Τι θα σημάνει πιθανή συγχώνευση Renault και Fiat Chrysler Automobiles
Με τις νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο, αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση κατά πρώτο λόγο και την αυτόνομη οδήγηση κατά δεύτερο, οδηγούν σε αναθέρμανση του φλερτ που ίσως οδηγήσει σε "γάμο".
- 28 Μαΐου 2019 18:11
Ο προ μηνών θάνατος του Σέρτζιο Μαρκινόνε, διευθύνοντος συμβούλου της Fiat Chrysler Automobiles (FCA) και ο εγκλεισμός σε φυλακή της Ιαπωνίας, του πρώην – πλέον- προέδρου του ομίλου Renault – Nissan – Mitsubishi, αποτέλεσαν δύο περιστατικά που συνέβαλαν στην αναβολή των συζητήσεων που είχαν ξεκινήσει οι δύο μεγάλοι όμιλοι αυτοκινήτων.
Ωστόσο, με τις νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο, αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση κατά πρώτο λόγο και την αυτόνομη οδήγηση κατά δεύτερο, οδηγούν σε αναθέρμανση του φλερτ που ίσως οδηγήσει σε “γάμο”.
Σήμερα, όπως ανακοινώθηκε επίσημα, το Διοικητικό Συμβούλιο της Renault συγκλήθηκε προκειμένου να εξετάσει την πρόταση που έλαβε από την FCA, σχετικά με μια πιθανή συγχώνευση 50/50 μεταξύ Renault S.A. και FCA. Μετά από προσεκτική αναθεώρηση των όρων της πρότασης της FCA, το Διοικητικό Συμβούλιο της Renault αποφάσισε να μελετήσει με ενδιαφέρον την ευκαιρία μιας τέτοιας συνεργασίας.
Όμως, ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν σε τέτοια συνεργασία; Ο πρώτος είναι ότι με μια συγχώνευση μειώνονται δραστικά τα κόστη εξέλιξης και παραγωγής νέων μοντέλων και υπηρεσιών αυτοκίνησης, καθώς από κοινού θα δουλεύουν για 7 μάρκες (Fiat, Chrysler, Jeep, Alfa Romeo, Renault, Nissan, Mitsubishi). Ο δεύτερος λόγος είναι ότι με μια συγχώνευση ανοίγουν οι πόρτες διεύρυνσης των πωλήσεων σε νέες αγορές. Σε αυτή τη περίπτωση, η Renault S.A. θα μπορεί να μπορεί να εισέλθει στην αγορά των ΗΠΑ, όπου δεν έχει παρουσία, ενώ η FCA θα εκμεταλλευτεί την υπάρχουσα τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων της Renault – Nissan (Zoe, Leaf και ηλεκτρικά επαγγελματικά), προκειμένου να παραμένει “ζωντανή” στον σκληρό ανταγωνισμό της Ευρώπης.
Πάντως, είναι αμφίβολο αν η διαδικασία προχωρήσει, να ακολουθήσει τη συγχώνευση η Nissan, η οποία είναι πολύ δυνατή στην Ευρώπη και οι Ιάπωνες δεν επιθυμούν να βρίσκονται στη σκιά της Renault, στην οποία μέτοχος είναι και το γαλλικό κράτος. Αν η Nissan αποτραβηχτεί, προφανώς να πάρει μαζί της και τη Mitsubishi, αλλά αυτό για τη Renault δεν δείχνει να είναι ζημιά, καθώς δεν έχει βλέψεις προς Ανατολάς.
Σύμφωνα με τη Fiat, τα ετήσια έσοδα μιας ενιαίας εταιρείας θα αγγίξουν τα 170 δισ. ευρώ, με καθαρό κέρδος άνω των 8 δισ. ευρώ.
Εάν προχωρήσει η συνεργασία, θα τεθεί υπό την Επιτροπή Ανταγωνισμού τόσο στις ΗΠΑ, όσο και στην Ευρώπη.
Το πλέον σίγουρο στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ότι η υπερσυγκέντρωση εταιρειών σε ομίλους, είναι προς όφελος της βιωσιμότητας των εταιρειών, σε μια εποχή που ειδικά στην Ευρώπη η νομοθεσία περί εκπομπών ρύπων γίνεται ολοένα και πιο αυστηρή, καθιστώντας την παραγωγή φιλικότερων προς το περιβάλλον οχημάτων (ηλεκτρικά, υβριδικά), εξαιρετικά κοστοβόρα.