Saab 9-3 XWD
Με τεχνολογία αιχμής και τετρακίνηση προσφέρει την καλύτερη οδική συμπεριφορά
- 20 Νοεμβρίου 2008 00:35
Παράλληλα όμως, και στο πνεύμα της ενίσχυσης της μάρκας στους τομείς της διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό, της καινοτομίας και της hi tech τεχνολογίας, η σουηδική φίρμα θα προσφέρει πλέον όλα τα μοντέλα της με XWD. Ενώ συγχρόνως σχεδιάζει τόσο ειδικές εκδόσεις, όσο και καινούργια μοντέλα τα οποία θα εμπλουτίσουν την γκάμα της, όπως τόνισε χαρακτηριστικά το μεσημέρι της Τρίτης στην Αράχωβα ο διευθύνων σύμβουλος της εισαγωγικής εταιρίας, ΒΑΚΑΡ Α.Β.Ε.Ε. κ. Γιώργος Βασιλάκης.
Μετά την πετυχημένη εισαγωγή του πρωτοποριακού συστήματος μόνιμης τετρακίνησης XWD (Cross Wheel Drive) της Saab στα μοντέλα της Saab 9-3 Aero 2.8 λίτρων και την επετειακή κορυφαία έκδοση Turbo X, η εταιρεία προχωρά στην εφαρμογή του συστήματος τετρακίνησης XWD και στον κινητήρα 2,0 TS – 210 ίππων.
Πιο συγκεκριμένα, η έκδοση κινητήρα 2,0ΤS – 210 hp θα εφοδιάζεται με το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης XWD σε δύο επίπεδα εξοπλισμού – Linear και Aero – στα αμαξώματα Sedan και Hatch.
Οι τιμές των 2 αυτών εκδόσεων διαμορφώνονται – για το Sedan – στις 37.450 και 43.700 αντίστοιχα. Για το Hatch, υπάρχει επιπλέον χρέωση 1.800 euro ανά επίπεδο εξοπλισμού.
Τεχνολογία αιχμής
To σύστημα XWD, σηματοδότησε την αρχή μιας νέας εποχής για τη Saab, φέρνοντας το αυτοκίνητο και τον οδηγό πιο κοντά για μια πολύ προσωπική οδηγική εμπειρία. Με τεχνολογία αιχμής, αναπτύχθηκε από τη Saab, προσφέροντας ένα επίπεδο οδηγικού ελέγχου με την τετρακίνηση που υπόσχεται να είναι οτι το «καλύτερο στην κατηγορία του».
Το XWD με το οποίο εφοδιάζεται το Saab, εξελίχθηκε σε συνεργασία με την εταιρία Haldex, επίσης σουηδική, η οποία προμηθεύει τέτοια συστήματα μια σειρά από σπουδαίες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η 4η γενιά του προηγμένου συστήματος τετρακίνησης εξελίχθηκε «επάνω» στο 9-3 ενώ η Saab έχει την αποκλειστικότητα της χρήσης του Haldex 4 για ένα χρόνο (λήγει την επόμενη άνοιξη).
To XWD είναι ένα «έξυπνο», ενεργό σύστημα που κατανέμει συνεχώς την οδηγική ροπή του κινητήρα μεταξύ των μπροστινών και πίσω αξόνων, προσφέροντας βέλτιστο χειρισμό, σταθερότητα και πρόσφυση σε όλες τις οδηγικές συνθήκες- από τις γρήγορες στροφές στις πιο αργές γωνίες, σε ξηρές ή υγρές καιρικές συνθήκες.
Το εξελιγμένο αυτό σύστημα συμπληρώνεται και από ένα ενεργό πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Είναι η πρώτη εφαρμογή ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πίσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης σε αυτή την κατηγορία της αγοράς.
Το eLSD μπορεί να μεταφέρει μέχρι 50% της μέγιστης πίσω ροπής μεταξύ των πίσω αξόνων, σε αυτόν που έχει τη μεγαλύτερη πρόσφυση. Υπό δύσκολες στρεπτικές συνθήκες ή όταν συμπληρώνεται μια μανούβρα με υψηλή ταχύτητα, όπως η αλλαγή λωρίδας, η σύντομη εφαρμογή περισσότερης ή λιγότερης ροπής σε ένα από τους δύο τροχούς βοηθά το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου να ακολουθήσει πιο πιστά την κατεύθυνση των μπροστινών τροχών.
Στο δρόμο
Πως … μεταφράζεται η όλη αυτή τεχνολογία στο δρόμο; Να λοιπόν ένα ωραίο ερώτημα. Στο οποίο μπορούμε να δώσουμε μια κατ΄ αρχήν απάντηση, από τη σύντομη επαφή που είχαμε με ένα 9-3 XWD sedan την Τρίτη και μάλιστα με όχι καλές συνθήκες, λόγω της βροχής. Η πρώτη εντύπωση είναι πως πλέον ο οδηγός του σουηδικού μοντέλου μπορεί να χρησιμοποιήσει όλη τη δύναμη του κινητήρα, χωρίς το παραμικρό αίσθημα ανασφάλειας. Πατώντας βαθιά το γκάζι κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου, δεν υπάρχουν πλέον τα γνωστά … σπινιαρίσματα. Στους δρόμους με στροφές, πατάς το γκάζι χωρίς φόβο (αρκετές φορές το κάναμε με περίσσιο πάθος) χωρίς να αισθανθούμε πως το αυτοκίνητο θα ξεφύγει από την πορεία του ή από τον έλεγχό μας. Αντιθέτως αυτό που εισπράξαμε είναι πως το 9-3 XWD , έχει πολλά περιθώρια ακόμη.
Ασφαλώς οι 211 ίπποι που συνοδεύουν το τουρμπάτο 9-3 XWD στην έκδοση των 2.000 κ.ε. είναι πολλοί. Τώρα ο οδηγός μπορεί να τους απολαύσει στο δρόμο με υψηλό δείκτη ασφάλειας. Και αυτό είναι που προσφέρει το συγκεκριμένο σουηδικό μοντέλο.
Oι δίλιτρες τετρακίνητες εκδόσεις των Saab 9-3 Sedan και Hatch θα είναι διαθέσιμες στην ελληνική αγορά στα τέλη του επόμενου μήνα.
Τα νέα μοντέλα
Σύμφωνα με τα όσα μας έγιναν γνωστά, οι επόμενοι μεγάλοι σταθμοί της σουηδικής φίρμας (που ανήκει στον δοκιμαζόμενο γκρουπ της GM) είναι:
• Τέλος καλοκαιριού 2009: Αναμένεται στην ελληνική αγορά το Saab 9-3 X. Ουσιαστικά είναι ένα μοντέλο που βασίζεται στην έκδοση στέισον βάγκον του 9-3, και διαθέτει υπερυψωμένο αμάξωμα (κατά 4 εκατοστά σε σχέση με το συμβατικό), τετρακίνηση, προφυλαχτήρες πλαστικούς στη λογική των εκτός δρόμου οχημάτων, ποδιές κλπ. Στόχος; Η αγορά στην οποία τώρα απευθύνονται, σχεδόν αποκλειστικά, μοντέλα όπως το Audi Allroad αλλά και το Skoda Octavia Scout.
• Δεκέμβριος 2009: Μετά από πολλά –πάρα πολλά είναι αλήθεια- θα κάνει την εμφάνισή του στην αγορά το ολοκαίνουργιο 9-5. Το μότο που το συνοδεύει; «Ξεχάστε ότι γνωρίζετε για το 9-5».
• Το 2010. Τότε τοποθετείται η παρουσίαση στην αγορά του 9-4Χ. Ενός crossover μοντέλου, το οποίο θα είναι επίσης τετρακίνητο και θα απευθύνεται στην κατηγορία αγοραστών που «στοχεύει» στο ολοκαίνουργιο Audi Q5 (κάνει αυτές τις μέρες την πρεμιέρα του στην ελληνική αγορά).
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
M6 = χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
A6 = αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων