Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Mazda 2 στην Ελλάδα
Το ανανεωμένο μοντέλο θα έρθει στην αγορά στα μέσα Φεβρουαρίου, μόνο με υβριδικό μοτέρ.
- 30 Ιανουαρίου 2020 14:52
Η ανάληψη της εισαγωγής των Mazda στην Ελλάδα, από τον όμιλο Συγγελίδη, μετρά ήδη 7 μήνες και σε αυτό το διάστημα η ελληνική εταιρεία έχει προσπαθήσει να επαναφέρει στη μνήμη του αγοραστικού κοινού, την ιαπωνική μάρκα. Γενικά, οι Ελληνες συμπαθούν πολύ το Made in Japan και το αποδεικνύουν με το 25% των πωλήσεων ιαπωνικών μοντέλων, όταν στην Ευρώπη ο μέσος όρος είναι 12,1%. Και τα Mazda, σε σχέση με άλλα ιαπωνικά μοντέλα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη, είναι πράγματι Made in Japan, με ό,τι συνεπάγεται σε αξιοπιστία, τεχνολογία, μεταπωλητική αξία.
Ηδη έχει περάσει μια πενταετία από τότε που η Mazda έπαψε να έχει εισαγωγική εταιρεία, ύστερα από την πτώχευση της ΕΛΜΑ. Όμως, τα βήματα που έγιναν σε αυτούς τους 7 μήνες είναι σημαντικά, καθώς πούλησε 325 αυτοκίνητα, με μόλις ένα κατάστημα πώλησης (AutoOne) στην Αθήνα και 14 σημεία σέρβις, ανά την Ελλάδα.
Πάντως, το 2020 αλλάζει ραγδαία η κατάσταση, καθώς θα προστεθούν 6 ακόμη σημεία πώλησης (1 Αθήνα, 1 Θεσσαλονίκη, 2 Κρήτη, 1 Γιάννενα, 1 Λαμία). Τα δεδομένα αυτά, όπως και η δυναμική του ομίλου Συγγελίδη, οδήγησαν τη Mazda Ευρώπης να επιλέξει ξανά την Ελλάδα για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση ενός νέου μοντέλου της, όπως είχε κάνει και παλιότερα επί αντιπροσώπευσης Κορτέση, σε Κρήτη και Κέρκυρα.
Αυτή τη φορά, οικοδέσποινα περιοχή είναι η Αθήνα, για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ανανεωμένου Mazda 2, η οποία για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε εντός μιας έκθεσης αυτοκινήτων (AutoOne). Επίσης, οι 150 ξένοι δημοσιογράφοι, που έρχονται σταδιακά σε διάστημα 4 ημερών στην Αθήνα, θα φιλοξενηθούν στο Four Seasons της Βουλιαγμένης, απολαμβάνοντας πολύ καλές καιρικές συνθήκες στην Αττική, θαυμάσιες διαδρομές προς το Σούνιο και τα Μεσόγεια, αλλά και εξαιρετικό επίπεδο εξυπηρέτησης.
Το ανανεωμένο Mazda 2, διότι βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το προηγούμενο, φέρει σημαντικές αλλαγές, όχι τόσο ως προς την εμφάνιση, όσο ως προς τις τεχνολογίες. Παραμένει στα 4.065 μ. μήκος και μπορεί να φιλοξενήσει πέντε επιβάτες κανονικού αναστήματος, με 2,570 μ. μεταξόνιο. Μη ξεχνάμε ότι πρόκειται για supermini αυτοκίνητο πόλης, ενώ έρχεται σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία στην Ελλάδα, η οποία διαθέτει πλειάδα αξιόλογων μοντέλων.
Σχεδιαστικά, ο νέος προφυλακτήρας και η μεγάλη μάσκα έρχονται να «δέσουν» οπτικά με τα υπόλοιπα νέα μοντέλα της μάρκας, τα νέα φωτιστικά LED φέρουν την υπογραφή Mazda, ενώ αναδείχθηκε περισσότερο το πλάτος του αυτοκινήτου. Οι αλλαγές, βελτίωσαν και την αεροδυναμική, προκειμένου να μειωθούν η κατανάλωση και οι ρύποι. Επίσης, η καμπίνα ανανεώθηκε πολύ, τόσο με την οθόνη αφής 7 ιντσών ψηλά τοποθετημένη και τον μίνιμαλ χαρακτήρα του φινιρίσματος, όσο και σε υλικά, πλαστικά και ταπετσαρίες, ενώ προστέθηκε head-up display που απεικονίζει τις ενδείξεις στο ταμπλό. Η ηχομόνωση ανέβηκε επίπεδο και βελτιώθηκε η θέση οδήγησης. Επίσης, προστέθηκαν νέες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Ωστόσο, σημαντική δουλειά έγινε στον μηχανολογικό τομέα. Οι αναρτήσεις τροποποιήθηκαν, για καλύτερο κράτημα και περισσότερη άνεση. Με το Lane Trace Assist, το τιμόνι γίνεται πιο ελαφρύ στις στροφές και με το G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) – την εξελιγμένη έκδοση του συστήματος GVC της Mazda, χρησιμοποιούνται τα φρένα για τον έλεγχο στις στροφές.
Ακόμα πλουσιότερο σε εξοπλισμό συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, έχοντας, ανάλογα την έκδοση: Adaptive LED Headlights (ALH) που φωτίσουν έως 235 μέτρα και βελτιώνουν τον φωτισμό στις στροφές, Advanced Smart City Brake Support (Advanced SCBS) που αναγνωρίζει πεζούς και φρενάρει μόνο του για την αποφυγή ατυχήματος (4-80 χλμ./ώρα), Lane Keep Assist (LAS) για τη διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας, Traffic Sign Recognition (TSR) που αναγνωρίζει σήματα κυκλοφορίας και 360° View Monitor με Front Parking Sensors.
Αλλά και σε επίπεδο συνδεσιμότητας, είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto.
Στην Ελλάδα, θα εισαχθεί μόνο με ένα υβριδικό σύνολο: κινητήρα βενζίνης 1.5 lt – 90 hp στις 6.000 σ.α.λ., με ροπή 148 Nm στις 4.000 σ.α.λ., που επωφελείται από την ήπια υβριδοποίηση, με το ντεμπούτο του συστήματος Mazda M Hybrid. Χρησιμοποιώντας μια γεννήτρια start-integrated (B-ISG) και την ανάκτηση της ενέργειας από τα φρένα, που έχει αποθηκευτεί στον πυκνωτή, τη χρησιμοποιεί για να μειώσει το φορτίο του κινητήρα και να επιτρέψει γρήγορη επανεκκίνηση για να μειώσει τις εκπομπές ρύπων, βελτιώνοντας και την κατανάλωση καυσίμου. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και έχει μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα στα 100 χλμ. και 133 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.
Το μοτέρ δεν είναι από τα πλέον ανταγωνιστικά της αγοράς, τη στιγμή που υπάρχουν χιλιάρια turbo μοτέρ με περισσότερη ισχύ, όμως επιχειρεί να ανταγωνιστεί την κατανάλωση και τους ρύπους, που πράγματι είναι χαμηλότερα, προκειμένου να είναι πιο κοντά στον μέσο όρο που θα πρέπει να έχει η Mazda, σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Εν αναμονή λοιπόν.