Νέο Volvo XC90. Σταματάει μόνο του στις διασταυρώσεις…
Το νέο Volvo XC90, θα έχει δύο παγκόσμιες πρωτιές στον τομέα της ασφάλειας: Για πρώτη φορά στον κόσμο, ένα όχημα φρενάρει αυτόματα όταν ο οδηγός στρίβει εμπρός από όχημα που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση και αναγνωρίζει και αντιμετωπίζει την εκτροπή από το δρόμο
- 23 Ιουλίου 2014 09:14
Με πλούσιο και τεχνολογικά εξελιγμένο βασικό εξοπλισμό ασφάλειας έρχεται τον Αύγουστο, το νέο Volvo XC90. Οι νέες τεχνολογίες που φέρνει η Volvo έχουν στα στόχο τα οχήματα της σουηδικής φίρμας να μην σκοτώνουν και να μην τραυματίζεται σοβαρά κάποιος που θα εμπλακεί σε ατύχημα με ένα καινούργιο Volvo.
Ο βασικός εξοπλισμός ασφάλειας στο τετρακίνητο, επταθέσιο, πολυτελές SUV θα περιλαμβάνει δύο τεχνολογίες ασφάλειας που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στον κόσμο: ένα σύστημα προστασίας σε περίπτωση εκτροπής από το δρόμο και δυνατότητα αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα. Αυτές οι καινοτομίες εντάσσονται σε μια σειρά από χαρακτηριστικά ασφάλειας που θα κάνουν το Νέο Volvo XC90 ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ.
Προστασία σε περίπτωση εκτροπής από το δρόμο
Η εκτροπή ενός αυτοκινήτου από το δρόμο είναι ένας συνηθισμένος τύπος ατυχήματος με διαφορετικές αιτίες, όπως η διάσπαση της προσοχής του οδηγού, η κόπωση ή οι κακές καιρικές συνθήκες. Για παράδειγμα, οι μισοί θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες οφείλονται στην έξοδο του αυτοκινήτου από τον δρόμο, ενώ στη Σουηδία, τα ατυχήματα στα οποία εμπλέκεται ένα μόνο αυτοκίνητο αποτελούν το ένα τρίτο όλων των θανατηφόρων και σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
Η Volvo Cars εξέλιξε το σύστημα Safe Positioning για την αντιμετώπιση αυτών των καταστάσεων. Η δυνατότητα Safe Positioning σημαίνει ότι σε περίπτωση εκτροπής του αυτοκινήτου από το δρόμο, το Νέο Volvo XC90 αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα της κατάστασης και σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας εμπρός, συγκρατώντας τους επιβαίνοντες στη θέση τους. Οι ζώνες παραμένουν σταθερά σφιγμένες όσο το αυτοκίνητο συνεχίζει να κινείται.
Προκειμένου να αποτραπούν τραυματισμοί στην σπονδυλική στήλη, μια λειτουργία απορρόφησης της ενέργειας ανάμεσα στο κάθισμα και τον σκελετό του καθίσματος απορροφά τις κατακόρυφες δυνάμεις που αναπτύσσονται όταν το αυτοκίνητο προσγειώνεται ανώμαλα στο έδαφος. Η λύση αυτή μπορεί να περιορίσει τις κατακόρυφες δυνάμεις που δέχεται το σώμα ακόμα και στα 2/3 των αρχικών. Αυτό μπορεί να αποτρέψει τραυματισμούς στη σπονδυλική στήλη, οι οποίοι είναι σοβαροί και συχνοί σε τέτοιου είδους ατυχήματα.
Το Νέο XC90 διαθέτει επίσης τεχνολογίες που βοηθούν τον οδηγό να αποφύγει τέτοια ατυχήματα: το σύστημα Lane Keeping Aid εφαρμόζει αντίσταση στο τιμόνι όταν το αυτοκίνητο βγαίνει κατά λάθος από τη λωρίδα του, ενώ το σύστημα Driver Alert Control, το οποίο είναι επίσης στάνταρ, ανιχνεύει κόπωση ή χαλάρωση της προσοχής του οδηγού και τον ειδοποιεί. Περιλαμβάνει επίσης τη λειτουργία Rest Stop Guidance που καθοδηγεί τον οδηγό προς τον πλησιέστερο χώρο ανάπαυσης.
Αυτόματο φρενάρισμα στις διασταυρώσεις
Το Νέο Volvo XC90 είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο με τεχνολογία που φρενάρει το αυτοκίνητο αυτόματα αν ο οδηγός στρίψει εμπρός από όχημα που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση, με αυξημένο κίνδυνο για τα δύο οχήματα. Αυτή είναι μια συνηθισμένη περίπτωση σε πολυσύχναστες διασταυρώσεις μέσα στην πόλη, αλλά και σε λεωφόρους όπου το όριο ταχύτητας είναι μεγαλύτερο. Το Νέο Volvo XC90 ανιχνεύει τον κίνδυνο σύγκρουσης και φρενάρει αυτόματα προκειμένου να αποφύγει τη σύγκρουση ή να μετριάσει τις επιπτώσεις της.
Ακόμη, οι νέες τεχνολογίες με τις οποίες εξοπλίζεται το καινούργιο XC90, περιλαμβάνουν:
Έγκαιρη προστασία σε περίπτωση πρόσκρουσης από πίσω
Ραντάρ στραμμένα προς τα πίσω ανιχνεύουν αν επίκειται πρόσκρουση από πίσω και σφίγγουν εγκαίρως τις ζώνες ασφαλείας για να συγκρατήσουν τους επιβαίνοντες σταθερά στη θέση τους. Αρχίζουν επίσης να αναβοσβήνουν τα φώτα κινδύνου (alarm) για να προειδοποιήσουν τον οδηγό του πίσω οχήματος και ενεργοποιούνται τα φρένα για να περιοριστούν οι επιπτώσεις στους επιβαίνοντες.
Σύστημα αποτροπής και προστασίας από ανατροπή
Το Νέο XC90 διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό το τελευταίας γενιάς σύστημα Roll Stability Control (RSC). Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί προηγμένους αισθητήρες για να υπολογίσει τον κίνδυνο ανατροπής. Αν υπολογιστεί ότι ο κίνδυνος είναι μεγάλος, περιορίζεται η ροπή του κινητήρα και εφαρμόζονται ελαφρά τα φρένα στους τροχούς που χρειάζεται ώστε να αντισταθμιστεί η τάση ανατροπής.
Αν η ανατροπή αποδειχθεί αναπότρεπτη, ενεργοποιούνται οι αερόσακοι οροφής, τύπου κουρτίνας. Καλύπτουν και τις τρεις σειρές καθισμάτων για αρκετό χρόνο, προκειμένου να αποτραπούν τραυματισμοί στο κεφάλι.
Αυτόματο φρενάρισμα με το City Safety
Αναβαθμισμένη αναγνώριση οδικής σήμανσης
Κάλυψη των τυφλών σημείων
Το σύστημα Blind Spot Information System (BLIS) ειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που κινούνται στα τυφλά σημεία των εξωτερικών καθρεφτών. Ειδοποιεί επίσης τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν γρήγορα από πίσω.
Queue Assist
Το σύστημα αυτό επιτρέπει την ασφαλή και άνετη οδήγηση, ακολουθώντας το προπορευόμενο όχημα σε ουρές που κινούνται αργά. Επιτάχυνση, φρενάρισμα και πλέον και κίνηση του τιμονιού ελέγχονται αυτόματα.