Tata Nano. Καθόλου δημοφιλές το φτηνότερο αυτοκίνητο στον πλανήτη

Tata Nano. Καθόλου δημοφιλές το φτηνότερο αυτοκίνητο στον πλανήτη

Το φθηνότερο καινούργιο αυτοκίνητο στον κόσμο, το Tata Nano, δεν έχει την επιτυχία στην οποία προσέβλεπε η ινδική αυτοκινητοβιομηχανία που το οραματίστηκε, το σχεδίασε και το έβγαλε στην παραγωγή το 2008.

Όταν σχεδίαζε το Nano, η Tata υπολόγιζε σε ετήσιες πωλήσεις 250.000  αυτοκινήτων. Ο αριθμός αυτός όμως αποδείχθηκε υπερβολικά αισιόδοξος, δεδομένου ότι από τον Ιούλιο του 2009, όταν άρχισαν οι πρώτες παραδόσεις του Νano, οι πωλήσεις μέχρι και σήμερα έφτασαν συνολικά σε 229.157 κομμάτια στην Ινδία. Επιπλέον, τον Μάρτιο που μας πέρασε, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά ένα εντυπωσιακό ποσοστό της τάξης του 86% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.

Ο λόγος της μη εμπορικής επιτυχίας του Nano είναι μάλλον περίεργος. Δεν πηγαίνει καλά σε πωλήσεις, επειδή είναι ένα πάρα πολύ φτηνό αυτοκίνητο. Με τιμή στα 2.150 ευρώ, οι καταναλωτές στην Ινδία δεν το αντιμετωπίζουν ως ένα αυτοκίνητο.  Και ποιος μπορεί να τους κατηγορήσει, αφού η Tata Motors προώθησε το Nano ως μια φθηνή εναλλακτική λύση απέναντι στα μηχανάκια και τα σκούτερ που κατακλύζουν τους δρόμους της Ινδίας. Για το λόγο αυτό η αυτοκινητοβιομηχανία επανεξετάζει τη στρατηγική της και θέλει να εισαγάγει ακριβότερα μοντέλα που βασίζονται στην Nano.

Ουσιαστικά, η Tata θα κατασκευάσει πιο ακριβά Nano που θα έχουν παρόμοιες τιμές με αυτές των ανταγωνιστών της μοντέλων άλλων εταιριών. Ο διευθύνων σύμβουλος της ινδικής φίρμας, ο Karl Slym δήλωσε στο Bloomberg News ότι η στρατηγική μάρκετινγκ του υπάρχοντος Nano «δεν έπεισε κανέναν».

Οι οδηγοί των μοτοσικλετών δεν θεωρούν αναβάθμιση να αγοράσουν κάτι που βρίσκεται μεταξύ δίκυκλου και αυτοκινήτου, όπως είναι το Nano. Από την άλλη πλευρά, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, δεν θέλουν να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο όπως το Nano, το οποίο προορίζεται για την αντικατάσταση ενός δικύκλου.

Με βάση λοιπόν αυτή την κατάσταση, η Tata προτίθεται να προχωρήσει στην κατασκευή του Tata Pixel (αριστερή φωτογραφία, με τις πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω στην πειραματική του έκδοση) το οποίο θα βασίζεται εν μέρει στο Nano. Συγχρόνως όμως θα διαθέτει ντιζελοκινητήρα, αυτόματη μετάδοση, βελτιωμένη ποιότητας κατασκευής και χαρακτηριστικά. Το νέο μοντέλο, θα προσφέρεται σε ποικιλία τιμών, αναλόγως τον εξοπλισμό.

Μένει να δούμε εάν η προσθήκη ενός πιο ακριβού μοντέλου, το οποίο όμως χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με το Nano, θα αποδειχθεί επιτυχημένη στρατηγική.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα