Volkswagen CEO: Τα κάναμε τελείως σκ@τ@. Θα πληρώσουμε
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αντιμετωπίζει δεκάδες δισεκατομμύρια προστίμων, πιθανότατα ακόμα και ποινή φυλάκισης για μερικά από τα ανώτατα στελέχη της
- 22 Σεπτεμβρίου 2015 10:03
“Συγγνώμη” από τους πελάτες της Volkswagen αναγκάστηκε να ζητήσει ο CEO της εταιρίας, Μάρτιν Γουίντερκορν, αφού πρώτα ομολόγησε την ενοχή της VW.
Από την άλλη, ο επικεφαλής της VW στις ΗΠΑ, Michael Horn, έσπευσε και εκείνος να ζητήσει συγγνώμη, αφού ομολόγησε και από τη δική του μεριά την απάτη, ενώ δεσμεύτηκε να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των Αμερικανών καταναλωτών.
“Η εταιρεία μας δεν ήταν ειλικρινής με την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (ΕΡΑ) και με όλους εσάς. Και για να το πω αλλιώς… τα κάναμε τελείως σκ…! Πρέπει να φτιάξουμε τα αυτοκίνητα ώστε αυτό να μην ξανασυμβεί. Αυτού του είδους η συμπεριφορά δεν συνάδει με τις Αρχές μας. Δεσμευόμαστε να κάνουμε ότι πρέπει για να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη σας. Θα πληρώσουμε ό,τι πρέπει να πληρώσουμε”, είπε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε.
Η εταιρεία εξαπατούσε επί σειρά ετών τις ομοσπονδιακές Αρχές όταν κατά τη διάρκεια των σχετικών τεστ που γίνονταν στο California Air Resources Board. Προκειμένου να λαμβάνει τη σχετική πιστοποίηση, εμφάνιζε “πειραγμένα” οχήματα.
Για την ακρίβεια, η VW “έκλεβε” καθώς χρησιμοποιούσε λογισμικό για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που παραποιούσε τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων. Η κατηγορία συνοψίζεται στο εξής: “Η VW πρέπει να δώσει εξηγήσεις για εξαπάτηση μέσω ηλεκτρονικού προγραμματισμού μέσω του οποίου οι αρμόδιοι εμφανίζουν τα οχήματά της να εκπέμπουν κατά πολύ χαμηλότερους ρύπους υπό συνθήκες δοκιμών”.
Το συγκεκριμένο λογισμικό τοποθετήθηκε σε περίπου 500.000 οχήματα του ομίλου, τα περισσότερα εκ των οποίων κυκλοφορούν στους δρόμους των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων και κάποιων πολυτελών αυτοκινήτων της Audi.
Ο Μάρτιν Γουίντερκορν δήλωσε πως η VW θα συνεργαστεί πλήρως με τη Ρυθμιστική Αρχή Περιβάλλοντος των ΗΠΑ και θα προχωρήσει στην άμεση απόσυρση των συγκεκριμένων οχημάτων προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ζήτημα, διατάσσοντας ταυτόχρονα και σχετική “εξωτερική” έρευνα ώστε να διαλευκανθεί σε βάθος η υπόθεση της πρωτοφανούς εξαπάτησης.
Ο CEO της εταιρείας απάντησε πως δεν έχει στα χέρια του περαιτέρω στοιχεία, ερωτηθείς σχετικά με το αν τα “πειραγμένα” αυτοκίνητα έχουν φύγει και στο εξωτερικό.
Την ίδια ώρα, το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας ξεκινά επίσημη έρευνα εις βάρος της Volkswagen. Η απάτη μπορεί να επιφέρει μέχρι και 18 δις. πρόστιμα στην VW ενώ “παίζεται” και η καρέκλα του CEO της. Το Αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης αναμένεται να ασκήσει και ποινικές διώξεις.
Στη Γερμανία η χρηματοοικονομική Αρχή Bafin εξετάζει ενδεχόμενες παραβάσεις της γερμανικής νομοθεσίας ενώ ήδη η VW αντιμετωπίζει μηνύσεις από επενδυτές και περιβαλλοντικές οργανώσεις.
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι μετοχές της εταιρείας καταρρακώνονται μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου. Σημειώνεται πως τα μοντέλα που “πειράχθηκαν” είναι τα: Jetta 200-2015, Beetle 2009-2015, Golf 2009-2015, Passat 2014-2015 καθώς και το Audi A3 2009-2015, όλα με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα.
Η VW βασιζόταν πολύ στα καθαρά και με μεγάλη ισχύ πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα για την αύξηση των πωλήσεων της στις ΗΠΑ.
Παγκόσμιο ντόμινο
Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, το γερμανικό υπουργείο Δικαιοσύνης και η Volkswagen αρνήθηκαν να σχολιάσουν σχετικά με την είδηση για την έναρξη ποινικής έρευνας κατά της εταιρείας στις ΗΠΑ.
Την ίδια ώρα στην Ασία, το υπουργείο Περιβάλλοντος της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε σήμερα ότι οι εκπρόσωποι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας εκλήθησαν από τις αρχές της Νότιας Κορέας για να συζητήσουν αύριο για τους ελέγχους για τους ρύπους στα οχήματα του ομίλου.
“Καλέσαμε τους εκπροσώπους και τους μηχανικούς της Volkswagen σε συνάντηση στο υπουργείο αύριο το απόγευμα”, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο αναπληρωτής διευθυντής του υπουργείου Παρκ Παν-Κιου.
“Θα αρχίσουμε ήδη από τον επόμενο μήνα να κάνουμε ελέγχους και θα ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα στα τέλη του Νοεμβρίου”, πρόσθεσε.
Ο ίδιος σημείωσε ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη για να μιλήσει για την ενδεχόμενη επιβολή κυρώσεων στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Από τα πέντε μοντέλα που είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό αυτό και έχουν πωληθεί στις ΗΠΑ, τέσσερα έχουν εισαχθεί στη Νότια Κορέα. Περίπου 59.000 τέτοια οχήματα κυκλοφορούν στη χώρα, διευκρίνισε ο Παρκ.
Η Volkswagen όπως επιβεβαίωσε εκπρόσωπός της σταμάτησε μέχρι νεωτέρας τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων, τετρακύλινδρων μοντέλων VW και Audi στις ΗΠΑ.