Κομισιόν: Χρειάζεται ψυχραιμία για να αποφευχθούν ασυνάρτητες δράσεις στο σκάνδαλο της Volkswagen

Κομισιόν: Χρειάζεται ψυχραιμία για να αποφευχθούν ασυνάρτητες δράσεις στο σκάνδαλο της Volkswagen

Το σκάνδαλο Volkswagen θα διερευνηθεί, αναφέρει η Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη σκοπεύουν να διερευνήσουν τα πραγματικά περιστατικά του σκανδάλου Volkswagen και να επιταχύνουν την προσαρμογή του κανονιστικού πλαισίου για την αυτοκινητοβιομηχανία και την εφαρμογή του, ανέφερε η Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της Ε.Ε., Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, απαντώντας σε ερωτήσεις ευρωβουλευτών. Παράλληλα ωστόσο, η κ. Μπιενκόφσκα συνέστησε στα κράτη-μέλη «ψυχραιμία, ώστε να αποφευχθούν οι ασυνάρτητες δράσεις που θα μπορούσαν να έχουν αρνητικές συνέπειες και απώλεια των οφελών της εσωτερικής αγοράς για τους πολίτες».

Οι δηλώσεις της Επιτρόπου, ήρθαν ως απάντηση σε ερώτηση ευρωβουλευτών τεσσάρων Επιτροπών, για το πώς σκοπεύει να ελέγξει και να αντιμετωπίσει το θέμα της ρύπανσης του αέρα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Με αφορμή το σκάνδαλο της Volkswagen, και λαμβάνοντας υπόψη την υγεία των πολιτών, την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς έγκρισης, και την προστασία της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα, οι ευρωβουλευτές ζήτησαν πληροφορίες για τα παρακάτω :

– Πώς προτίθεται η Επιτροπή «να ερευνήσει ενδελεχώς κάθε πιθανή χειραγώγηση της διαδικασίας έγκρισης σχετικά με τα όρια εκπομπών από τη Volkswagen, καθώς και από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες πετρελαιοκίνητων ή βενζινοκίνητων οχημάτων;

– Ποιόν ρόλο έχει διαδραματίσει μέχρι σήμερα η Επιτροπή, με δεδομένο ότι οι εθνικές αρχές έγκρισης, άργησαν να ανακαλύψουν τις παραπλανητικές πρακτικές;

– Με ποιόν τρόπο μπορεί να διασφαλισθεί η ανεξαρτησία και η υποχρέωση λογοδοσίας των εθνικών αρχών έγκρισης τύπου και δοκιμών;

– Πέρα από τα οξείδια αζώτου (ΝΟχ) και τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (CO2), υπάρχουν και άλλες εκπομπές που ρυπαίνουν;

– Ποιά μέτρα προτίθεται να πάρει η Επιτροπή για την εισαγωγή δοκιμών εκπομπών; Θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε πραγματικές συνθήκες η εν λόγω μεθοδολογία από το 2017;

Τέλος, οι ευρωβουλευτές, ζητήσανε να μάθουν με ποιό τρόπο η Επιτροπή σκοπεύει να ενημερώνει το Κοινοβούλιο για τις έρευνές της.

Απαντώντας εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα (Πολωνία), εξήγησε ότι στο Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας της 1ης Οκτωβρίου, η Επιτροπή και τα κράτη-μέλη συμφώνησαν να δράσουν γρήγορα και συλλογικά για το θέμα. Στην πράξη, αυτό αφορά   – τη διερεύνηση και τον καθορισμό των πραγματικών περιστατικών και την εφαρμογή των υφιστάμενων κανόνων.

– την επιτάχυνση της προσαρμογής του κανονιστικού πλαισίου για τις εκπομπές και

– την αλλαγή του συστήματος έγκρισης και επιτήρησης, ώστε να μην ξανασυμβεί παρόμοιο γεγονός.

Η Επίτροπος, αφού ανέλυσε διεξοδικά τις σκέψεις της για το πώς θα μπορέσουν να υλοποιηθούν τα προτεινόμενα, ανέφερε ότι εντείνονται οι προσπάθειες στην ΕΕ, (αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο) για την ανάπτυξη νέων κύκλων δοκιμών ελέγχου, που θα αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Παράλληλα ωστόσο, η Επίτροπος ζήτησε από τα κράτη-μέλη «ψυχραιμία, ώστε να αποφευχθούν οι ασυνάρτητες δράσεις που θα μπορούσαν να έχουν αρνητικές συνέπειες και απώλεια των οφελών της εσωτερικής αγοράς για τους πολίτες», όπως επίσης και να χρησιμοποιηθεί το τρέχον περιστατικό «ως ευκαιρία για την ενίσχυση της συνεργασίας ανάμεσα στην Επιτροπή, τα κράτη -μέλη, το Κοινοβούλιο, αλλά και την βιομηχανία και την κοινωνία, ώστε να εγκριθούν και να εφαρμοσθούν γρήγορα οι νέοι κανόνες» υπογράμμισε.

Να σημειωθεί ότι κατά τη δεύτερη σύνοδο της Ολομέλειας στο Στρασβούργο στις 26 Οκτωβρίου, θα έλθει σε ψηφοφορία στην Ολομέλεια, κοινή πρόταση ψηφίσματος για το σκάνδαλο Volkswagen, που αναμένεται να υποβληθεί από την πλειοψηφία των πολιτικών ομάδων.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα