Μάγκας ο Αλόνσο
Ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν ο μεγάλος νικητής στο χαοτικό Grand Prix του Νίρμπουργκρινγκ
- 22 Ιουλίου 2007 17:10
O οδηγός της McLaren Mercedes μείωσε στους δύο βαθμούς τη διαφορά από τον Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος είχε μία δύσκολη ημέρα (και) σήμερα και τερμάτισε μεν, μακριά από τους βαθμούς δε. Στο πόντιουμ ο Αλόνσο δέχθηκε τα συγχαρητήρια του Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος έκανε την απονομή.
Aρκετά άτυχος ήταν ο Φελίπε Μάσα. Ο Βραζιλιάνος οδηγός της Ferrari τα πήγε εξαιρετικά στην εκκίνηση, οδήγησε τον αγώνα στο μεγαλύτερο κομμάτι του, έκανε ταχύτερα pit stops, όμως στους τελευταίους γύρους έχανε αρκετό χρόνο (άγνωστο το πρόβλημα που αντιμετώπισε το μονοθέσιο του), με αποτέλεσμα να δώσει δικαιώματα στον Αλόνσο για να τον προσπεράσει, πέντε γύρους πριν από το τέλος.
Ο οδηγός από το Σάο Πάουλο κατέλαβε τη δεύτερη θέση, την ώρα που ο κάτοχος της pole position, Κίμι Ραϊκόνεν εγκατέλειψε λόγω μηχανικού προβλήματος και αφιέρωσε την εμφάνιση του, στη μνήμη των θυμάτων, της αεροπορικής τραγωδίας που συγκλονίζει τις τελευταίες μέρες την πατρίδα του (για αυτό φορούσε μαύρο περιβραχιόνιο στο Νίρμπουργκρινγκ).
Οι δύο άνδρες λίγο έλειψε να έρθουν στα χέρια, όταν ο Μάσα ζήτησε από τον Αλόνσο τον λόγο για τον οποίο τον προσπέρασε, ρισκάροντας τον αγώνα και των δύο! Ο Ισπανός ζήτησε συγνώμη για να κατευνάσει το επαναστατημένο πνεύμα του αντιπάλου του, ο Βραζιλιάνος όμως το είδε ειρωνικά και δεν ηρέμησε. Η ειδοποίηση ότι έπρεπε να παραστούν στη συνέντευξη Τύπου, έληξε εκεί το θέμα.
Ο Μαρκ Γουέμπερ έκανε την καλύτερη του εμφάνιση από την ώρα που μετακόμισε στη Red Bull και κατετάγη τρίτος σε ένα υπέροχο απόγευμα για την αυστριακή ομάδα, αφού και ο πολύπειρος Ντέιβιντ Κούλθαρντ τερμάτισε στην πέμπτη θέση. Αυτό είναι το πρώτο πόντιουμ για τον Γουέμπερ μετά το Grand Prix του Μονακό το 2005.
Τις δύο Red Bull χώρισε ο Αυστριακός Άλεξ Βουρτς με τη Williams, ενώ ικανοποιημένοι θα πρέπει να είναι στην BMW Sauber με την έκτη και έβδομη θέση των Νικ Χάιντφελντ και Ρόμπερτ Κούμπιτσα. Ο Χάικι Κοβαλάινεν δέχθηκε ένα ντροπιαστικό προσπέρασμα από τον Λιούις Χάμιλτον, πήρε την εκδίκηση του όμως από τον Βρετανό, μιας και τερμάτισε στους βαθμούς (8ος) μπροστά από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος.
Tι ακριβώς συνέβη!
Η εκκίνηση του ευρωπαϊκού Grand Prix έγινε υπό καταρρακτώδη βροχή. Ο Κίμι Ραϊκόνεν κρατήθηκε μπροστά, κάτι που δεν κατάφερε ο Φερνάντο Αλόνσο, τον οποίο προσπέρασε ο Μάσα.
Στην πρώτη στροφή, τέθηκαν (προσωρινά) εκτός αγώνα έξι μονοθέσια, ανάμεσα τους ο Λιούις Χάμιλτον και ο Φελίπε Μάσα. Τα πράγματα έγιναν επικίνδυνα με τη βροχή και στον τέταρτο γύρο βγήκε η κόκκινη σημαία.
Έγινε ξανά η εκκίνηση πίσω από το αυτοκίνητο του αλυτάρχη με πρώτο τον Γερμανό Μάρκους Γουίνκελχοκ. Ο οδηγός της Spyker είχε ξεκινήσει τον αγώνα με ενδιάμεσα λάστιχα και όταν οι υπόλοιποι επισκέπτονταν τα πιτ, ανέπτυξε διαφορά 20 δευτερολέπτων και οδήγησε τον αγώνα!
Στη συνέχεια ο Φελίπε Μάσα τον χρησιμοποίησε ως εμπόδιο στην προσπάθεια του Φερνάντο Αλόνσο να τον ξεπεράσει! Ο Κίμι Ραϊκόνεν έφτασε μέχρι την τρίτη θέση για να εγκαταλείψει τον αγώνα στον 34ο γύρο.
Όσο περνούσε η ώρα, ο αγώνας έγινε υπόθεση δύο ατόμων, Φελίπε Μάσα και Φερνάντο Αλόνσο μονοπώλησαν το ενδιαφέρον. Ο Βραζιλιάνος ήταν ταχύτερος, λίγο πριν όμως από το τελευταίο pit stop, έχανε αδικαιολόγητα χρόνο.
Ο Αλόνσο έπαιξε άριστα το χαρτί της υπομονής, επιχείρησε να προσπεράσει τον αντίπαλο του στον 54ο γύρο και τα κατάφερε έναν γύρο αργότερα! Ο Μάσα δεν μπόρεσε να τον ακολουθήσει και περιορίστηκε στο να τερματίσει, προκειμένου να μην χαθούν οι υπερπολύτιμοι βαθμοί της δεύτερης θέσης για τη Ferrari.
Η κατάταξη του αγώνα:
1. Φερνάντο Αλόνσο McLaren Mercedes 2:26.358
2. Φελίπε Μάσα Ferrari +8.155
3. Μαρκ Γουέμπερ Red Bull +1.05.674
4. Άλεξ Βουρτς Williams Toyota +1:05.937
5. Nτέιβιντ Κούλθαρντ Red Bull +1:13.656
6. Νικ Χάιντφελντ BMW Sauber +1.20.298
7. Ρόμπερτ Κούμπιτσα BMW Sauber +1:22.415
8. Χάικι Κοβαλάινεν Renault + 1 γύρος
9. Λιούις Χάμιλτον McLaren Mercedes +1 γύρος
10.Τζιανκάρλο Φιζικέλα Renault +1 γύρος
11.Ρούμπενς Μπαρικέλο Honda +1 γύρος
12.Άντονι Ντέιβιντσον Super Aguri +1 γύρος
13.Γιάρνο Τρούλι Toyota +1 γύρος
Πρωτάθλημα οδηγών (μετά από 10 αγώνες)
1. Λιούις Χάμιλτον 70
2. Φερνάντο Αλόνσο 68
3. Φελίπε Μάσα 59
4. Κίμι Ραϊκόνεν 52
5. Νικ Χάιντφελντ 36
6. Ρόμπερτ Κούμπιτσα 24
7. Τζιανκάρλο Φιζικέλα 17
8. Χάικι Κοβαλάινεν 15
9. Άλεξ Βουρτς 13
10.Μαρκ Γουέμπερ 8
11.Ντέιβιντ Κούλθαρντ 8
12.Γιάρνο Τρούλι 7
13.Νίκο Ρόσμπεργκ 5
14.Τακούμα Σάτο 4
15.Ραλφ Σουμάχερ 2
16.Τζένσον Μπάτον 1
Πρωτάθλημα κατασκευαστών (μετά από 10 αγώνες)
1. McLaren Mercedes 138
2. Ferrari 111
3. BMW Sauber
4. Renault 32
5. Williams Toyota 18
6. Red Bull Renault 16
7. Toyota 9
8. Super Aguri Honda 4
9. Honda
Η εξέλιξη του αγώνα:
60ος γύρος:
Ο Φερνάντο Αλόνσο κατακτάει τη νίκη και μειώνει τη διαφορά στην κορυφή από τον Χάμιλτον στους δύο βαθμούς.
56ος γύρος: Ο Αλόνσο κινήθηκε να περάσει τον Βραζιλιάνο στην ευθεία, δεν τα κατάφερε την πρώτη φορά. Τα καταφέρνει τελικά ο Ισπανός έναν γύρο αργότερα, αν και τα δύο μονοθέσια άγγιξαν το ένα το άλλο. O Mάσα έχασε αρκετό χρόνο στους τελευταίους γύρους. Ξανά στα πιτ ο Χάμιλτον, που μάλλον δεν θα πάρει βαθμό σήμερα.
54oς γύρος: Ο Αλόνσο επιχειρεί να προσπεράσει τον Μάσα παραπάνω από μία φορές.
53ος γύρος: Ταυτόχρονη επίσκεψη στα πιτ για Μάσα και Αλόνσο. Οι δύο οδηγοί λίγο έλειψε να συγκρουστούν κατά την έξοδο τους από τα πιτ. Καλύτερο το pit stop της Ferrari και ο Βραζιλιάνος βρίσκεται ξανά μπροστά.
52oς γύρος: Ξεκίνησε να βρέχει και είναι θέμα χρόνου, η είσοδος των πρώτων στα πιτ για αλλαγή ελαστικών.
49ος γύρος: Ο Κοβαλάινεν μπαίνει στα πιτ και “φοράει” ενδιάμεσα λάστιχα. Στη Renault είναι σίγουροι από ότι φαίνεται ότι θα βρέξει πολύ.
47ος γύρος: Ο Μάσα βρίσκεται παραπάνω από τέσσερα δευτερόλεπτα μπροστά από τον Αλόνσο. Οι δυο οδηγοί αποφεύγουν με ριψοκίνδυνο τρόπο ένα… καπάκι, το οποίο έφυγε από τη Renault του Τζιανκάρλο Φιζικέλα. Πάντως σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προβλέψεις, δεν αποκλείεται να βρέξει μέχρι να πέσει η καρό σημαία.
40ος γύρος: Άνετα πρώτος ο Μάσα, δεύτερος ο Αλόνσο. 3-4 για τις Red Bull με Κούλθαρντ και Γουέμπερ. Πέμπτος τρέχει ο Βουρτς με Γουίλιαμς, έκτος ο Κοβαλάινεν.
36ος γύρος: Ο Χάμιλτον ολοκλήρωσε την επίσκεψη του στα πιτ. Μπροστά, ο Μάσα οδηγεί τον αγώνα και έχει εξασφαλίσει διαφορά 8.3 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Φερνάντο Αλόνσο.
34ος γύρος:Mάλλον εγκαταλείπει τον αγώνα ο Κίμι Ραϊκόνεν, δεν μπορεί να φτάσει στα πιτ.
33ος γύρος: Ο Χάμιλτον περνάει από την εξωτερική τον Τζιανκάρλο Φιζικέλα
30oς γύρος: Βρισκόμαστε στη μέση του αγώνα και τίποτα δεν έχει αλλάξει στην κορυφή, με τον Μάσα να διατηρείται άνετα μπροστά από τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, Φερνάντο Αλόνσο (κοντά στα έξι δευτερόλεπτα) με τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.
22oς γύρος: Η κατάταξη μέχρι στιγμής: Πρώτος ο Μάσα με δεύτερο τον Αλόνσο και τρίτο τον Ραϊκόνεν, με τον χρόνο να κυλάει υπέρ του Φινλανδού. Τέταρτος ο Γουέμπερ με πέμπτο τον Κοβαλάινεν. Έκτος ο Βουρτζ και έβδομος ο Κούλθαρντ. Ικανοποίηση για τη Red Bull, που τρέχει στην τέταρτη και την έβδομη θέση.
19oς γύρος: Ολοκληρώνεται ο αγώνας για τον Ραλφ Σουμάχερ, ο οποίος εμβολίστηκε ουσιαστικά από τον παρορμητικό Νικ Χάιντφελντ. Oι αγωνοδίκες ανακοινώνουν ότι θα μελετήσουν το βίντεο της προσπάθειας προσπεράσματος από πλευράς του Χάιντφελντ, που είχε αποτέλεσμα την οριστική έξοδο από την πίστα του “μικρού” Σουμάχερ.
18oς γύρος: Ο Κοβαλάινεν προσπερνάει από την εσωτερική τον Άλεξ Βουρτς και περνάει στην πέμπτη θέση.
15oς γύρος: Άδοξα λήγει η πρεμιέρα του Γουίνκελχοκ στην Φόρμουλα 1, όταν πιάνει φωτιά μάλλον ο κινητήρας της Spyker.
12ος γύρος: Μάσα και Αλόνσο μπαίνουν στα πιτ, δύο δευτερόλεπτα ταχύτερο το pit stop του Βραζιλιάνου οδηγού, που διατηρείται στην πρώτη θέση.
9ος γύρος: Ο Κοβαλάινεν αντέχει στην πίεση του Ραϊκόνεν και τον εμποδίζει να του πάρει την πέμπτη θέση. Ο Γουέμπερ κινείται ταχύτερα από τον Κούλθαρντ στην πίστα.
8oς γύρος: Τρίτος πέρασε ο Ντέιβιντ Κούλθαρντ και τον ακολουθεί ο τιμέιτ του στη Red Bull, Μαρκ Γουέμπερ, με τον Ραϊκόνεν να προσπερνάει τα πιο αργά μονοθέσια, με σκοπό να φτάσει στους πρώτους.
6ος γύρος: Φεύγει το αυτοκίνητο του αλυτάρχη με τον Γούινκελχοκ να παίζει τον ρόλο του και τον Μάσα να συγκρατεί τον Αλόνσο στη δεύτερη θέση.
Καιρικές συνθήκες: Πρόσκαιρη λιακάδα στο Νίρμπουργκρινγκ. Ενδεχομένως όμως στην εκκίνηση να ξαναβρέχει, λόγω των μεταβλητών συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή
Που βρίσκονται τα μεγάλα ονόματα: Ο Χάμιλτον πέρασε μία βόλτα από τα πιτ για καινούργια “μύτη”, ελαστικά και ανεφοδιασμό. Θα ξεκινήσει από την 17η θέση. Ο Μάσα είναι δεύτερος πίσω από τον Γουίνχελνχοκ και μπροστά από τον Αλόνσο. Ο Ραϊκόνεν θα εκκινήσει έβδομος.
4oς γύρος: Kόκκινη σημαία! Διακόπτεται ο αγώνας μέχρι να καθαριστεί η πίστα. Τα μονοθέσια θα ακολουθήσουν το safety car και θα γίνει νέα εκκίνηση, με όσους έχουν μείνει!
3ος γύρος: Στην πίστα βγαίνει το αυτοκίνητο του αλυτάρχη… Ο Χάμιλτον εκμεταλλεύεται το… παραθυράκι του κανονισμού και οδηγώντας στην αμμοπαγίδα, επιστρέφει ξανά στην πίστα!
2oς γύρος: Ο Γουίνκελχοκ μέσα στην αναστάτωση, οδηγεί για πρώτη φορά στην καριέρα του Grand Prix. Ολοκληρώνεται ο αγώνας για έξι οδηγούς στην Turn One (έχει μαζευτεί πολύ νερό σε αυτό το σημείο της πίστας), ανάμεσα τους οι Λιούις Χάμιλτον και Τζένσον Μπάτον! Σύντομα ο Σούτιλ, ο Ρόσμπεργκ, ο Σπιντ και ο Λιούτζι τους κάνουν παρέα.
1oς γύρος: Πριν καν συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος, άρχισε να βρέχει καταρρακτωδώς στη Γερμανία, κίνηση παρατηρείται στα πιτ με τις ομάδες να αναπροσαρμόζουν την τακτική τους και τα μονοθέσια να “φορούν” βρόχινα λάστιχα.
Εκκίνηση: Ο Φελίπε Μάσα “κλέβει” τη δεύτερη θέση από τον Φερνάντο Αλόνσο. 1-2 της Ferrari στα πρώτα μέτρα. Στην τέταρτη θέση ανέβηκε ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα.