Παίξαμε μπάλα με το… νέο Fiat 500X Sport
Αποστολή στη Φλωρεντία: Η πιο σπορ έκδοση του συμπαγούς crossover της ιταλικής μάρκας.
- 12 Σεπτεμβρίου 2019 15:36
Οι Ιταλοί γνωρίζουν καλύτερα από όλους τα θέματα μάρκετινγκ, σε κάθε επίπεδο. Κι εκεί, τους βγάζεις το καπέλο. Διότι, για παράδειγμα, όταν έχεις λίγα μοντέλα αυτοκινήτων στη γκάμα σου, κάτι θα πρέπει να ανακαλύψεις, από τη στιγμή που δεν κατασκευάζεις νέα αμαξώματα, ώστε να προκαλέσεις το αγοραστικό κοινό.
Στη Fiat, έχουν το γνωστό 500αράκι, στη νέα του έκδοση, ως εμβληματικό μοντέλο. Έχουν, όμως, και το 500Χ, που δημιουργήθηκε παίρνοντας… βιάγκρα το 500αράκι, όπως παρουσίαζε η απίστευτης έμπνευσης διαφημιστική ταινία του μοντέλου, το 2014, που πρωτοεμφανίστηκε.
Αυτά τα δύο μοντέλα αποτελούν τα δημοφιλέστερα της Fiat, διεθνώς. Μάλιστα, το 500Χ βρίσκεται σταθερά στην πρώτη δεκάδα των πωλήσεων στην Ευρώπη, έχουν κατασκευαστεί περισσότερες από 500.000 μονάδες, ενώ είναι το μοντέλο της Fiat που έχει καταφέρει να φέρει στη μάρκα περισσότερους νέους πελάτες από άλλες εταιρείες.
Πάνω στο 500Χ, η Fiat, έχει πειραματιστεί και τα έχει καταφέρει, την τελευταία 5ετία, χρησιμοποιώντας διάσημα ονόματα για το λανσάρισμα των εκδόσεών του, όπως του ηθοποιού Μπεν Στίλερ το 2006 και του τραγουδιστή Στινγκ το 2018.
Η γκάμα του 500Χ μέχρι τώρα διαθέτει την έκδοση «πόλης» 500X Urban, την 500X Cross με «εκτός δρόμου» χαρακτηριστικά και την 120TH, που τιμά τα 120 χρόνια της Fiat. Κι ήρθε η ώρα, φέτος, το 2019, οι Ιταλοί να κάνουν πάλι τα μαγικά τους, φρεσκάροντας το μοντέλο στη μνήμη του κοινού, με μια πιο σπορ έκδοση, την 500X
Sport, για την παρουσίαση της οποίας και πάλι χρησιμοποίησαν μια διασημότητα: την ιταλική εθνική ομάδα ποδοσφαίρου, την Squadra Azzurra.
Παρουσίασαν, λοιπόν, το νέο μοντέλο, στο τεχνικό, προπονητικό κέντρο, «Luigi Ridolfi», της Ιταλικής Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου στη Φλωρεντία (FIGC), στην Φλωρεντία. Εκεί όπου προπονούνται όλες οι εθνικές ομάδες ποδοσφαίρου της Ιταλίας, πριν από τους αγώνες, όπως τώρα με τα προκριματικά του Euro 2020, όπου αντιμετώπισε και την Εθνική Ελλάδος και την νίκησε στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας. Η επιλογή του μέρους έγινε τόσο για να τιμηθεί η 20χρονη συνεργασία της Fiat με την Ομοσπονδία, αλλά και για να τονιστεί η σχέση του νέου μοντέλου με την ευρύτερη έννοια των σπορ.
Το 500Χ Sport, είναι πράγματι μια ενδιαφέρουσα πρόταση, με στυλιστικές πινελιές εξωτερικά, όπως οι λεπτομέρειες μαγνησίου σε αεραγωγούς, μάσκα, καθρέπτες, πίσω γρίλια και ζάντες, ειδικά σχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, σπορ πλαϊνά μαρσπιέ, σήμα Sport στα εμπρός φτερά, διάχυτη και διπλή χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης, ενώ χρησιμοποιείται και Alcantara στο τιμόνι και στο πάνω μέρος του πίνακα οργάνων, με τα καθίσματα να έχουν καλύτερες ταπετσαρίες και κόκκινες λεπτομέρειες.
Εν γένει, είναι μια έκδοση που θα κεντρίσει το μάτι στον δρόμο. Κι επειδή αναφέρθηκα στον δρόμο, οι μηχανικοί «έπαιξαν» με την ανάρτηση, βάζοντας αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping) για ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια, ευελιξία και ασφάλεια, χαμήλωσαν το αμάξωμα κατά 1,3 εκ., σε σχέση με τις εκδόσεις Urban και Cross, και πρόσθεσαν τροχούς ελαφρού κράματος 19 ιντσών με ελαστικά διάστασης 225/40.
Επίσης, βελτίωσαν την αίσθηση του τιμονιού κι έγινε πιο άμεσο στις στροφές και πιο σφικτός στις μεγάλες ταχύτητες, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το. Οι Ιταλοί αναφέρουν ότι βελτίωσαν κατά 26% την υποστροφή, κατά 17% την υπερστροφή και κατά 8% την επιτάχυνση και δεν έχω λόγους να αμφιβάλλω, καθώς αυτό που αποκόμισα κατά την οδήγηση, είναι ότι –πράγματι- το 500X Sport ξεχωρίζει από τις δύο άλλες εκδόσεις.
Ξεχωρίζει, ακόμη, και για τον ισχυρό κινητήρα βενζίνης 1.3 Turbo FireFly, απόδοσης 150 ίππων και 270Nm ροπής. Το μοτέρ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT, 6 ταχυτήτων. Στην αυτόματη υστερεί κάπως σε απόκριση, σε σχέση με 7άρια αντίστοιχα κιβώτια, η οποία βελτιώνεται αρκετά στη χειροκίνητη λειτουργία, από τις μανέτες στο τιμόνι. Έτσι προτείνω να οδηγούν όσοι θέλουν να κινηθούν πολύ σβέλτα, διαφορετικά, το αφήνεις στο αυτόματο. Πάντως, έναν μέσο οδηγό, δεν θα τον προβληματίσει πολύ αυτή η μικρή υστέρηση στην αλλαγή των σχέσεων.
Το νέο 500X Sport, όπως και η υπόλοιπα σειρά του 500Χ διαθέτει μια πλήρη λίστα τεχνολογικών χαρακτηριστικών με έμφαση στην ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα. Στον βασικό εξοπλισμό, τα φώτα τεχνολογίας Full LED προσφέρουν αυξημένη απόδοση κατά 160% σε σχέση με τα φώτα αλογόνου καθώς και μειωμένη κατανάλωση ενέργειας, ενώ η λίστα με τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης είναι πλήρης, διαθέτοντας εκτός των άλλων, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας, adaptive cruise control και σύστημα ενεργής προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας. Αντίστοιχα το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης Uconnect με την οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης των 7 ιντσών προσφέρει την απόλυτη λύση συνδεσιμότητας χάρη και στη συμβατότητα του με τις εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto.
Το μοντέλο αναμένεται στην Ελλάδα τον Νοέμβριο και με κινητήρα πετρελαίου 1.6 lt – 120 hp, με το ίδιο αυτόματο κιβώτιο, αλλά και με μηχανικό 6άρι.
Κατά τα λοιπά, σύμφωνα με τον Luca Napolitano, επικεφαλής των Fiat και Abarth για την περιοχή Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, η εταιρεία θα παρουσιάσει την έκδοση παραγωγής του πρώτου της ηλεκτρικού μοντέλου, ενός εντελώς καινούργιου αυτοκινήτου, ενώ δεν αποκλείεται στο μέλλον να υπάρξει και κάποια ακόμη έκδοση του 500Χ. Επίσης, η έκδοση 500X Sport, πλαισιώνει την 500L Sport και το Tipo Sport…