Οι μοτοσυκλέτες του 2020

Οι μοτοσυκλέτες του 2020

Ό,τι νέο έρχεται από την EICMA του Μιλάνου: δείτε όλες τις καινούριες μοτοσυκλέτες και scooters του 2020.

Μια κατακλυσμιαία εμφάνιση δεκάδων νέων μοτοσυκλετών και scooters του 2020 έγινε στις αρχές και αυτού του Νοεμβρίου, όπως κάθε χρόνο, στη μεγαλύτερη έκθεση μοτοσυκλετών της Ευρώπης – στην EICMA του Μιλάνου.

Ιδού, λοιπόν, τα σημαντικότερα νέα δίτροχα, ή και τρίτροχα σε κάποιες περιπτώσεις, που θα έρθουν και στην Ελλάδα τη νέα χρονιά – καθώς η λίστα διαρκώς θα ανανεώνεται με οτιδήποτε νέο προκύπτει από την ιταλική μητρόπολη.

Aprilia RS 660

Η πρώτη της νέας γενιάς των Aprilia που ορίζονται από τον νέο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 660 και από την τεχνολογία της Aprilia Racing, είναι η RS 660. Το μικρό supersport χαρακτηρίζεται από την εξαιρετική σχέση βάρους-ισχύος, καθώς διαθέτει 100 ίππους για 169 κιλά. Με τον τρόπο αυτό, αποτελεί το ιδανικό σκαλοπάτι από τα 125 της εταιρείας του Noale, προς τα θηριώδη RSV4. Τεχνολογικά, πλαίσιο και ψαλίδι είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, καθώς ο κινητήρας είναι ενεργό τμήμα του πρώτου. Υιοθετώντας τις τεχνολογίες του ηλεκτρονικού πακέτου APRC του RSV4, περιλαμβάνει το Ride-by-Wire, την IMU 6 αξόνων, έλεγχο σούζας AWC, traction control, quickshifter, cruise control, cornering ABS και πέντε διαφορετικά riding modes αναλόγως της χρήσης στο δρόμο ή στην πίστα. Ο σχεδιασμός της RS 660 εντυπωσιάζει με τους τρεις προβολείς και το διπλό φέρινγκ, αλλά κυρίως με την αεροδυναμική του απόδοση σε υψηλή ταχύτητα.

Aprilia RSV4 1100 Factory

Χάρη στη νέα, υπερ-εξελιγμένη ημι-ενεργητική ανάρτηση της Ohlins, η ταχύτερη, πιο ισχυρή και πιο ελαφριά RSV4 όλων των εποχών γίνεται ακόμα πιο γρήγορη στην πίστα. Καθώς η Aprilia απέκτησε εμπειρία με αυτή την ανάρτηση αρχικά με το Tuono V4, τώρα την προσάρμοσε και στο κορυφαίο της supersport. Η ηλεκτρονική μονάδα της ανάρτησης Ohlins Smart EC 2.0 έχει πρόσβαση σε όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα της μοτοσυκλέτας και αναγνωρίζει κάθε είδους φάση της οδήγησης. Στη συνέχεια κάνει τις απαραίτητες παρεμβάσεις στο πιρούνι, στο πίσω αμορτισέρ και στο σταμπιλιζατέρ, βάσει αλγορίθμου που εξέλιξαν από κοινού οι Ohlins-Aprilia. Βεβαίως, ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει το πιρούνι και τα αμορτισέρ σε manual mode. Όλες οι ρυθμίσεις γίνονται μέσω της οθόνης TFT 4.3 ιντσών. Ο ελάχιστα τροποποιημένος V4 κινητήρας με περιεχόμενη γωνία 65 μοιρών της RSV4 αποδίδει τους αστρονομικούς 271 ίππους, και συνδυάζεται με πλήρως ρυθμιζόμενο πλαίσιο και την τέταρτη γενιά του πακέτου ηλεκτρονικών τεχνολογιών APRC. Τέλος, η αεροδυναμική έχει προσεχθεί τόσο που διαθέτει ακόμα και ανθρακονημάτινα πτερύγια προερχόμενα από την αγωνιστική RS-GP.

BMW F 900 R & F 900 XR

www.peterschreiber.com

Η βαυαρική εταιρεία επεκτείνεται στα μεσαία κυβικά με το δυναμικό roadster F900 R και με το αντίστοιχο adventure sport F900 XR, που παρότι βασίζονται στην ίδια «ραχοκοκαλιά» διαφέρουν αρκετά σε φιλοσοφία. Το F900 R εστιάζει στην σπορ οδηγική διασκέδαση και το F900 XR στο sport touring. Έχουν τον ίδιο, δικύλινδρο κινητήρα της F850 GS, αλλά με αυξημένη χωρητικότητα στα 895 κ.εκ. και αυξημένη κατά 10 hp ισχύ, στους 105 ίππους, ενώ για πρώτη φορά συνδυάζεται με το σύστημα ελέγχου ροπής MSR που αποτρέπει την ολίσθηση του πίσω τροχού με το άνοιγμα του γκαζιού ή το κατέβασμα ταχύτητας. Και οι δύο μοτοσικλέτες προσφέρουν στάνταρ τα Riding Modes Road και Rain, ABS και τον έλεγχο ευστάθειας ASC, αλλά και επιπλέον τα Riding modes «Pro» με τις ρυθμίσεις Dynamic και Dynamic Pro, τα Dynamic Traction Control DTC και ABS Pro, καθώς και την ηλεκτρονική ρύθμιση της ανάρτησης (Dynamic ESA). Επίσης, έχουν το ίδιο πλαίσιο αλλά μικρότερο μεταξόνιο από το F850GS , και ρεζερβουάρ 13 και 15,5 λίτρων αντίστοιχα. Πέραν των τεχνικών, προσφέρουν στάνταρ τη συνδεσιμότητα με Bluetooth στην έγχρωμη TFT οθόνη 6,5 ιντσών, full LED φώτα περιμετρικά και νέους χρωματισμούς. Διατίθενται και η έκδοση Α2, με 48 ίππους.

BMW S1000 XR

peterschreiber.com 2019

Η μεγάλη Adventure Sport της BMW παρουσιάστηκε ολοκαίνουρια στην EICMA του Μιλάνου, με σημαντικές σχεδιαστικές και τεχνικές αλλαγές. Είναι ελαφρύτερη κατά 10 κιλά (στα 226 κιλά τώρα), και πιο γρήγορη και ευέλικτη, καθώς ο -ελαφρύτερος κατά 5 κιλά- τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας (από την RR) αποδίδει 165 hp και 114 Nm ροπής σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών. Παράλληλα, οι σχέσεις 4-5-6 του κιβωτίου είναι τώρα μακρύτερες, για μειωμένη κατανάλωση και θόρυβο στο ταξίδι, ενώ στάνταρ είναι ο ηλεκτρονικός έλεγχος της ροπής MSR, για πρώτη φορά. Επίσης, στάνταρ στην S1000 XR είναι και το πακέτο Pro των τεσσάρων Riding Modes, το σύστημα ηλεκτρονικής ρύθμισης της ανάρτησης Dynamic ESA (η οποία ανάρτηση έχει ελαφρύνει κατά 2 κιλά), τα ABS Pro & DTC και Hill Start Control Pro, καθώς και το σύστημα υποβοήθησης της πέδησης DBC. Τέλος, εντελώς νέα είναι η έγχρωμη οθόνη 6,5 ιντσών με συνδεσιμότητα του smartphone, ενώ τα φώτα είναι full LED περιφερειακά.

Ducati Panigale V2

Το δικύλινδρο supersport ανασχεδιάστηκε και απέκτησε τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα που βασίζονται στην εξελιγμένη Inertial Platform. Ο κινητήρας Superquadro -προδιαγραφών Euro5- των 955 κ.εκ.. αποδίδει 155 ίππους στις 10.750 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη ροπή των 104 Nm αποδίδεται στις 9.000 στροφές. Το Panigale V2 (πρώην 959) βασίζεται στο σχεδιασμό του V4 αλλά έχει λίγο πιο συμπαγείς διαστάσεις γύρω από το μονοκόκ πλαίσιο. Δύο πρωταγωνιστές του νέου σχεδιασμού είναι το μονόμπρατσο ψαλίδι και η κομψή εξάτμιση, που καταλήγει χαμηλά κάτω από τον κινητήρα. Έμφαση έχει δοθεί στην άνεση, τόσο με τη νέα σέλα όπως και με τη ρύθμιση της ανάρτησης – καθώς ο αναβάτης έχει την επιλογή των τριών προγραμμάτων οδήγησης Race, Sport και Street. Όσο για τα ηλεκτρονικά συστήματα, περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων traction και wheelie contol, cornering ABS, quickshifter και ρύθμιση φρένου κινητήρα.

Ducati Panigale V4

Η Ιταλίδα supersport «θεά», έγινε ακόμα ταχύτερη με μια σειρά βελτιώσεων στην αεροδυναμική, στο πλαίσιο, στον έλεγχο μέσω των ηλεκτρονικών τεχνολογιών και στην χαρτογράφηση του Ride by Wire, με πολλά διαφορετικά προγράμματα ελέγχου απόδοσης της ροπής. Από την V4 R έχει υιοθετήσει το αεροδυναμικό πακέτο (αεροδυναμικά βοηθήματα, ζελατίνα, εμπρόσθιο και πλευρικά fairing, νέους αεραγωγούς) και έχει περισσότερο άκαμπτο πλαίσιο σε συνδυασμό με το νέο, εξελιγμένο στους αγώνες Ducati Traction Control (DTC) EVO 2. Παράλληλα, η δεύτερη εξέλιξη του Quick Shift μειώνει τους χρόνους αλλαγής σχέσεων πάνω από τις 10.000 σ.α.λ. και συμβάλλει στη σταθερότητα κατά το γύρισμα του γκαζιού ή μέσα στη στροφή. Όσο για τον V4 κινητήρα, ο Desmosedici Stradale των 1.103 κ.εκ., προερχόμενος από το MotoGP, αποδίδει το μέγιστο των 214 ίππων στις 13.000 σ.α.λ. και ροπή 12,6 kgm στις 10.000 στροφές.

Ducati Streetfighter V4

Η naked έκδοση της Panigale V4 ακολουθεί το πνεύμα αυτού που στο Borgo Panigale αποκαλείται “Formula Fight”: οι μηχανικοί πήραν τον V4 κινητήρα Desmosedici Stradale, πρόσθεσαν την τελευταία γενιά ηλεκτρονικών της Panigale V4, κράτησαν χαμηλά το βάρος (στα 178 κιλά), πρόσθεσαν ένα ψηλό και φαρδύ τιμόνι, αφαίρεσαν τα fairings και ανέβασαν η απόδοση στους 208 ίππους (στις 12.750 στροφές). Έτσι, η αναλογία ισχύος/βάρους αγγίζει την εντυπωσιακή τιμή του 1,17. Η άγρια και εντυπωσιακή της εμφάνιση εκφράζεται κυρίως από τον μίνιμαλ full LED προβολέα και τα φώτα ημέρας DRL σε σχήμα V – καθώς το Ducati Style Center παραδέχθηκε ότι βρήκε την έμπνευσή του στο «τρελό» χαμόγελο του κόμικ Joker! Όσον αφορά στην αεροδυναμική, οι διαχύτες (biplane aerofoils) δημιουργούν κάθετο αεροδυναμικό φορτίο 28 κιλών στην ταχύτητα των 270 χλμ./ώρα, για περισσότερη σταθερότητα του μπροστινού σε ταχύτητα ή στα φρένα. Η τελευταία γενιά ηλεκτρονικών της Streetfighter V4 βασίζεται σε μια πλατφόρμα μέτρησης αδράνειας 6 αξόνων, η οποία ανιχνεύει άμεσα τις γωνίες κύλισης, στροφής και κλίσης της μοτοσυκλέτας.

Ducati Multistrada 1260 S Grand Tour

Δεν είναι μεν νέο μοντέλο, αλλά μια καινούρια έκδοση της Multistrada έχει πάντα ξεχωριστό ενδιαφέρον. Η συγκεκριμένη, όπως υπονοεί η ονομασία Grand Tour, δίνει έμφαση στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και για το σκοπό αυτό έχει νέα πιο άνετη σέλα, κεντρικό σταντ και πλαϊνές βαλίτσες, θερμαινόμενα γκριπ, προβολάκια LED, τάπα βενζίνης που ανοίγει χωρίς τη χρήση κλειδιού και αισθητήρες πίεσης ελαστικών. Φυσικά χρησιμοποιεί τον κινητήρα Testastretta των 1.262 κ.εκ. και την πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων που ρυθμίζονται μέσω της TFT οθόνης των 5 ιντσών. Αισθητικά, διαφοροποιείται με νέα χρώματα και γραφικά.

Harley-Davidson Bronx

benedict campbell

Η Harley μπαίνει στα αχαρτογράφητα νερά των «streetfighters» με μια πολλά υποσχόμενη, τουλάχιστον από την εμφάνισή της, μοτοσικλέτα: η Bronx έρχεται να τεθεί αντιμέτωπη με μοτοσικλέτες όπως η Yamaha MT-09, σε σχέση με την οποία η αμερικανική εταιρεία υπόσχεται 10% περισσότερη ροπή, χάρη στον ολοκαίνουριο κινητήρα V-twin Revolution Max, εδώ στην έκδοση των 975 κ.εκ., με ισχύ 115 ίππων. Επίσης, το γεγονός ότι ο κινητήρας είναι φέρων μέλος του πλαισίου προσφέρει όλα τα οφέλη του στην οδική συμπεριφορά, στην οποία η H-D αναφέρει ότι έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση – προσθέτοντας, παράλληλα, φρένα και τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo, ελαστικά της Michelin, πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και σύγχρονες ηλεκτρονικές τεχνολογίες. Περισσότερες πληροφορίες για τη Bronx θα προκύψουν με την παραγωγή της, προς το τέλος του 2020.

Harley-Davidson Pan America

benedict campbell

Το πρώτο Adventure της φίρμας του Μιλγουόκι, που θα βγει στην παραγωγή στο τέλος του 2020, αποδεικνύει ότι η Harley βαδίζει πλέον σε νέους και ασυνήθιστους για εκείνη δρόμους. Με την Pan America, η H-D προσπαθεί να συνδυάσει Adventure και Touring χαρακτηριστικά. Χρησιμοποιεί τον ολοκαίνουριο υγρόφυκτο V-twin 60 μοιρών κινητήρα Revolution Max, στην εκδοχή των 1250 κ.εκ., που αποδίδει 145 ίππους, και αποτελεί φέρων μέρος του πλαισίου.

Honda CBR1000RR-R Fireblade & SP

2020 HONDA CBR1000RR-R SP 2020 HONDA CBR1000RR-R SP

Η ιαπωνική εταιρεία Honda πάει ακόμα παραπέρα τη μηχανολογική κληρονομιά του ένδοξου ονόματος Fireblade, με τη νέα CBR1000RR-R Fireblade και την παραλλαγή SP. Υιοθετώντας για το καινούριο της πλαίσιο και τον αναβαθμισμένο τετρακύλινδρο κινητήρα στοιχεία από την RC213V του MotoGP, έχει αυξημένη κατά 13% ισχύ – αποδίδοντας, τώρα, 214 ίππους και ροπή 113Nm στις 12.500 στροφές, με βάρος 201 κιλών. Έτσι, αυτή είναι η ισχυρότερη τετρακύλινδρη εν σειρά μονάδα ισχύος που έχει κατασκευάσει ποτέ η Honda. Και στις δύο αυτές εκδόσεις η αεροδυναμική ακολουθεί τα πρότυπα της αγωνιστικής RC213V, ενώ η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα 6 αξόνων της Bosch προσφέρει στο σύστημα πρόσφυσης Honda Selectable Torque Control 9 επιπέδων ακόμα ακριβέστερες μετρήσεις των γωνιών κύλισης, στροφής και κλίσης, για να πετύχει πρωτόγνωρα επίπεδα πρόσφυσης και ελέγχου. Η CBR1000RR-R Fireblade έχει εξάτμιση τιτανίου της Akrapovic (όπως και η SP), αμορτισέρ της Showa και δαγκάνες Nissin εμπρός και Brembo πίσω, ενώ η SP έχει ημι-ενεργητικές αναρτήσεις της Ohlins.

Honda CRF1100L Africa Twin & Adventure Sports

20YM Africa Twin and Africa Twin Adventure Sports 20YM Africa Twin and Africa Twin Adventure Sports

Η καινούρια Africa Twin, μαζί με την αρκετά διαφοροποιημένη πια έκδοση Adventure Sports, κάνουν στην EICMA του Μιλάνου το ευρωπαϊκό τους ντεμπούτο. Στον πυρήνα της νέας γενιάς βρίσκεται ο ισχυρότερος, αλλά και ελαφρύτερος, κινητήρας των 1.100 κ.εκ., ο οποίος έχει περισσότερη ιπποδύναμη και ροπή καλύπτοντας παράλληλα τις προδιαγραφές ρύπων Euro5. Το πλαίσιο είναι επίσης ελαφρύτερο, καθώς και στενότερο, για περισσότερη ευελιξία, ενώ για πρώτη φορά η Africa Twin θα διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής TFT 6,5 ιντσών. Η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα 6 αξόνων της Bosch καθοδηγεί το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης HSTC, καθώς και τα Wheelie και Rear Lift Control και το Cornering ABS, και παράλληλα αναβαθμίζει τις αλλαγές σχέσεων του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (DCT). Η Africa Twin έχει ρεζερβουάρ 18,8 λίτρων, αλλά αυτό αγγίζει τα 24,8 λίτρα στην έκδοση Adventure Sports. Η τελευταία, επιπλέον, έχει ζελατίνα που ρυθμίζεται σε 5 σημεία, ελαστικά tubeless και προαιρετικά την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Showa.

Honda SH125i & 150i

2020 HONDA SH125i 2020 HONDA SH125i

Τα ιδιαίτερα δημοφιλή μικρά scooters της ιαπωνικής εταιρείας δέχθηκαν ριζικές αναβαθμίσεις για το 2020, με νέο σχεδιασμό, περισσότερη ισχύ και χώρους, καθώς και βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου. Το σωληνωτό πλαίσιο είναι σχεδιασμένο από την αρχή και προσφέρει 50% περισσότερο χώρο αποθήκευσης (που φτάνει τα 28 λίτρα κάτω από τη σέλα), καθώς σε αυτό -όπως και στην άνεση στο δρόμο- έχουν συμβάλλει και οι παρεμβάσεις στη γεωμετρία της πίσω ανάρτησης. Ο νέος μονοκύλινδρος υγρόψυκτος κινητήρας eSP+ προδιαγραφών Euro5 (στις δύο εκδόσεις 124,5 και 156,1 κυβικών) είναι ισχυρότερος σε όλο το φάσμα των στροφών, και τώρα συνοδεύεται στάνταρ και από το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Honda Selectable Torque Control (HSTC), δίπλα στο ήδη υπάρχον σύστημα start & stop (Idling Stop). Επίσης, το SH125i απέκτησε θύρα φόρτισης USB, καθώς και το Honda Smart Key.

Honda NC750X

2020 HONDA NC750X 2020 HONDA NC750X

Το πολυτάλαντο «allrounder» ή «adventure commuter» της Honda, που γνώρισε πρωτοφανή επιτυχία μετά την παρουσίασή του το 2012, περνά στη νέα του γενιά το 2020. Αυτή διέπεται από τις αρετές ενός ροπάτου δικύλινδρου κινητήρα με πλούσια δύναμη στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, της άνετης θέσης οδήγησης και του χώρου (22 λίτρων, τώρα) για full-face κράνος κάτω από τη σέλα, της μεγάλης διαδρομής της ανάρτησης, του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DCT που δεν χρειάζεται το συμπλέκτη για τις αλλαγές και του adventure στιλ του, παρά τη χρηστική του υπόσταση. Για πρώτη φορά, επίσης, αποκτά το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης HSTC, που ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει σε δύο επίπεδα ή να το απενεργοποιήσει. Μαζί με τον ανασχεδιασμό του, που το κάνει ακόμα πιο «περιπετειώδες» και διαθέτει δύο νέους χρωματισμούς. Επίσης, με ρεζερβουάρ 14,1 λίτρων, προσφέρει πλέον αυτονομία 400 χιλιομέτρων.

Honda CB1000R

2020 HONDA CB1000R 2020 HONDA CB1000R

Η κορυφαία γυμνή, neo sports café της Honda, στον τρίτο χρόνο της ύπαρξής της, δέχθηκε ένα αισθητικό φρεσκάρισμα που περιλαμβάνει το νέο χρωματισμό του κυκλικού καβουκιού του προβολέα και των πλακών του τιμονιού και του πιρουνιού σε μαύρο ματ, μια ασημένια λωρίδα στην ραχοκοκαλιά του ρεζερβουάρ και νέα χρώματα του πίσω ελατηρίου και των εμπρός δαγκανών των φρένων. Θυμίζουμε ότι εκ γενετής η CB1000R, παρότι απεμπόλισε αισθητικά τον streetfighter χαρακτήρα του προγόνου της, είναι μικρότερη σε μέγεθος και έχει πιο άνετη θέση οδήγησης, απέκτησε 16% περισσότερη ισχύ και 5% περισσότερη ροπή στις μέσες στροφές από τον τετρακύλινδρο κινητήρα 998 κ.εκ., και είναι 12 κιλά ελαφρύτερη.

Honda Rebel

2020 HONDA REBEL 2020 HONDA REBEL

Το συμπαγές cruiser της ιαπωνικής εταιρείας απέκτησε και μηχανικές και αισθητικές αναβαθμίσεις για το 2020, με στόχο να γίνει πιο άνετο και ξεκούραστο στο δρόμο, ενώ διαθέτει και την παράλληλη έκδοση S με μικρές ρετρό σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις στον προβολέα, στη σέλα και στη ζελατίνα. Το νέο Rebel έχει τώρα full LED φώτα και φλας, τροποποιημένες αναρτήσεις, πιο άνετη σέλα, συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης και νέα εξάτμιση. Διαφορές, επίσης, υπάρχουν και στα όργανα, που έχουν τώρα ένδειξη για τη σχέση στο κιβώτιο. Ο κινητήρας, δικύλινδρος σε σειρά, με τη βοήθεια της νέας εξάτμισης, καλύπτει πλέον τις προδιαγραφές Euro5, και με 471 κ.εκ. αποδίδει 46 ίππους.

Husqvarna Norden 901

Παρότι πρόκειται για ένα πρωτότυπο της EICMA, το retro adventure στιλ του Norden 901 δεν θα μπορούσε να το αφήσει έξω από αυτή τη λίστα. To πρώτο Tourer στην ιστορία της φίρμας είναι ένα δυναμικό δικύλινδρο μεσαίο on-off (χρησιμοποιώντας, τροποποιημένο, τον κινητήρα της KTM 890 Duke R) με αυξημένη εργονομία, μεγάλη ζελατίνα και εξελιγμένο μέσα από την εμπειρία της εταιρείας από τα Rally. Οι τροχοί του είναι χωμάτινων προσανατολισμών, 21 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσω, η ανάρτηση της WP, και υπάρχει πλειάδα προστατευτικών περιμετρικά, καθώς και κίτρινοι προβολείς ομίχλης και έγχρωμη οθόνη TFT. Προς το παρόν, είναι άγνωστο αν και πότε η Husqvarna θα βγάλει μια μετεξέλιξη της Norden 901 στην παραγωγή.

Husqvarna Vitpilen 701 & Svartpilen 701

Το «λευκό βέλος» και το «μαύρο βέλος» δέχθηκαν, στον τρίτο και δεύτερο χρόνο της ζωής τους αντίστοιχα, νέους χρωματισμούς, γραφικά και τεχνικές βελτιώσεις, σε συνδυασμό με το πρωτοποριακό τους σχέδιο. Τα δύο μονοκύλινδρα των 692 κ.εκ. έχουν ανάποδο πιρούνι 43 mm, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της WP και φρένα της Brembo. Πλέον έχουν και τα δύο ακτινωτούς τροχούς, ενώ νέα είναι και τα μαρσπιέ CNC. Με τους 75 ίππους και τα 72 Nm του κινητήρα, για τα 158 και 161 κιλά τους αντίστοιχα, συνδυάζουν τις ικανότητες του πλαισίου και των μηχανικών μερών με αρκετά ζωηρές επιδόσεις.

Husqvarna Vitpilen 401 & Svartpilen 401

Τα μικρά μονοκύλινδρα «βέλη», με τον κινητήρα 373 κ.εκ. απόδοσης 44 ίππων και 37 Nm, που διακρίνονται κυρίως για τη στιβαρότητα, την οικονομία καυσίμου, την εύκολη προσαβασιμότητα και το χαμηλό τους βάρους, έχουν για το 2020 νέο υποπλαίσιο. Με την αύξηση του τελευταίου κατά 40 mm, ο συνεπιβάτης βρίσκει ανετότερη θέση οδήγησης, ενώ το βάρος περιορίζεται στα 151-152 κιλά αντίστοιχα. Οι αναρτήσεις είναι της WP. Παράλληλα, εμπλουτίζονται με LED φώτα εμπρός-πίσω, ενώ υπάρχουν και νέες χρωματικές επιλογές και γραφικά.

Husqvarna 701 Enduro LR

Στο 701 Enduro προστέθηκε τώρα και η έκδοση LR, η οποία με ρεζερβουάρ 25 (!) λίτρων προσφέρει αδιανόητη αυτονομία, σχεδόν διπλάσια από την απλή έκδοση. Είναι εμφανές ότι η προέκταση του ρεζερβουάρ προς τα εμπρός και κάτω έχει γίνει για να διατηρηθεί το κέντρο βάρους όσο πιο χαμηλά, μετά την προσθήκη σχεδόν διπλάσιας ποσότητας καυσίμου. Παρόλα αυτά, η εταιρεία υπολογίζει ότι η αυτονομία μπορεί να αγγίζει μέχρι και τα 500 χιλιόμετρα! Κατά τα άλλα, η γκάμα 701 Enduro και 701 Supermoto απέκτησε για το 2020 νέα ηλεκτρονικά, όπως το Cornering ABS, Ride Modes, τη λειτουργία Easy Shift του κιβωτίου για ταχύτερες αλλαγές και καλύτερη πρόσφυση του πίσω τροχού και εξελιγμένο Traction Control με υπολογισμό της γωνίας κλίσης. Ο κινητήρας, μονοκύλινδρος με 692 κ.εκ. και 74 hp, έχει τώρα ηλεκτρονικό γκάζι ride-by-wire, ενώ η οθόνη έχουν καινούρια γραφικά.

Kawasaki Z900

Autodesk VRED Professional 2019.2 Autodesk VRED Professional 2019.2

Το ιαπωνικό naked supersport επανέρχεται το 2020 με εκτεταμένες προσθήκες, αποκτώντας πλέον traction control. Πέραν αυτού, και πέραν των αισθητικών επεμβάσεων βάσει του στιλ «Sugomi» που την έκαναν ακόμα πιο αιχμηρή και «επιθετική», έχει νέα ηλεκτρονικά και modes ρυθμίσεων, βελτιώσεις στο πλαίσιο, στην ανάρτηση και στην εξάτμιση, νέα full-LED φώτα περιμετρικά, καθώς και πια έγχρωμη οθόνη TFT και συνδεσιμότητα με Bluetooth. Ο εν σειρά τετρακύλινδρος κινητήρας των 948 κ.εκ. παραμένει αναλλοίωτος, αλλά πλέον καλύπτει τις προδιαγραφές ρύπων Euro5. Αποδίδει 124 ίππους, αλλά υπάρχει και Α2 έκδοση με 94 hp. Όσο για τα ηλεκτρονικά, το traction control KRTC είναι τριών επιπέδων, υπάρχουν δύο Power Modes και τρία Ride Modes (Road, Sport, Rain).

Kawasaki Z650

www.alessiobarbanti.com

Η μεσαία naked της Kawasaki, μαζί φυσικά με την έκδοση Ζ650 ABS, δέχθηκε ένα μικρό «φρεσκάρισμα» για το 2020. Τις περιορισμένες σχεδιαστικές αλλαγές (τις νέες της οικογένειας Ζ) συνοδεύει ο προβολέας LED, η νέα -πλατύτερη και μαλακότερη- σέλα και η πλήρης «σουίτα» ηλεκτρονικών για την υποστήριξη του αναβάτη: μέσω της νέας έγχρωμης οθόνης TFT 4,3 ιντσών, πέραν της πληθώρας ενδείξεων, παρέχεται και η δυνατότητα Bluetooth συνδεσιμότητας μέσω της εφαρμογής Rideology. Στις αναβαθμίσεις προστίθενται και τα ελαστικά Dunlop Sportmax Roadsport 2, ενώ το στενό πλαίσιο, οι αναρτήσεις και ο δικύλινδρος κινητήρας των 67 ίππων παραμένουν απαράλλακτα.

Kawasaki Z1000SX

Kawasaki All Rights: Double Red

Η νέα, 4η γενιά του ιαπωνικού sport touring έρχεται με πιο δυναμικές γραμμές και μονό πλέον τελικό της εξάτμισης (δεξιά), LED φώτα περιμετρικά, βελτιωμένη άνεση της θέσης οδήγησης και για τους δύο αναβάτες (με νέα σέλα και ζελατίνα που ρυθμίζεται σε τέσσερις θέσεις), νέα οθόνη TFT 4,3 ιντσών με συνδεσιμότητα του smartphone μέσω Bluetooth, καθώς και με μια πληθώρα νέων ηλεκτρονικών συστημάτων. Στα τελευταία, συγκαταλέγονται τα Quick Shifter (ανεβάσματα-κατεβάσματα χωρίς συμπλέκτη), Electronic Cruise Control, τα τέσσερα Riding Modes και τα δύο Power Modes. Ο κινητήρας είναι λιγότερο ρυπογόνος πια, μπαίνοντας στις προδιαγραφές Euro 5. Η τετρακύλινδρη εν σειρά μονάδα των 1.043 κ.εκ., εξακολουθεί να αποδίδει 142 ίππους, σε βάρος 235 κιλών, στο αλουμινένιο πλαίσιο δεν υπάρχουν αλλαγές, ενώ οι τροχοί φιλοξενούν τώρα τα Bridgestone Battlax Hypersport S22.

Kawasaki Z H2

Το «θηρίο»! Το εκρηκτικό hypernaked Z H2, τo πιο ισχυρό και ακραίο Z όλων των εποχών, εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο σαλόνι του Τόκιο και έκανε το ευρωπαϊκό του ντεμπούτο στη φετινή EICMA. Η «αγριότερη» εφαρμογή του σχεδίου Sugomi και το νέο χωροδικτύωμα trellis, περικλύουν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, τον τετρακύλινδρο 998 κ.εκ. και απόδοσης 200 ίππων! Και τον δύσκολο ρόλο να βγάλουν όλη αυτή τη δύναμη στην άσφαλτο, αναλαμβάνουν οι αναρτήσεις της Showa και μια άκρως προηγμένη πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων: η IMU της Bosch παρέχει με ακρίβεια τα δεδομένα για το Traction Control, για το Kawasaki Cornering Management Function (KCMF) και για τη ρύθμιση των Power Modes. Επίσης, η Ζ Η2 διαθέτει Launch Control, cornering ABS και Quick Shifter για την τάχιστη αλλαγή ταχύτητας χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη. Εντυπωσιακή είναι και η αεροδυναμική σπουδή της μοτοσικλέτας, η οποία φυσικά έχει περιμετρικά LED, συνδεσιμότητα με Bluetooth και χειριστήρια της οθόνης στο τιμόνι.

KTM 1290 Super Duke R

Η αυστριακή εταιρεία «επανεφηύρε», όπως αναφέρει, τo θηριώδες super naked, τη «ναυαρχίδα» 1290R, χάρη στο νέο πλαίσιο (χωροδικτύωμα) που μείωσε το βάρος κατά 2 κιλά παρότι απέκτησε τριπλάσια (!) ακαμψία, στο νέο ψαλίδι και τις νέες αναρτήσεις WP APEX, στην αναβάθμιση των ηλεκτρονικών και στην απομύζηση περισσότερης ισχύος από τον κινητήρα LC8. Η μονάδα του 1.3 λίτρου τώρα αποδίδει -για τα μόλις 189 κιλά του «θηρίου»- 180 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. που βγαίνουν στο δρόμο με τη βοήθεια του Traction Control και των τεσσάρων Riding Modes, καθώς στα Rain, Street, Sport τώρα έχει προστεθεί και το Track για χρήση στην πίστα. Όλα αυτά, μάλιστα, λειτουργούν τώρα με περισσότερη ακρίβεια χάρη στην τοποθέτηση της μονάδας IMU 6 αξόνων. Στα φρένα της Brembo με τετραπίστονες δαγκάνες προστίθεται το Cornering ABS, καθώς και το Supermoto ABS, που επιτρέπει το πλασάρισμα στην είσοδο. Τέλος, η οθόνη είναι έγχρωμη TFT 5 ιντσών, ρυθμιζόμενη στην κλίση της.

KTM 890 Duke R

Περισσότερο «Δούκας» από την 790 Duke είναι η 890 Duke R που η ΚΤΜ εμφάνισε στην EICMA, παρουσιάζοντάς την ως μια ακόμα πιο σπορ και ακραία naked για πιο «άγρια» οδηγική εμπειρία. Μεγαλώνοντας τον δικύλινδρο κινητήρα κατά 91 κ.εκ., στα 890 τώρα, και αυξάνοντας το όριο στροφών του, η ΚΤΜ πλέον απομυζεί από αυτόν 121 ίππους – από 105 στο 790. Τον άγριο «χορό» της σπορ οδήγησης, σε πίστα ή βουνό, συμπληρώνει η πιο ποιοτική ανάρτηση (πλήρως ρυθμιζόμενη WP APEX), τα μεγαλύτερα δισκόφρενα και οι τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo, αλλά και η εντυπωσιακή μείωση (!) του βάρους κατά 3 κιλά, στα συνολικά 166 kg. Η 890 Duke R διαθέτει, επίσης, traction control, ABS (με δυνατότητα απενεργοποίησης) και προαιρετικά quick-shifter. Ειδικά για την πίστα έχει λίγο ψηλότερα τη σέλα, τα footrests και το ύψος από το έδαφος, και παράλληλα μεταξύ των Riding Modes διαθέτει το πρόγραμμα Track.

KTM 390 Adventure

Το πολυαναμενόμενο μικρό Adventure της ΚΤΜ, η μικρή εκδοχή του 790 Adventure, έρχεται με όλη την τεχνολογία των νέων ΚΤΜ όχι για σκληροπυρηνικό enduro, αλλά -σύμφωνα με την αυστριακή εταιρεία- για να εισάγει τους νέους αναβάτες στο χωμάτινο τερέν. Για το σκοπό αυτό, παίρνει ως βάση το 390 Duke και αποκτώντας ψηλότερες αναρτήσεις, νέους τροχούς, ψηλότερο τελικό εξάτμισης, ποδιές του κινητήρα και μεγαλύτερο ρεζερβουάρ, χτίζει τον off-road χαρακτήρα του. Οι πρώτες είναι της WP και έχουν διαδρομή 170 mm εμπρός και 177 mm πίσω, οι τροχοί είναι 19 ιντσών εμπρός και 17’’ πίσω, ενώ το ρεζερβουάρ με χωρητικότητα 14,5 λίτρων προσφέρει, κατά την ΚΤΜ, 400 χιλιόμετρα αυτονομίας. Το μοτέρ είναι ίδιο με του «Δούκα», το μονοκύλινδρο τετράχρονο των 373 κ.εκ. με 43 ίππους με ηλεκτρονικό γκάζι ride-by-wire, κιβώτιο 6 σχέσεων και συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης. Το ύψος από το έδαφος που έχει αυξηθεί τώρα στα 20 εκατ., η ζελατίνα που ρυθμίζεται σε ύψος και οι χούφτες προσθέτουν επιπλέον off-road ή και touring στοιχεία. Τέλος, η έγχρωμη οθόνη TFT με συνδεσιμότητα Bluetooth, το traction control και το προαιρετικό quick-shifter συμπληρώνουν την τεχνολογία αιχμής της μικρής Adventure.

Kymco X-Town CT 300

Το X-Town CT 300 συνδυάζει την ευελιξία στην πόλη με την πρακτικότητα των αυξημένων χώρων. Κρίσιμο ρόλο για το τελευταίο παίζει η έλλειψη κεντρικού τούνελ και ο χώρος που απελευθερώνεται με την επίπεδη πλατφόρμα – χώρος που κάνει ευκολότερη τη μεταφορά αντικειμένων στα πόδια του αναβάτη, και επιτρέπει την αποθήκευση full-face κράνους κάτω από τη σέλα. Το νέο scooter της Kymco, που έκανε το ντεμπούτο του στη φετινή EICMA, αποτελεί την ισχυρότερη παραλλαγή της έκδοσης 125 με αρκετές αισθητικές παρεμβάσεις γύρω από το μεγάλο full LED προβολέα. Έτσι προσφέρει τώρα επιπλέον την αυξημένη ροπή και την ισχύ για όλες τις περιστάσεις, του γνωστού από το X-Town 300 μονοκύλινδρου τετράχρονου κινητήρα απόδοσης 25,4 hp και 25 Nm ροπής.

Kymco i-One DX

Το i-One DX, που η Kymco αποκάλυψε στη φετινή EICMA, είναι η σπορ παραλλαγή του ηλεκτρικού i-One X που είχε πρόσφατα παρουσιάσει στο Άμστερνταμ. Πρόκειται για ένα συμπαγές και ελαφρύ scooter μικρού μεταξονίου και τροχών 12 ιντσών, αποκλειστικά για την αστική καθημερινότητα. Χρησιμοποιώντας το σύστημα ηλεκτροκίνησης που η εταιρεία της Ταιβάν ονομάζει Ionex, με δύο μπαταρίες (βάρους 6+6 κιλών) και τον κινητήρα στο πλάι, μπορεί να πετύχει αυτονομία μέχρι και 90 χιλιομέτρων με ταχύτητα 30 km/h, ενώ η τελική του ταχύτητα μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 74 km/h. Η σέλα βρίσκεται σε ύψος 750 mm, ενώ ο αναβάτης μπορεί, αν δεν έχει μεγάλη απόσταση να διανύσει, να τοποθετήσει μόνο τη μία από τις δύο μπαταρίες, για να κερδίσει χώρο αποθήκευσης. Τέλος, τα φώτα είναι εμπρός-πίσω full LED, όπως και τα φλας.

Kymco CV3

Η τρίτροχη σπουδή της Kymco, που ακολουθεί πάνω στο δρόμο της επιτυχίας των Piaggio και Yamaha, αναμένεται -τρία χρόνια μετά την παρουσίαση του πρωτοτύπου- να βγει στην παραγωγή το 2020 με το σχεδιασμό που αποκάλυψε στη φετινή EICMA. Η εταιρεία της Ταιβάν αναμένεται να χρησιμοποιήσει, μάλιστα, δικύλινδρο κινητήρα, αυτόν του ΑΚ550, κάνοντας έτσι το CV3 παραγωγής το πρώτο τρίτροχο μεσαίου κυβισμού και δύο κυλίνδρων.

Moto Guzzi V85 TT Travel

Mattia Negrini

Πρόκειται για την απόλυτη «ταξιδιάρα» V85 TT, που χρησιμοποιεί κάθε είδους ταξιδιωτικό εξοπλισμό της γκάμας και έχει τον ιδιαίτερο χρωματισμό Sabbia Namib – καθώς όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά μένουν ακριβώς ίδια με την κλασσική έκδοση. Η Touring ζελατίνα είναι μεγαλύτερη, κατά 60%, οι πλαϊνές βαλίτσες από πλαστικά και αλουμίνιο έχουν χωρητικότητα 37 και 27,5 λίτρων καθεμία, τα γκριπ είναι θερμαινόμενα και υπάρχουν και προβολάκια LED. Παράλληλα, με την πλατφόρμα πολυμέσων ΜΙΑ, γίνεται εφικτή η σύνδεση του smartphone.

Moto Guzzi V7 III Stone S & V7 III Racer 10th Anniversary

Στην EICMA η Moto Guzzi παρουσίασε δύο νέες -αισθητικής, μόνο, φύσεως- εκδόσεις της V7, τη συλλεκτική Stone S που θα παραχθεί σε μόνο 750 αντίτυπα, και την επετειακή για τα 10 χρόνια Racer 10th Anniversary. Η συλλεκτική Stone S διακρίνεται, μεταξύ άλλων, από το ασημί ρεζερβουάρ με μια δερμάτινη λωρίδα στη ράχη του, τους καθρέπτες στα ακρόμπαρα, το κόκκινο χρώμα στο έμβλημα, στο πίσω ελατήριο και στις ραφές της σέλας. Η επετειακή Racer, στο μεταξύ, έχει νέο φέρινγκ με ειδικά γραφικά, LED προβολέα και μάσκα σε κλασσικό στιλ café racer, καθώς και το έμβλημα 10th Anniversary στη σέλα και στην τιμονόπλακα (μαζί με τον αριθμό παραγωγής). Οι καθρέπτες επίσης βρίσκονται στα ακρόμπαρα (τύπου bar end), ενώ η ουρά είναι πιο στενή και το πίσω φως επίσης LED.

Piaggio Beverly

Με ορισμένες τροποποιήσεις έρχεται από την EICMA 2019, η γκάμα του υπερ-δημοφιλούς ιταλικού scooter για το 2020, στις εκδόσεις Beverly, Beverly S και στη νέα Beverly Tourer, με κινητήρες 300 και 350 κ.εκ. Ο δεύτερος είχε εισαχθεί το ’11 στην έκδοση Sport Touring, αλλά τώρα διατίθεται σε όλη τη γκάμα. Η κλασσική έκδοση Beverly έχει δύο νέους λευκούς χρωματισμούς (ένας εκ των οποίων ονομάζεται Nero Meteora), ενώ η σπορ έκδοση S έχει τρία δικά της χρώματα και γκρι λεπτομέρειες. Η νέα εκδοχή 350 Tourer, η κορυφαία της οικογένειας Beverly, συνοδεύεται από χώρο 36 λίτρων κάτω από τη σέλα, από backrest για τον συνεπιβάτη και από σπορ φιμέ φέρινγκ. Ο εξοπλισμός της, επίσης, περιλαμβάνει το σύστημα πολυμέσων ΜΙΑ για συνδεσιμότητα με το κινητό, και το ειδικό χρώμα Grigio Materia με μαύρη σέλα και μαύρες ζάντες.

Piaggio Medley

Η Piaggio επεφύλασσε στην EICMA το καινούριο Medley, το οποίο έχει ριζικές αλλαγές τόσο στο σχεδιασμό όσο και στον κινητήρα του. Το νέο του σχέδιο δίνει έμφαση στο σπορ χαρακτήρα, ειδικά με το νέο ρύγχος που φιλοξενεί την κυψεολειδή γρίλια, το LED προβολέα και το όργανο LCD που αντικαθιστά το αναλογικό και εισάγει το σύστημα συνδεσιμότητας smartphone μέσω της πλατφόρμας ΜΙΑ.Στο νέο Medley, παράλληλα, κάνει το ντεμπούτο της η τελευταία Euro5 γενιά των υγρόψυκτων, τετραβάλβιδων κινητήρων i-get της Piaggio, με 125 είτε 150 κ.εκ. ισχύος 15 και 16,5 ίππων, ηλεκτρονικό ψεκασμό και σύστημα start-stop. Πέραν του δικάναλου ABS, το Medley έχει επίσης πλατύτερο (120 mm) πίσω ελαστικό, ενώ ο χώρος κάτω από τη σέλα -που ανοίγει ηλεκτρικά- φτάνει στα 36 λίτρα, χάρη σε τροποποιήσεις στη σέλα και στα μαρσπιέ.

Suzuki V-Strom 1050

Βγαλμένο από το θρυλικό DR Big και με στοιχεία του ένδοξου αγωνιστικού DR-Z Dakar έρχεται το νέο χιλιάρι V-Strom το 2020, αλλά αυτή τη φορά με την ονομασία 1050 χάρη στην αύξηση της ισχύος του δικύλινδρου V 90 μοιρών κινητήρα των 1.037 κ.εκ. κατά σχεδόν επτά ίππους, στους 107,4. Στο νέο του σχέδιο ξεχωρίζει αμέσως ο προερχόμενος από το DR μεγάλος τετράγωνος προβολέας, καθώς και η νέα ζελατίνα. Πάνω στο απαράλλακτό της αλουμινένιο πλαίσιο, η νέα μοτοσικλέτα φιλοξενεί ανασχεδιασμένα ψυγεία, μεγαλύτερο καταλύτη, τιμόνι και βελτιωμένα και πιο άνετα μαρσπιέ, και μπροστά αντεστραμμένο πιρούνι της Kayaba. Όσο για τα ηλεκτρονικά του, στο V-Strom 1050 το αναβαθμισμένο Traction Control έχει τώρα τέσσερα επίπεδα ρύθμισης και συνδυάζεται με το Suzuki Drive Mode Selector (S-DMS) -που επιτρέπει στην αναβάτη να διαλέξει ανάμεσα σε τρείς διαφορετικές ρυθμίσεις απόδοσης της ισχύος του κινητήρα- και με το ηλεκτρονικό γκάζι ride-by-wire. Τέλος, στην έκδοση 1050ΧΤ η «σουίτα» Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) προσφέρει επιπλέον ηλεκτρονικά συστήματα, όπως ο αισθητήρας IMU 6 αξόνων, συνδυαζόμενα φρένα με δυνατότητα ρύθμισης της ευαισθησίας του ABS, καθώς και τρία νέα συστήματα υποβοήθησης της πέδησης σε ευρεία γκάμα συνθηκών.

SYM Maxsym 400

Το ταϊβανέζικο maxi-scooter του 2020 είναι στην ουσία καινούριο σε όλες του τις πτυχές, από τον νέο Euro5 κινητήρα και τον εν λευκώ «ευρωπαϊκό» σχεδιασμό, που το έκανε περισσότερο συμπαγές, μέχρι την ποιότητα της συναρμογής και τον πληρέστατο εξοπλισμό του με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες. Η καινούρια μονάδα ισχύος έχει χωρητικότητα 399 κ.εκ. και ισχύ 33 ίππων, και συνδυάζεται με traction control και βεβαίως ABS. Η λειτουργικότητα και άνεση ακόμα και για μεγάλες αποστάσεις, για τις οποίες το Maxsym φημιζόταν, συνεχίζονται και εδώ με χώρο για ένα full-face κι ένα jet κράνος κάτω από τη σέλα, με δύο ντουλαπάκια στην ποδιά, με μεγαλύτερη και ρυθμιζόμενη (χωρίς την ανάγκη εργαλείων) ζελατίνα, με το πρακτικότατο σύστημα keyless και με θύρα φόρτισης USB. Τα φώτα είναι LED, ενώ το ρεζερβουάρ χωρά 13 λίτρα καυσίμου.

SYM Symphony S 125/200

Με κεντρικό άξονα τους νέους αερόψυκτους κινητήρες προδιαγραφών Euro5, έρχεται το 2020 σημαντικά ανανεωμένο το δημοφιλές σκούτερ μικρού κυβισμού / μεγάλων τροχών της SYM. Οι δύο κινητήρες, αερόψυκτοι και με ψεκασμό, έχουν 124,6 και 169 κ.εκ. και αποδίδουν αντίστοιχα 11,2 και 12,7 ίππους. Η δεδομένη οικονομία τους στην κατανάλωση συνδυάζεται με την ευελιξία των συμπαγών διαστάσεων, τους τροχούς των 16 ιντσών, το επίπεδο δάπεδο και την αύξηση του αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα και στο ντουλαπάκι, με αποτέλεσμα το Symphony να διατηρεί τη φήμη του ως ένα άκρως πρακτικό αστικό δίτροχο. Όσο για τις αισθητικές αλλαγές του, περιλαμβάνουν νέα LED φώτα και νέα ψηφιακή οθόνη.

SYM DRG 160

Το νέο, αναμφίβολα διαφορετικό στην εμφάνιση, σπορ νεανικό scooter της SYM φαίνεται πως θα έρθει και στην Ευρώπη το 2020, μετά την παρουσίασή του στη φετινή EICMA του Μιλάνου. Συνδυάζοντας ευρωπαϊκά και ασιατικά σχεδιαστικά στοιχεία, αλλά πάντα με κύριο στόχο να είναι νεανικό, το DRG είναι γεμάτο αιχμές, έχει επίπεδο δάπεδο και γυμνό τιμόνι, με μεταξόνιο μόλις στα 1.390 mm. Μια ακόμη ιδιαιτερότητά του είναι η χρήση του συστήματος start/stop στον μικρό υγρόψυκτο κινητήρα των 158 κ.εκ., που αποδίδει 15,2 ίππους. Τα σπουδαία του στοιχεία εξοπλισμού συμπληρώνουν τα LED φώτα, η έγχρωμη ψηφιακή οθόνη LCD και η θύρα USB, ενώ κάτω από τη σέλα προσφέρει χώρο για κράνος.

Triumph Thruxton RS

H σπορ εκδοχή του «προπάτορα» των café racers, έρχεται από την Triumph το 2020, με την ονομασία Thruxton RS. Το μοντέλο που ενέπνευσαν οι επιτυχίες της φίρμας στο Thruxton και στο Isle of Man TT, έχει σε αυτή την πιο δυναμική εκδοχή του 8 περισσότερους ίππους (συνολικά 105 στις 7.500 στροφές) και αποδίδει το peak της ροπής (112 Nm) χαμηλότερα κατά 700 σ.α.λ. Παράλληλα, έχει βελτιωμένα προγράμματα οδήγησης (Sport, Road, Rain) χάρη στο νέας γενιάς ride-by-wire και στα αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα που ρυθμίζουν τη χαρτογράφηση του γκαζιού, το ABS και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Ο δικύλινδρος κινητήρας είναι κατά 6 κιλά ελαφρύτερος και καλύπτει τώρα τις προδιαγραφές Euro5, ενώ το «κόκκινό» του βρίσκεται 500 σ.α.λ. ψηλότερα. Άλλα σπορ στοιχεία είναι το αγωνιστικών προδιαγραφών πιρούνι bigpiston της Showa και τα πίσω αμορτισέρ της Ohlins, οι υψηλότερων προδιαγραφών δαγκάνες της Brembo και τα ελαστικά Metzeler Racetec RR. Τέλος, το στιλ της Thruxton έχει ανανεωθεί με έμφαση στο μαύρο χρώμα, νέα αποκλειστική διχρωμία και 80 custom αξεσουάρ.

Triumph Bonneville T100 & T120 «Bud Ekins»

Με δύο πολύ ιδιαίτερες εκδόσεις των εμβληματικών -εμπνευσμένων από το μοντέλο του 1959- Bonneville T100 και T120, η Triumph τιμά τον Bud Ekins – τον διαβόητο stuntman του Χόλιγουντ, που επίσης ήταν κορυφαίος αναβάτης του Μότοκρος και των αγώνων της ερήμου. Ήταν εκείνος που πραγματοποίησε το μυθικό άλμα στην ταινία «Η Μεγάλη Απόδραση» με τον Στιβ ΜακΚουίν. Οι δύο αυτές ειδικές εκδόσεις έχουν μοναδικό χρωματισμό με διχρωμία και χειροποίητη λωρίδα και ορισμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως το κλασσικό έμβλημα της εταιρείας, τα λογότυπα California “flying globe” Bud Ekins στο ρεζερβουάρ και στο ανασχεδιασμένο εμπρός φτερό, καθώς και λογότυπο Bud Ekins στα πλαϊνά καπάκια. Επίσης, έχουν υψηλότερων προδιαγραφών φλας LED και ειδικής σχεδίασης μαύρα σήματα στον κινητήρα, και συνοδεύονται από ειδικό πιστοποιητικό γνησιότητας. Οι δικύλινδροι κινητήρες 1.200 κ.εκ. των δύο αυτών Bonneville αποδίδουν 80 και 55 ίππους στις T120 και T100 αντίστοιχα, και συνοδεύονται από πλειάδα των σύγχρονων ηλεκτρονικών τεχνολογιών της Triumph.

Triumph Bobber TFC

Main Main

Ένα ολοκαίνουριο factory custom μοντέλο της Bobber -που θα παραχθεί σε μόλις 750 μονάδες- έρχεται το 2020 από την Triumph, τρία χρονιά μετά την παρουσίαση της μοτοσυκλέτας που δημιούργησε μια νέα κλασσική υποκατηγορία. Η Bobber TFC έχει ακόμα πιο πολυτελή φινιρίσματα και λεπτομέρειες, ισχυρότερο (κατά 10 ίππους) και πιο ροπάτο (κατά 4 Nm) κινητήρα 1.200 κ.εκ., ελαφρύτερο πλαίσιο υψηλών προδιαγραφών και την κορυφαία τεχνολογία TFC. Καθεμία από τις 750 Bobber TFC που θα παραχθούν τα έχει αριθμημένη πλακέτα και ειδικά σήματα, ειδικό χρωματισμό, κοντό εμπρός φτερό, μαύρο ψαλίδι και τροχούς και μοναδικά σήματα και προσόψεις οργάνων. Στα υπόλοιπα μηχανικά, η κατά 39% μικρότερη αδράνεια του κινητήρα αυξάνει το όριο στροφών κατά 500 σ.α.λ., η TFC είναι κατά σχεδόν 5 κιλά ελαφρύτερη της Bobber Black, και έχει πλουσιότερο εξοπλισμό. Αυτός, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι και ανάρτηση RSU, γυαλισμένα τελικά εξάτμισης Arrow με τάπες από ανθρακονήματα, διπλές δαγκάνες και ακτινική κεντρική αντλία Brembo, LED προβολέα με DRL και πίσω φλας LED, ενώ θα προσφέρει και τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Road, Rain, Sport).

Vespa Elettrica

Η αμιγώς ηλεκτρική Vespa εξελίσσεται και επεκτείνει την τελική της ταχύτητα στα 70 χλμ./ώρα, προχωρώντας πέρα από την προηγούμενη βασική της έκδοση που είχε όριο τα 45 χλμ./ώρα και ομολογκασιόν μοτοποδηλάτου. Η νέα έκδοση έχει πια άδεια μοτοσικλέτας, καθώς η Piaggio επέκτεινε την διάθεση και άντληση της ενέργειας της μπαταρίας λιθίου-ιόντων για να απομυζήσει την ίδια επιτάχυνση. Αυτό δεν μειώνει την αυτονομία, καθώς με μία φόρτιση και ταχύτητα 45 km/h στο ECO mode αυτή αγγίζει τα 100 χιλιόμετρα, ενώ στο Power mode φτάνει τα 70 χιλιόμετρα. Η έκδοση 70 χλμ./ώρ της Elettrica ξεχωρίζει, αισθητικά, από ορισμένες διακριτικές λεπτομέρειες, όπως το κόκκινο χρώμα του εμπρός ελατηρίου της ανάρτησης, το logo «Elettrica» και άλλες μικρές παρεμβάσεις στο κάλυμμα του ηλεκτροκινητήρα.

Vespa Primavera Sean Wotherspoon

Προϊόν της συνεργασίας της Vespa με τον διακεκριμένο Αμερικανό σχεδιαστή Sean Wotherspoon, αυτή η έκδοση της Vespa Primavera δημιουργήθηκε «για τις νεαρές φυλές της πόλης» – αν και το στιλ της βρίσκει εφαρμογή και σε ευρύτερο κοινό. Ο Wotherspoon κάνει ένα vintage παιχνίδισμα με το στιλ αυτής της Vespa, παίρνοντας έμπνευση από τη μόδα των δεκαετιών του 1980 και ‘90, βάφοντάς το με μια «έκρηξη» έντονων χρωμάτων: κίτρινο, κόκκινο, λευκό, γαλάζιο, σκούρο πράσινο. Επίσης, επιλέγοντας για τις επιφάνειες, εκτός του μετάλλου και του πλαστικού, το βελούδο και το λάστιχο. Μαζί με τη Vespa Primavera Sean Wotherspoon διατίθεται και ανάλογο κράνος και είδη streetwear ενδυμασίας.

Vespa Primavera (RED)

Η ιδιαιτερότητα αυτής της έκδοσης της Vespa Primavera 125, που αναμφίβολα την κάνει ξεχωριστή, είναι η χρήση εξ ολοκλήρου αποκλειστικά του κόκκινου χρώματος, συμπεριλαμβανομένων ακόμα και των ζαντών και της σέλας. Τα μόνα διαφορετικά χρώματα είναι το λευκό logo της (Vespa) RED και γαλάζιο-μπλε του logo της Vespa στην κορυφή της «γραβάτας» της γρίλιας. Η Vespa Primavera (RED) χρησιμοποιεί τον τριβάλβιδο τετράχρονο i-get κινητήρα των 125 κ.εκ. , που είναι υγρόψυκτος και διαθέτει ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου.

Vespa Racing Sixties

Η Vespa εδώ παρουσιάζει την παραπομπή της στο ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν της δεκαετίας του ’60, στο κλασσικό στιλ των λεγόμενων «gentlemen riders» και στην ελευθερία έκφρασής τους. Η έκδοση αυτή έχει δύο χρωματικές παραλλαγές: η πρώτη -πράσινη με κίτρινες λωρίδες- έχει πιο κλασσικό στιλ, ενώ η δεύτερη -κόκκινη με λευκές λωρίδες- πιο δυναμικό και φρέσκο. Διατίθεται, ως επιλογή, τόσο στη Vespa Sprint, με κινητήρες 50, 125 ή 150 κ.εκ., όσο και στην ισχυρότερη Vespa GTS Super των 125 ή 300 κ.εκ. Σε όλες τις εκδοχές οι χρωμιωμένες ζάντες δίνουν τη θέση τους στις χρυσαφένιες, και επίσης διαθέτουν βελούδινη επένδυση της σέλας καλυμμένη με ειδικό υλικό PVC για τη βροχή και με λευκές ραφές.

Yamaha TMAX 560 & ΤMAX Tech Max 560

matthijsvanroon.com

Αγγίζοντας σχεδόν δύο δεκαετίες ζωής, το υπερ-δημοφιλές sport scooter έφτασε πλέον στην 6η γενιά του και αποκτά για το 2020 ισχυρότερο κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού (560 κ.εκ.) προδιαγραφών Euro5, καθώς και πιο «επιθετική» σχεδίαση, αλλά με λίγο μικρότερες διαστάσεις. Η αύξηση της ισχύος κατά 3,5% και της ροπής κατά 6% προσφέρουν περισσότερη δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών. Το νέο TMAX 560 της Yamaha αποδίδει 47 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 5,7 kg-m ροπής στις 5.250 σ.α.λ., ενώ η αύξηση του κυβισμού -χάρη σε ελαφρύτερα μέρη του κινητήρα- δεν αύξησε το βάρος πάνω από 1%. Η ανάρτηση και το κιβώτιο CVT έχουν τώρα νέες ρυθμίσεις και έχει βελτιστοποιηθεί το Traction Control και το σύστημα ψύξης, ενώ σχεδιαστικά οι αλλαγές είναι μικρής έκτασης: το πίσω φως LED είναι νέο, καθώς το νέο σχέδιο της ουράς επιτρέπει ευκολότερη πρόσβαση του συνεπιβάτη, ενώ τα ανασχεδιασμένα LED μπροστινά φλας είναι ενσωματωμένα στο fairing. Η έκδοση TMAX Tech Max 560 είναι η κορυφαία εξοπλιστική, έχοντας μεταξύ άλλων πλήρη συνδεσιμότητα με το smartphone, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, Cruise Control, θερμαινόμενη σέλα και γκριπ και πιρούνι χρυσού χρώματος.

Yamaha Tracer700

2020_TRACER 700 2020_TRACER 700

Η απρόσμενη αναβάθμιση του μικρού Tracer για το 2020 (στην Ελλάδα αναμένεται το Φεβρουάριο) περιλαμβάνει πιο δυναμική σχεδίαση, καλύτερη εργονομία και νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης. Το φέρινγκ είναι ανασχεδιασμένο και ο ανεμοθώρακας ρυθμίζεται με το ένα χέρι σε εύρος 60 mm, οι διπλοί προβολείς είναι full LED, ενώ στην εργονομία βοηθά το πλατύτερο τιμόνι, η νέα LCD οθόνη με μπλε φόντο και η νέα διαμόρφωση της μονοκόμματης σέλας. Η ανάρτηση έχει αλλάξει με νέο πιρούνι 41 mm, το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει ελάχιστα κι έχει φτάσει στα 1.460 mm, ενώ το βάρος (πλήρες υγρών) είναι 196 κιλά. Μικρές επεμβάσεις υπάρχουν και στον δικύλινδρο κινητήρα CP2, για να προσαρμοστεί στις προδιαγραφές Euro5. Ως αποτέλεσμα, η ισχύς του έχει μειωθεί ελάχιστα, στους 74 ίππους, αλλά το peak της ροπής αποδίδεται χαμηλότερα, στις 8.750 σ.α.λ. Η αυτονομία, τέλος, παραμένει μεγάλη, με το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 17 λίτρων καυσίμου.

Yamaha MT-03

Το ιαπωνικό hyper naked υιοθετεί το νέο σχεδιαστικό στιλ της Yamaha και τις τεχνολογίες του νέου R3. Χαρακτηριστικότερο όλων στην πρώτη περίπτωση είναι το νέο ρύγχος, με τα διπλά φώτα και τον προβολέα κάτω τους, μαζί με το νέο ρεζερβουάρ καυσίμου (το οποίο συμβάλλει στην αύξηση της άνεσης της θέσης οδήγησης), και στη δεύτερη περίπτωση το νέο αντεστραμμένο πιρούνι 37 mm της Kayaba. Η νέα οθόνη LCD των οργάνων, τα νέα LED φλας και τα νέα χρώματα ολοκληρώνουν την αισθητική ανανέωση. Ο κινητήρας έχει παραμείνει αναλλοίωτος, ο γνωστός δικύλινδρος των 321 κ.εκ., όπως και το πλαίσιο τύπου διαμάντι, ενώ το πίσω αμορτισέρ έχει λίγο σκληρότερη ρύθμιση.

Yamaha YZF-R1 & R1M

Η R1 του 2020, που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι, μαζί με την περιορισμένης παραγωγής R1M, τελειοποιήθηκε σε όλες τις πτυχές της. Καθώς το ρύγχος είναι πλατύτερο και υιοθετεί το σχέδιο και τα LED φώτα του νέου στιλ της ιαπωνικής εταιρείας, τα νέα φέρινγκ και τα πλαϊνά πλαστικά συμβάλλουν στην περαιτέρω (κατά 5%) βελτίωση της αεροδυναμικής της supersport μοτοσυκλέτας. Πλαίσιο και ανάρτηση (Kayaba 43 mm εμπρός) έχουν επίσης αναβαθμιστεί, καθώς η τελευταία προσφέρει αυξημένη πληροφόρηση. Νέο είναι, επίσης, και το ABS δύο λειτουργιών ελέγχου φρένων (BC) και στροφών, το σύστημα διαχείρισης πέδησης κινητήρα (EBM) τριών λειτουργιών, το σύστημα ελέγχου εκκίνησης (LCS) και το ηλεκτρονικό γκάζι APSG ride-by-wire. Όσο για τον crossplane κινητήρα των 998 κ.εκ., έχει δεχθεί πληθώρα αλλαγών στα επιμέρους εξαρτήματά του, καλύπτει τώρα τις προδιαγραφές Euro 5 και αποδίδει ισχύ 200 ίππων. Συνδυάζεται, μάλιστα, με ανασχεδιασμένη εξάτμιση, και το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένη απόδοση καύσης και απόδοση στις υψηλές στροφές. Τέλος, η νέα R1 έχει βελτιωμένη απόδοση πέδησης, νέες ρυθμίσεις για τον αποσβεστήρα κραδασμών τιμονιού και αναβαθμισμένα όργανα TFT. Όσο για την R1M, αριθμημένη σε κάθε της αντίτυπο, έχει επιπλέον καινούριο ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο πιρούνι Ohlins και φέρινγκ από ανθρακονήματα.

Yamaha Tricity 300

Ο μεγαλύτερος αδελφός του τρίτροχου Tricity 155 έρχεται το 2020. Το Tricity 300, που θα μπορεί επίσης να οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου, θα έχει φυσικά περισσότερη ισχύ, ενώ κάτω από τη σέλα του χωρά δύο full face κράνη. Σημαντικό είναι ότι ο μηχανισμός κλίσεων και διεύθυνσης του διδύμου των εμπρός τροχών (14 ιντσών) προέρχεται από το Niken και όχι από το μικρότερο Tricity, καθώς η Yamaha προσάρμοσε στην κατηγορία την φιλοσοφία Ackerman. Ο μηχανισμός αυτός προσφέρει γωνία στροφής του τιμονιού 72 μοιρών, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην ευελιξία στην πόλη. Κλασσικά, η ανάρτηση μπορεί να κλειδώσει εν στάση στην όρθια θέση, ενώ το ιαπωνικό scooter θα έχει στάνταρ traction control, πέραν του ABS με συνδυασμένη πέδηση. Όσον αφορά τον κινητήρα, υιοθετείται -με ορισμένες τροποποιήσεις- ο 300άρης του XMAX 300, που αποδίδει στο τελευταίο 27,6 ίππους. Τέλος, ένα σημαντικό στοιχείο άνεσης του εξοπλισμού είναι το Smart Key, για το ξεκλείδωμα τιμονιού, σέλας και τάπας του (13 λίτρων) ρεζερβουάρ χωρίς την τοποθέτηση του κλειδιού.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα