Σχεδόν διπλασιάστηκαν οι πωλήσεις νέων ΙΧ τον Μάρτιο

Σχεδόν διπλασιάστηκαν οι πωλήσεις νέων ΙΧ τον Μάρτιο
A shopping mall, northeast of Athens is flooded with people on the first Sunday of the winter sales, a day that shops remained open. Those who are opposing on the Open Sunday policy for the shops claim that this measure will only help the big shop chains and the malls and not the retail small shop economy. Near Athens, on January 19, 2014 / , . . , 19 , 2014 Menelaos Myrillas / SOOC

Σημάδια ανάκαμψης στον κλάδο των αυτοκινήτων καθώς το πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις άγγιξαν τις 21.097 μονάδες, έναντι 15.326 του 2016

Του Δημήτρη Μπαλή

Μπορεί γενικότερα να υπάρχει ύφεση στην οικονομία και να είναι ανοικτά μεγάλα ζητήματα, με το εμπόριο σε όλα τα είδη να δέχεται πίεση, ωστόσο ένας κλάδος που υπέστη καθίζηση, από το 2009 που άρχισε η κρίση να παράγει αποτελέσματα, ο κλάδος της εμπορίας αυτοκινήτου, δείχνει σταδιακά να ανακάμπτει.

Υπενθυμίζεται ότι το 2008 είχαμε 267.242 πωλήσεις νέων ΙΧ, και από τότε άρχισε η πτώση να είναι ραγδαία, φθάνοντας σε ιστορικό χαμηλό πωλήσεων με 58.482 μονάδες το 2012. Εκτοτε, παρά τα ζητήματα που υπήρχαν και υπάρχουν στην οικονομία, η άνοδος του τουρισμού και η ζήτηση για περισσότερα αυτοκίνητα ενοικιάσεων, ανέβασαν σταδιακά τις πωλήσεις. Όμως το μεγάλο θέμα είναι ότι δεν ανέβηκαν ανάλογα οι πωλήσεις σε ιδιώτες, κάτι που σημαίνει ότι παραμένει το πρόβλημα στα ελληνικά νοικοκυριά, που υπολογίζουν πρώτα να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες και μετά να αγοράσουν αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, οι πωλήσεις το 2013 έφθασαν τις 58.694 μονάδες, το 2014 ανέβηκαν στις 71.218, το 2015 πήγαν στις 75.805 και το 2016 στις 78.873 μονάδες.

Φέτος, το πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις άγγιξαν τις 21.097 μονάδες, έναντι 15.326 του 2016, ήτοι λίγο πάνω από το 27% αύξηση σε σχέση με πέρυσι. Όμως και πάλι οι αριθμοί δεν λένε πολλές φορές την αλήθεια, διότι και πάλι οι εταιρικές πωλήσεις και οι πωλήσεις ενοικιάσεων είναι υψηλές, περίπου μισές από τις λιανικές πωλήσεις, που αφήνουν λίγο παραπάνω κέρδος στις εταιρείες εισαγωγής (γίνονται εκπτώσεις στις εταιρείες ενοικιάσεων

Πάντως δεν παύει να υπάρχει αύξηση και μάλιστα σημαντική, την οποία καταγράφουμε όχι ως ένδειξη ότι η οικονομία πηγαίνει καλύτερα, αλλά ως ένδειξη ότι ο κλάδος του αυτοκινήτου έφθασε στον πάτο και τώρα ανασύρεται σε πιο φυσιολογικά επίπεδα.

Επίσης, ένα ακόμη χαρακτηριστικό, είναι ότι με τις χαμηλές πωλήσεις, ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων αρχίζει να γερνάει στην Ελλάδα και να ξεπερνά κατά μέσο όρο τα 12 έτη, με ό,τι συνεπάγεται σε θέμα ασφάλειας (ελλιπείς έλεγχοι, σέρβις κ.α.) και τεχνολογίας (ραγδαία εξέλιξη συνεχώς).

Καταλήγοντας, πέραν των πωλήσεων νέων ΙΧ, έχουμε 47,9% αύξηση στις πωλήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών το πρώτο δίμηνο φέτος, ενώ αντίθετα στις μοτοσικλέτες έχουμε 31,6% μείωση.

Το 2017 έρχονται πολλά νέα μοντέλα αυτοκινήτων κυρίως στις μικρές κατηγορίες.

Πίνακας: Ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών ανά μήνα και έτος

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα