Σε ρυθμούς 2019 κινείται η αγορά αυτοκινήτου φέτος

Σε ρυθμούς 2019 κινείται η αγορά αυτοκινήτου φέτος
Αυτοκίνητα προς πώληση Shutterstock

Η άρση των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις έχει επιφέρει ευνοϊκότερο κλίμα στην αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας. Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Μήνα με το μήνα, η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας φέτος, αρχίζει να κλείνει την ψαλίδα που δημιούργησε η πανδημία και, πλέον, κινείται σε ρυθμούς 2019.

Η άρση των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις και η ενθάρρυνση του εμπορίου, έχει επιφέρει ευνοϊκότερο κλίμα στην αγορά, με αποτέλεσμα μόλις 15,1% να υπολείπεται το πρώτο 5μηνο του 2021, έναντι του 2019, καθώς το 2020 δεν μπορεί να μπει στην εξίσωση λόγω του αυστηρού lockdown.

Ωστόσο, την ίδια στιγμή, έχουν +31,7% στις πωλήσεις καινούργιων φορτηγών και +21,0% στις πωλήσεις καινούργιων μοτοσυκλετών, πάλι έναντι του 5μήνου 2019, που δημιουργεί ακόμα καλύτερη εικόνα.

Όμως, οι επόμενοι μήνες δεν θα είναι εύκολοι για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, αλλά και τη διεθνή.

Η καταστροφή του μοναδικού εργοστασίου που κατασκεύαζε microchips στην Ιαπωνία, και τροφοδοτούσε όλους τους κατασκευαστές, επέφερε μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις αυτοκινήτων.

Ήδη, αν κάποιος παραγγείλει σήμερα ένα αυτοκίνητο, τουλάχιστον σε 4-5 μήνες θα το παραλάβει, καθώς τα ετοιμοπαράδοτα είναι λιγοστά.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Όσον αφορά τις κατηγορίες αμαξωμάτων, τα SUV όλων των κατηγοριών, κατέχουν το 45,2% της αγοράς, ενώ σχεδόν 1 στα 2 αυτοκίνητα που πωλούνται (49,7%), είναι αυτοκίνητα πόλης (Β – Yaris, Peugeot 208, Opel Corsa κ.ά.) μαζί με την υποκατηγορία τους στα SUV (2008, Stonic, Vitara κ.ά.).

Στον τομέα της κατανομής των πωλήσεων ανά καύσιμο, τα συμβατικά (αμιγώς βενζινοκίνητα), έχουν τη μερίδα του λέοντος, ενώ τα υβριδικά βενζίνης, είναι αυτά που κερδίζουν έδαφος, καθώς, πλέον, όλα σιγά σιγά θα γίνουν υβριδικά, με τα πετρελαιοκίνητα να χάνουν πολύ μεγάλο έδαφος, καθώς η τάση της αυτοκίνησης συγκλίνει στην ηλεκτροκίνηση.

Επίσης, ολοένα και περισσότερα επαναφορτιζόμενα πωλούνται (plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά), τα μοντέλα διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο φαίνεται ότι μειώνονται, ενώ αυξήθηκαν τα διπλού καυσίμου με υγραέριο.

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Απρίλιο ως εξής:

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα