Το TOP 10 των εναλλακτικών αυτοκινήτων του 2014

Το TOP 10 των εναλλακτικών αυτοκινήτων του 2014

Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά εναλλακτικές λύσεις για τα οχήματα του μέλλοντος. Το 2014 ήταν μια χρονιά που πρόσφερε πολλές νέες και εντυπωσιακές προτάσεις.

Τα πειραματικά μοντέλα αποτελούν το μεγάλο …κλου σε κάθε Σαλόνι Αυτοκινήτου ανά την υφήλιο. Εφέτος πάντως, τα concept cars που στόχευαν στο μέλλον μέσα από εναλλακτικές μορφές ενέργειας, κίνησης, εμφάνισης κλπ., ήταν πολλά, άκρως εντυπωσιακά τα περισσότερα και, κάποια από αυτά, έτοιμα για την παραγωγή.

Ας δούμε μαζί το TOP 10 των εναλλακτικών αυτοκινήτων για το 2014, σύμφωνα, πάντα, με την άποψη του News247.gr.

 

MINI superleggera vision

Ηλεκτρικό roadster με ιταλική κομψότητα

Το Vision Superleggera Concept έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Concorso d’ Eleganza Villa d’ Este 2014.Και πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που επινοήθηκε από την BMW , σχεδιάσθηκε από την Touring Superleggera και αν μη τι άλλο δείχνει ότι η Βαυαρική φίρμα αναζητά τρόπους ώστε να βγάλει την MINI από την στενή εικόνα με την οποία την έχει συνδέσει ο κόσμος.

Το εξωτερικό του αυτοκινήτου συνδυάζει τα σχεδιαστικά στοιχεία ενός Mini με παραδοσιακά στυλιστικά στοιχεία από το ένδοξο παρελθόν της Βρετανίας στην κατασκευή roadster και speedster αυτοκινήτων. Σε όλα αυτά συνυπάρχει η ιταλική φινέτσα ενώ στο εσωτερικό υπάρχει μινιμαλιστική προσέγγιση που επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να επικεντρωθεί στην οδήγηση . Όσον αφορά τον κινητήρα, αυτός δεν είναι άλλος από έναν ηλεκτρικό

 

Volvo XC90 Plug-in

Με τεχνολογία Twin Engine

Το Νέο Volvo XC90 στην έκδοση Τ8, με τεχνολογία Twin Engine, είναι το πρώτο πολυτελές Plug-in υβριδικό SUV που κατασκευάστηκε ποτέ. Επταθέσιο, με απόδοση +400 ίππων που συνδυάζεται με εκπομπές ρύπων CO2 μόλις 59 γρμ./χλμ. και κατανάλωση 2,5 λίτρα/100 χλμ.

Το χαρακτηριστικό ηλεκτροκίνησης με δυνατότητα επαναφόρτισης είτε εν κινήσει είτε από το κοινό οικιακό δίκτυο ηλεκτροδότησης.

Το Νέο XC90 T8 μπορεί να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα. Παράλληλα το αυτοκίνητο διαθέτει 5 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης με διαφορετικά χαρακτηριστικά ενίσχυσης των επιδόσεων και της οικονομίας ανάλογα με τις συνθήκες. 

Αποδίδοντας ιπποδύναμη 82 ίππων (60 kW) και ροπή 240 Nm, ο μεγάλος ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα δίνοντας κίνηση στους πίσω τροχούς κατά τη λειτουργία ηλεκτροκίνησης και την υβριδική λειτουργία. Η τοποθέτηση πίσω είναι σημαντική γιατί επιτρέπει ακόμα μεγαλύτερο ηλεκτροκινητήρα, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τη χρήση στην καθημερινή κυκλοφορία της πόλης όπου το αυτοκίνητο σταματά και ξεκινά συνεχώς. Η θέση αυτή επιτρέπει επίσης πιο αποτελεσματική τετρακίνηση, αφού κάθε άξονας έχει τον δικό του κινητήρα.

 

Toyota Mirai

Με κυψέλες υδρογόνου στην παραγωγή το 2016

Το Mirai σηματοδοτεί την έναρξη μίας νέας εποχής οχημάτων. Χρησιμοποιώντας υδρογόνο – μία σημαντική μελλοντική πηγή ενέργειας – σαν καύσιμο για την παραγωγή ηλεκτρισμού, το Mirai πετυχαίνει ανώτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις με την άνεση και οδηγική απόλαυση ενός βενζινοκίνητου οχήματος.

Το Mirai χρησιμοποιεί το Toyota Fuel Cell System (TFCS), που συνδυάζει κυψέλες καυσίμου με υβριδική τεχνολογία και περιλαμβάνει τη νέα Συστοιχία FC και ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης της Toyota. Το TFCS είναι πιο αποδοτικό ενεργειακά από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με μηδενικές εκπομπές  CO2 ή άλλων ρύπων κατά τη λειτουργία του. Οι οδηγοί μπορούν να απολαμβάνουν επίπεδα άνεσης βενζινοκίνητων οχημάτων, με αξιοσημείωτη αυτονομία και χρόνο ανεφοδιασμού υδρογόνου περίπου 3 λεπτών.

Το Mirai ικανοποιεί όλες τις προσδοκίες από ένα αυτοκίνητο επόμενης γενιάς: άμεσα αναγνωρίσιμη σχεδίαση, οδηγική απόλαυση με εξαιρετική ευστάθεια λόγω χαμηλού κέντρου βάρους και αθόρυβη αλλά δυναμική επιτάχυνση από τον ηλεκτροκινητήρα.

 

Quant e-Sportlimousine.

Το ηλεκτρικό των 925 ίππων και των 380 χλμ./ώρα!

Τι είναι αυτό που κάνει το συγκεκριμένο όχημα πρωτοποριακό στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Μα η τεχνολογία nanoFLOWCELL των μπαταριών. Πρόκειται για ένα καινοτόμο σύστημα αποθήκευσης και εκμετάλλευσης ενέργειας, που εξασφαλίζει αυτονομία έως και 600 χιλιομέτρων.

Η εταιρία nanoFLOWCELL από την Ζυρίχη αναφέρει ότι η τεχνολογία αυτή έχει χρησιμοποιηθεί σε μπαταρίες διαστημικών προγραμμάτων της NASA.

Το πρωτοποριακό supercar διαθέτει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους στους ισάριθμους τροχούς. Η συνολική απόδοση των ηλεκτροκινητήρων φτάνει τους 925 ίππους που είναι αρκετοί για να δώσουν εποιτάχυνση από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα πάνω από 380 χλμ./ώρα.

Συγχρόνως όμως, το τετραθέσιο όχημα με τις δύο πόρτες -μια σε κάθε πλευρά με το μήκος της κάθε μιας να ξεπερνά τα 2 μέτρα- σε σχήμα φτερών γλάρου, έχει αφήσει πίσω του ένα ακόμη τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει με τα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό της αυτονομίας. Αφού σύμφωνα με τα δεδομένα που έχουμε μέχρι τώρα ένα ηλεκτρικό όχημα μπορεί να διανύσει το πολύ 200 χλμ. ενώ η αυτονομία του  Quant e – Sportlimousine φτάνει τα 600 χλμ.!!!

 

Porsche Cayenne S E-hybrid

Ατέλειωτα …γκάζια με χαμηλή κατανάλωση

Η υβριδική Cayenne S E-Hybrid, χρησιμοποιεί ένα supercharged, τρίλιτρο V6 κινητήρα με απόδοση 333 ίππων που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 95 ίππων για συνδυαστική απόδοση 416 αλόγων στις 5.500 σ.α.λ. και 590 Nm ροπής από τις 1.250 έως τις 4.000 σ.α.λ. Έτσι, η συγκεκριμένη Cayenne επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα φτάνει τα  243 χλμ/ώρα. Χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια, αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα  124 χλμ/ώρα ενώ η αυτονομία της κυμαίνεται από 18 έως και 36 χιλιόμετρα. Έχει μέση κατανάλωση 3,4 λίτρα/100 χλμ και εκπέμπει 79 γρ/χλμ CO2..

 

Rinspeed XchangeE

Για αυτόνομη οδήγηση

Το νέο πρωτότυπο είναι χτισμένο γύρω από το Tesla Model S. Η Rinspeed εστίασε την προσοχή της κυρίως στο εσωτερικό το οποίο και περιγράφει ως “ένα γραφείο και καθιστικό με ρόδες». Άλλωστε, είναι ένα αυτοκίνητο που κινείται αυτόνομα, επομένως κανένας από τους επιβάτες δεν έχει το άγχος της οδήγησης.

Το Rinspeed XchangeE διαθέτει περιστρεφόμενα εμπρός καθίσματα ανάλογα με αυτά που συναντάμε στις διακεκριμένες θέσεις στις αεροπορικές εταιρίες. Τα καθίσματα αυτά διαθέτουν πλάτες που ξαπλώνουν και δημιουργούν ένα είδος καναπέ. Μάλιστα, προκειμένου η όλη αυτή διαδικασία να γίνει πιο εύκολη το τιμόνι σύρεται προς το κέντρο του κόκπιτ χάρη στην τεχνολογία drive-by-Wire.

 

Mercedes-Benz G-Code  

Λειτουργεί σαν φωτοβολταϊκό!

Με έναν κινητήρα υδρογόνου και έναν ηλεκτρικό, το G-Gode που παρουσιάσθηκε στο Πεκίνο, είναι ένα όχημα από το (κάθε άλλο παρά μακρινό) μέλλον.

Η Mercedes-Benz αποκάλυψε στο Πεκίνο ένα concept υβριδικού Sports Utility Coupe του οποίου το εξωτερικό μέρος είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να παράγει ηλεκτρισμό χρησιμοποιώντας την ηλιακή ενέργεια και τον άνεμο.

Ένας κινητήρας υδρογόνου  δίνει ώθηση στους μπροστινούς τροχούς και ένα ηλεκτρικό μοτέρ κινεί τον πίσω άξονα αλλά και κάθε πίσω ρόδα ξεχωριστά. Επιπροσθέτως το G-Code θα έχει τη δυνατότητα να συλλέγει ενέργεια και να τη μετατρέπει σε ηλεκτρική καθώς λειτουργεί σαν ένα μεγάλο φωτοβολταϊκό.

Στο εσωτερικό, υπάρχει μία οθόνη η οποία έχει μπλε χρώμα όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο και αναβοσβήνει στο ίδιο χρώμα όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε ηλεκτρική λειτουργία. Το χρώμα της οθόνης γίνεται μωβ όταν το αυτοκίνητο ωθείται και από τον μπροστά κινητήρα αλλά και από το πίσω μοτέρ και φωτίζεται κόκκινο στην sport λειτουργία.

Στο πίσω μέρος υπάρχει μία λωρίδα όπου φιλοξενούνται LED φώτα και η οποία εκτείνεται σε όλο το πλάτος του οχήματος φιλοξενώντας τα φλας, τα φώτα και τα φώτα των φρένων. 

 

Subaru viziv 2  

Το υβριδικό μέλλον της Subaru

Ένα plug-in όχημα από την γιαπωνέζικη φίρμα. Εμφανισιακά συγκεντρώνει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα δούμε σε κάποιο μελλοντικό SUV ενώ σε ότι αφορά την κίνηση, η Subaru κάνει την υπέρβαση, χωρίς όμως να αποποιείται του χαρακτηριστικού εκείνου που την έχει καθιερώσει στην συνείδηση του κόσμου: Της τετρακίνησης.

Την ισχύ στο πειραματικό όχημα παρέχει ένας 1600άρης, υπερτροφοδοτούμενος boxer κινητήρας που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα και δύο στον πίσω ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα Lineartronic CVT συμβατό με εφαρμογές υψηλής ροπής.

Το “Indipendent-rear-motor-driven symmetrical AWD” είναι το σύστημα μέσα από το οποίο η Subaru ετοιμάζει την επόμενη γενιά των τετρακίνητων οχημάτων της. Παρέχει ακριβή και άμεσο χειρισμό της ροπής που καταλήγει σε κάθε τροχό ανάλογα με το περιβάλλον και τις συνθήκες του οδοστρώματος. Η Subaru υπόσχεται πως αυτό το σύστημα προσφέρει άριστα δυναμικά χαρακτηριστικά και οδηγησιμότητα χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους και την άριστη κατανομή αυτού.

 

Lamborghini Asterion LPI 910-4 Concept

Ένας ταύρος που σπάει τα … κοντέρ

Το όνομα Asterion προέρχεται από την ελληνική μυθολογία. Ο Αστερίων ήταν μισός άνθρωπος και μισός ταύρος. Εν ολίγοις, είναι το καταλληλότερο όνομα που θα μπορούσε να έχει ένα αυτοκίνητο που δείχνει επιθετικό σαν ταύρος.

Ο  ημίθεος από την Ιταλία εξοπλίζεται με ένα 610 ίππων 5.2-λίτρων V10 κινητήρα, που είναι ο ίδιος με αυτόν που κινεί την Huracan. Όμως, στην περίπτωση του Asterion, συνδυάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες και το σύνολο αυτό δίνει μέγιστη ιπποδύναμη 910 ίππους. Αυτό είναι αρκετό για εμάς.

Το supercar επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε περίπου 3 δευτερόλεπτα και να φτάνει  τελική ταχύτητα 320 χλμ./ώρα. Μπορεί να υπάρχουν ταχύτερα supercar στον κόσμο από την συγκεκριμένη Lamborghini, όμως, σε κανένα δεν μπορείς να γυρίσεις την λειτουργία στην χρήση μόνο των ηλεκτροκινητήρων και να ταξιδεύσει αθόρυβα με μέγιστη ταχύτητα 125 χλμ./ώρα και, για περίπου 50 χιλιόμετρα.

 Το Asterion θυμίζει τα κλασικά GT της Lamborghini, χωρίς στην πραγματικότητα να χρησιμοποιεί κάποιες από τις γραμμές τους.

 

AKKA link&go 2.0

Για την πόλη του μέλλοντος

Θυμίζει βαν, αρκετά φουτουριστικό είναι η αλήθεια, όμως δεν είναι ένα απλό βαν, αλλά κάτι παραπάνω. Είναι ένα όχημα που εξελίχθηκε από το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης του ομίλου Akka Technologies. Και με αυτό το όχημα η φίρμα δείχνει την εικόνα που θα έχουν στο άμεσο μέλλον τα οχήματα που αυτόνομη οδήγηση.  Παράλληλα, το AKKA link&go 2.0 είναι ηλεκτροκίνητο. Πρόκειται για ένα όχημα πόλης, που είναι εξοπλισμένο με διάφορους αισθητήρες, όπως κάμερες και λέιζερ, που αναλύουν το περιβάλλον σε μια ακτίνα 360 μοιρών. Το όχημα διαθέτει επίσης κίνηση σε όλους τους τροχούς και, νέες τεχνολογίες ανάκτησης ενέργειας κατά  την πέδηση.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα