Opel HydroGen3 και GM Sequel
H GM λέει-Η μαζική παραγωγή οχημάτων κυψελών καυσίμου βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής!
- 26 Φεβρουαρίου 2007 21:54
Αυτό σημαίνει ότι τα 775 εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους όλου του κόσμου θα έχουν αυξηθεί σε πάνω από 1.1 δις μέχρι το 2020. Η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, επομένως, είναι επιτακτική ανάγκη.
Μηδενικές εκπομπές ρύπων
Η GM έχει συνειδητοποιήσει απόλυτα τις ευθύνες της και χάρη στην τεχνολογία υδρογόνου / κυψελών καυσίμου, οραματίζεται τις μηδενικές εκπομπές ρύπων για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος. Η GM και η Opel έχουν ήδη επενδύσει πάνω από ένα δις δολάρια σε έρευνες αυτής της τεχνολογίας. Η εξέλιξη των συστημάτων κυψελών καυσίμου προχωρά ραγδαία. Σε διάστημα επτά μόλις χρόνων, η GM έχει βελτιώσει την πυκνότητα ισχύος της συστοιχίας κυψελών καυσίμου της κατά 14 φορές.
Το Opel HydroGen3
Το μοντέλο της Opel αποτελεί απόδειξη ότι τα εναλλακτικά συστήματα κίνησης έκαναν το άλμα από το εργαστήριο στο δρόμο. Το HydroGen3 είναι ο διάδοχος του πρωτοτύπου HydroGen1 που παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2000 και βασίστηκε επίσης στο Opel Zafira.
Ηλεκτρική ισχύς παράγεται από τις 200 μονάδες κυψελών καυσίμου που είναι συνδεδεμένες εν σειρά στη συστοιχία των ενεργειακών κυψελών κάτω από το καπό. Οι κυψέλες αυτές παρέχουν ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων του HydroGen3.
Η κινητήρια μονάδα, που παράγει μέγιστη ροπή 215 Nm, έχει τελική ταχύτητα 160 χ.α.ώ. και επιταχύνει το Zafira από μηδέν στα 100 km σε 16 δευτερόλεπτα περίπου, τελείως αθόρυβα.
Αγωνιστικές διακρίσεις
Στο Μαραθώνιο Οχημάτων Κυψελών Καυσίμου που πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2004, το HydroGen3 κάλυψε 9696 χιλιόμετρα περνώντας από 14 Ευρωπαϊκές χώρες χωρίς σημαντικά προβλήματα. Τον Απρίλιο του 2005, κέρδισε στο Ράλι Monte Carlo για τα οχήματα κυψελών καυσίμου.
Στην πράξη
Ο Σουηδικός όμιλος καταστημάτων επίπλων IKEA και η GM συγκεντρώνουν δεδομένα για την τεχνολογία κυψελών καυσίμου κάτω από πρακτικές συνθήκες, στο πλαίσιο προγράμματος δοκιμών υδρογόνου της Κοινοπραξίας Καθαρής Ενέργειας [Clean Energy Partnership (CEP)] του Βερολίνου. Το μηδενικών εκπομπών ρύπων HydroGen3, που βασίζεται στο Opel Zafira, παραδίδει εμπορεύματα σε πελάτες του καταστήματος Berlin-Spandau του IKEA. Οι αγοραστές επίπλων που επιλέγουν την παράδοση στο σπίτι μένουν έκπληκτοι όταν το αθόρυβο όχημα διανομών φτάνει στην εξώπορτά τους.
GM Sequel – Περαιτέρω βελτίωση επιδόσεων
Το GM Sequel είναι ένα προϊόν που συνοψίζει όλα τα ευρήματα εντατικής έρευνας της εταιρείας στο χώρο των οχημάτων κυψελών καυσίμου τα τελευταία χρόνια. Στο συγκεκριμένο project η GM έχει επενδύσει πάνω από ένα δις δολάρια. Αυτό το ευρύχωρο όχημα σχεδιάστηκε εξ αρχής με στόχο να παράγει μηδενικές εκπομπές ρύπων με υδρογονοκίνηση.
Ο χώρος που δημιουργήθηκε χάρη στην εφαρμογή τεχνολογίας by-wire για τα σύστημα ελέγχου διεύθυνσης και πέδησης, χρησιμοποιείται αποτελεσματικά από τρία ρεζερβουάρ υψηλής πίεσης. Η τοποθέτηση αυτών των ρεζερβουάρ στη μέση του πλαισίου παρέχει άριστη προστασία και λειτουργεί θετικά για το κέντρο βάρους του οχήματος.
Επιπλέον, όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες του συστήματος κίνησης, το οποίο είναι πιο απλοποιημένο και αποτελεσματικό από του HydroGen3, έχουν βελτιστοποιηθεί και αντιπροσωπεύουν την αιχμή της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου.
Βίντεο με το General Motors Sequel