Όλα τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα που σχεδιάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσαρμόζονται στη νέα πραγματικότητα. Στόχος είναι τα επόμενα χρόνια να βγουν στην παραγωγή περισσότερες ηλεκτρικές εκδόσεις που θα καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού.
- 08 Οκτωβρίου 2018 15:17
Ο χάρτης των αυτοκινητοβιομηχανιών αλλάζει, τα πλάνα αναπροσαρμόζονται και πολύ σύντομα θα δούμε τεράστιες αλλαγές στις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δουλεύουν με εντατικούς ρυθμούς, με στόχο τα επόμενα χρόνια να βγουν στην παραγωγή ηλεκτρικές εκδόσεις που στην ουσία να μπορούν να ικανοποιήσουν ακόμη και τις πιο υψηλές απαιτήσεις των οδηγών.
Η BMW αναμένει ετήσιες πωλήσεις 500.000 ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων μέχρι τα τέλη του 2019, από περίπου 200.000 που είχε πέρσι. Το πρώτο, ηλεκτρικό αυτοκίνητο της BMW, το i3, που ξεκίνησε το 2013 έχει πουλήσει πολλές μονάδες σε όλο τον κόσμο και θεωρείται μεγάλη επιτυχία στον τομέα των πωλήσεων. Σύντομα η BMW θα επεκτείνει την ηλεκτρική της σειρά με την κατασκευή του SUV iX3, το οποίο θα κατασκευαστεί στην Κίνα, ενώ αναμένεται να κατασκευάσει και το i4 τετράθυρο μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητο στο Μόναχο το 2021. Τέλος, δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και το νέο iΝΕΧΤ SUV το οποίο πολύ σύντομα θα κυκλοφορήσεις στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Μέχρι το 2025, η εταιρεία θέλει να βγάλει στην παραγωγή 25 νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα.
Από την άλλη η Μini θα κυκλοφορήσει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της το 2019. Το αυτοκίνητο θα χρησιμοποιήσει το σύστημα μετάδοσης κίνησης τροποποιημένο από τη BMW i3.
Η γερμανική Mercedes-Benz θα βγάλει σύντομα στην παραγωγή το νέο SUV EQC, ενώ μέχρι το 2022,θα προσφέρει στους πελάτες της τουλάχιστον μία ηλεκτροκίνητη εναλλακτική λύση σε όλες τις εκδόσεις. Η Fiat, σήμερα, διαθέτει το Fiat 500e, το οποίο πωλείται μόνο στις ΗΠΑ, ενώ ήδη υλοποιεί πρόγραμμα για να ξεκινήσει στην Ευρώπη η κατασκευή ηλεκτροκίνητων μοντέλων υλοποιώντας επένδυση περίπου 9 δις ευρώ. Μέχρι το 2022, το 20% των κινητήρων FCA θα περιλαμβάνουν ηλεκτροκινητήρα και τα μοντέλα θα πωλούνται σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική.
Η Maserati σχεδιάζει να κατασκευάσει ηλεκτροκίνητα μοντέλα στο ένα τρίτο των οχημάτων της μέχρι το 2020. Το νέο Alfieri coupe και cabriolet, το επανασχεδιασμένο Quattroporte sedan και το Levante SUV θα έχουν -πλέον- ηλεκτροκίνητες εκδόσεις. Η Alfa Romeo δεν σχεδιάζει άμεσα στην παραγωγή ηλεκτροκίνητων μοντέλων, ενώ θα κατασκευάσει έξι νέα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα.
Το Jeep θα έχει διαθέσιμες επιλογές ηλεκτροκίνησης σε κάθε έκδοση μέχρι το 2021. Σύντομα θα δούμε την Ford προσφέρει το Focus Compact ως ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Η μεγάλη ώθηση στην ηλεκτροκίνηση θα έρθει το 2020, όταν θα ξεκινήσει η κατασκευή ενός νέου ηλεκτρικού SUV το οποίο θα έχει αυτονομία άνω των 480 χιλιομέτρων. Μέσα στά πλάνα της είναι να διαθέτει 16 ηλεκτροκίνητα οχήματα το 2022.
Η Honda σκοπεύει να έχει ηλεκτροκίνητους κινητήρες στα 2/3 του συνόλου των μοντέλων της έως το 2025. Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο το Urban EV παρουσιάστηκε πέρσι στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης και θα βγει σύντομα στην παραγωγή.
Από την άλλη η Jaguar και η Land Rover υποσχέθηκαν ότι από το 2020 όλα τα νέα μοντέλα θα είναι και ηλεκτροκίνητα. Η πρώτη διαθέτει το ηλεκτρικό SUV το I-Pace το οποίο θα ανταγωνιστεί το μοντέλο X της Tesla.
Η Mazda σήμερα δεν διαθέτει υβριδικά ή ηλεκτρικά μοντέλα, όμως και αυτή από το 2020 θα μπει στην διαδικασία παραγωγής ηλεκτρικών μοντέλων. Στην Nissan κυκλοφορεί ήδη το νέο Leaf το οποίο κάνει θεαματικές πωλήσεις.
Η Nissan έχει δηλώσει ότι θέλει να πουλήσει ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα μέχρι το 2022.
Ο όμιλος PSA ακόμη δεν έχει κάνει σημαντικές κινήσεις στην ηλεκτροκίνηση. Ομως δεν σκέφτεται να μείνει πίσω, καθώς βάση πλάνου θα ξεκινήσει από το 2021 και μέχρι το 2025 θα έχει μεγάλη σειρά ηλεκτρικών μοντέλων. Το DS 7 Crossback θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο PSA που πωλείται με το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης plug-in, με τις πωλήσεις να ξεκινούν από τον Σεπτέμβριο του 2019.
Θα ακολουθήσουν τα Peugeot 3008 και 508, το Opel Grandland X και το Citroen C5 Aircross. Η Renault διαθέτει το Zoe που είναι το νούμερο ένα ηλεκτρικό όχημα ως προς τις πωλήσεις και κυκλοφορεί από το 2013.
Η Toyota από την άλλη έχει υποσχεθεί ότι θα διαθέτει 10 ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία διαθέσιμα σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2020, ενώ μέχρι το 2030 εκτιμά ότι θα πουλήσει ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα παγκοσμίως. Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και ο όμιλος Volkswagen που σκοπεύει να ξεκινήσει με περισσότερα από 25 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και πάνω από 20 plug-in υβριδικά αυτοκίνητα μέχρι το 2020. Μέχρι το 2025, ο όμιλος VW αναμένει να πουλήσει 3 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
Η Audi ξεκινάει τις πωλήσεις του με το e-tron, ενώ η Porsche πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο του πλήρους ηλεκτρικού αυτοκινήτου Taycan το επόμενο έτος.
Η Seat θα ξεκινήσει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της το 2020. Θα έχει αυτονομία περίπου 500 χιλιόμετρα. Το αυτοκίνητο θα είναι περίπου το μέγεθος του Leon hatchback και θα κατασκευαστεί παράλληλα με αυτοκίνητα ID στο εργοστάσιο της VW Group στο Zwickau της Γερμανίας.
Η Skoda θα βγάλει στην παραγωγή την ηλεκτρική έκδοση του Citigo minicar, ενώ επίσης το επόμενο έτος, η τσεχική μάρκα θα κυκλοφορήσει το πρώτο της plug-in υβριδικό, το οποίο θα βασίζεται στην έκδοση Superb. Το 2020, επίσης, η εταιρεία θα ξεκινήσει το πρώτο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο στην πλατφόρμα MEB. Η Skoda λέει ότι θα διαθέτει 10 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στην αγορά έως το 2025.
Η Volvo επιδιώκει να φτάσει το 50% των πωλήσεών της μέχρι το 2025, τα οποία θα είναι ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Το πρώτο μοντέλο που θα ενταχθεί στη ηλεκτροκίνητη σειρά θα είναι πιθανώς μια έκδοση του SUV XC40, που θα κατασκευαστεί στην Κίνα και θα χρησιμοποιήσει το Compact Modular Architecture της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σήμερα η Volvo προσφέρει υβριδικές εκδόσεις των SUV XC90 και XC60 της, τα sedan S90 και S60 και τα φορτάμαξες V90 και V60, τα οποία δεν αποκλείεται να τα δούμε τα επόμενα χρόνια και ηλεκτροκίνητα.
Τέλος, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την Hyundai η οποία με τo Kona θέλει να ξεκινήσει το ταξίδι της στο χώρο της ηλεκτροκίνησης.
Νεανικό, φρέσκο και δυναμικό μοντέλο που τους επόμενους μήνες θα το δούμε στις ευρωπαϊκούς δρόμους. Ηδη οι προπαραγγελίες έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία, με το εργοστάσιο να δουλεύει τρεις βάρδιες και να έχει παράδοση άνω των έξι μηνών. Και αυτή είναι η αρχή, αφού σύντομα στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης θα μπουν και οι υπόλοιπες εταιρείες που και αυτές σχεδιάζουν ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.