Περίπου 10 εκάτ. αυτοοδηγούμενα οχήματα στους δρόμους, το 2019

Περίπου 10 εκάτ. αυτοοδηγούμενα οχήματα στους δρόμους, το 2019

Από τη μια η ασφάλεια και από την άλλη η οδηγική απόλαυση. Τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα, με όλα τα υπέρ, βρίσκονται προ των πυλών και το ερώτημα αν η χαρά της οδήγησης θα πάψει να υπάρχει, αποτελεί τον ισχυρό αντίλογο.

Τα αυτοοδηγούμενα οχήματα δεν είναι πλέον μια φουτουριστική ιδέα. Εταιρείες όπως οι Mercedes, BMW, και Tesla έχουν ήδη κυκλοφορήσει ή πρόκειται σύντομα να κυκλοφορήσουν, οχήματα με αυτά τα χαρακτηριστικά.

Οι εταιρίες που ειδικεύονται στην υψηλή τεχνολογία προσπαθούν, επίσης, να έχουν τον ρόλο του πρωτοπόρου σε αυτή την νέα τάση που υπάρχει στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πρόσφατα, η Google ανακοίνωσε ότι προχωρά σε δοκιμές ενός πρωτοτύπου, σε ένα πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης, στους δρόμους της Καλιφόρνια.

Τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα, θα μπορούσαν να χωριστούν σε δύο κατηγορίες. Η πρώτη περιλαμβάνει τα οχήματα εκείνα, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν τους επιβάτες από ένα σημείο σε κάποιο άλλο, χωρίς την παραμικρή παρέμβαση του οδηγού. Αυτά τα οχήματα θα κάνουν το ντεμπούτο τους το 2019. Και η δεύτερη αφορά σε αυτοκίνητα τα οποία μπορούν να επιταχύνουν, να φρενάρουν ή να αλλάξουν πορεία, είτε από μόνα τουε, είτε σε κάποια αλληλεπίδραση με τον οδηγό.

Οι υπολογισμοί αναφέρουν ότι μέχρι το τέλος του 2019, δηλαδή στην επόμενη 5ετία, θα κυκλοφορούν στους δρόμους (παγκοσμίως) σχεδόν 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα με αυτοοδηγούμενα χαρακτηριστικά.

Οι υπέρμαχοι αυτής της κατηγορίας οχημάτων υποστηρίζουν -και όχι αδίκως- ότι με τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, οι δρόμοι θα γίνουν σφαλέστεροι και η ζωή των ανθρώπων σαφώς ευκολότερη. Πρόσφατες μλέτες στο Ηνωμένα Βασίλειο έδειξαν πως η χρήση των αυτοοδηγούμενων οχημάτων θα μειώσει, σε ετήσια βάση, κατά 2.500 τους θανάτους στην άσφαλτο, μέχρι το 2030.

Βεβαίως, κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει και τα μεγάλα εμπόδια που υπάρχουν στην ανάπτυξη αυτής της νέας τεχνολογίας στον τομέα της αυτοκίνησης. Ένα εμπόδιο, είναι το υψηλό κόστος που θα έχει κατά την αγορά ένα αυτοκίνητο με αυτά τα χαρακτηριστικά. Επίσης δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο το νομικό και κανονιστικό πλαίσιο που θα αφορά στη χρήση αυτών των οχημάτων. Είναι δύο παράμετροι που θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη, προκειμένου τα αυτοοδηγούμενα οχήματα να είναι πλήρως ανοικτά στην πλειοψηφία των καταναλωτών.

Και ο αντίλογος

Πάντως, ένα ακόμη ερώτημα που τίθεται αφορά στην, αυτή καθ’  εαυτή, τη χαρά της οδήγησης, που, όπως και να το κάνουμε, έχει ήδη αρχίσει να χάνεται.

Είναι γεγονός ότι μια σειρά από ηλεκτρονικά βοηθήματα που αποτελούν πλέον στάνταρ εξοπλισμό στην πλειοψηφία των μοντέλων που πωλούνται στην αγορά, συμβάλουν τα μέγιστα στον τομέα της ασφάλειας. Τέτοια συστήματα είναι τα ABS, ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος σε περίπτωση ανάγκης, σύστημα ενημέρωσης για αλλαγή λωρίδας κλπ.

Συγχρόνως όμως, όλα αυτά τα συστήματα έχουν μειώσει στο ελάχιστο την δυνατότητα του οδηγού να απολαύσει αυτό που κάνει όταν βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Να αναμετρηθεί με τον ίδιο τον εαυτό του κάτι που εμπεριέχει ρίσκο και κίνδυνο, όμως παράλληλα εκτοξεύει στα ύψη την αδρεναλίνη προσφέροντας ένα μοναδικό αίσθημα απέραντης ευχαρίστησης.

Βλέποντας λοιπόν τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, πως θα πρέπει κάποιος να αντιμετωπίσει την –τεράστια είναι αλήθεια- τεχνολογική καινοτομία που θα φέρει στα αυτοκίνητα παραγωγής, για παράδειγμα, η Mercedes, με το όχημα που κινείται αυτόνομα στο δρόμο;

Η γερμανική φίρμα παρουσίασε πρόσφατα την S500 Intelligent Drive. Το αυτοκίνητο που κινείται από μόνο του. Το πρωτότυπο S500 διαθέτει τρία ραντάρ μεγάλης εμβέλειας και τέσσερα ραντάρ μικρής, μια κάμερα που «διαβάζει» τους φωτεινούς σηματοδότες και μια που «σαρώνει» το δρόμο, καθορίζοντας τη πορεία του αυτοκινήτου.

Μέσω αισθητήρων, όλα τα στοιχεία από τις κάμερες και τα ραντάρ συλλέγονται στον κεντρικό υπολογιστή ο οποίος δίνει τις κατάλληλες εντολές για την κίνηση του αυτοκινήτου.  Κάθε φορά που το σύστημα ανιχνεύει ότι ο δρόμος είναι ανοικτός από παντός είδους εμπόδια και απαγορεύσεις, κινεί το αυτοκίνητο αυτόνομα προς την καθορισμένη διαδρομή που έχει επιλεγεί στο GPS.

Η Mercedes αναφέρει πως το αργότερο το 2020, θα είναι διαθέσιμο για μαζική παραγωγή το συγκεκριμένο σύστημα ενώ παράλληλα επισημαίνει ότι το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού που διαθέτει η πρωτότυπη  S500 Intelligent Drive αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό στην τελευταία S-Class παραγωγής.

Ενώ λοιπόν η Mercedes μπαίνει στα μονοπάτια που αφορούν στον τομέα της οδήγησης και της ασφάλειας στις μετακινήσεις, η Volvo (καθώς και η Volvo Truks) εξελίσσει ένα άλλο σύστημα, στο οποίο το όχημα που ακολουθεί θα μπορεί να συνδέεται διαδικτυακά με αυτά που προπορεύονται και να ακολουθεί το κομβόι χωρίς την παραμικρή παρέμβαση του οδηγού. Ο τελευταίος, θα μπορεί, για παράδειγμα, να διαβάζει το βιβλίο του, να ενημερώνεται για τα νέα από το τάμπλετ ή να προετοιμάζεται για ένα εταιρικό μίτινγκ που ακολουθεί.

Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τις νέες τεχνολογίες που αναπτύσσονται για κινητήρες που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο αέρα, τα υβριδικά συστήματα κλπ. , βλέπουμε πως τα αυτοκίνητα προσαρμόζονται ολοένα και περισσότερο στις ανάγκες μετακίνησης που πρέπει να καλύψουν, χάνοντας όμως μια άλλη βασική παράμετρο για την οποία έχουν γίνει εξαιρετικά δημοφιλή: την απόλαυση της οδήγησης.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα