Plug-In Hybrid αυτοκίνητα: Είναι όλα ίδια;
Τα πρώτα αποτελέσματα του Green NCAP, του νέου οργανισμού αξιολόγησης νέων μοντέλων, βάσει περιβαλλοντικών επιδόσεων.
- 01 Μαρτίου 2021 09:40
Η ραγδαία αύξηση των υβριδικών, Plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικων αυτοκινήτων, δημιουργεί επιπρόσθετες απαιτήσεις, για το κατά πόσο αυτά τα νέα μοντέλα, έχουν καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Ο νέος οργανισμός Green NCAP, που ξεκίνησε από το 2020 να αξιολογεί, βάσει περιβαλλοντικών κριτηρίων τα νέα μοντέλα, μόλις ανακοίνωσε τις βαθμολογίες περιβαλλοντικών επιδόσεων 25 νέων αυτοκινήτων, για το 2021, συμπεριλαμβανομένων, για πρώτη φορά, Plug-in υβριδικών μοντέλων (PHEV), τα οποία διαθέτουν κινητήρα εσωτερική καύσης, επιπλέον ηλεκτρικό μοτέρ και είναι επαναφορτιζόμενα από εξωτερική πηγή.
Τα αποτελέσματα των τριών: Kia Niro, Mitsubishi Outlander και Toyota Prius, καταδεικνύουν ότι δεν προσφέρουν όλα τα Plug-in υβριδικά, τα ίδια περιβαλλοντικά οφέλη.
Από την άλλη, το Hyundai NEXO, το όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου, αποδεικνύει ότι αυτή η αναπτυσσόμενη τεχνολογία, φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Η λίστα των αυτοκινήτων που δοκιμάστηκαν, περιλαμβάνει το αμιγώς ηλεκτρικό VW ID.3 και 19 ακόμα μοντέλα, εκ των οποίων ξεχωρίζουν δύο: το Skoda Octavia Combi 2.0 TDI και το VW Golf 1.5 TSI.
Όσον αφορά την περιβαλλοντική καθαρότητα, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούν τον ανταγωνισμό και, με το αυξανόμενο ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών, ολοένα και περισσότερες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες παίρνουν σοβαρά υπόψη τα ηλεκτρικά οχήματα.
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volkswagen, το ID.3, ενισχύει αυτό το μήνυμα, και πλαισιώνει τα προηγούμενα ηλεκτρικά μοντέλα (BEV) που είχαν δοκιμαστεί από τον Green NCAP, με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων. Το Hyundai NEXO, ένα αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου υδρογόνου, πέτυχε επίσης 5 αστέρια, καθώς αποδείχθηκε εξίσου καθαρό με ένα ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας και σχεδόν εξίσου ενεργειακά αποδοτικό. Χρησιμοποιώντας μια κυψέλη καυσίμου για τη μετατροπή του υδρογόνου σε ηλεκτρική ενέργεια, το NEXO εκπέμπει μόνο νερό (υδρατμούς) και προσφέρει δυνατότητα οδήγησης που δεν συγκρίνεται με οποιοδήποτε αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, μαζί με το γεγονός ότι η πλήρωση σε υδρογόνο, είναι τόσο γρήγορη και εύκολη, όσο ο ανεφοδιασμός σε καύσιμο ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
Το αποτέλεσμα του NEXO, δείχνει ξεκάθαρα την τεράστια προοπτική αυτής της τεχνολογίας, όμως τα αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου θα μπορούσαν να ήταν πρώτη επιλογή, μόνο εάν υπήρχαν επαρκείς σταθμοί τροφοδοσίας υδρογόνου.
Η τεχνολογία PHEV, ευνοείται -επί του παρόντος- από τους κατασκευαστές, που επιδιώκουν να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα και να συμμορφωθούν με τη νέα νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων.
Τα οχήματα αυτά προωθούνται με το σλόγκαν «το καλύτερο και των δύο κόσμων», ηλεκτρική, καθαρή λειτουργία με τη μπαταρία, για λίγα χιλιόμετρα και με το εύρος οδήγησης ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, οι δοκιμές του Green NCAP αποκάλυψαν ότι, ακόμη και όταν η φόρτιση είναι η καλύτερη, δεν είναι όλα τα PHEV ίδια.
Το Prius της Toyota εντυπωσιάζει περισσότερο με βαθμολογία 4 αστέρων και ακολουθεί το Kia Niro με 3,5 αστέρια, ενώ το Mitsubishi Outlander πέτυχε μόνο 2 αστέρια, βαθμολογία μικρότερη από μερικά από τα πιο πρόσφατα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
Ουσιαστικά, το Outlander δείχνει ότι ένα μεγάλο, βαρύ όχημα με περιορισμένη ηλεκτρική εμβέλεια, είναι απίθανο να προσφέρει κανένα όφελος παραπάνω, από ένα συμβατικό αυτοκίνητο.
Πάντως, όλα εξαρτώνται από τη στρατηγική υλοποίησης της υβριδικής τεχνολογίας, αλλά αυτό που ισχύει για όλα τα PHEV, είναι ότι πρέπει να φορτίζονται τακτικά και να οδηγούνται όσο το δυνατόν περισσότερο με την ηλεκτρική ισχύ της μπαταρίας, προκειμένου να εκπληρώσουν τις δυνατότητές τους, δηλαδή να εκπέμπουν πολύ χαμηλούς ρύπους.
Το Toyota Yaris Hybrid υπογραμμίζει περαιτέρω την τεχνογνωσία της Toyota στον τομέα της υβριδικής τεχνολογίας, με αξιοσέβαστη βαθμολογία 3,5 αστέρων. Ιδια βαθμολογία απέσπασαν το πετρελαιοκίνητο Skoda Octavia Combi 2.0 TDI και το βενζινοκίνητο VW Golf 1.5 TSI. Αυτά είναι τα καλύτερα αποτελέσματα που έχουν επιτευχθεί μέχρι τώρα από μη ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τον Niels Jacobsen, πρόεδρο του Green NCAP, «ο κανονισμός Euro 6 έχει κάνει μια πραγματική διαφορά. Για πρώτη φορά, βλέπουμε τα αυτοκίνητα να αποδίδουν στην καθημερινή οδήγηση, όπως και στις δοκιμές και θα πρέπει να συγχαρούμε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους μηχανικούς για τα τεράστια βήματα που έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια. Το μέλλον μοιάζει να ανήκει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ενός ή του άλλου είδους.»
Όλες οι τελευταίες δοκιμές του Green NCAP, εκτός από του Toyota Prius, χρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του έργου Green Vehicle Index (GVI).
Αποτελέσματα δοκιμών Φεβρουαρίου 2021
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις