Opel. Πρεμιέρα κάνει στη Γενεύη η νέα γενιά κινητήρα diesel

Opel. Πρεμιέρα κάνει στη Γενεύη η νέα γενιά κινητήρα diesel

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (7-17 Μαρτίου, 2013) η Opel θα παρουσιάσει τη νέα γενιά του πετρελαιοκινητήρα της 1.6 CDTI ECOTEC, στο Zafira Tourer. Ο νέος κινητήρας είναι ο καθαρότερος diesel στην ιστορία της Opel. Χάρη στην τεχνολογία “BlueInjection” SCR (selective catalytic reduction), ήδη πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6.

Η νέα γενιά του 1.6 CDTI ECOTEC αποδίδει 136 ίππους  και ροπή 320 Nm, έχοντας εξαιρετική απόδοση στο Zafira Tourer, κατανάλωση μόλις 4,1 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπομπές CO2109 g/km.

Κανένα άλλο συμπαγές πολυμορφικό όχημα της αγοράς δεν προσφέρει ένα τέτοιο συνδυασμό υψηλής ροπής, επιδόσεων (μέγιστη ταχύτητα 193 χλμ./ώρα) και οικονομίας καυσίμου. Ο νέος, προηγμένος τετρακύλινδρος diesel 1600 κυβ. εκατ. της Opel γίνεται νέο πρότυπο επιδόσεων – λόγω υψηλής ισχύος και ροπής – και πολιτισμένης λειτουργίας, με ένα εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο θορύβων, κραδασμών και τριγμών (χαρακτηριστικά NVH).

Ο νέος 1.6 CDTI ECOTEC και η καινοτόμος μονάδα ελέγχου κινητήρα  έχουν εξελιχθεί αποκλειστικά εσωτερικά από μία παγκόσμια ομάδα μηχανικών στο Τορίνο, το Ρίσελσχάιμ  και την Αμερική.

Το βραβευμένο Opel Zafira Tourer – που πρόσφατα κέρδισε το ‘Χρυσό Τιμόνι 2012’  σε ψηφοφορία αναγνωστών Ευρωπαϊκών περιοδικών αυτοκινήτου – συνδυάζει πολυτέλεια, ποιότητα και κορυφαία ευελιξία στην καμπίνα με τεχνολογίες αιχμής, μερικές από τις οποίες είναι μοναδικές στην κατηγορία και ανεβάζουν τον πήχη στην ασφάλεια και την άνεση. Από τα πιο αξιόλογα τεχνολογικά χαρακτηριστικά είναι το μηχανοτρονικό σύστημα πλαισίου FlexRide, η δεύτερη γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye, το σύστημα προσαρμοζόμενου εμπρόσθιου φωτισμού AFL+ και το πανοραμικό παρμπρίζ που λούζει την καμπίνα με φυσικό φως. Πρόσθετη ευελιξία στο εσωτερικό του Zafira Tourer παρέχει η νέα γενιά Flex7, με μία μοναδική λειτουργία καθισμάτων lounge, χάρη στην οποία οι επιβάτες της δεύτερης σειράς απολαμβάνουν ένα απαράμιλλο επίπεδο ευρυχωρίας.

Ο 1.6 CDTI ECOTEC

Χρησιμοποιώντας σύστημα ελέγχου καύσης κλειστού βρόγχου και αλουμινένιο μπλοκ, ο νέος 1.6 CDTI ECOTEC diesel που ξεκινά την καριέρα του με το Zafira Tourer στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης θα αντικαταστήσει τους υπάρχοντες κινητήρες 1.700 κυβ. εκατ. και ορισμένες λιγότερο ισχυρές δίλιτρες εκδόσεις. Κύριοι στόχοι εξέλιξης ήταν η κορυφαία απόσβεση θορύβων, κραδασμών και τριγμών, η υψηλή πυκνότητα ισχύος/ροπής και η χαμηλή κατανάλωση. Αρχικά, η μέγιστη ισχύς και ροπή ορίστηκαν στους 136 ίππους και 320 Nm αντίστοιχα: συγκριτικά με τον κινητήρα 1.700 κυβ. εκατ. παλιότερης γενιάς οι αυξήσεις αυτές αντιστοιχούν σε 4,6% και 6,6%. Συγκριτικά με τους ομοίως ισχυρούς δίλιτρους  diesel του Zafira Tourer, η κατανάλωση της νέας γενιάς 1.6 CDTI μειώνεται μέχρι 10%.

Η μέτρια κατανάλωση και οι πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων του Zafira Tourer 1.6 CDTI – συγκριτικά με τη βενζινοκίνητη έκδοση – είναι εφικτές με τη χρήση του συστήματος επιλεκτικής καταλυτικής μείωσης  “BlueInjection” της Opel – Selective Catalytic Reduction (SCR).

Σε αυτή τη φιλική προς το περιβάλλον διαδικασία μετεπεξεργασίας καυσαερίων, ένα αβλαβές υγρό με την ονομασία AdBlue®, που αποτελείται από ουρία (οργανική ένωση) και νερό, ψεκάζεται στα καυσαέρια. Το διάλυμα διασπάται σε αμμωνία, η οποία αποθηκεύεται στη συνέχεια σε ένα καταλυτικό υπόστρωμα. Το οξείδιο του αζώτου (NOx) εισέρχεται στον καταλύτη μέσω των καυσαερίων και στη συνέχεια επιλεκτικά ανάγεται σε άζωτο και νερό.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα