Με πολλούς “άσους στο μανίκι” το Hyundai Kona
Από τη στιγμή που έκανε την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά, το Hyundai Kona βρήκε τεράστια ανταπόκριση.
- 27 Ιανουαρίου 2020 00:00
Είναι λίγα τα μοντέλα που μπορούν να προσφέρουν πλειάδα επιλογών στον υποψήφιο αγοραστή. Και δεν αναφερόμαστε μόνο σε επίπεδο εξοπλισμού, αλλά κυρίως σε επίπεδο εκδόσεων κινητήρων.
Αλλωστε, το μείζον ζήτημα της εποχής είναι να οδηγείς οικονομικά αυτοκίνητα, όχι μόνο στην αγορά αλλά και στη χρήση. Κι επιπλέον, που να είναι φιλικά προς το περιβάλλον.
Σε αυτή τη κατηγορία των αυτοκινήτων που δίνουν πολλές επιλογές, ανήκει το Hyundai Kona, το οποίο από τη στιγμή που έκανε την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά, βρήκε τεράστια ανταπόκριση. Κι έπεται συνέχεια, καθώς η γκάμα των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων εκδόσεων, πλαισιώθηκε μόλις από την υβριδική έκδοση, ενώ έχει δρομολογηθεί η άφιξη και της ηλεκτρικής του έκδοσης, το 2021.
Με ισχυρή προσωπικότητα, ευρωπαϊκή σχεδίαση και κατασκευή, το συμπαγές SUV Hyundai Kona, στα 4,165 μ. μήκος, χαρίζει πλούσιο χώρο για πέντε ενήλικες επιβάτες (2,6 μ. μεταξόνιο), χαρίζοντας πλούσιο χώρο για αποσκευές (361 λίτρα όγκου).
Σχεδιαστικά, οι μυώδεις αναλογίες, με τη μεγάλη μάσκα και τον μακρόστενο αεραγωγό ψηλά, δημιουργούν ένα σύνολο που κεντρίζει το μάτι, ενώ τα προστατευτικά στους θόλους των τροχών, με ποδιά χαμηλά και πίσω σπόιλερ σε χρώμα αλουμινίου, υποδεικνύουν το ύφος του αυτοκινήτου.
Η ποιότητα στην καμπίνα είναι διάχυτη ακόμα και στη λεπτομέρεια, με τη δεσπόζουσα οθόνη αφής στη μέση του ταμπλό, να είναι κυρίαρχο χαρακτηριστικό. Πολύ μαλακά πλαστικά και καλαίσθητες ταπετσαρίες, συνθέτουν μια άκρως ποιοτική καμπίνα, η οποία έχει και τις τσαχπινιές της με τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες στο χρώμα του αμαξώματος.
Πέραν αυτών, το μεγάλο αυτού του Hyundai Kona, είναι τα καινούργια, μοτέρ, από τα χαμηλά κυβικά εκατοστά, που κινούν περίφημα το βάρους 1.308 κιλών αμάξωμα (ανάλογα τον κινητήρα). Τα λόγια είναι περιττά για την τρικύλινδρη μονάδα βενζίνης 1.0 lt T–GDI, turbo με 120 ίππους και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, κοντά στα 7,3 λίτρα ανά 100 χλμ. Ακόμη πιο περιττά, είναι για το πιο ισχυρό μοτέρ βενζίνης 1.6 lt T–GDI με τους 177 ίππους, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 7DCT. Δίνει πολλά παραπάνω σε όποιον το επιλέξει.
Παρά ταύτα, κι επειδή περίπου οι μισοί επιλέγουν ακόμα πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, διατίθεται και με τον κινητήρα Smartstream 1.6 lt, με 115 (6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων) και 136 ίππους (με 7άρι αυτόματο κιβώτιο), που κατεβάζει ακόμα περισσότερο την κατανάλωση, μεταξύ 4,1 – 4,9 λίτρων ανά 100 χλμ.
Τώρα, δε, λανσάρεται και στην υβριδική έκδοση, με κινητήρα βενζίνης Kappa 1.6 lt GDI, άμεσου ψεκασμού και τετρακύλινδρο, που αποδίδει 105 ίππους και ροπή 147 Nm. Ο κινητήρας συνεργάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 32 kW ή 43,5 ίππους και ροπή 170 Nm. Ωστόσο, η συνδυασμένη ισχύς, είναι 141 ίπποι (104 kW) και πάνω από 265 Nm η ροπή. Οσο για το κιβώτιο ταχυτήτων, είναι αυτόματο 6 σχέσεων με αλλαγές και από το τιμόνι.
Το Kona καλύπτεται με 5 χρόνια εγγύηση, έχει αποσπάσει 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού αξιολόγησης οχημάτων Euro NCAP και διατίθεται τόσο σε προσθιοκίνητες όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις, στις οποίες η ροπή πηγαίνει έως και πάνω από το 50% στον πίσω άξονα, ανάλογα τις συνθήκες, ενώ στα δύσκολα μπορείς να κινηθεί με «κλειδωμένο» το διαφορικό σε 50-50 ροπή για ταχύτητα έως 40 χλμ./ώρα.
Όσο για τον εξοπλισμό, τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, αποτελούν μέρος του εξοπλισμού του μοντέλου. Το Kona εφοδιάζεται με Driver Attention Warning, Lane Keeping Assist, High Beam Assist και Electronic Parking Brake, με Front Collision Warning και Avoidance Assist, με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, φέρει σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας (Lane Keeping Assist–LKA), που προειδοποιεί τον οδηγό σε μη ασφαλείς κινήσεις σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα ανιχνεύοντας τη θέση του αυτοκινήτου, σύστημα υποβοήθησης αποφυγής πρόσκρουσης (Forward Collison Avoidance Assist – FCA), που ειδοποιεί τους οδηγούς σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και, εάν απαιτείται, φρενάρει αυτόνομα, λειτουργώντας σε τρία στάδια, καθώς και επιπλέον συστήματα, όπως: Blind-Spot Collision Warning (BCW), Rear Cross-Traffic Collision Warning (RCCW).