Οδηγούν αυτοκίνητο με χρώμα που δεν ταιριάζει την προσωπικότητά τους

Οδηγούν αυτοκίνητο με χρώμα που δεν ταιριάζει την προσωπικότητά τους
A shopping mall, northeast of Athens is flooded with people on the first Sunday of the winter sales, a day that shops remained open. Those who are opposing on the Open Sunday policy for the shops claim that this measure will only help the big shop chains and the malls and not the retail small shop economy. Near Athens, on January 19, 2014 / , . . , 19 , 2014 Menelaos Myrillas / SOOC

Έρευνα της Nissan απέδειξε ότι το 86% των οδηγών κάνουν λάθος επιλογή

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ποιος επιλέγει αυτοκίνητο που ταιριάζει στην προσωπικότητά του; Μάλλον ελάχιστοι έχουν σκεφτεί κάτι τέτοιο. Οι περισσότεροι, μάλλον επιλέγουν απλά το χρώμα που τους αρέσει.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας πανευρωπαϊκής μελέτης της Nissan, η πλειονότητα των αυτοκινητιστών οδηγεί αυτοκίνητο με λάθος χρωματισμό για την προσωπικότητά τους. Συγκεκριμένα, η έρευνα αποκαλύπτει πως το 86% των ερωτηθέντων έκανε μια λανθασμένη επιλογή χρώματος κατά τη διαδικασία αγοράς στο κατάστημα.

Από την έρευνα διαπιστώθηκε  ότι, παρ’ όλο που υπάρχουν πλέον ζωντανά εξωτερικά χρώματα αλλά και επιλογές εξατομίκευσης, οι αγοραστές αυτοκινήτων εξακολουθούν να είναι πολύ συντηρητικοί όταν πρόκειται για  την επιλογή του χρώματος του μοντέλου που θα αγοράσουν.

Η μελέτη διεξήχθη από τη Nissan, με αφορμή τη διάθεση επιλογών εξατομίκευσης στο ολοκαίνουργιο Micra. Από τη έρευνα προέκυψε  ότι περίπου το ένα τρίτο των ερωτηθέντων θα έπρεπε  να έχουν επιλέξει πιο εντυπωσιακές αποχρώσεις όπως το πορτοκαλί αντί για το παραδοσιακό γκρι και μαύρο, με βάση τον τύπο της προσωπικότητάς τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου 22% των πελατών του νέου Micra, επιλέγουν πακέτα εξατομίκευσης για το αυτοκίνητό τους, ποσοστό μεγαλύτερο από αυτό που αρχικά είχε προβλεφθεί.

Για να βοηθήσει τους αγοραστές, η Nissan εκμεταλλεύτηκε την τεχνολογία και ανέπτυξε ένα πρωτοποριακό Chatbot σε συνεργασία με την αναγνωρισμένη ψυχολόγο  που ειδικεύεται στην ψυχολογία του  χρώματος, Κaren Haller. Το Chatbot  που λειτουργεί μέσω του Facebook, καθορίζει την προσωπικότητα του χρήστη και στη συνέχεια  παρουσιάζει τον τέλειο συνδυασμό χρωμάτων για το Micra που ανταποκρίνεται σε αυτόν.

Τόσο η έρευνα όσο και το Chatbot, αναπτύχθηκαν χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία της Karen στον τομέα της ψυχολογίας του χρώματος. Με εμπειρία πάνω από 20 χρόνια, έχει συνεργαστεί με πολλές παγκόσμιες μάρκες για να κατανοήσει τις επιλογές χρώματος που κάνουν οι καταναλωτές.

Το ολοκαίνουριο Nissan Micra είναι ένα αυτοκίνητο που είναι ιδανικό για εκείνους που επιθυμούν να εκφράσουν την προσωπικότητά τους, με  έντονες χρωματικές επιλογές. Διατίθεται σε 10 έντονα εξωτερικά χρώματα, όπως το ζωντανό πορτοκαλί και το πράσινο. Το πρόγραμμα εξατομίκευσης επιτρέπει την προσθήκη αντίθετων αποχρώσεων στους προφυλακτήρες, τις πόρτες, τους τροχούς και τους εξωτερικούς καθρέπτες. Επιπλέον,  στοιχεία του καθίσματος, της επένδυσης των θυρών και του ταμπλό,  μπορούν να τροποποιηθούν με εσωτερική εξατομίκευση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου 22% των πελατών του νέου Micra, επιλέγουν πακέτα εξατομίκευσης για το αυτοκίνητό τους, ποσοστό μεγαλύτερο από αυτό που αρχικά είχε προβλεφθεί. “Κλειδί” στην ζήτηση των πακέτων εξατομίκευσης αποτελεί το προσιτό κόστος, καθώς με μέσο όρο μόλις  400€, οι αγοραστές του νέου Micra μπορούν  να αποκτήσουν το επιθυμητό σχέδιο εξατομίκευσης.

Για την έρευνα, επινοήθηκαν ειδικές ερωτήσεις για την ποσοτικοποίηση της προσωπικότητας ενός ατόμου,  μέσω της ανάλυσης της συμπεριφοράς και των προτιμήσεών του. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιείται συνήθως για να υποδείξει την πρωταρχική προσωπικότητα ενός ατόμου, όπως  για παράδειγμα γίνεται κατά τη διάρκεια μιας τυπικής συνέντευξης εργασίας.

Μερικά από τα ευρήματα της έρευνας  έχουν ως παρακάτω : 

– 86% επέλεξαν το λάθος χρωματισμένο αυτοκίνητο για τον τύπο της προσωπικότητάς τους,

– Περίπου τα δύο τρίτα επέλεξαν πιο παραδοσιακά / συντηρητικά χρώματα,

– Το 38% οδηγεί επί του παρόντος  γκρίζο ή μαύρο όχημα,

– Το 53% των υπαρχόντων χρωμάτων είχε επηρεάσει την επιλογή του οχήματος,

–  Οι περισσότεροι από τους μισούς που συμμετείχαν στην έρευνα,  δήλωσαν ότι έχουν επιλέξει το αγαπημένο τους χρώμα.

Την εν λόγω έρευνα, πραγματοποίησε η OnePoll τον Ιούλιο του 2017, με συμμετοχή 1.000 αυτοκινητιστών από  πέντε χώρες: τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα