Υβριδικό Cayenne

Υβριδικό Cayenne
porschydr29807s

Η Porsche στοχεύει με την υβριδική Cayenne τη μείωση της κατανάλωσης κατά 25 τοις 100

Η Porsche, μια εταιρεία που φημίζεται για τα υψηλών επιδόσεων σπορ αυτοκίνητα και οχήματα SUV που κατασκευάζει, πρόσφατα παρουσίασε στα ΜΜΕ στη Στουτγάρδη ένα πρωτότυπο του υβριδικού Cayenne.




Τα επιθυμητά νούμερα



Η Porsche επιδιώκει να πετύχει με το Υβριδικό Cayenne μέση κατανάλωση καυσίμου της τάξης των 9,8 λίτρων/100 χλμ., ενώ οι μελλοντικές εξελίξεις είναι πιθανό να επιτρέψουν στους μηχανικούς της εταιρείας να μειώσουν ακόμα περισσότερο την κατανάλωση στα 8,9 λίτρα/100 χλμ.



Στο Υβριδικό Cayenne θα χρησιμοποιείται πλήρως υβριδική τεχνολογία, όπου η υβριδική μονάδα (συμπλέκτης και ηλεκτροκινητήρας) τοποθετείται ανάμεσα στο βενζινοκινητήρα και το σύστημα μετάδοσης, σε αντίθεση με τη συμβατική τεχνολογία, όπου το υβριδικό σύστημα μετάδοσης διακλαδώνεται σε διάφορες γραμμές και προς διάφορες κατευθύνσεις μέσω ενός πλανητικού συστήματος γραναζιών.



Η Porsche επέλεξε το συγκεκριμένο σχεδιασμό λόγω του ότι η σε σειρά διαμόρφωση των τμημάτων του υβριδικού συστήματος εξασφαλίζει μεγαλύτερη συμβατότητα με την υπάρχουσα πλατφόρμα του Cayenne, το συγκεκριμένο σύστημα αποδείχθηκε στις δοκιμές ότι είναι πιο αποδοτικό στην κατανάλωση καυσίμου και η συγκεκριμένη διαμόρφωση ταιριάζει καλύτερα στην Porsche, καθώς θα προσφέρει βελτιωμένη επιτάχυνση και ευελιξία του κινητήρα σε σύγκριση με το συμβατικό Cayenne.




Ο σωστός συνδυασμός



Το συντονισμό των τριών κύριων τμημάτων του συστήματος – του βενζινοκινητήρα, του ηλεκτροκινητήρα και της μπαταρίας – αναλαμβάνει το Κεντρικό Σύστημα Διαχείρισης, η καρδιά του Υβριδικού Cayenne. Το Κεντρικό Σύστημα Διαχείρισης, το οποίο επιβλέπει περίπου 20.000 παραμέτρους δεδομένων σε σχέση με τις μόλις 6.000 παραμέτρους που ελέγχονται σε έναν συμβατικό κινητήρα, αποτελεί μια από τις ισχυρότερες τεχνολογικές λύσεις που υπάρχουν για τα υβριδικά αυτοκίνητα.



Άλλα μοναδικά συστήματα του Υβριδικού Cayenne που έχουν σχεδιαστεί για να μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου είναι το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης και η αντλία υποπίεσης για τα φρένα, καθώς και το σύστημα κλιματισμού – όλα τα συστήματα αυτά λειτουργούν με ηλεκτρικό ρεύμα. Μηχανικά εξαρτήματα, όπως η αντλία λαδιού στο αυτόματο κιβώτιο του Cayenne, έχουν αντικατασταθεί από ηλεκτροκίνητες μονάδες. Το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης – ένα σύστημα που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο τέτοιου είδους – θα εξασφαλίζει ότι το Υβριδικό Cayenne θα οδηγείται όπως κάθε Porsche, με την προβλέψιμη και ασφαλή συμπεριφορά, αλλά και με τη ζωντάνια που χαρακτηρίζει τα SUV της Porsche.




Και η Panamera στο χορό…



H Porsche σκοπεύει να παρουσιάσει μια παρόμοια υβριδική τεχνολογία σε μια έκδοση της Panamera, του τετραθέσιου Gran Turismo της εταιρείας. Η Panamera θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της το 2009, και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η υβριδική έκδοση.




Πότε;



Η Porsche θα προσφέρει την υβριδική έκδοση του Cayenne έως το τέλος αυτής της δεκαετίας. Βασισμένα στο Cayenne με τον κινητήρα V6, πρωτότυπα του Υβριδικού Cayenne κυκλοφορούν ήδη στο δρόμο. Το επαναστατικό αυτό νέο μοντέλο θα συνδυάζει τον πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού (DFI) των 3,6 λίτρων της Porsche με έναν ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας έτσι στο αυτοκίνητο μεικτή κατανάλωση της τάξης των 9,8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα στο νέο ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης (NEDC). Και προχωρώντας σε ακόμα μεγαλύτερες βελτιώσεις, η Porsche επιδιώκει να πετύχει περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μόλις στα 8,9 λίτρα/100 χλμ. έως την εποχή που το Υβριδικό Cayenne θα παρουσιαστεί στην αγορά.




Παράλληλο πλήρες υβριδικό σύστημα



Παρουσιάζοντας την υβριδική της τεχνολογία, η Porsche υιοθετεί μια νέα προσέγγιση, όπου αξιοποιείται ένα παράλληλο πλήρες υβριδικό σύστημα αντί για τη λύση της διαχωρισμένης υβριδικής ισχύος. Πράγματι, το παράλληλο πλήρες υβριδικό σύστημα υπερτερεί σε πολλά σημεία:




1. Εξασφαλίζεται μεγάλος βαθμός συμβατότητας μεταξύ των εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος και της υπάρχουσας πλατφόρμας του Cayenne. Ο κίνδυνος υποχρεωτικών περιορισμών που επηρεάζουν το μέγεθος του χώρου αποσκευών ή την τετρακίνηση, για παράδειγμα, με το παράλληλο πλήρες υβριδικό σύστημα ελαχιστοποιείται.




2. Υπάρχει μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου κατά την κίνηση σε επαρχιακούς δρόμους και στον αυτοκινητόδρομο. Σε αντίθεση με τις άλλες υβριδικές τεχνολογίες που πλεονεκτούν κυρίως κατά την κίνηση μέσα στην πόλη, το σύστημα που έχει επιλέξει η Porsche προσφέρει την επιλογή λειτουργίας του αυτοκινήτου χωρίς τον βενζινοκινητήρα με ταχύτητες έως 120 χλμ./ώρα.




3. Με το παράλληλο πλήρες υβριδικό σύστημα βελτιώνεται τόσο η επιτάχυνση από στάση όσο και οι ρεπρίζ, με αποτέλεσμα να εκφράζεται πλήρως η φιλοσοφία της Porsche που τονίζει το συνδυασμό εξαιρετικών επιδόσεων και μέγιστης αποτελεσματικότητας.




Πως βοηθά η μπαταρία στην εξοικονόμηση καυσίμου



Η μπαταρία του συστήματος φιλοξενείται στην κοιλότητα κάτω από το χώρο αποσκευών όπου κανονικά υπάρχει η ρεζέρβα του Cayenne. Αποτελείται από 240 κυψέλες που παράγουν συνολικά 288 V. Η μπαταρία λειτουργεί με ισχύ 38 kW και αποθηκεύει την ενέργεια που παράγεται κατά την οδήγηση από τα “αναπαραγωγικά” φρένα και την καθυστέρηση του σημείου όπου ο βενζινοκινητήρας τίθεται υπό φορτίο, έτσι ώστε να βελτιστοποιείται η οικονομία καυσίμου. Η ενέργεια που ανακτάται με τον τρόπο αυτόν μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί για να κινηθεί το αυτοκίνητο χωρίς τον βενζινοκινητήρα, αποκλειστικά και μόνο με ηλεκτρική ισχύ, ή για να υποστηρίζεται ο βενζινοκινητήρας όταν χρησιμοποιείται.




Τεχνολογία με μακρά ιστορία



Ήδη από το 1900, ο Καθηγητής Ferdinand Porsche, ιδρυτής της Εταιρείας, είχε αναπτύξει το σύστημα Lohner-Porsche Mixte που περιελάμβανε όχι μόνο έναν βενζινοκινητήρα, αλλά και έναν ηλεκτροκινητήρα μαζί με τη δυνατότητα αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρία. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο διέθετε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα συνδεδεμένο απευθείας σε ένα δυναμό 80 V. Το δυναμό αυτό παρείχε την ηλεκτρική ισχύ για τους ηλεκτροκινητήρες που ήταν τοποθετημένοι στα μουαγιέ των μπροστινών τροχών. Έτσι, μπορεί κανείς δικαιολογημένα να πει ότι αυτό ήταν το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα