Yamaha R-Car. Ένα “supercar με ψυχή superbike”

Yamaha R-Car. Ένα “supercar με ψυχή superbike”
Εντυπωσιακό το Yamaha R-Car έχει αρκετές ομοιότητες με τα supercar της Lamborghini

Μπορεί τα βήματα που έχει κάνει στον χώρο του αυτοκινήτου η Yamaha να είναι δειλά, όμως υπάρχουν αρκετοί που οραματίζονται ένα "supercar με ψυχή superbike" (Pics)

Οι περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουμε την Yamaha από τις εκπληκτικές μοτοσικλέτες αλλά και τα εξαιρετικής ποιότητας μουσικά όργανα που κατασκευάζει. Παράλληλα όμως, για γιαπωνέζικη φίρμα έχει προχωρήσει και σε άλλους τομείς, όπως για παράδειγμα οι κινητήρες για σκάφη αναψυχής και τα βιομηχανικά ρομπότ.

Στο παρελθόν η Yamaha επιχείρησε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της και σε οχήματα με τέσσερις τροχούς. Όμως, για διάφορους λόγους τα εγχειρήματα αυτά δεν στέφθηκαν από επιτυχία.

Το OX9911 το οποίο η Yamaha παρουσίασε το 1990

Τρανό παράδειγμα το φουτουριστικό όχημα OX9911 το οποίο η Yamaha παρουσίασε το 1990. Ουσιαστικά επρόκειτο για ένα αυτοκίνητο της φόρμουλα 1, το οποίο είχε φορέσει τον …μανδύα ενός συμβατικού supercar. Το αυτοκίνητο με τις 1+1 θέσεις (ο οδηγός καθόταν στο κέντρο και μπροστά, ο δεύτερος επιβάτης πίσω και αριστερά ενώ ήταν αρκετά δύσκολο να βολευτεί) κινούταν από έναν V12 κινητήρα που του εξασφάλιζε επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα πάνω από 300 χλμ./ώρα. Όμως, ούτε η απόδοση του κινητήρα, ούτε οι επιδόσεις ήταν αυτό που έκανε το συγκεκριμένο concept να ξεχωρίζει. Ήταν η συμπεριφορά μονοθεσίου της φόρμουλα 1 που είχε στον δρόμο.

Τελικά, από το OX9911 κατασκευάσθηκαν μόλις 3 κομμάτια και το όλο πρότζεκτ εγκαταλείφθηκε λόγω της οικονομικής κρίσης που ενέσκηψε στην Ιαπωνία.

Το Toyota 2000GT ήταν το πρώτο γιαπωνέζικο supercar, προϊόν της συνεργασίας της Toyota με την Yamaha

Πάντως, η ενασχόληση της Yamaha με την αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε πολύ πριν από το OX9911, δεδομένου ότι βοήθησε στην ανάπτυξη και την παραγωγή του πρώτου supercar που παράχθηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου και αυτό δεν ήταν άλλο από το Toyota 2000GT. Ένα αυτοκίνητο που κατασκευάσθηκε το 1967.

Το 2000GT ήταν ένα διθέσιο κουπέ, με κινητήρα τοποθετημένο εμπρός ενώ η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς. Κάτω από το καπό υπήρχε ένας V6 κινητήρας (εξελίχθηκε από κοινού από την Toyota και την Yamaha) 2.0 λίτρων ο οποίος απέδιδε 150 ίππους και η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου ξεπερνούσε τα 200 χλμ./ώρα.

Η Yamaha ασχολήθηκε στη συνέχεια με τον σχεδιασμό και την παραγωγή κινητήρων για το Ford  Taurus SHO (3.0-λίτρων V6 και αργότερα, 3,4-λίτρων V8).

Κάποιος θα αναρωτηθεί – και δικαιολογημένα- γιατί αυτή η αναφορά στο παρελθόν της Yamaha σε ότι αφορά τις αναζητήσεις της που σχετίζονται με τους τέσσερις τροχούς. Επειδή πριν λίγες ημέρες, ένας σχεδιαστής από την Ισπανία, ο Albert Roselló παρουσίασε στο χαρτί τις σκέψεις του για την μορφή που θα μπορούσε να έχει ένα μελλοντικό supercar που θα είχε το σήμα της Yamaha.

Το concept που ο ίδιος ο σχεδιαστής ονομάζει Yamaha R-Car  απεικονίζει όπως τόνισε ο Roselló ένα “supercar με ψυχή superbike”. Ενώ έδωσε την απαραίτητη διευκρίνιση πως δεν μπορεί να φανταστεί το δημιούργημά του με κινητήρα του οποίου η απόδοση θα είναι κάτω από 900 ίππους.

Μπορεί το Yamaha R-Car να μην το δούμε ποτέ στην παραγωγή –αυτό είναι και το πιο πιθανό- όμως ο Ισπανός σχεδιαστής μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε ξανά την ιστορία της Yamaha στον χώρο της αυτοκίνησης.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα