Yamaha: Οι μοτοσυκλέτες του 2020
Ό,τι νέο έρχεται από την EICMA του Μιλάνου: δείτε όλες τις καινούριες μοτοσυκλέτες και scooters του 2020.
- 29 Ιανουαρίου 2020 13:26
Yamaha TMAX 560 & ΤMAX Tech Max 560
Αγγίζοντας σχεδόν δύο δεκαετίες ζωής, το υπερ-δημοφιλές sport scooter έφτασε πλέον στην 6η γενιά του και αποκτά για το 2020 ισχυρότερο κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού (560 κ.εκ.) προδιαγραφών Euro5, καθώς και πιο «επιθετική» σχεδίαση, αλλά με λίγο μικρότερες διαστάσεις. Η αύξηση της ισχύος κατά 3,5% και της ροπής κατά 6% προσφέρουν περισσότερη δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών. Το νέο TMAX 560 της Yamaha αποδίδει 47 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 5,7 kg-m ροπής στις 5.250 σ.α.λ., ενώ η αύξηση του κυβισμού -χάρη σε ελαφρύτερα μέρη του κινητήρα- δεν αύξησε το βάρος πάνω από 1%. Η ανάρτηση και το κιβώτιο CVT έχουν τώρα νέες ρυθμίσεις και έχει βελτιστοποιηθεί το Traction Control και το σύστημα ψύξης, ενώ σχεδιαστικά οι αλλαγές είναι μικρής έκτασης: το πίσω φως LED είναι νέο, καθώς το νέο σχέδιο της ουράς επιτρέπει ευκολότερη πρόσβαση του συνεπιβάτη, ενώ τα ανασχεδιασμένα LED μπροστινά φλας είναι ενσωματωμένα στο fairing. Η έκδοση TMAX Tech Max 560 είναι η κορυφαία εξοπλιστική, έχοντας μεταξύ άλλων πλήρη συνδεσιμότητα με το smartphone, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, Cruise Control, θερμαινόμενη σέλα και γκριπ και πιρούνι χρυσού χρώματος.
Yamaha Tracer700
Η απρόσμενη αναβάθμιση του μικρού Tracer για το 2020 (στην Ελλάδα αναμένεται το Φεβρουάριο) περιλαμβάνει πιο δυναμική σχεδίαση, καλύτερη εργονομία και νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης. Το φέρινγκ είναι ανασχεδιασμένο και ο ανεμοθώρακας ρυθμίζεται με το ένα χέρι σε εύρος 60 mm, οι διπλοί προβολείς είναι full LED, ενώ στην εργονομία βοηθά το πλατύτερο τιμόνι, η νέα LCD οθόνη με μπλε φόντο και η νέα διαμόρφωση της μονοκόμματης σέλας. Η ανάρτηση έχει αλλάξει με νέο πιρούνι 41 mm, το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει ελάχιστα κι έχει φτάσει στα 1.460 mm, ενώ το βάρος (πλήρες υγρών) είναι 196 κιλά. Μικρές επεμβάσεις υπάρχουν και στον δικύλινδρο κινητήρα CP2, για να προσαρμοστεί στις προδιαγραφές Euro5. Ως αποτέλεσμα, η ισχύς του έχει μειωθεί ελάχιστα, στους 74 ίππους, αλλά το peak της ροπής αποδίδεται χαμηλότερα, στις 8.750 σ.α.λ. Η αυτονομία, τέλος, παραμένει μεγάλη, με το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 17 λίτρων καυσίμου.
Yamaha MT-03
Το ιαπωνικό hyper naked υιοθετεί το νέο σχεδιαστικό στιλ της Yamaha και τις τεχνολογίες του νέου R3. Χαρακτηριστικότερο όλων στην πρώτη περίπτωση είναι το νέο ρύγχος, με τα διπλά φώτα και τον προβολέα κάτω τους, μαζί με το νέο ρεζερβουάρ καυσίμου (το οποίο συμβάλλει στην αύξηση της άνεσης της θέσης οδήγησης), και στη δεύτερη περίπτωση το νέο αντεστραμμένο πιρούνι 37 mm της Kayaba. Η νέα οθόνη LCD των οργάνων, τα νέα LED φλας και τα νέα χρώματα ολοκληρώνουν την αισθητική ανανέωση. Ο κινητήρας έχει παραμείνει αναλλοίωτος, ο γνωστός δικύλινδρος των 321 κ.εκ., όπως και το πλαίσιο τύπου διαμάντι, ενώ το πίσω αμορτισέρ έχει λίγο σκληρότερη ρύθμιση.
Yamaha YZF-R1 & R1M
Η R1 του 2020, που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι, μαζί με την περιορισμένης παραγωγής R1M, τελειοποιήθηκε σε όλες τις πτυχές της. Καθώς το ρύγχος είναι πλατύτερο και υιοθετεί το σχέδιο και τα LED φώτα του νέου στιλ της ιαπωνικής εταιρείας, τα νέα φέρινγκ και τα πλαϊνά πλαστικά συμβάλλουν στην περαιτέρω (κατά 5%) βελτίωση της αεροδυναμικής της supersport μοτοσυκλέτας. Πλαίσιο και ανάρτηση (Kayaba 43 mm εμπρός) έχουν επίσης αναβαθμιστεί, καθώς η τελευταία προσφέρει αυξημένη πληροφόρηση. Νέο είναι, επίσης, και το ABS δύο λειτουργιών ελέγχου φρένων (BC) και στροφών, το σύστημα διαχείρισης πέδησης κινητήρα (EBM) τριών λειτουργιών, το σύστημα ελέγχου εκκίνησης (LCS) και το ηλεκτρονικό γκάζι APSG ride-by-wire. Όσο για τον crossplane κινητήρα των 998 κ.εκ., έχει δεχθεί πληθώρα αλλαγών στα επιμέρους εξαρτήματά του, καλύπτει τώρα τις προδιαγραφές Euro 5 και αποδίδει ισχύ 200 ίππων. Συνδυάζεται, μάλιστα, με ανασχεδιασμένη εξάτμιση, και το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένη απόδοση καύσης και απόδοση στις υψηλές στροφές. Τέλος, η νέα R1 έχει βελτιωμένη απόδοση πέδησης, νέες ρυθμίσεις για τον αποσβεστήρα κραδασμών τιμονιού και αναβαθμισμένα όργανα TFT. Όσο για την R1M, αριθμημένη σε κάθε της αντίτυπο, έχει επιπλέον καινούριο ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο πιρούνι Ohlins και φέρινγκ από ανθρακονήματα.
Yamaha Tricity 300
Ο μεγαλύτερος αδελφός του τρίτροχου Tricity 155 έρχεται το 2020. Το Tricity 300, που θα μπορεί επίσης να οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου, θα έχει φυσικά περισσότερη ισχύ, ενώ κάτω από τη σέλα του χωρά δύο full face κράνη. Σημαντικό είναι ότι ο μηχανισμός κλίσεων και διεύθυνσης του διδύμου των εμπρός τροχών (14 ιντσών) προέρχεται από το Niken και όχι από το μικρότερο Tricity, καθώς η Yamaha προσάρμοσε στην κατηγορία την φιλοσοφία Ackerman. Ο μηχανισμός αυτός προσφέρει γωνία στροφής του τιμονιού 72 μοιρών, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην ευελιξία στην πόλη. Κλασσικά, η ανάρτηση μπορεί να κλειδώσει εν στάση στην όρθια θέση, ενώ το ιαπωνικό scooter θα έχει στάνταρ traction control, πέραν του ABS με συνδυασμένη πέδηση. Όσον αφορά τον κινητήρα, υιοθετείται -με ορισμένες τροποποιήσεις- ο 300άρης του XMAX 300, που αποδίδει στο τελευταίο 27,6 ίππους. Τέλος, ένα σημαντικό στοιχείο άνεσης του εξοπλισμού είναι το Smart Key, για το ξεκλείδωμα τιμονιού, σέλας και τάπας του (13 λίτρων) ρεζερβουάρ χωρίς την τοποθέτηση του κλειδιού.