 20.000 σκλάβοι αναγκάσθηκαν να εργαστούν για την Auto Union στα 7 στρατόπεδα αναγκαστικής εργασίας που ίδρυσαν οι Ναζί για αυτήν. Το ένα τέταρτο των σκλάβων ήταν Εβραίοι.

Ο Bruhn τιμήθηκε με τον Μεγαλόσταυρο του Τάγματος της Αξίας από την κυβέρνηση της (τότε) Δυτικής Γερμανίας το 1953 και  πέθανε ως «ήρωας» το 1964.

Τα στοιχεία της έρευνας που έχει τον τίτλο «Πολεμική οικονομία και εργατική χρήση από την Auto Union στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο» βασίζεται σε υλικό το οποίο βρισκόταν στα χέρια του καθεστώτος της πρώην Ανατολικής Γερμανίας.

Η ηγεσία της Audi κάνει λόγο για «σοκ» από την αποκάλυψη όλων αυτών των στοιχείων και εξετάζει την παροχή αποζημίωσης στα θύματά της που βρίσκονται ακόμη στη ζωή.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα