Οικονομία καυσίμου

Οικονομία καυσίμου
kausima3

Οι τιμές της βενζίνη θα αυξάνονται συνεχώς, γι’ αυτό συμβουλευτείτε τον οδηγό μας

Καταρχήν, ό,τι αποκλίνει από τις προδιαγραφές του κατασκευαστή αυτομάτως σημαίνει πως αλλάζουν και οι τιμές που έχει δώσει για την κατανάλωση του μοντέλου σας.





Περιφερειακές προσθήκες


Οτιδήποτε αλλάζει την αεροδυναμική του αυτοκινήτου σας, αυξάνει και την κατανάλωση. Όπως, φτερούγες σιδερώστρες, τερατόμορφα body kits, σχάρες ποδηλάτου, μπαγαζιέρες και γενικότερα πράγματα που προεξέχουν και διαφοροποιούν την αρχική αεροδυναμική του αυτοκινήτου.





Βελτίωση κινητήρα (Tuning)


Κάθε είδους μετατροπή του κινητήρα έχει άμεσο αντίκτυπο στην κατανάλωση του αυτοκινήτου σας. Γι’ αυτό εάν ο γιος σας επιμένει να πηγαίνει μόνος του το αυτοκίνητο στο συνεργείο για service, καλύτερα να το σκεφτείτε διπλά. Γιατί μικρομετατροπές του τύπου φίλτρο, πρόγραμμα, εξάτμιση και μεγαλύτερες ζάντες έχουν συνήθως μεγαλύτερο αντίκτυπο στην κατανάλωση πάρα στις επιδόσεις (ανάλογα το μοτέρ και τη μετατροπή).





Διατροφή αυτοκινήτου


Τα περιττά κιλά δεν κάνουν ποτέ καλό και σε κανέναν. Όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος του αυτοκινήτου σας, τόσο περισσότερο καύσιμο θα καταναλώσει ο κινητήρας σας. Ακόμη, τα περιττά βάρη ισοδυναμούν με χειρότερες επιδόσεις, οπότε ξεφορτωθείτε εκείνα τα άδεια καφάσια από το χωριό και τα χαρτιά που θέλετε να πάτε στην ανακύκλωση και αντί αυτού τα πηγαίνετε απλά πέρα δώθε. Σύμφωνα με έρευνες τα 100 κιλά παραπάνω αυξάνουν την κατανάλωση κατά ένα λίτρο. Θα σας λέγαμε να ξεφορτωθείτε και την ρεζέρβα έχοντας μαζί σας το κιτ επισκευής με τον αφρό, αλλά ίσως είναι λίγο υπερβολικό.





Σωστή συντήρηση


Ο βρώμικος και κακοσυντηρημένος κινητήρας συμβαδίζει με την υψηλή κατανάλωση…! Κάντε τακτικές επισκέψεις στο συνεργείο για έναν καθαρισμό φίλτρου και μπουζί. Ο κινητήρας που λειτουργεί σωστά αποδίδει καλύτερα και καίει λιγότερο.





Πίεση ελαστικών


Η λάθος πίεση των ελαστικών προκαλεί την γρηγορότερη φθορά τους και την αύξηση της κατανάλωσης. Προσθέστε αέρα πριν κάνετε το ταξίδι με το αυτοκίνητο φορτωμένο και αφαιρέστε τον όταν ξεφορτώσετε. Για το πόσος αέρας απαιτείται για το κάθε μοντέλο συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο.





Μην προθερμαίνετε τον κινητήρα


Τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας δεν χρειάζονται το κλασσικό ζέσταμα του κινητήρα που απαιτούταν στα μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας (καρμπιρατέρ). Θέστε σε λειτουργία τον κινητήρα και ξεκινήστε αμέσως για τον προορισμό σας, αυτό δε σημαίνει βέβαια πως θα πρέπει να ανεβαίνουν και οι στροφές μέχρι τα κόκκινα (όσο είναι κρύο το μοτέρ).





Οικονομία στο… ηλεκτρικό


Συσκευές που απαιτούν ηλεκτρικό ρεύμα για τη λειτουργία τους αυξάνουν την κατανάλωση. Ο κλιματισμός, τα ηχοσυστήματα που απαιτούν μεγάλη κατανάλωση ρεύματος, οι προβολείς ομίχλης και οι λοιπές συσκευές αυτού του είδους, προκαλούν τη συνεχή και αδιάκοπη λειτουργία του δυναμό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το ζόρισμα του κινητήρα και κατ’ επέκταση τη μεγαλύτερη κατανάλωση. Όλα τα παραπάνω μαζί μπορούν να φτάσουν και τα δύο παραπάνω λίτρα ανα 100 χιλιόμετρα.





Συνθετικά λιπαντικά


Τα καλά συνθετικά λιπαντικά κοστίζουν πιο ακριβά, αλλά παίζουν βασικό ρόλο στην ομαλή λειτουργία του κινητήρα. Το γεγονός αυτό βοηθά στην οικονομία καυσίμου αλλά δίνει και στον κινητήρα σας περισσότερα χρόνια ζωής.





Το γκάζι στο πάτωμα


Όταν θέλετε να προσπεράσετε το προπορευόμενο όχημα κάντε το σβέλτα (εξαιρούνται τα μοντέλα με καρμπιρατέρ, αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων και με πετρελαιοκινητήρες). Η απότομη επιτάχυνση με δυνατό πάτημα του γκαζιού έως τις 2.000 σ.α.λ. εξοικονομεί από 5% έως 10% βενζίνη. Αντίθετα, όταν πατάμε συνεχώς απαλά το γκάζι και επιταχύνουμε αργά και προοδευτικά, στέκεται η πεταλούδα σε λάθος γωνία στον αυλό εισαγωγής, οπότε αυξάνει η κατανάλωση. Διαφορετικά είναι τα πράγματα για όσους οδηγούν ένα μοντέλο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ή πετρελαιοκινητήρα, αφού εδώ απαιτείται άκρως προοδευτική επιτάχυνση για εξοικονόμηση καυσίμου.





Αλλαγή ταχυτήτων


Όταν ο δείκτης του στροφόμετρου φλερτάρει συχνά με τα κόκκινα τότε η κατανάλωση αυξάνεται κατακόρυφα! Αλλάζοντας νωρίς τις σχέσεις στον επιλογέα των ταχυτήτων επιτυγχάνουμε χαμηλότερη κατανάλωση. Για παράδειγμα ένα μοντέλο 1.800 κ. εκ. απαιτεί μόλις 4 λίτρα βενζίνης για να καλύψει απόσταση 100 χλμ. με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα και πέμπτη ταχύτητα, ενώ το ίδιο αυτοκίνητο καταναλώνει 8,7 λίτρα ανά 100 χλμ. με δευτέρα στο κιβώτιο ταχυτήτων.





Αφήστε το αυτοκίνητο να ρολάρει


Ο συνδυασμός “απότομη εκκίνηση-δυνατό φρενάρισμα” αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή. Αντίθετα συνιστάται να παίρνουμε έγκαιρα το πόδι μας από το γκάζι και να αφήνουμε το αυτοκίνητο να ρολάρει. Πάντα βέβαια με ταχύτητα στο σαζμάν και ποτέ με νεκρά. Σε όλα τα μοντέρνα αυτοκίνητα συνδυάζεται το ρολάρισμα με ταχύτητα στο σαζμάν με μηδενική κατανάλωση καυσίμου.





Ο καταλύτης μειώνει την κατανάλωση της βενζίνης και την ισχύ του κινητήρα;


Όχι! Ούτε η ισχύς, ούτε η κατανάλωση βενζίνης θα επηρεαστεί από τον καταλυτικό μετατροπέα. Αυτό που πράγματι θα επηρεαστεί είναι η ποσότητα των εκπεμπόμενων ρυπαντών από την εξάτμιση του οχήματός σας. Οι καταλυτικοί μετατροπείς εγκαθίστανται για να καθαρίσουν αυτή την εξάτμιση και να μειώσουν τις βλαβερές εκπομπές. Αποτελούν ένα εξαιρετικά σημαντικό μέρος της συμβολής κάθε αυτοκινητιστή στη μείωση της ρύπανσης του αέρα.





Θα μεταφέρω για πρώτη φορά ένα τροχόσπιτο με το αυτοκίνητό μου


Σαφώς θα αυξηθεί η κατανάλωση και είναι πιθανό, αν το όχημα σας ρυμουλκήσει ένα τροχόσπιτο ενός τόνου μέχρι 2,5 τόνων (2.200 μέχρι 5.500 λίβρες), η θερμοκρασία του κινητήρα να ανέβει πάνω από τα φυσιολογικά της επίπεδα, ειδικά αν οδηγείτε σε λοφώδη ή ορεινή περιοχή. Ανάλογα με το μέγεθος του κινητήρα, ο κλιματισμός θα μπορούσε να αποτελέσει μία επιπλέον επιβάρυνση, αλλά και να αυξήσει τη θερμοκρασία του κινητήρα. Τέλος, συστήνουμε να πραγματοποιήσετε μία καλή ρύθμιση, αλλαγή λαδιών, αντικατάσταση φίλτρου λαδιού και επιθεώρηση του συστήματος ψύξης, των ιμάντων και των ελαστικών, πριν την αναχώρησή σας.



Πηγές: Mitsubishi-Motors, Shell

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα