Πως η ελληνική κρίση μπορεί να επηρεάσει Fiat, Citroen και Peugeot

Πως η ελληνική κρίση μπορεί να επηρεάσει Fiat, Citroen και Peugeot

Μια ενδεχόμενη διάχυση της ελληνικής κρίσης στον ευρωπαϊκό νότο θα μπορούσε να επηρεάσει τις Fiat, Citroen, Peugeot, αφού σε Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία παρατηρείται ο μεγαλύτερος όγκος των πωλήσεών τους.

Παρατηρητές από τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας υποστηρίζουν ότι μια ελληνική έξοδο από το ευρώ θα μπορούσε να επηρεάσει τις ευρωπαϊκές αγορές του νότου (Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία), με τις Fiat και PSA / Peugeot-Citroen, να αντιμετωπίζουν προβλήματα αφού είναι εκείνες με την μεγαλύτερη διείσδυση σε αυτές τις αγορές.

Η Ισπανία και η Ιταλία είναι μεταξύ των χωρών που έχουν τη μεγαλύτερη άνοδο των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, σύμφωνα με τους αναλυτές της Barclays. «Τα στοιχεία των πωλήσεων που βλέπουμε μέχρι στιγμής δείχνουν ότι οι εν λόγω αγορές δεν επηρεάζονται ακόμη από την κατάσταση, όμως, κανείς δεν μπορεί να κάνει ασφαλείς προβλέψεις για το άμεσο μέλλον», είπε στέλεχος της Barclays.

Εκπρόσωπος της BNP Paribas, από την άλλη, είπε ότι η PSA και η Fiat Chrysler είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν μεγαλύτερη διείσδυση στις αγορές Ιταλίας, Ισπανίας και Πορτογαλίας. Επομένως, αν υπάρξει οποιαδήποτε αναταραχή, λόγω Ελλάδας, σε αυτές τις χώρες, ενδεχομένως να υπάρξουν αναταράξεις στους δύο ομίλους. Κι αυτό επειδή, τόσο για την PSA, όσο και για την Fiat΄-Chrysler, οι συγκεκριμένες αγορές αντιπροσωπεύουν το 12% των συνολικών ετήσιων πωλήσεών τους.  

Αντιθέτως, λιγότερο εκτεθειμένες σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο είναι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, με δεδομένο ότι το ποσοστό της VW, (είναι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις συγκεκριμένες χώρες), αντιπροσωπεύει το 5% του συνόλου των πωλήσεών της.  

«Εμείς αναγνωρίζουμε ως πιθανό καταλύτη που θα μπορούσε να «οδηγήσει» τους  ευρωπαίους καταναλωτές να αναβάλουν την αγορά νέων αυτοκινήτων μια περαιτέρω αναταραχή με το ελληνικό ζήτημα, αλλά αυτό δεν είναι το βασικό σενάριο που λαμβάνουμε υπόψη μας», δήλωσε ο Edoardo Spina της Exane BNP Paribas. Και πρόσθεσε:

«Ο μόνος κίνδυνος προέρχεται από τη μετάδοση της κρίσης, κάτι που θα εξαρτηθεί από το πώς τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης θα χειριστούν το θέμα τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες. Πάντως, αυτός είναι ένας σχετικά μικρός κίνδυνος».

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, μετά το χαμηλό 20ετίας στον τομέα των πωλήσεων που παρατηρήθηκε το 2013 λόγω της κρίσης στην ευρωζώνη, ανέκαμψε πέρσι παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 5,4% ενώ το πρώτο 5μηνο του 2015 παρατηρήθηκε περαιτέρω αύξηση 6,7%.

Οι αναλυτές προβληματίζονται από τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν για το ευρώ και την ευρωζώνη από το χτεσινό δημοψήφισμα στην Ελλάδα, αν και όπως υποστηρίζουν δεν συντρέχουν μεγάλοι λόγοι μεγάλης ανησυχίας.

Επίσης, η  Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, θα μπορούσε να πληγεί από την κρίση της ζώνης του ευρώ, αν και άλλες χώρες όπως η Ελλάδα, ζητήσουν με τη σειρά τους ένα λιγότερο αυστηρό πρόγραμμα διάσωσης, αναφέρουν οι αναλυτές της Barclays, σημειώνοντας πως σε μια τέτοια περίπτωση οι Γερμανοί καταναλωτές μπορεί να αναβάλουν την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα