Νέα δεδομένα
H Porsche γίνεται ανώνυμη ευρωπαϊκή εταιρεία , ανακινώντας παράλληλα έσοδα της τάξης των 5,98 δις. ευρώ
- 02 Ιουλίου 2007 16:34
Παρά τη μετάβαση στη νέα σειρά μοντέλων Cayenne, η γερμανική κατασκευάστρια πολυτελών σπορ αυτοκινήτων ανακοίνωσε έσοδα Ομίλου της τάξης των 5,98 δις. ευρώ το πρώτο δεκάμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους, ποσό που υπερβαίνει ελαφρώς το αντίστοιχο του προηγούμενου έτους, το οποίο ανήλθε στα 5,96 δις. ευρώ.
Ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία της 911 Turbo σε ολόκληρο τον κόσμο
Φτάνοντας συνολικά τις 79.540 μονάδες, οι παραδόσεις σε πελάτες που ολοκλήρωσε ο Όμιλος Porsche την περίοδο 1 Αυγούστου 2006 – 31 Μαΐου 2007 έφτασαν και πάλι το ύψος της προηγούμενης χρονιάς, δηλαδή τις 79.564 μονάδες. Κάτι που έχει σημασία στο πλαίσιο αυτό είναι το ότι η παραγωγή της πρώτης γενιάς του Cayenne σταμάτησε το Νοέμβριο του 2006, ενώ οι πωλήσεις της νέας γενιάς μοντέλων ξεκίνησαν μόλις στις 24 Φεβρουαρίου 2007 στην Ευρώπη και στις 3 Μαρτίου στην Αμερική. Η μεγάλη απήχηση του Cayenne σε ολόκληρο τον κόσμο αναδεικνύεται από το γεγονός ότι οι πωλήσεις αυτής της σειράς μοντέλων ήδη στα τέλη Μαΐου 2007 έφτασαν τις 25.436 μονάδες, μόλις 10,7% χαμηλότερα από το αντίστοιχο μέγεθος του προηγούμενου έτους. Συγκριτικά, οι πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους 2006/07 διαμορφώθηκαν 41,4% χαμηλότερα από τις πωλήσεις του προηγούμενου έτους, λόγω της επερχόμενης σειράς μοντέλων.
Η πορεία της Porsche 911 είναι ακόμα πιο επιτυχημένη. Η παραδοσιακή σειρά μοντέλων της Porsche βρίσκεται κοντά σε νέο ρεκόρ πωλήσεων στο οικονομικό έτος 2006/07: στο πρώτο δεκάμηνο του έτους, οι πωλήσεις της 911 αυξήθηκαν κατά 12,2% και έφτασαν τις 31.287 μονάδες. Οι πωλήσεις της σειράς Boxster ανήλθαν στις 22.806 μονάδες στα τέλη Μαΐου, ενώ τα δύο κουπέ με τον κινητήρα στο κέντρο, το Cayman και το Cayman S, σημείωσαν πωλήσεις της τάξης των 13.586 μονάδων.
Ελαφρά μείωση της παραγωγής
Ο συνολικός όγκος παραγωγής μειώθηκε ελαφρώς κατά την υπό εξέταση περίοδο, φτάνοντας τις 83.815 μονάδες την περίοδο 1 Αυγούστου 2006 – 31 Μαΐου 2007 (μείωση 1,6%). Η παραγωγή της 911 έφτασε τις 32.461 μονάδες (αύξηση 8,5%), ενώ η παραγωγή του Cayenne ανήλθε στις 28.000 μονάδες (μείωση 5,8%). Ο συνολικός αριθμός αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν στη σειρά Boxster έφτασε στις 23.351 μονάδες, από τις οποίες 13.287 μονάδες ήταν μοντέλα Cayman και Cayman S.
O Όμιλος Porsche κατάφερε και πάλι να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας κατά την υπό εξέταση περίοδο, αφού ο αριθμός εργαζομένων στα τέλη Μαΐου παρουσιάστηκε αυξημένος κατά 3,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τα 11.525 άτομα. Νέοι εργαζόμενοι προσλήφθηκαν κυρίως στους τομείς της Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης, καθώς και στις Υπηρεσίες.
Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες του Ομίλου Porsche – συμπεριλαμβανομένων των Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών – ανήλθαν σε 1,09 δις. ευρώ το πρώτο δεκάμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους (προηγούμενο έτος: 814,3 εκατ. ευρώ), ποσό που και πάλι αποτελεί ρεκόρ όλων των εποχών.
Προοπτικές
Μετά την αύξηση κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος 2005/06 στο επίπεδο ρεκόρ των 2,1 δισ. ευρώ, τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν στο ακόμα πιο εντυπωσιακό μέγεθος των 1,59 δισ. ευρώ μόνο στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους. Όπως δήλωσε ο Dr. Wiedeking: ”
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τους πρώτους 10 μήνες του τρέχοντος έτους, δεν είναι δύσκολο να προβλέψουμε ότι τα ετήσια αποτελέσματα της 31ης Ιουλίου 2007, στη λήξη δηλαδή του οικονομικού έτους, θα είναι σημαντικά – και το τονίζω: σημαντικά – αυξημένα σε σχέση με τα 2,1 δισ. ευρώ του προηγούμενου έτους.”
Το αποτέλεσμα αυτό, πάντως, θα χαρακτηρίζεται από ειδικούς παράγοντες που χαρακτήρισαν και προηγούμενες περιόδους, όπως τα έσοδα από την αντιστάθμιση της τιμής της μετοχής στο πλαίσιο της απόκτησης μετοχών της Volkswagen και η αναπροσαρμογή της συμμετοχής της Εταιρείας στην Volkswagen, η οποία από μόνη της αντιστοιχεί σε 520 εκατ. ευρώ.
Μπαίνοντας στο επερχόμενο οικονομικό έτος 2007/08, η Porsche αναμένει μεγαλύτερο δυναμισμό στις πωλήσεις της, λόγω της νέας 911 Turbo Cabriolet που θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της στην αγορά στις 8 Σεπτεμβρίου, καθώς και λόγω της συνεχούς ανάπτυξης και διείσδυσης σε νέες παγκόσμιες αγορές.
Απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης για αλλαγή σε ευρωπαϊκή ανώνυμη εταιρεία (SE)
Στουτγάρδη. Η Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG βηματίζει προς το μέλλον με νέα εταιρική δομή και νομική μορφή. Αυτό αποφασίστηκε σήμερα στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση της εταιρείας που πραγματοποιήθηκε στην Porsche Arena. Σύμφωνα με την απόφαση που ελήφθη, οι λειτουργικές δραστηριότητες της Porsche AG θα ανατεθούν σε μια πλήρως ελεγχόμενη θυγατρική εταιρεία, σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου περί Μετατροπής Εταιρειών. Παράλληλα, θα υπογραφεί Συμφωνία Μεταβίβασης Ελέγχου και Κερδών ανάμεσα στη μελλοντική εταιρεία συμμετοχών και την παραπάνω θυγατρική, ενώ η εταιρεία που θα ενεργεί τότε ως εταιρεία συμμετοχών θα μετατραπεί σε ευρωπαϊκή ανώνυμη εταιρεία (“SE”).
Οι μέτοχοι αποφάσισαν επίσης ότι η εταιρεία συμμετοχών, η οποία θα εδρεύει στη Στουτγάρδη, θα ονομαστεί “Porsche Automobil Holding SE”. H Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, η αρχική εταιρεία με την τόσο πλούσια παράδοση, θα συνεχίσει να διαχειρίζεται την παραπάνω θυγατρική εταιρεία.
”
Η 26η Ιουνίου αποτελεί ορόσημο στην ιστορία της Porsche με την τόσο πλούσια παράδοση“, δήλωσε ο Dr. Wendelin Wiedeking, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, κατά την έναρξη της συνέλευσης, απευθυνόμενος σε ένα ακροατήριο περίπου 1.500 μετόχων. Προσέθεσε δε ότι ήταν σημαντικό για τους μετόχους να υποστηρίξουν αυτή την “πολιτική της νέας πορείας” προς το μέλλον.
Ως αποτέλεσμα των αποφάσεων που ελήφθησαν, οι σημερινοί μέτοχοι της Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG θα είναι οι αυριανοί μέτοχοι της Porsche Automobil Holding SE, της εταιρείας συμμετοχών που αποφασίστηκε στη συνέλευση ότι θα δημιουργηθεί με πρωταρχικό σκοπό το διαχωρισμό των λειτουργικών δραστηριοτήτων από τη διαχείριση των επιχειρηματικών συμμετοχών και συμφερόντων.
Στη δήλωσή του, ο Dr. Wiedeking τόνισε ότι η απόφαση αυτή συνέβαλε στο να διασφαλιστεί το ότι η Porsche θα παραμείνει Porsche, και ότι τίποτε δεν θα αλλάξει στη διάρθρωση των εργοστασίων, τη σύνθεση των προμηθευτών της εταιρείας, τη θέση και το καθεστώς των συνεργατών στην παραγωγή και την ανάπτυξη, τους εμπόρους ή τους άλλους συνεργάτες της εταιρείας. Οι υφιστάμενοι επιχειρηματικοί δεσμοί και νομικές σχέσεις επίσης θα παραμείνουν σε ισχύ και δεν θα επηρεαστούν από τον εν λόγω μετασχηματισμό.
Ως αποτέλεσμα της ανάθεσης των λειτουργικών δραστηριοτήτων στη θυγατρική εταιρεία, οι διάφοροι τομείς ευθύνης στην εταιρική διαχείριση στο μέλλον θα διαχωριστούν αφενός στη διαχείριση των επιχειρηματικών συμφερόντων και συμμετοχών, και αφετέρου στην ανάπτυξη, παραγωγή και τις πωλήσεις των πολυτελών σπορ αυτοκινήτων από την Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG.
Η νέα εταιρεία, η Porsche Automobil Holding SE, δεν μπορεί να καταχωρηθεί στο εμπορικό μητρώο και η αλλαγή της μορφής της εταιρείας σε ευρωπαϊκή ανώνυμη εταιρεία (SE) δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί πριν την υποβολή της Ετήσιας Έκθεσης για το οικονομικό έτος 2006/07.