Η Ευρώπη αύξησε τις πωλήσεις αυτοκινήτων – Τι έγινε ανά χώρα και εταιρεία το 2019

Η Ευρώπη αύξησε τις πωλήσεις αυτοκινήτων – Τι έγινε ανά χώρα και εταιρεία το 2019
shutterstock

Ο Δεκέμβριος βελτίωσε την εικόνα της χρονιάς από τις αγορές αυτοκινήτων που πραγματοποιήθηκαν ώστε να μην μείνουν στοκ στις εταιρείες και πληρώσουν πρόστιμα.

Η αναταραχή που έπληξε την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία το 2019 δεν ήταν αρκετά δυνατή για να ζημιώσει τη ζήτηση για νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Στην πραγματικότητα, ο όγκος των πωλήσεων οχημάτων αυξήθηκε κατά 1,1% για την αγορά επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη των 27 χωρών, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με τα αρνητικά αποτελέσματα που σημειώθηκαν στην Κίνα και στις ΗΠΑ, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 8% και 2%, αντίστοιχα. Επιπλέον, το 2019 ήταν η πέμπτη συνεχής χρονιά ανάπτυξης για την Ευρώπη και το υψηλότερο αποτέλεσμα από το 2007, όταν η αγορά υπερέβη το όριο των 16 εκατομμυρίων μονάδων. Συνολικά, 15.757.412 νέα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν πέρυσι, ήτοι 171.452 παραπάνω από το 2018. Κι όλα αυτά, σύμφωνα με την έρευνα της Jato.

Ωστόσο, αυτά τα θετικά αποτελέσματα εξηγούνται σε μεγάλο βαθμό από τις αγορές αυτοκινήτων που πραγματοποιήθηκαν τον Δεκέμβριο, ώστε να μην μείνουν στοκ αυτοκίνητα στις εταιρείες και πληρώσουν πρόστιμα, εξαιτίας των αυστηρότερων κανονισμών της ΕΕ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, που τέθηκαν σε ισχύ στις αρχές του 2020. Στην πραγματικότητα, τα ετήσια στοιχεία από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2019, δείχνουν ότι οι ταξινομήσεις είχε πράγματι μειωθεί κατά 0,4%.

Τέσσερις χώρες εμφάνισαν αριθμούς ρεκόρ σε ταξινομήσεις το 2019: Πολωνία, Δανία, Σλοβακία και Λουξεμβούργο. Η Ουγγαρία παρουσίασε επίσης τα καλύτερα αποτελέσματα από το 2007. Η Ρουμανία και η Ουγγαρία είχαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, ενώ η Γερμανία έδειξε τα υψηλότερα επίπεδα ταξινομήσεων από το 2009. Η Ελλάδα, όπως έχουμε γράψει, με +10,5% ήταν η τρίτη χώρα με τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων. Ωστόσο, 12 χώρες παρουσίασαν μείωση πωλήσεων σε σύγκριση με το 2018, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ισπανίας.

Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αποτελούσαν το 8,1% των συνολικών πωλήσεων, ορίζοντας ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ για αυτή τη κατηγορία, που έχει το μέλλον μπροστά της. Ο όγκος ανήλθε σε 1.277.908 μονάδες, αυξημένος κατά 35% σε σύγκριση με το 2018. Αυτή η ανάπτυξη έρχεται σε αντίθεση με τη μείωση κατά 12% που σημειώθηκε από τις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων και τη δεινή αύξηση της τάξης του 5% που σημειώθηκε στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 28% όλων των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων, με 356.300 μονάδες. Αποτελούσαν το 2,3% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη – ρεκόρ για αυτή τη κατηγορία οχημάτων. Η Κίνα, ήταν η μόνη αγορά που ξεπέρασε τα ποσοστά αυτά, ενώ τα στοιχεία αυτά ήταν υψηλότερα από τα συνολικά ηλεκτροκίνητα που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ. Επίσης, το 16% των ηλεκτροκίνητων ήταν plug-in υβριδικά και το 56% υβριδικά κάθε μορφής.

Η Tesla ήταν ο βασικός παράγοντας σε αυτά εξαιρετικά αποτελέσματα, καθώς το Model 3 είχε τεράστια επιτυχία κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους στην αγορά και έγινε το κορυφαίο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με πάνω από 95.000. Λοιπά αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) μοντέλα που έλαμψαν το 2019, ήταν το Renault Zoe, το BMW i3, το Hyundai Kona, το Audi E-Tron και η Jaguar I-Pace.

Η αγορά των υβριδικών, εξακολούθησε να κυριαρχείται από την Toyota, η οποία ελέγχει το 70% των πωλήσεων σε συνδυασμό με τη Lexus. Ωστόσο, η Toyota έχασε μερίδιο αγοράς λόγω των εξαιρετικών αποτελεσμάτων της Mercedes και της Land Rover, με 86.700 πωλήσεις.

Μόνο δύο κατασκευαστές, η Tesla και η Toyota, είχαν πάνω από το ήμισυ των συνολικών τους πωλήσεων, να είναι ηλεκτροκίνητες εκδόσεις. Ακολούθησαν οι Jaguar Land Rover, η Hyundai-Kia, η Honda και ο όμιλος Nissan. Τα ηλεκτροκίνητα ήταν το 2% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου Volkswagen, το 3% του ομίλου Renault και το 0,2% του ομίλου PSA Peugeot Citroen.

Η κατηγορία των SUV, παρουσίασε για έβδομη συνεχή χρονιά, διψήφιο ποσοστό αύξησης, με 38% της συνολικής αγοράς. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 6.030.481 μονάδες, αυξημένες κατά 12%. Όμως, ενώ τα SUV κέρδισαν 3,6 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2018, τα μικρομεσαία, τα πολυμορφικά MPV και τα μικρά πόλης, έχαναν συνολικά 3,6 μονάδες.

Τα SUV αποτελούν βασική κινητήρια δύναμη για την αύξηση του όγκου και των κερδών και επομένως είναι εξαιρετικά σημαντικά για τη δύναμη των κατασκευαστών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Τα SUV είχαν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στον όμιλο Volkswagen, όπου το μερίδιό τους στις πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκε κατά 8,7%. Στη Volvo αυξήθηκαν κατά 8,2% και στη Suzuki κατά 6,5%. Επίσης, η Volkswagen, με 1,38 εκατομμύρια μονάδες (+37%), έγινε ο μόνος κατασκευαστής αυτοκινήτων που πώλησε περισσότερα από ένα εκατομμύριο SUV στην Ευρώπη.

Ο όγκος αυξήθηκε με διψήφιο ποσοστό για μικρά και συμπαγή SUV (Renault Captur, Volkswagen Tiguan κ.ά.). Την premium κατηγορία, οδήγησε η BMW X1, ακολουθούμενη από το Audi Q3 και το Volvo XC40.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα