Σαλόνι Αυτοκινήτου Γενεύης: Τα 14 πρωτότυπα αυτοκίνητα που εντυπωσίασαν
Σε αυτά θα βασιστούν μοντέλα παραγωγής, παίρνοντας ορισμένες από τις καινοτόμες ιδέες σχεδιαστών και μηχανικών:
- 08 Μαρτίου 2019 13:01
Αποστολή: Δημήτρης Μπαλής
Αυτά τα 14 πρωτότυπα εντυπωσίασαν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Σε αυτά θα βασιστούν μοντέλα παραγωγής, παίρνοντας ορισμένες από τις καινοτόμες ιδέες σχεδιαστών και μηχανικών:
Alfa Romeo Tonale
Είναι το πρωτότυπο του πρώτου plug-in υβριδικού μικρομεσαίου SUV της Alfa Romeo. Με διάμετρο 21”, ξεχωρίζουν οι τροχοί ελαφρού κράματος. Εμπρός η χαρακτηριστική μάσκα και η σειρά με τα 3+3 φώτα συνδέουν την Tonale με την SZ και τη νεότερη Brera. Αντίστοιχα το πίσω μέρος προσδιορίζεται από τις γυάλινες επιφάνειες, ενώ τα φώτα θυμίζουν περισσότερο την υπογραφή ενός καλλιτέχνη αντί ενός απλού συστήματος φωτισμού. Το πρωτότυπο εξοπλίζεται με τα υψηλότερα επίπεδα τεχνολογικών συστημάτων που προσφέρουν κορυφαία άνεση και συνδεσιμότητα. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του ένα πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”, ενώ στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η κεντρική οθόνη αφής των 10,25” του συστήματος πολυμέσων. Το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να είναι πάντα σε σύνδεση με την Alfa Romeo μέσω των νέων εφαρμογών “Alfista” και “Paddock”.
Η ηλεκτροκίνηση στην Tonale εκφράζεται μέσω του τοποθετημένου στο πίσω μέρος ηλεκτροκινητήρα, που συνδυάζεται με κινητήρα βενζίνης μπροστά. Επίσης, το πρόγραμμα D.N.A. που χρησιμοποιούν όλα τα μοντέλα της μάρκας (Giulietta, Giulia, Stelvio και 4C), αποκτά μια νέα μορφή. Στην Tonale, η επιλογή “Dynamic” εξελίχθηκε σε “Dual Power” εξασφαλίζοντας τη μέγιστη ισχύ και από τους δύο κινητήρες. Στην επιλογή E-mozione, προσφέρονται συγκεκριμένες ρυθμίσεις στην απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, πιο άμεσο φρενάρισμα και ακόμα πιο άμεση απόκριση στο σύστημα διεύθυνσης. Η επιλογή Ν (“Natural”), χαρίζει ιδανική ισορροπία μεταξύ απόδοση και οικονομίας διαχειρίζοντας τους δύο κινητήρες. Στο πρόγραμμα “Advance E” έχουμε απόδοση με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.
Audi e-tron GT Concept
Πρόκειται για ένα πρωτότυπο ενός compact πεντάθυρου SUV, μήκους 4,59 μέτρων (2,77 μ. μεταξόνιο). Οι δύο ηλεκτροκινητήρες του Q4 e-tron concept εξασφαλίζουν συνδυασμένη ισχύ 225 kW (301 hp) και στους τέσσερις τροχούς μέσω της τετρακίνησης quattro. Ο ηλεκτρονικός έλεγχος εξασφαλίζει πως η κατανομή της ροπής είναι ιδανική, ανά πάσα στιγμή και επιτυγχάνει κορυφαία πρόσφυση σε όλες τις καιρικές συνθήκες και σε κάθε τύπου εδάφους. Στις περισσότερες περιπτώσεις, το Audi Q4 e-tron concept χρησιμοποιεί κυρίως τον πίσω ηλεκτροκινητήρα του, προκειμένου να επιτυγχάνει τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση, ενώ η ροπή κατανέμεται στον πίσω άξονα. Αν ο οδηγός απαιτήσει μεγαλύτερη ισχύ, τότε το σύστημα της ηλεκτρικής τετρακίνησης χρησιμοποιεί και τον εμπρός ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα προκειμένου να στείλει ροπή και στον εμπρός άξονα.
Αυτό γίνεται προληπτικά ακόμα και πριν την εμφάνιση της ολίσθησης σε συνθήκες παγετού ή στις γρήγορες καμπές ή αν το αυτοκίνητο υποστρέφει η υπερστρέφει. Ο ηλεκτροκινητήρας του πίσω άξονα έχει απόδοση 150 kW και 310 Nm, ενώ o εμπρός αντίστοιχα αποδίδει 75 kW και 150 Nm. Η συνδυασμένη απόδοση είναι 225 kW. Επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δευτ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Μια μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 82 kWh, χαρίζοντας αυτονομία κίνησης 450 χιλιομέτρων, στα νέα πρότυπα μέτρησης WLTP. Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται με ισχύ έως και 125 kW, με το έως 80% της χωρητικότητάς της να επιτυγχάνεται μέσα σε μόλις 30 λεπτά της ώρας.
Η τεχνολογία του Q4 e-tron concept βασίζεται στην πλατφόρμα MEB που θα χρησιμοποιηθεί σε μια σειρά ηλεκτρικών μοντέλων του Group στο μέλλον. Το Q4 e-tron concept δίνει ήδη μια πρώτη εικόνα για το τι θα διαθέτει το πέμπτο κατά σειρά ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής, που θα παρουσιάσει η Audi στα τέλη του 2020. Οι πωλήσεις του Audi e-tron, του πρώτου μοντέλου στη γκάμα, έχουν ξεκινήσει. Εντός της χρονιάς θα παρουσιαστεί το Audi e-tron Sportback, ενώ θα ξεκινήσει η παραγωγή του Audi Q2L e-tron, ειδικά για την κινεζική αγορά. Ακολουθεί η παρουσίαση του πολυαναμενόμενου πεντάθυρου κουπέ υψηλών επιδόσεων Audi e-tron GT, προγραμματισμένη για το δεύτερο μισό του 2020. Την ίδια περίοδο δηλαδή που θα κάνει την εμφάνισή του και το μοντέλο παραγωγής του Audi Q4 e-tron concept.
Citroen AMI ONE
Το πρωτότυπο μοντέλο απεικονίζει το όραμα της Citroen για ελευθερία στην πόλη που εκφράζεται από το σχέδιο #LibertyElectriCityMobility. Η Citroen σχεδίασε το Ami One Concept ως εναλλακτική λύση στα μέσα μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία, τραμ, μετρό) και στα άλλα ατομικά, δίκυκλα μεταφορικά μέσα, όπως ποδήλατα και σκούτερ. Το συμπαγές διθέσιο όχημα (2,5 μ. μήκος, 1,5 μ. πλάτος, 1.5 μ. ύψος), είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και ελαφρύ (425 κιλά). Μάλιστα, μπορεί να οδηγεί και χωρίς δίπλωμα από άτομα ηλικίας 16 ετών, στις χώρες που επιτρέπεται βάσει νομοθεσίας.
Το αμάξωμα είναι ανθεκτικό και η καμπίνα κλειστή που προστατεύει τους επιβάτες. Το Ami One Concept συνοδεύεται από ένα καινοτόμο παγκόσμιο ψηφιακό οικοσύστημα που ενισχύει μια σύγχρονη, χαρούμενη και ευρέως προσβάσιμη εμπειρία κινητικότητας. Το οικοσύστημα επανεξετάζει το ταξίδι του χρήστη του οχήματος και τους προσφέρει «κατ’ απαίτηση» χρήση που κυμαίνεται από 5 λεπτά έως 5 χρόνια και καλύπτει την κοινοχρησία (carsharing μέσω Free2Move ), τη μίσθωση (στο site Rent & Smile της Citroen) ή ακόμα και την αγορά. Περιλαμβάνει μια ειδική εφαρμογή για κινητά που χρησιμοποιούν οι αυτοκινητιστές για τη διαχείριση της σχέσης τους με το όχημα, παρέχοντας πρόσβαση σε μια πύλη υπηρεσιών που απλοποιεί κάθε ταξίδι. Μαθαίνουν τους πλησιέστερους σταθμούς φόρτισης, ενώ υπάρχει συνεχής επικοινωνία του οδηγού με το όχημα, με εφαρμογή που λειτουργεί ως προσωπικός βοηθός.
Το Ami One Concept είναι 100% ηλεκτρικό (δεν εκπέμπει ρύπους). Εχει αυτονομία 100 χλμ., μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε 2 ώρες και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 45 χλμ./ώρα. Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά είναι οι ασύμμετρα ανοιγόμενες πόρτες, ο πίνακας οργάνων με οθόνη 5 ιντσών, οι ασύμμετρες θέσεις οδηγού (κινείται σε ράγες) και συνοδηγού (σταθερό).
Fiat Centoventi
Όπως λέει και το όνομά του, αποτείνει φόρο τιμής στα 120 χρόνια της ιταλικής μάρκας. Εκτός από έξι χαρακτηριστικά (προφυλακτήρες, πολυκαρμπονική οροφή, χρώμα, συστοιχία οργάνων Lingotto, μπαταρίες και ψηφιακή πόρτα χώρου αποσκευών), τα οποία μπορούν να εγκατασταθούν μόνο σε εμπόρους λιανικής πώλησης, τα άλλα 114 εξαρτήματα, ειδικά σχεδιασμένα από τη Mopar – συμπεριλαμβανομένου του ηχοσυστήματος και των μαξιλαριών καθισμάτων, μπορούν να αγοραστούν on-line και να τοποθετηθούν από τον πελάτη στο σπίτι τους.
Επιπλέον, μερικά απλά αξεσουάρ, όπως ένα καπάκι ή μια θήκη για έγγραφα, μπορούν να εκτυπωθούν χρησιμοποιώντας έναν εκτυπωτή 3D, στο σπίτι του ιδιοκτήτη, στην αντιπροσωπεία ή σε ένα εξειδικευμένο τυπογραφείο. Μάλιστα, μπορεί να μεταλλάσσεται και να εξατομικεύεται, ανάλογα τις επιθυμίες του καθενός. Με το πρόγραμμα «4U», μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 4 οροφές, 4 προφυλακτήρες, 4 καλύμματα τροχών και 4 εξωτερικά περιβλήματα. Ο πίνακας οργάνων μπορεί να έχει οθόνη 10 ή 20 ιντσών, ανάλογα την επιλογή. Στη βασική έκδοση το όχημα διαθέτει συσσωρευτές που παρέχουν αυτονομία 100 χλμ., αν όμως κάποιος επιθυμεί μεγαλύτερη αυτονομία μπορούν να προστεθούν κάτω από το πάτωμα ακόμα 3 μπαταρίες με την κάθε μία να προσθέτει από επιπλέον 100 χλμ.
Τέλος μπορεί να τοποθετηθεί και μία μπαταρία κάτω από το κάθισμα ανεβάζοντας τη συνολική αυτονομία στα 500 χλμ. Η τοποθέτηση των μπαταριών βοηθά στη διατήρηση του χαμηλού κάντρου βάρους και της σταθερότητας του οχήματος, ενώ η παροχή στο κέντρο της βάσης του παρμπρίζ κάνει ιδιαίτερα εύκολη τη διαδικασία σύνδεσης ανεξάρτητα από ποια πλευρά είναι ο φορτιστής.
Honda e Prototype
Το πρώτο αστικό ηλεκτρικό όχημα της Honda, παρουσιάστηκε με τη μορφή του Honda e Prototype. Μολονότι η Honda το αναφέρει ως πρωτότυπο, από αυτά που βλέπουμε στις φωτογραφίες, συμπεραίνουμε ότι μόνο πρωτότυπο δεν είναι αλλά ίσως κάποιες λεπτομέρειες αλλάξουν στο αυτοκίνητο παραγωγής, το οποίο θα κυκλοφορήσει εντός του 2019. Το Honda e Prototype έχει αναπτυχθεί με έμφαση στη λειτουργικότητα και την απλότητα σχεδίασης με μοναδικό, ρετρό χαρακτήρα.
Τόσο οι λαβές των θυρών όσο και το σύστημα Mirror Camera είναι μοναδικά χαρακτηριστικά για ένα όχημα της κατηγορίας αυτής. Η προηγμένη θύρα φόρτισης του αυτοκινήτου ενσωματώνεται κεντρικά στο καπό για εύκολη χρήση από τις δύο πλευρές του αυτοκινήτου. Στο εσωτερικό, η ευρύχωρη καμπίνα με μοντέρνα μινιμαλιστική αισθητική, δημιουργεί μια χαλαρή ατμόσφαιρα για τους επιβάτες.
Η σειρά ψηφιακών βοηθημάτων επόμενης γενιάς παρουσιάζεται παράλληλα με πολλά από τα στοιχεία ελέγχου άνεσης και ενημέρωσης για εύκολη πλοήγηση. Το όχημα διαθέτει επίσης ψηφιακή κάμερα οπίσθιας όψης αυξάνοντας το οπτικό πεδίο του οδηγού. Το Honda e Prototype θα προσφέρει πάνω από 200 χιλιόμετρα αυτονομίας και λειτουργία «γρήγορης φόρτισης» με το 80% να επιτυγχάνεται σε 30 λεπτά. Ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς.
Kia Imagine
Είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό τετράθυρο μοντέλο της μάρκας. Σε αντίθεση με το βραβευμένο ηλεκτρικό e-Niro, το οποίο βασίζεται στην υπάρχουσα αρχιτεκτονική του υβριδικού Niro, το “Imagine by Kia” εφοδιάζεται με μία χαμηλά τοποθετημένη μπαταρία που φορτίζεται επαγωγικά και αποτελεί το βασικό στοιχείο ενός συμπαγούς συστήματος μετάδοσης.
Συνδυάζει την σπορ σιλουέτα ενός σεντάν με το δυναμικό και ευρύχωρο προφίλ ενός crossover. Διαθέτει φωτιζόμενη “tiger nose” μάσκα με πρωτότυπους LED προβολείς. Στο χρώμα, η βαφή είναι ένα δείγμα της διαφορετικότητας που εκπέμπει το αμάξωμα. Έξι χειροποίητες επιστρώσεις χρωμίου καλύπτονται σε μια χάλκινη απόχρωση προκαλώντας οποιονδήποτε να την αγγίξει. Ένα ενιαίο κρύσταλλο χρησιμοποιείται τόσο για το παρμπρίζ όσο και για την οροφή για να δημιουργήσει ένα τεράστιο “παράθυρο” προς τον ουρανό. Οι εμπρός ενδείξεις αλλαγής κατεύθυνσης βρίσκονται ψηλά στο ταμπλό όταν τα πίσω φωτιστικά σώματα δείχνουν εξίσου συναρπαστικά. Τα πίσω φλας είναι βαθιά τοποθετημένα δημιουργώντας μια πιο έντονη τρισδιάστατη αίσθηση με τις οριζόντιες φωτεινές λωρίδες να δημιουργούν ένα οπτικό δεσμό με το Kia Stinger.
Οι μεγάλοι τροχοί 22 ιντσών αποτελούνται από τέσσερις κρυστάλλινες ενθέσεις ώστε να διαθλάται το φως όπως σε ένα κομμένο διαμάντι. Η διάταξη του συστήματος μετακίνησης δημιουργεί μια εντελώς διαφορετική αρχιτεκτονική συγκριτικά με τα συμβατικά μοντέλα. Το ψηφιακό ταμπλό ξεχωρίζει από την “ελεύθερη” κεντρική οθόνη και περιλαμβάνει 21 ανεξάρτητες υπερυψηλής ανάλυσης συγχρονισμένες οθόνες.
Mazda CX-30
Μπορεί στην Ελλάδα, δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια η Mazda να μην αντιπροσωπεύεται (πληροφορίες θέλουν σύντομα ανακοίνωση από τον όμιλο Συγγελίδη για τη λειτουργία τουλάχιστον ενός καταστήματος πώλησης στην Αθήνα), ωστόσο στην Ευρώπη, αλλά και την Αμερική, η Mazda διαγράφει εξαιρετική πορεία. Διαθέτει όμορφα σχεδιασμένα αυτοκίνητα, με καλό φινίρισμα και πλούσιο εξοπλισμό. Στη Γενεύη ήταν πάνοπλη, ενώ παρουσίασε το πρωτότυπο CX-30, που βασίζεται στο πάτωμα του Mazda 3 και αναμένεται το 2020 στην αγορά, γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στο CX-3 και στο CX-5. Το συμπαγές SUV θα προσφέρεται με κίνηση στον μπροστινό άξονα αλλά και με τετρακίνηση, ενώ θα εφοδιάζεται με κινητήρες βενζίνης 1.5, 2.0 και 2.5 lt, καθώς και με κινητήρα πετρελαίου 1.8 lt.
Nissan IMQ
Σε αυτό το πρωτότυπο μοντέλο θα βασιστεί η επόμενη γενιά του Qashqai. Ωστόσο, αυτό δεν είναι το πιο σημαντικό νέο. Είναι το γεγονός ότι το πρωτότυπο crossover, εξοπλίζεται με το βραβευμένο σύστημα e-POWER, το οποίο θα ενσωματωθεί στα δημοφιλή μοντέλα της μάρκας τα επόμενα τρία χρόνια και θα διατίθεται στην Ευρώπη, από το 2022. Μέχρι τότε, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων Nissan, θα πενταπλασιαστούν και μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, η αύξηση θα είναι διπλάσια από το μέσο όρο της αγοράς. Προς το παρόν, το e-POWER έχει τεράστια απήχηση στην αγορά της Ιαπωνίας. Είναι διαθέσιμο στα μοντέλα Note και Serena, με το 70% των πωλήσεων του Note και σχεδόν τις μισές πωλήσεις του Serena, να είναι εκδόσεις με e-POWER. Το σύστημα διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με μπαταρία που φορτίζεται από βενζινοκινητήρα.
Οι τροχοί κινούνται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα και ο κινητήρας βενζίνης χρησιμοποιείται μόνο για τη φόρτιση της μπαταρίας, μεγιστοποιώντας την εξοικονόμηση καυσίμου. Στο IMQ, το σύστημα παράγει συνολική ισχύ 250 kW (περίπου 225 ίππους) και 700 Nm ροπής. Αυτή η υψηλή απόδοση, διοχετεύεται μέσω ενός νέου συστήματος πολλαπλών κινητήρων, σε όλους τους τροχούς, παρέχοντας ακριβή και ανεξάρτητο έλεγχο σε κάθε τροχό.
Εξάλλου, το IMQ είναι εξοπλισμένο με την τεχνολογία Invisible-to-Visible (I2V) της Nissan, που υποστηρίζει τους οδηγούς, συγκεντρώνοντας πληροφορίες από αισθητήρες έξω και μέσα από το όχημα, σε συνδυασμό με δεδομένα από το “σύννεφο” (cloud). Αυτό επιτρέπει στο σύστημα όχι μόνο να παρακολουθεί το άμεσο περιβάλλον του αυτοκινήτου, αλλά και να αντιλαμβάνεται τι είναι μπροστά, ακόμα και να δείχνει τι βρίσκεται πίσω από ένα κτίριο ή γύρω από μια γωνία. “Πατώντας” στον εικονικό κόσμο, το I2V προσφέρει άπειρες δυνατότητες στους τομείς των υπηρεσιών και της επικοινωνίας, καθιστώντας την οδήγηση πιο βολική, άνετη και συναρπαστική.
Rinspeed microsnap
Η HARMAN International, θυγατρική της Samsung , επικεντρώνεται εδώ και μια δεκαετία σε συνδεδεμένες τεχνολογίες για αυτοκίνητα και επιχειρήσεις. Τώρα, σε συνεργασία με την Rinspeed, παρουσιάζει το πρωτότυπο Rinspeed SNAP, για πλήρη αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 που θα χρησιμοποιηθεί από το 2025. Το νέο concept car έρχεται χωρίς τιμόνι και παρέχει στους επιβάτες του οχήματος το δική τους εξατομικευμένη εμπειρία.
Όπως το “skateboard” και το “pod”, το σασί SNAP αποτελεί τη βάση για την μετακίνηση, ενώ τα “pods” λειτουργούν ως αποσπώμενα. Επιπλέον, η λύση “Moodscape” της HARMAN παρέχει στους επιβάτες μια προσαρμοσμένη ακουστική εμπειρία μέσα στο θάλαμο, με προσαρμοσμένες μουσικές ζώνες.
Η εμπειρία στο SNAP Rinspeed ολοκληρώνεται από την QARM MoodRoof της HARMAN, η οποία αντικαθιστά την παραδοσιακή οροφή με μια ποικιλία χρωμάτων και εντυπωσιακά οπτικά τοπία. Επίσης, ενσωματώνονται στο αυτοκίνητο αρκετές από τις τελευταίες λύσεις της HARMAN που υποστηρίζουν το πλήρες συνδεδεμένο αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένης της πλατφόρμας Ignite cloud, τα μέτρα ασφαλείας στον κυβερνοχώρο, τις ενημερώσεις λογισμικού over-the-air, την επικοινωνία μεταξύ οχήματος και οχήματος, μονάδα ελέγχου τηλεματικής με δυνατότητα 5G κι αλλα.
Seat el-Born
Το el-Born είναι το πρώτο 100% ηλεκτρικό όχημα της SEAT που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group. Εχει τους τροχούς στις τέσσερις γωνίες του οχήματος και αξιοθαύμαστη αεροδυναμική, με spoiler διπλού στρώματος πίσω, εξασφαλίζοντας ομαλή ροή αέρα και ελαχιστοποίηση της αστάθειας.
Με ισχύ μέχρι 150kW (204 hp), επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,5 δευτερόλεπτα, έχονντας πραγματική εμβέλεια έως και 420 χλμ. βάση κύκλου οδήγησης WLTP από την μπαταρία των 62kWh. Και με συμβατότητα έως 100kW DC υπερ-τροφοδότησης, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από 0 έως 80% μέσα σε 47 μόλις λεπτά.
Παράλληλα, το SEAT el-Born ενσωματώνει τις τελευταίες εξελίξεις αυτόνομης λειτουργικότητας και συνδεσιμότητας. Το αυτόνομο επίπεδο 2.0, προσφέρει μερική αυτοματοποίηση στο όχημα, ώστε να μπορεί να ελέγχει τα συστήματα διεύθυνσης, επιτάχυνσης και επιβράδυνσης. Προστιθέμενο μεταξύ άλλων και το Intelligent Park Assist, το SEAT el-Born είναι το πρωτότυπο αυτοκίνητο που περικλείει το μέλλον της οδήγησης.
Seat Minimo
To Minimó, συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο την ασφάλεια και την άνεση ενός αυτοκινήτου με την ευελιξία και την ευκολία στάθμευσης μίας μοτοσικλέτας. Tο 100% ηλεκτρικό όχημα, ενσωματώνει ένα σύστημα εναλλαγής μπαταριών, επιτρέποντας τη πλήρη φόρτιση του σε λίγα μόνο λεπτά και προσφέρει 100 χιλιόμετρα αυτονομία. Μάλιστα, ως κοινόχρηστο όχημα μετακίνησης, το λειτουργικό κόστος του carsharing μειώνεται ουσιαστικά κατά 50%.
Με 2,5μ. μήκος και 1,2μ. πλάτος, το Minimó καταλαμβάνει χώρο 3,1 τετραγωνικών μέτρων. Eίναι επίσης ένα υπερ-συνδεδεμένο όχημα με ενσωματωμένη τεχνολογία 5G που παρέχει μια άνετη και ομαλή εμπειρία ψηφιακής χρήσης βασισμένη στο Digital Access key και το ασύρματο Android Auto στην οθόνη του οχήματος, χωρίς οι χρήστες να χρειάζεται να συνδέσουν το smartphone τους σε οποιοδήποτε καλώδιο ή πρίζα. Μεταξύ άλλων λειτουργιών, το αυτοκίνητο αναγνωρίζει αν ο οδηγός είναι ηλικίας 16 ή 18 ετών για να προσαρμόσει ανάλογα τη ταχύτητά σε 45 ή 90 χλμ./ώρα. Επιπλέον, με το Google Assistant του Android Auto, οι χρήστες μπορούν να κρατούν τα μάτια στο δρόμο και τα χέρια στο τιμόνι, ενώ χρησιμοποιούν τη φωνή τους για να παραμένουν συνδεδεμένοι, να λαμβάνουν εύκολα απαντήσεις, να διαχειρίζονται θέματα και να ελέγχουν τα μέσα ενημέρωσης. Ο χρήστης μπορεί να καλέσει τηλεφωνικούς αριθμούς, να διαβάσει και να απαντήσει μηνύματα κειμένου και να κάνει χρήση των υποστηριζόμενων εφαρμογών πλοήγησης, μέσων και επικοινωνίας από την οθόνη του οχήματος.
Skoda Vision IV
Συμληρώνοντας 124 χρόνα ιστορίας, η Skoda εισέρχεται στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με το πρωοτυπο VISION iV, το οποίο παρατηρώντας το νομίζεις ότι μάλλον απέχει λίγο από το να γίνει αυτοκίνητο παραγωγής. Εχει μήκος 4,665 μ., πλάτος 1,926 μ. και μεγάλο μεταξόνιο 2,765 μ. Βασισμένο κι αυτό στη νέα πλατφόρμα ΜΕΒ, του ομίλου VW, για ηλεκτρικά οχήματα, έχει σπορ χαρακτηριστικά και γραμμή κουπέ, ενώ οι πίσω πόρτες ανοίγουν αντίθετα ανοίγουν ακόμη και ηλεκτρικά. Οι κλασσικοί καθρέφτες έχουν αντικατασταθεί από κάμερες που παρέχουν θέα 180 μοιρών που μεταφέρεται στον καθρέπτη. Οι προβολείς φέρουν πρωτοποριακή τεχνολογία Matrix LED και μοιάζουν με κοσμήματα γυαλιού. Οπως όλα τα Skoda έχει πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών (550 λίτρα). Σο εσωτερικό χρησιμοποιεί ελαφριά υλικά, πολλά εκ των οποίων είναι από ανακυκλωμένα υλικά. Το αυτοκίνητο έχει μηδενικές εκπομπές και τροφοδοτείται από δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν στον μπροστινό και έναν στον πίσω άξονα. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα τετρακίνησης που μεταβάλλεται ανάλογα με την τρέχουσα κατάσταση. Η ισχύς του αυτοκινήτου είναι 225 kW (306 hp) και έχει μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Χάρη στη μέγιστη ροπή που είναι άμεσα διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή, το VISION iV επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,9 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 83 kWh και μπορεί να φορτιστεί στο 80% σε 30 λεπτά. Επίσης, μπορεί να οδηγεί αυτόνομα σε Επίπεδο 3, ενώ φέρει όλα τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, υποστήριξης οδηγού και συνδεσιμότητα 5G.
Subaru Viziv Adrenaline
Η Subaru παρουσιάζει ένα ακόμη πρωτότυτο της σειράς Viziv. Αυτή τη φορά ονομάζεται Adrenaline και μοιάζει αρκετά με Crosstrek επόμενης γενιάς. Βασισμένο στα νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της μάρκας, έχει περίεργους προβολείς και ιδιαίτερα επιθετικό ρύγχος, εκφράζοντας παράλληλα την σκληρότητα ενός οχήματος εκτός δρόμου. Η Subaru δεν έδωσε καθόλου πληροφορίες για τα συστήματα κίνησης, αν θα είναι ηλεκτρικό, υβριδικό ή μόνο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πάντως, στοιχεία από αυτό το σχέδιο, θα μεταφερθούν στα επόμενα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας.
Tata H2X
Ανάμεσα στα πέντεαυτοκίνητα που έκαναν πρεμιέρα για την ινδική εταιρεία, είναι και το πρωτότυπο Η2Χ, το μικρότερο από όλα τα μοντέλα που έχει στην έκθεση, ένα SUV με μήκος 3,85 μ. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, αν και πρωτότυπο, κατά 70-80% είναι έτοιμο για την παραγωγη, που θα ξεκινήσει το 2020. Βασίζεται στην Alfa πλατφόρμα της Tata, που έχει 5 αστέρια σε επίπεδο ασφάλειας. Θα παρουσιαστεί αρχικά με κινητήρα βενζίνης, με χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ αργότερα θα λανσαριστεί υβριδική και ηλεκτρική έκδοση.