Made in Hungary. Σημαντικός κόμβος στην παραγωγή premium compact μοντέλων
Η Ουγγαρία αναδεικνύεται μια ελκυστική χώρα, λόγω των φτηνών εργατικών χεριών, για τις Mercedes και Audi οι οποίες κατασκευάζουν εκεί τα δημοφιλή compact μοντέλα τους A Class, A3 κλπ).
- 17 Ιουνίου 2014 14:27
Η μάρκα και η χώρα παραγωγής είναι δύο παράγοντες που παίζουν σημαντικό ρόλο στον κλάδο των αυτοκινήτων. Τα τελευταία χρόνια όμως, αυτή η λογική τείνει ολοένα και μειούμενη.
Η ευρωπαϊκή αγορά χαρακτηρίζεται κυρίως από την γερμανική κυριαρχία με έντονη την γαλλική παρουσία αλλά και την “εισαγωγή” αυτοκινήτων από την Ασία (Ιαπωνία – Νότιος Κορέα).
Αν όμως αρχίσουμε να εξετάζουμε λίγο πιο προσεχτικα τα πράγματα, θα διαπιστώσουμε ότι τα πράγματα δεν είναι πλέον “άσπρο- μαύρο”, αλλά έχουν αρχίσει ναν αναπτύσσονται και κάποιες αποχρώσεις του γκρι. Κορεάτικα αυτοκίνητα σχεδιάζονται στην Γερμανία, γαλλικά κατασκευάζονται στην Ισπανία.
Συγχρόνως, απέχουν πολύ από το να φέρουν τον τίτλο του ιαπωνικού πολλά μοντέλα που φέρουν τα σήματα εταιριών από την χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, αφού κατασκευάζονται στην Ευρώπη. Ειδικά αν μιλήσουμε για τα αυτοκίνητα της Honda και της Nissan που πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά θα διαπιστώσουμε πως κατασκευάζονται στην Βρετανία (το Civic στο Σουίντον, το Qashais στο Σάντερλαντ).
Όμως, μια άλλη μικρή χώρα της κεντρικής Ευρώπης θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει το επόμενο μεγάλο κέντρο παραγωγής. Ο λόγος για την Ουγγαρία. Μια χώρα που την γνωρίζαμε μεχρι τώρα για τις ομορφιές της Βουδαπέστης που ήταν η πρωτεύουσα του Αττίλα, τον Δούναβη με τις υπέροχες γέφυρες, τα τσιγγάνικα βιολιά και την ωραία κουζίνα.
Αυτή η χώρα των 10 εκατομυρίων ανθρώπων – τόσος είναι και ο πληθυσμός της Νέας Υόρκης- διαθέτει δύο από τα πλέον σύγχρονα εγοστάσια αυτοκινήτων, στα οποία η Mercedes και η Audi κατασκευάζουν τα premium compact μοντέλα τους.
H Mercedes εμφανίσθηκε στην Ουγγαρία το 2012 με την κατασκευή ενός εργοστασίου το οποίο κόστισε σύμφωνα με τα όσα εχουν γίνει γνωστά περισσότερα από 800 εκατ. ευρώ. Στο εργοστάσιο αυτό έχει συγκεντρωθεί η παραγωγή που βασίζεται στην πλατφόρμα MFA και περιλαμβάνει μοντέλα όπως η A-Class, η B-Class . Μοντέλα εξαιρετικά δημοφιλή σε όλη την Ευρώπη.
Για την αυτοκινητοβιομηχανία αυτή η κίνηση σημαίνει εξοικονόμηση κόστους, δεδομένου ότι το ημερομίσθιο του Ούγγρου εργάτη είναι σαφώς χαμηλότερο σε σχέση με αυτό που λαμβάνει ο Γερμανός συνάδελφός του. Από την άλλη πλευρά δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο πως η πόλη Κεκσκεμέτ στην οποία έγινε η επένδυση έχει πολλά να κερδισει από τις χιλιάδες θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν αλλά και την άφιξη σε αυτήν εκατοντάδων υψηλόβαθμων στελεχών τα οποία πήγαν εκεί με τις οικογένειές τους από άλλες χώρες.
Η Audi από την πλευρά της, δραστηριοποιείται στην Ουγγαρία εδώ και 20 χρόνια κατασκευάζοντας εκεί τα ΤΤ (κουπέ και καμπριολέ) και όλες τις εκδόσεις του Α3. Παράλληλα το εργοστάσιο παράγει και περί τα 2.000.000 κινητήρες ετησίως μεταξύ των οποίων ήταν και το V10 μπλοκ για τον κινηττήρα της Lamborghini Gallardo.
Το 2009 η Audi ξεκίνησε στην Ουγγαρία του παραγωγή του ΤΤ RS με τους 340 ίππους. Και ήταν η πρώτη φορά που ένα μοντέλο της σειράς RS της Audi, κατασκευαζόταν εκτός Γερμανίας.
Είπαμε όμως. Φτηνά χέρια αναζητούσαν οι Γερμανοί και τα βρήκαν στην Ουγγαρία. Από την Ελλάδα άραγε τι θέλουν; Ίσως φτηνά καταλύμματα διακοπών…