Peugeot 4007

Peugeot 4007
peug4007td24707s

To AUTO 24 οδήγησε στο Παρίσι το νέο Peugeot 4007, που θα έρθει εδώ το Νοέμβριο

Βέβαια, για το πετύχει αυτό, επικαλέστηκε και δέχτηκε τη βοήθεια, μιας εκ των κορυφαίων εταιρειών σε οχήματα 4Χ4, της Mitsubishi.



To νέο 4007, χαρακτηρίζεται από το μοναδικό σχεδιασμό, τα υψηλά επίπεδα ευρυχωρίας και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης εντός δρόμου.




Εμφάνιση που τραβάει τα βλέμματα

Το νέο SUV της γαλλικής εταιρείας, μπορεί να φέρει την τεχνογνωσία της Mitsubishi, αλλά σχεδιαστικά έχει την δική του ταυτότητα. Στο εμπρός τμήμα, η μεγάλη μάσκα με τις αλουμινένιες γρίλιες και τον αεραγωγό, τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα και το κεκλιμένο παρμπρίζ, δίνουν ένα δυναμικό τόνο στο αυτοκίνητο και μια πιο σπορτίφ εικόνα.



Η πίσω όψη τονίζεται από τα διάφανα φώτα, τα οποία είναι τοποθετημένα κάτω από το πίσω παράθυρο με την αλουμινένια επιφάνεια, ενώ στο πλάι ξεχωρίζουν, τα μεγάλα φτερά και οι ζάντες αλουμινίου 16 και 18 ιντσών, όπως και οι χρωμιωμένες ράγες της οροφής.



Από πλευράς διαστάσεων πρόκειται για σχετικά ογκώδες SUV, με το μήκος του να φθάνει τα 4.635 χιλ., το πλάτος τα 1.800 χιλ. και το ύψος τα 1.670 χιλ. Ωστόσο, καταφέρνει να κρύψει επιμελώς τον όγκο του, τόσο από πλευράς εμφάνισης, όσο και οδικώς, βοηθώντας παράλληλα και στην άνετη επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών στις πίσω θέσεις.



Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (174 χλστ.), είναι τέτοια ώστε να διασφαλίζει την ομαλή μετακίνηση και συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε ανοικτό δρόμο, ωστόσο σε εκτός δρόμου διαδρομές και ιδιαίτερα σε δύσβατα κομμάτια, θα προβληματίσει τον οδηγό.




Άνεση και πρακτικότητα

Από την στιγμή που κάποιος θα ανοίξει την πόρτα του γαλλικού SUV, εντυπωσιάζεται από τα υψηλά επίπεδα ευρυχωρίας και άνεσης. Η καμπίνα καλύπτει στο έπακρο τις ανάγκες μιας τετραμελούς ή πενταμελούς οικογένειας, με τις θέσεις για μικροαντικείμενα να είναι υπεραρκετές.



Το ταμπλό και ο πίνακας οργάνων, έχουν μια πιο μοντέρνα και εργονομική σχεδίαση, ωστόσο τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί θα μπορούσαν να έχουν μια πιο μαλακή υφή. Το στροφόμετρο και το ταχύμετρο με τις αλουμινένιες επιφάνειες, δίνουν ένα πιο σπορτίφ χαρακτήρα, όπως και οι χρωμιωμένες χειρολαβές και οι αεραγωγοί.



Η ανυψωμένη θέση οδήγησης σε συνδυασμό με το μεγάλο οπτικό πεδίο, δίνουν μια αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό, ενώ οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέπτες βοηθούν στην βέλτιστη ορατότητα. Το 4007 μπορεί να φιλοξενήσει έως επτά άτομα, χάρη σε μια τρίτη καθισμάτων που υποχωρεί στο πάτωμα του χώρου αποσκευών.



Σε αντίθεση με την δεύτερη σειρά, οι επιβάτες τις τρίτης δύσκολα θα βολευτούν ακόμα και αν είναι κάτω του μετρίου αναστήματος. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από τα 510 έως τα 1.686 λτ. ανάλογα με την διαρρύθμιση της δεύτερης σειράς. Όταν όμως επιβιβαστούν τα επτά άτομα στο αυτοκίνητο, μειώνεται στα 184 λτ.



Επίσης, ο χώρος αποσκευών είναι εύκολα προσβάσιμος λόγω της χωριστής πίσω πόρτας, με το κάτω μέρος αυτής να αντέχει βάρος έως και 200 κιλά.




Αρχικά μόνο για την επαρχία

Το 4007 θα διατίθεται αρχικά, από τον ερχόμενο Νοέμβριο, με τον τελευταίας γενιάς πετρελαιοκινητήρα HDi με φίλτρο σωματιδίων (FAP) της Peugeot, ο οποίος έχει χωρητικότητα 2.179 κ. εκ., απόδοση 156 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 380 Nm στις 2.000 σ.α.λ.



Ο συγκεκριμένος κινητήρας, ο οποίος δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τον όμιλο PSA και την Ford Motor, εξοπλίζεται με απλό turbo μεταβλητής γεωμετρίας και χάρη στο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και τα υψηλά επίπεδα ροπής από τις χαμηλές στροφές, κινεί με άνεση το αμάξωμα ακόμα και ανηφορικά κομμάτια, με πέντε επιβάτες στο εσωτερικό.



Εκτός από καλές επιδόσεις, είναι και οικονομικός, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό στην εποχή μας, ενώ τα επίπεδα θορύβου για πετρέλαιο, δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ενοχλητικά.



Από τον Δεκέμβριο του 2007 το νέο SUV θα διατίθεται και με ένα βενζινοκινητήρα 2,4 λίτρων, απόδοσης 170 ίππων.




Θυσίασε τις εκτός δρόμου ικανότητες για χάρη της καλύτερης ποιότητας κύλισης εντός

Ακολουθώντας την μόδα των περισσότερων σύγχρονων SUV, το 4007 έχει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες εντός δρόμου παρά εκτός, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της πρώτης οδηγικής επαφής μας, στο Παρίσι.



Το χαμηλό κέντρο βάρους του (πάντα για SUV βεβαίως), η ρύθμιση των αναρτήσεων και τα μεγάλα ελαστικά, κινούν το αμάξωμα με μοναδική άνεση, χωρίς να κουράζουν τους επιβάτες, όπως ακριβώς και τα sedan ή station wagon.



Οι κλίσεις στις στροφές είναι μειωμένες, δίνοντας μια αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό. Μπορεί να μην είναι τόσο άμεσο, όσο οι κυρίαρχοι της κατηγορίας (Toyota RAV4, Honda CR-V), αλλά θα μπορέσει να τους ακολουθήσει σε κάθε διαδρομή, χωρίς να αισθάνεται μειονεκτικά.



Το μόνο που θα ενοχλήσει τους επιβάτες είναι περισσότερο ο αεροδυναμικός θόρυβος του αυτοκινήτου μετά τα 140 χλμ./ώρα, λόγω των μεγάλων εξωτερικών καθρεπτών κυρίως, παρά ο ήχος του κινητήρα. Για την ησυχία του τελευταίου, πάντως, φροντίζουν και τα διπλά τοιχώματα του μπλοκ των κυλίνδρων, που αποτελούν ευρεσιτεχνία και μειώνουν το θόρυβο κατά 3dB.



Το τιμόνι είναι ιδιαίτερα γρήγορο και άμεσο για αυτοκίνητο της κατηγορίας του, ακολουθώντας τις εντολές του οδηγού, ενώ οι αναρτήσεις απορροφούν τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Εκτός δρόμου, τις εντυπώσεις κερδίζει και πάλι η άνεση της ανάρτησης.



Σε κακοτράχαλες διαδρομές όμως το 4007 δεν μπορεί να ακολουθήσει, παρά την ύπαρξη του νέου συστήματος τετρακίνησης από την Mitsubishi. Τα όρια θέτουν η μειωμένη απόσταση από το έδαφος και οι μικρές διαδρομές της ανάρτησης που επιτρέπουν στους τροχούς να χάνουν εύκολα την επαφή τους με το έδαφος.



Το σύστημα της τετρακίνησης που προέρχεται από την Mitsubishi κάνει χρήση συνεκτικού συμπλέκτη και δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους που θα επιλεγούν μέσω εύχρηστου διακόπτη, που βρίσκεται δίπλα στον μοχλό ταχυτήτων.



Ο πρώτος μεταδίδει την κίνηση αποκλειστικά εμπρός (2WD για κίνηση σε στεγνή άσφαλτο), ο δεύτερος εμπλέκει τον πίσω άξονα όποτε αυτό είναι απαραίτητο (4WD με τη ροπή να ανακατανέμεται διαρκώς μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα για κίνηση στο χώμα και σε ολισθηρό έδαφος) και ο τρίτος «κλειδώνει» μεταφέροντας τη δύναμη ισόποσα μεταξύ των δύο αξόνων, για τα πιο δύσκολα (Lock για σταθερή και ισόποση 50:50 κατανομή της ροπής σε δύσκολα περάσματα).

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα