Πέντε αστέρια στο Euro NCAP για την Alfa Romeo MiTo

Η Alfa Romeo MiTo έλαβε την κορυφαία βαθμολογία των πέντε αστεριών στις δοκιμές του Euro NCAP
- 15 Δεκεμβρίου 2008 14:26
Το MiTo πέτυχε επίδοση 36 στα 37 στις βαθμολογίες ενηλίκων του Euro NCAP και κρίθηκε ως «Καλό» (το μόνο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που κέρδισε 3,35 βαθμούς με άριστα το 4) στις νέες δοκιμές που εισήγαγε το Euro NCAP για την αξιολόγηση της ικανότητας των μπροστινών καθισμάτων να αποτρέψουν τον αυχενικό τραυματισμό.
Αυτή η βράβευση επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά την ιδιαίτερη δέσμευση της Alfa Romeo σε όλους τους τομείς που άπτονται της προστασίας του οδηγού και των επιβατών. Η MiTo σχεδιάστηκε για να πετύχει τη μέγιστη δυνατή βαθμολογία στις δοκιμές παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της προσπάθειας είναι, μεταξύ άλλων, τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα για τον έλεγχο της δυναμικής συμπεριφοράς: Δυναμικός Έλεγχος Αυτοκινήτου (Vehicle Dynamic Control) που διαχειρίζεται σημαντικές λειτουργίες όπως το Hill Holder, έλεγχος πρόσφυσης, υποβοήθηση σε φρενάρισμα πανικού, MSR για την πρόληψη της ολίσθησης των τροχών σε περίπτωση «κατεβάσματος» ταχύτητας στο κιβώτιο, ενεργητικό ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διεύθυνσης DST και σύστημα Q2 Electronic που προσομοιώνει ηλεκτρονικά την ύπαρξη διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.
Μετά από χιλιάδες ώρες εικονικών προσομοιώσεων κατέστη δυνατή η ανάπτυξη του αυτοκινήτου χωρίς τη βοήθεια πρωτοτύπων μέσα σε 16 μήνες μόνο. Στη συνέχεια οι επιλογές που έγιναν δοκιμάστηκαν σε πραγματικές συνθήκες σε αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο, με διακόσιες δοκιμές σε εξαρτήματα και υποσυστήματα, περισσότερες από εκατό προσομοιώσεις πρόσκρουσης σε εγκατάσταση Hyge και περισσότερες από ογδόντα δοκιμές πρόσκρουσης (εμπρόσθια πρόσκρουση, πλευρική πρόσκρουση, ανατροπή και ελιγμοί). Όλα αυτά αποδεικνύουν τη δέσμευση της Alfa να κάνει τη MiTo ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της κατηγορίας της. Το νέο μοντέλο αποτελεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και σε ό,τι αφορά την παθητική ασφάλεια.
Απόλυτη προστασία, εν ολίγοις, όπως μαρτυρούν οι 7 αερόσακοι στο στάνταρ εξοπλισμό (δύο εκ των οποίων είναι πολλαπλών σταδίων), ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με διπλούς προεντατήρες και περιοριστές ορίου φορτίου, σύστημα S.A.H.R. στα προσκέφαλα, ένα νέο σύστημα, δεύτερης γενιάς που ενσωματώθηκε στην πλάτη των μπροστινών καθισμάτων και που μετακινεί το προσκέφαλο πιο κοντά στα κεφάλια των επιβατών στην περίπτωση πρόσκρουσης για να περιορίσει τα αποτελέσματα του αυχενικού τραυματισμού. Για να μην αναφερθούμε στη συμβολή που έχουν στην προστασία των επιβατών το αμάξωμα, το καπό, οι πόρτες και η εγκάρσια δοκός του πίνακα οργάνων παράλληλα με τα καθίσματα και το σύστημα διεύθυνσης που σχεδιάστηκαν με γνώμονα τη συμπεριφορά τους στην περίπτωση ατυχήματος.
Στο πεδίο της προληπτικής ασφαλείας, η Alfa Romeo MiTo προσφέρει ακόμα προβολείς με λειτουργία ημέρας (γνωστούς και ως Φώτα Ημέρας) που ενεργοποιεί αυτόματα τα πλευρικά φώτα όταν ανάβει ο κινητήρας -προκειμένου να ανταποκριθεί σε ένα ειδικό πρότυπο που θα τεθεί σε ισχύ το 2012- και πίσω φώτα με λυχνίες LED που προσφέρουν μεγαλύτερη φωτεινότητα από τους συμβατικούς λαμπτήρες, για μεγαλύτερη ασφάλεια.