Στο -29% έκλεισε η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα
Τελικά το 2020, μολονότι πτωτικό σε πωλήσεις, τελικά δεν ήταν τρομακτικό - Σημαντική αύξηση σε υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα.
- 14 Ιανουαρίου 2021 18:28
Κι ενώ οι πρώτοι μήνες της πανδημίας, με το καθολικό lockdown έδειχναν απογοητευτικοί για τη συνέχεια, τελικά, παρά τα μέτρα απαγόρευσης και το μερικό lockdown, η χρονιά έκλεισε μόλις στο -29% σε σχέση με το 2019, όσον αφορά τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Δεκέμβριο 2020, σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019, έχουν ως εξής:
Δεκέμβριος 2020 |
Δεκέμβριος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
6.443 |
6.597 |
-2,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
626 |
706 |
-11,3% |
Καινούργια λεωφορεία |
26 |
18 |
+44,4% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
2.261 |
1.312 |
+72,3% |
Τώρα, για ολόκληρη τη χρονιά του 2020, έναντι του 2019, έχουμε: |
|||
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2020 |
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
80.977 |
114.109 |
-29,0% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
7.426 |
8.400 |
-11,6% |
Καινούργια λεωφορεία |
307 |
364 |
-15,7% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
35.657 |
38.230 |
-6,7% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στις κατηγορίες αμαξωμάτων (segments) επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, για το 2020, έχει ως εξής:
Segment |
Δεκ. 2020 |
Δεκ. 2019 |
Διαφ. (%) |
Ιαν. –Δεκ. 2020 |
Ιαν. –Δεκ. 2019 |
Διαφ. (%) |
A |
6,5% |
10,7% |
-4,2 |
8,7% |
14,1% |
-5,4 |
A-SUV |
0,6% |
0,4% |
+0,2 |
1,5% |
1,3% |
+0,2 |
A TOTAL |
7,2% |
11,1% |
-3,9 |
10,3% |
15,4% |
-5,1 |
B |
22,5% |
21,6% |
+0,8 |
28,0% |
33,0% |
-4,9 |
B-SUV |
13,9% |
18,5% |
-4,6 |
19,0% |
13,1% |
+5,9 |
B TOTAL |
36,3% |
40,1% |
-3,8 |
47,0% |
46,0% |
+0,9 |
C |
20,5% |
15,5% |
+5,1 |
14,3% |
13,5% |
+0,8 |
C-SUV |
27,8% |
23,8% |
+4,0 |
22,1% |
18,2% |
+3,9 |
C TOTAL |
48,4% |
39,3% |
+9,1 |
36,4% |
31,8% |
+4,7 |
D |
2,1% |
2,0% |
+0,1 |
1,5% |
1,5% |
+0,0 |
D-SUV |
3,9% |
5,3% |
-1,4 |
2,7% |
2,5% |
+0,2 |
D TOTAL |
6,1% |
7,3% |
-1,3 |
4,2% |
4,0% |
+0,2 |
E |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
E-SUV |
0,7% |
0,5% |
+0,2 |
0,3% |
0,2% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,9% |
0,6% |
+0,3 |
0,5% |
0,5% |
+0,1 |
F-G |
0,1% |
0,0% |
+0,0 |
0,1% |
0,0% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,2% |
0,1% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
SPORTS |
0,1% |
0,3% |
-0,2 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
-0,1 |
MPV-M/COMBI |
0,8% |
0,9% |
-0,1 |
1,0% |
1,7% |
-0,7 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
47,1% |
48,6% |
-1,5 |
45,8% |
35,5% |
+10,3) |
Αναφορικά με το καύσιμο, έχουμε τεράστια αύξηση των υβριδικών και των ηλεκτρικών:
Δεκ. 2020 |
Δεκ. 2019 |
Διαφ. (%) |
Ιαν. – Δεκ. 2020 |
Ιαν. – Δεκ. 2019 |
Διαφ. (%) |
|
Βενζίνη |
36,8% |
62,6% |
-25,8 |
53,2% |
65,1% |
-12,0 |
Πετρέλαιο |
34,6% |
27,0% |
+7,5 |
27,5% |
26,6% |
+0,9 |
Υβριδικά (HEV) |
16,5% |
7,2% |
+9,2 |
14,5% |
5,8% |
+8,7 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
10,6% |
0,7% |
+9,9 |
2,6% |
0,4% |
+2,2 |
Φυσικό αέριο (bi-fuel) |
1,2% |
2,3% |
-1,1 |
1,7% |
1,4% |
+0,2 |
Υγραέριο (bi-fuel) |
0,3% |
0,0% |
+0,3 |
0,5% |
0,6% |
-0,1 |
*Εκδίδονται σε3 μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Νοέμβριο ως εξής:
Νοέμβριος 2020 |
Νοέμβριος 2019 |
Μεταβο-λή |
Ιαν. –Νοέμβ. 2020 |
Ιαν. –Νοέμβ. 2019 |
Μεταβο-λή |
|
ΕΕ(1) |
897.692 |
1.020.023 |
-12,0% |
8.911.131 |
11.963.059 |
-25,5% |
ΕΕ 14(2) |
789.268 |
898.822 |
-12,2% |
7.875.353 |
10.589.023 |
-25,6% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
933.628 |
1.054.924 |
-11,5% |
9.247.911 |
12.381.963 |
-25,3% |
Ελλάδα |
7.641 |
7.464 |
+2,4% |
74.463 |
107.512 |
-30,7% |
Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.