Με το σήμα της νίκης έρχεται η νέα Mercedes V-Class
Τον Μάιο στην ελληνική αγορά με υψηλό επίπεδο εξοπλισμού.
- 06 Μαΐου 2019 11:03
Αποστολή στη Βαρκελώνη: Δημήτρης Μπαλής
Το σήμα της νίκης, το δείχνουμε με τα δύο δάκτυλα του χεριού, τον δείκτη και τον μεσαίο, που σχηματίζουν ένα V, όμοιο με το γράμμα του πολυχρηστικού (MPV) μοντέλου της Mercedes-Benz, του οποίου τη νέα έκδοση είχα την ευκαιρία να οδηγήσω λίγο έξω από τη Βαρκελώνη, στην ευρύτερη περιοχή Σίτζες.
Θυμάμαι την πρώτη γενιά του μοντέλου, το 2014, όταν για να την οδηγήσουμε πηγαίνοντας προς το νησί Ζιλτ, στη Γερμανία, έπρεπε να βάλουμε τη V-Class πάνω σε τρένο, για να περάσουμε απέναντι. Τώρα, 5 χρόνια μετά, η δεύτερη γενιά κινείται πραγματικά σαν… τρένο, με ακόμα καλύτερη στιβαρότητα από τον προκάτοχό της, περισσότερο στάνταρ εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης, νέο μοτέρ και νέο κιβώτιο ταχυτήτων.
Έχοντας παρακαταθήκη τις 209.000 μονάδες V-Class που έχουν πωληθεί από το 2014, η ανανεωμένη έκδοση έρχεται όχι μόνο να διατηρήσει τα κεκτημένα, αλλά και να διευρύνει τον όγκο πωλήσεων ως premium μοντέλο.
Δεν θα σταθώ πολύ στο φρεσκάρισμα της εμφάνισης, το οποίο βέβαια παίζει ρόλο, αλλά θα επισημάνω ότι φέρει νέο προφυλακτήρα, εισαγωγές αέρα, γρίλια, νέα χρώματα, νέες ζάντες ελαφρού κράματος και ανανεωμένο εσωτερικό, με τη μεγάλη οθόνη αφής ψηλά στο ταμπλό, αεραγωγούς τύπου τουρμπίνας, σύστημα πολυμέσων, διακόπτες για προγράμματα οδήγησης, για τις συρόμενες πόρτες αριστερά – δεξιά κ.α. Εν γένει η καμπίνα μπορεί να φέρει δύο καθίσματα στη δεύτερη σειρά (κατά παραγγελία), με λειτουργίες μασάζ και προεκτάσεις για τα πόδια. Πάντως, υπάρχουν πολλές λύσεις εξατομίκευσης, με 8 θέσεις, 4 αντικριστές πίσω ή προς την ίδια κατεύθυνση 4 ανεξάρτητες. Κι αυτό κάνει τη διαφορά, όπως και η εισαγωγή του τετρακύλινδρου κινητήρα πετρελαίου OM 654, το ολοκαίνουργιο 9G- TRONIC αυτόματο κιβώτιο, καθώς και συστήματα ασφαλείας και βοήθειας που ανταποκρίνονται στο τελευταίο τεχνολογικό επίπεδο, μεταξύ των οποίων και η Active Brake Assist.
Όπως και η προηγούμενη, έτσι και η νέα V-Class, με αυτά που πρεσβεύει, απευθύνεται πολύ περισσότερο σε τρεις κατηγορίες ανθρώπων, τους οικογενειάρχες, που θα βρουν ένα αυτοκίνητο με ανέσεις, πολυτέλεια και προηγμένη τεχνολογία, τους επαγγελματίες και ειδικά του τουρισμού, διότι μπορεί να καλύψει ξενοδοχειακές ανάγκες, υπηρεσίες ταξιδιωτικών πρακτορείων και μετακίνηση VIP προσώπων (φιλοξενεί έως 8 άτομα) και τα νέα ζευγάρια ή μια μικρή οικογένεια που αρέσκονται σε δραστηριότητες υπαίθρου και σε αυτή τη περίπτωση η έκδοση Marco Polo, θεωρείται ιδανική. Κι αυτό, επειδή διαθέτει οροφή που επεκτείνεται προς τα πάνω, προκειμένου να απλώσει το στρώμα ενός κρεβατιού, το οποίο μπορεί να αντέξει δύο άτομα και βάρος έως 200 κιλά. Την ίδια στιγμή, τα κάτω καθίσματα, αναδιπλωμένα, διαμορφώνουν επίσης έναν άνετο, μεγάλο χώρο ύπνου, γι’ αυτό και τόνισα ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για οικογένεια. Διαθέτει, επίσης, μικρή κουζίνα και νεροχύτη (!) καθώς και ψυγείο. Φυσικά, υπάρχει μεγάλος χώρος στο πορτμπαγκάζ για τις αποσκευές, ενώ δεν υπολείπεται καθόλου σε τεχνολογικό εξοπλισμό. Μέχρι και θύρα USB έχει στην οροφή για αυτούς που ξαπλώνουν στο κρεβάτι και θέλουν να ακούσουν τη μουσική τους.
Θα σταθώ ιδιαίτερα στο νέο τετρακύλινδρο σύνολο πετρελαίου 2.0 lt, στην έκδοση V 300 d, που αποδίδει 176 kW ή 239 hp (πρέπει να συνηθίζουμε τη μονάδα μέτρησης ισχύος σε κιλοβάτ, λόγω των ηλεκτρικών εκδόσεων) και 500 Nm ροπής, με επιπλέον έξτρα 30 Nm υπερπλήρωσης (overtorque). Επειδή είχα την ευκαιρία να οδηγήσω αυτή την έκδοση, σε καμία περίπτωση, από πλευράς θορύβου, δεν κατάλαβα ότι οδηγούσα πετρέλαιο. Με πολύ μεγάλη ροπή, την οποία χρειάστηκα στις επιταχύνσεις, κινείται υποδειγματικά και συνεργάζεται απίθανα με το νέο αυτόματο κιβώτιο 9 ταχυτήτων, που όσο αλλάξεις σχέσεις τελικά αναρωτιέσαι: μα, υπάρχει κι άλλη; Αυτό το στοιχείο βοηθά ώστε να κρατιέται χαμηλά η κατανάλωση στα περίπου 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. και τις εκπομπές ρύπων. Το αυτοκίνητο επιταχύνει εξαιρετικά γραμμικά (7,9 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα), ενώ δεν χρειάστηκε να αγγίξω την τελική ταχύτητα των 220 χλμ./ώρα (παραμονεύουν οι κάμερες ταχύτητας).
Για όσους θέλουν τιμολογιακά να κατέβουν χαμηλότερα, υπάρχει και ο τετρακύλινδρος, δίλιτρος κινητήρας πετρελαίου στην έκδοση V 250 d, με ισχύ 140 kW (190 hp) και 440 Nm torque, με ίδιες καταναλώσεις και εκπομπές ρύπων, όπως η πιο ισχυρή ή την έκδοση V 220 d με 120 kW (163 hp) και 380 Nm ροπής.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της νέας V-Class, είναι ότι προσφέρεται είτε ως δικίνητη (στον πίσω άξονα) είτε ως τετρακίνητη, στην έκδοση 4MATIC.
Η νέα V-Class έρχεται με περισσότερα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, διατηρώντας το Crosswind Assist, που βοηθά τους οδηγούς να παραμείνουν στη λωρίδα τους, ειδικά με πολύ ισχυρούς πλάγιους ανέμους, καθώς και το ATTENTION ASSIST. Για πρώτη φορά εισάγεται το Active Brake Assist, που φρενάρει μόνο του ή και ακινητοποιεί το όχημα, μεπτριάζοντας την επαφή με όχημα μπροστά ή με σταθερά αντικείμενα, ακόμη και με πεζούς που προσπαθούν να διασχίσουν τον δρόμο. Εισάγεται επίσης και το σύστημα φωτισμού Highbeam Assist Plus, που όταν έχει κίνηση μπροστά ή έρχονται αυτοκίνητα από την άλλη κατεύθυνση, χαμηλώνει το κυρίως φως της μεσαίας σκάλας και φωτίζει περισσότερο δεξιά και αριστερά, σχηματίζοντας ένα U.
Οι τιμές της νέας V-Class ξεκινούν από τις 77.000 ευρώ καθώς μόνο 20.500 ευρώ είναι το τέλος ταξινόμησης, με αυτό το παράλογο καθεστώς υπερφορολόγησης των αυτοκινήτων μεγαλύτερου κυβισμού.
Εξάλλου, τον Σεπτέμβριο του 2019, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, θα παρουσιαστεί η ηλεκτρική έκδοση της V-Class, διευρύνοντας τη στρατηγική eDrive@VAN, με ηλεκτρικές εκδόσεις σε όλη τη γκάμα.