Το Opel Ampera μετέχει στο πρόγραμμα iZEUS που αφορά στην ευφυή ηλεκτροκίνηση και επαναφόρτιση
Το Opel Ampera πρωταγωνιστεί στο ερευνητικό πρόγραμμα iZEUS. Ένα πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από το γερμανικό Υπουργείο Οικονομίας & Μεταφορών και περιλαμβάνει φιλική προς το χρήστη ενσωμάτωση δικτύων ηλεκτρισμού και μεταφορών.
- 09 Οκτωβρίου 2013 09:20
Η παρουσία ενός ειδικά εξοπλισμένου Ampera στο Technical Institute Karlsruhe (KIT) σηματοδοτεί το ξεκίνημα δοκιμής σε πραγματικές συνθήκες στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος iZEUS (intelligent Zero Emission Urban System) στη Στουτγάρδη.
Η Opel διερευνά τη φιλική προς το χρήστη ενσωμάτωση δικτύων ηλεκτρισμού και μεταφορών στους τομείς ‘Smart Traffic’ & ‘Smart Grid’, με τους εταίρους της, EnBW AG (ηγείται του κονσόρτσιουμ), ads-tec GmbH, Daimler AG, Fraunhofer Gesellschaft, KIT, PTV Group, SAP AG και TWT GmbH Science & Innovation.
Χάρη στο ερευνητικό πρόγραμμα (R&D) της Opel με το Ampera, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων στο μέλλον θα φτάνουν στον προορισμό τους με ελάχιστο κόστος, χωρίς το άγχος της αυτονομίας και με μηδενικούς ρύπους. Επίσης θα μπορούν να επαναφορτίζουν τη μπαταρία του αυτοκινήτου με ηλεκτρισμό από ανανεώσιμη ενέργεια και με βολικό τρόπο πληρωμής.
Στο iZEUS project, το Ampera φέρει ειδικά σχεδιασμένο σύστημα πλοήγησης, το οποίο υπολογίζει την πιο αποδοτική διαδρομή με βάση τις οδικές συνθήκες, τα τοπογραφικά χαρακτηριστικά, τον καιρό, τη θερμοκρασία της μπαταρίας και την απόδοση του AC.
«Το Opel Ampera είναι η ναυαρχίδα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για καθημερινή οδήγηση» δήλωσε ο Dr. Christian Kunstmann, Υπεύθυνος Εξέλιξης του τομέα Power Train Electrification στην Opel. «Η σχέση μεταξύ μετακίνησης και παροχή βιώσιμης ενέργειας ήταν ανέκαθεν ζωτικής σημασίας για την Opel, γι αυτό προσφέρουμε στους πελάτες μας συμβάσεις παροχής ‘πράσινης’ ηλεκτρικής ενέργειας για το Ampera. Το iZEUS project στοχεύει στην εξέλιξη απλών και πρακτικών λογιστικών συστημάτων για τη φόρτιση της μπαταρίας.»
Επιπλέον, η ηλεκτρική μετακίνηση θα είναι εναρμονισμένη με την καθημερινότητα: οι οδηγοί θα μπορούν να πληρώνουν τον ηλεκτρισμό από ανανεώσιμη ενέργεια για επαναφόρτιση της μπαταρίας είτε μέσω της σχετικής σύμβασης ή μιας προπληρωμένης κάρτας.
Ευφυής οδήγηση με ερευνητικά ηλεκτροκίνητα οχήματα Opel Meriva
Η Opel συμμετέχει στο iZEUS και με ερευνητικά ηλεκτροκίνητα Meriva μπαταρίας μελετώντας την εξέλιξη συστημάτων διασύνδεσης κυκλοφορίας και διαχείρισης ενέργειας, με στόχο την ευφυή οδήγηση. Τα οχήματα αυτά έχουν ήδη προσφέρει πολύτιμα ευρήματα ως προς τα δικατευθυντικά ηλεκτρικά φορτία, αλλά και την ενσωμάτωση σε ένα ευφυές δίκτυο ηλεκτρισμού μέσω του προηγούμενου MeRegioMobil project. Με τα Meriva του iZEUS, εξοπλισμένα με ευφυή επικοινωνία φόρτισης της μπαταρίας βάσει προτύπων ISO 156118, θα δοκιμάζονται οι επικοινωνίες φόρτισης και η δικατευθυντική διαχείριση ενέργειας στο εργαστήριο Energy Smart Home Lab του KIT.»
Η ένταξη συστημάτων μεταφορών και ενέργειας στις μελλοντικές φιλοσοφίες ευφυών ηλεκτρικών δικτύων θα βελτιώσει την ενσωμάτωση πηγών ανανεώσιμης ενέργειας και την κατασκευή βιώσιμων δικτύων διανομής μέσω αποκεντρωμένης διαχείρισης ενέργειας και φόρτισης. Και ενώ η ηλεκτρική μετακίνηση προσφέρει πραγματικές δυνατότητες μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα, αυτό μπορεί να μεγιστοποιηθεί μέσα από τη σύνδεση ευφυών και πρακτικών συστημάτων με τα υφιστάμενα συστήματα ενέργειας.
Επομένως, ένα βασικό στοιχείο του project είναι η ανάπτυξη προτύπων για ελεγχόμενη φόρτιση. Αυτό θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη διακυμάνσεις στην παροχή ενέργειας οι οποίες θα αντισταθμίζονται από την κατάλληλη προσαρμογή της έντασης φόρτισης χωρίς όμως επιπτώσεις στο χρήστη του οχήματος. Το project προβλέπει τη συνεχή εξέλιξη επόμενων νομικών πλαισίων, κανόνων και προτύπων που καθιερώνονται με βάση τις πολιτικές διαδικαστικές υποδείξεις.
iZEUS
Το ερευνητικό πρόγραμμα iZEUS εξελίσσει φιλοσοφίες και πρακτικά παραδείγματα για την ενσωμάτωση της ηλεκτρικής μετακίνησης σε ιδιωτικά καθώς και αστικά μέσα μαζικής μεταφοράς. Σκοπός της έρευνας είναι η ανάπτυξη μιας ενιαίας φιλοσοφίας μεταφορών η οποία θα δοκιμαστεί και θα αποδειχτεί στην πράξη με τη συμμετοχή μεγάλου αριθμού οχημάτων.
Η διαπεριφερειακή διασύνδεση συστημάτων μεταφορών και ενέργειας, η καινοτόμος διαχείριση λογαριασμών και τα συστήματα διαχείρισης στόλων θα παίξουν κεντρικό ρόλο όπως και η αποκεντρωμένη διαχείριση ενέργειας και φόρτισης που χρησιμοποιεί στατικές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας για βελτιωμένη ενσωμάτωση πηγών ανανεώσιμης ενέργειας και σταθεροποίηση των δικτύων διανομών.
Ανάμεσα στους εταίρους του project είναι – μαζί με την EnBW AG ως επικεφαλής του κονσόρτσιουμ – Adam Opel AG, ads-tec GmbH, Daimler AG, Fraunhofer Gesellschaft, the KIT, PTV Group, SAP AG και TWT GmbH Science & Innovation. Το project χρηματοδοτείται από το IKT για ηλεκτρική μετακίνηση μέσω του Γερμανικού Υπουργείου Οικονομίας και Μεταφορών.