Κάθετη πτώση και στις πωλήσεις ΙΧ

Κάθετη πτώση και στις πωλήσεις ΙΧ
AP Photo/Ng Han Guan

Οι απαγορεύσεις μετακινήσεων λόγω κορονοϊού είχαν ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να περάσει σε δεύτερη μοίρα, με την κατάσταση στην αγορά να είναι πλέον χειρότερη και από την εποχή των capital controls.

Λογικό και αναμενόμενο ήταν, με την κατάσταση που επικρατεί, με τις απαγορεύσεις μετακινήσεων λόγω κορονοϊού και την εν γένει “στάση” της οικονομικής δραστηριότητας, το αυτοκίνητο να περάσει σε δεύτερη μοίρα.

Ναι μεν, εξαιρέθηκαν τα καταστήματα αυτοκινήτων, επειδή πολλά είναι κάθετες μονάδες (και με σέρβις), από το γενικό κλείσιμο των επιχειρήσεων λιανικής, ωστόσο πολλοί ιδιοκτήτες αναγκάστηκαν να κλείσουν τα καταστήματα, λόγω έλλειψης προσωπικού και λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος αγοράς.

Και είναι, πράγματι, έτσι, καθώς το μυαλό του αγοραστικού κοινού βρίσκεται στο πώς θα διαχειριστεί την καθημερινότητά του, όντας στο σπίτι και όχι στην αγορά ενός ακριβού προϊόντος, όπως το αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να “περιμένει” μόλις επανέλθει το εμπόριο σε μια σχετική κανονικότητα.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Μάρτιο, ειδικά από το δεύτερο δεκαήμερο του οποίου ξεκίνησε η κρίση του κορονοϊού και το “μένουμε σπίτι”, παρατηρούμε τεράστια μείωση στον μήνα, που επηρέασε και το τρίμηνο. Και βέβαια, περιμένουμε έναν ακόμα χειρότερο Απρίλιο, όπου οι πωλήσεις ενδέχεται να είναι ίσως κάποιες εκατοντάδες.

Τέτοια ζοφερή κατάσταση, έχει να παρουσιαστεί από την εποχή που ξεκίνησαν τα capital control και δεν μπορούσαν ουσιαστικά να πραγματοποιηθούν αγορές.

Παρακάτω συνολικά η εικόνα της αγοράς αυτοκινήτου, για τη φετινή χρονιά:

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στις κατηγορίες αμαξωμάτων επιβατικών αυτοκινήτων και στην κατανομή ανά καύσιμο, έως τον Μάρτιο, δείχνει ότι τα SUV συνεχίζουν να έχουν ανοδική τάση και αποτελούν το 44% της συνολικής αγοράς. Συγεκριμένα:

Επίσης, όσον αφορά την προτίμηση σε καύσιμο, η βενζίνη έχει πλέον αντιστρέψει για τα καλά την κατάσταση, με 58,9%, ενώ όσο περνούν οι μήνες θα έχουμε ραγδαία αύξηση πωλήσεων στα υβριδικά μοντέλα κάθε είδους. Συγεκριμένα:

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Φεβρουάριο ως εξής:

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΪΟ

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα