Saab 9-3 Sport Combi
Το AUTO 24 οδηγεί το ανανεωμένο Saab 9-3 Sport Combi με το V6 και τους 280 ίππους!!!
- 12 Αυγούστου 2007 14:50
Σημαντικές βελτιώσεις, έχουν γίνει επίσης και στα μηχανικά μέρη, μεταξύ των οποίων είναι η εισαγωγή της κίνησης στους τέσσερις τροχούς και πιο ισχυρών κινητήρων βενζίνης, πετρελαίου και βιοαιθανόλης (Ε85).
Το 9-3 θα διατίθεται στην Ελλάδα από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με τις τιμές να βρίσκονται στα ίδια περίπου επίπεδα με το απερχόμενο μοντέλο.
Μοντέρνα σχεδίαση
Το ανανεωμένο 9-3 βασίστηκε σχεδιαστικά στο πρωτότυπο Aero X και διακρίνεται οπτικά από το νέο εμπρός αμάξωμα, με νέας διαμόρφωσης προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, όπως επίσης και νέες πόρτες και χειρολαβές για τα 9-3 Sport Sedan και το Sport Hatch.
Το καπό ενσωματώνει μια σχεδιαστική γραμμή σε σχήμα U, που πρωτοεμφανίστηκε στο Aero X και απηχεί την καμπυλότητα του παρμπριζ.
Οι τραβηγμένες προς τα πίσω μπροστινές γραμμές συμπληρώνονται από τον μπροστινό προφυλακτήρα που διαιρείται από ένα βαθύ, τραπεζοειδή αεραγωγό, ο οποίος είναι πιο τονισμένος στις εκδόσεις Αero.
Aυτός έχει πλευρικά βαθιές μαύρες σχισμές που πλαισιώνονται, όπως και η γρίλια, από ματ τελείωμα χρωμίου.
Όπως και με το πρωτότυπο Aero X, αυτές αναπαριστούν μια μεταφορά για τους αεραγωγούς ενός τζετ. Στο πίσω μέρος, το Sport Sedan και το Convertible διαθέτουν πλέον φιμέ λευκά φωτιστικά σώματα.
Η νέα διαμόρφωση του προφυλακτήρα είναι πολύ πιο έντονη, με κυρτωμένες, διακοπτόμενες επιφάνειες.
Το καπάκι του χώρου αποσκευών του Sport Sedan και του Convertible έχει τροποποιηθεί έτσι ώστε να φιλοξενήσει τη νέα χειρολαβή ματ χρωμίου, με ενσωματωμένο σήμα, παρόμοιο με αυτό στο Sport Hatch.
Μέγιστα επίπεδα ευρυχωρίας και πρακτικότητας
Το εσωτερικό έχει παραμείνει ίδιο με αυτό του υπάρχοντος μοντέλου. Η ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, όπως και τα επίπεδα ευρυχωρίας και πρακτικότητας.
Στα καθίσματα μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση 5 ενήλικες, με τον χώρο του πορτμπαγκάζ να ανέρχεται στα 425 λίτρα.
Άνετο και ασφαλές στο δρόμο
Η σουηδική παράδοση είναι εμφανής στο δρόμο, με την ποιότητα κύλισης και άνεσης να είναι εμφανής από τα πρώτα χιλιόμετρα.
Το Saab 9-3 ενδείκνυται για μεγάλα ταξίδια, χάρη στην μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης και την ηχομόνωση της καμπίνας.
Ωστόσο, σε υψηλές ταχύτητες η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το σύστημα διεύθυνσης, δεν είναι και η καλύτερη και σαφώς οι σουηδοί κατασκευαστές θα μπορούσαν να είχαν δώσει μεγαλύτερη προσοχή σε αυτό τον τομέα.
Στη Σουηδία, όπου και έγινε η παρουσίαση του ανανεωμένου 9-3, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και την έκδοση SportCombi με τον αναβαθμισμένο κινητήρα 2,8 λίτρων V6 Turbo με τους 280 ίππους.
Η έκδοση αυτή θα διατίθεται στην Ελλάδα από τον Μάρτιο του 2008, προσφέροντας άριστο χειρισμό σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης και μοναδική αίσθηση ασφάλειας. Το πιο ενδιαφέρον όμως στοιχείο με το XWD είναι η επιλογή του eLSD.
Αυτή είναι η πρώτη εφαρμογή ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πίσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης σε αυτή την κατηγορία της αγοράς.
Το eLSD τοποθετείται μαζί με το RDM και λειτουργεί μέσω πολύδισκου συμπλέκτη από υδραυλική πίεση, σε ένα πρότυπο κοντά στο μεγαλύτερο TTD.
Σε συνθήκες πάγου ή βρεγμένου οδοστρώματος, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί δεδομένα από τους αισθητήρες επιτάχυνσης των πίσω τροχών και μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 40% ροπή μεταξύ των ημιαξονίων σε όποιον τροχό έχει μεγαλύτερη πρόσφυση.
Το eLSD προσφέρει επίσης στον οδηγό βελτιωμένο έλεγχο όταν στρίβει ή όταν ολοκληρώνει μια μανούβρα με υψηλή ταχύτητα, όπως π.χ αλλαγή λωρίδας, εφαρμόζοντας στιγμιαία περισσότερη ή λιγότερη ροπή σε ένα από τους δύο τροχούς, για να βοηθήσει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου να ακολουθήσει πιο πιστά την κατεύθυνση των μπροστινών τροχών.
Κινητήρες
Κάτω από το καπό του 9-3, περιλαμβάνονται εκτός από τους υπάρχοντες, τρεις νέοι κινητήρες, συμπεριλαμβανομένου του καινοτόμου 1.9 turbo diesel δύο σταδίων με 180 ίππους.
Ακολουθεί ο αναβαθμισμένο turbo βενζινοκινητήρα 2.8 V6 με 280 ίππους και μια ακόμη επιλογή σε κινητήρα BioPower, 2.0t 175 ίππων που αποδίδει 200 ίππους με καύσιμο βιοαιθανόλης Ε85.
Οι υπόλοιποι κινητήρες είναι οι 1,8 λίτρων, απόδοσης 122 ίππων και 1,8Τ απόδοσης 150 ίππων, ο 2,0 175 ίππων και ο 2,0Τ Aero 210 και φυσικά ο 2,8Τ V6, του οποίου η ισχύς έχει αυξηθεί από τους 250 στους 255 ίππους.
Όλα τα κινητήρια σύνολα, εκτός του 1,8 λίτρων, απόδοσης 122 ίππων, συνδυάζονται είτε με μηχανικό, είτε με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με την κορυφαία έκδοση να συνδυάζεται με μηχανικό ή αυτόματο / σειριακό 6 σχέσεων.