Πρόσεχε το δρόμο, όχι το κινητό σου
1 στους 2 Έλληνες παραδέχεται ότι εξακολουθεί να μιλά στο κινητό του τηλέφωνο ή να στέλνει sms την ώρα που οδηγεί, την ώρα που ο αριθμός των νεκρών στη χώρα από τροχαία δυστυχήματα ανέρχεται στις 1.600 ανθρώπινες ζωές (vid)
- 27 Απριλίου 2016 16:09
Η ασφάλεια της ζωής των οδηγών, αλλά και όσων επιβιβάζονται σε ένα αυτοκίνητο είναι πολύ πιο σημαντική από οποιοδήποτε τηλεφώνημα ή SMS. Κι όμως 1 στους 2 Έλληνες παραδέχονται σε ευρωπαϊκή έρευνα πως εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο την ώρα που οδηγούν. Λίγα εικοσιτετράωρα πριν την μεγάλη έξοδο του Πάσχα, η COSMOTE προχωρά σε μια ενέργεια ευαισθητοποίησης των οδηγών και του κοινού γενικότερα.
Ένα δυνατό βίντεο λίγων δευτερολέπτων δείχνει με τον πιο σοκαριστικό τρόπο πόσα διακινδυνεύουμε όλοι μας όταν αγνοούμε τον κίνδυνο και χρησιμοποιούμε το τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Όλοι συμφωνούν πως είναι επικίνδυνο, αλλά κανείς δεν αλλάζει συνήθεια
Ευρωπαϊκή έρευνα του Ινστιτούτου βελγικής οδηγικής ασφάλειας για το 2015, ανέδειξε το μέγεθος, αλλά και το επίκεντρο του προβλήματος, που δεν είναι άλλο από την λάθος οδηγική συμπεριφορά. Σύμφωνα με αυτή, το 85% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι η χρήση του κινητού κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι μη αποδεκτή, όμως 26% αυτών εξακολουθεί να το χρησιμοποιεί. Στη χώρα μας, τα ευρήματα είναι ακόμη πιο ανησυχητικά. Ενώ όλοι οι ερωτηθέντες παραδέχονται ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση είναι επικίνδυνη, έρευνες δείχνουν ότι το 54% των ερωτηθέντων συνεχίζει να το χρησιμοποιεί.
48% των οδηγών απαντούν στις εισερχόμενες κλήσεις την ώρα που οδηγούν
Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς” με έρευνά του αναδεικνύει το οξύμωρο της συμπεριφοράς των Ελλήνων οδηγών. Αν και οι Έλληνες οδηγοί φαίνονται να είναι οι περισσότερο ενημερωμένοι για τους κινδύνους χρήσης του κινητού τηλεφώνου ενώ οδηγούν, έχουν ταυτόχρονα την πρωτιά και στη χρήση αυτού. “Έρευνα του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (Ι.Ο.ΑΣ.) στην Ελλάδα καταδεικνύει ότι δεν έχουμε συνειδητοποιήσει τη σοβαρότητα και το μέγεθος του προβλήματος, καθώς και τις συνέπειες που μπορεί να προκαλέσει η απόσπαση της προσοχής κατά την οδήγηση” εξηγεί ως εκ τούτου η Βάσω Δανέλη-Μυλωνά από το Ι.Ο.ΑΣ.
“Η προσπάθεια του Ινστιτούτου τα τελευταία 10 χρόνια για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας, είναι συνεχής. Πρωτοβουλίες, όπως αυτή της COSMOTE, συμβάλλουν ουσιαστικά στο στόχο μας για την αλλαγή της νοοτροπίας των Ελλήνων οδηγών και την ανάπτυξη παιδείας οδικής ασφάλειας» συμπληρώνει η κα. Δανέλη-Μυλωνά.
Αίμα στην άσφαλτο
Όπως φαίνεται, η αντικανονική χρήση του κινητού κατά την οδήγηση, βρίσκεται μεταξύ των 10 πιο σημαντικών παραβάσεων στη χώρας μας για το Ά εξάμηνο του 2014 με αύξηση κατά 3% περίπου σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2013. Είναι ενδεικτικό πως η παραβίαση αυτή ξεπερνάει σε αριθμό τόσο το αντικανονικό προσπέρασμα, όσο και την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη.
Οι οδηγοί περνούν περισσότερη από μισή ώρα έχοντας την προσοχή τους στραμμένη αλλού κι όχι στο τιμόνι
“Στην Ελλάδα μέσα σε ένα χρόνο είχαμε 1.600 νεκρούς και 20.000 τραυματίες σε τροχαία ατυχήματα, ενώ τεράστιο είναι το κόστος σε υλικές ζημιές. Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες τα τροχαία έχουν μειωθεί δραματικά, ενώ στην Ελλάδα είχαμε αύξηση, κάτι που μας κατατάσσει στις τελευταίες θέσεις στην ΕΕ” σημειώνει ο ειδικός σε θέματα οδικής ασφαλείας κ. Τάσος Μαρκουίζος, γνωστός σε όλους ως Ιαβέρης.
Στην Ελλάδα μέσα σε ένα χρόνο είχαμε 1.600 νεκρούς και 20.000 τραυματίες σε τροχαία ατυχήματα, ενώ τεράστιο είναι το κόστος σε υλικές ζημιές
Ο Ιαβέρης, δίνει μια συμβουλή στους οδηγούς: “Ας μην προσθέσουμε την επικοινωνία με τα αγαπημένα μας πρόσωπα σε μια σειρά παραγόντων και προβλημάτων που ευθύνονται για τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους. Ας σκεφτούμε πόσοι περιμένουν να μας αγκαλιάσουν στο τέλος της ημέρας ή να περάσουν μαζί μας αυτές τις γιορτές”.
Δυστυχώς, τα πρωτεία στη χρήση του κινητό κατά την οδήγηση κατέχουν οι νέοι ηλικίας 16-24 ετών, αλλά και οι οδηγοί που διαμένουν σε αστικά κέντρα. Το τελευταίο ίσως να οφείλεται και στο γεγονός ότι για πολλές ώρες της ημέρας υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση η οποία προδιαθέτει τη χρήση του κινητού τηλεφώνου.
Κάθε λεπτό, 660χιλ οδηγοί στην Αμερική, χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο την ώρα που οδηγούν
Η ευθύνη βαραίνει και τους επιβάτες. Έρευνα στο εξωτερικό δείχνει πως μόλις 2 στου 5 συνεπιβαίνοντες θα έμπαιναν στη διαδικασία να κάνουν κάποια παρατήρηση στον οδηγό αν τύχαινε να απαντήσει στο κινητό του τηλέφωνο την ώρα που οδηγεί. Πιο αποφασισμένοι (3 στους 4) να κάνουν παρατήρηση στον οδηγό εμφανίστηκαν από την άλλη οι ερωτώμενοι στην περίπτωση που εκείνος έστελνε SMS.
Τι προβλέπει όμως ο ΚΟΚ για τη χρησή κινητού κατά την οδήγηση;
Εδώ θα είχε ενδιαφέρον να αποτυπώσουμε τι ακριβώς προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, αναφορικά με το κινητό τηλέφωνο. Η χρήση κινητού τηλεφώνου εν ώρα οδήγησης, σύμφωνα με τη σχετική εθνική νομοθεσία (Άρθρο 13 Κ.Ο.Κ.), επιτρέπεται μόνον όταν αυτό είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση ή όταν χρησιμοποιείται το κινητό τηλέφωνο με ασύρματο Bluetooth. Είναι σημαντικό να τονίσουμε πως και η χρήση ακουστικών (hands free) απαγορεύεται.
Η κινητή τηλεφωνία μπορεί να σώσει ζωές
“Η κινητή τηλεφωνία σώζει ζωές. Προϋπόθεση, όμως, είναι να τη χρησιμοποιούμε υπεύθυνα”, δήλωσε ο Διευθυντής Marketing Communications της COSMOTE, κ. Χάρης Κονίνης, και πρόσθεσε: “Με αυτή την πρωτοβουλία, θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε τους οδηγούς για να προσέχουν το δρόμο, όχι το κινητό τους. Είναι ένα μήνυμα ζωής που πρέπει να γίνει συνείδηση σε όλους τους Έλληνες”.
Η προσπάθεια της COSMOTE για την ενημέρωση του κοινού σε ό,τι αφορά την ασφαλή χρήση του κινητού και την οδική ασφάλεια εντάσσεται στις δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας. Στο πλαίσιο αυτό, η COSMOTE, από το 2009 έως σήμερα, συνεργάζεται σταθερά με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και στηρίζει πρωτοβουλίες και δράσεις της Σχολής Οδικής Συμπεριφοράς «Ιαβέρης»