11ο Athens Digital Arts Festival. Κερδίστε προσκλήσεις
Κερδίστε 2 διπλές προσκλήσεις για το 11ο Athens Digital Arts Festival που επιστρέφει από τις 21 έως τις 24 Μαΐου
- 18 Μαΐου 2015 15:03
Το 11ο Athens Digital Arts Festival επιστρέφει και ανοίγει τις πόρτες του για το κοινό από τις 21 έως τις 24 Μαΐου από τις 10:00π.μ μέχρι τις 23:00 μ.μ.
Κερδίστε 2 διπλές προσκλήσεις για τις 21 Μαΐου, Πέμπτη για την ημέρα των εγκαινίων του 11ου Athens Digital Arts Festival .
Mediengruppe Bitnik (CH) | Delivery to Mr. Assange
Το έργο «Delivery for Mr. Assange» είναι ένα live mail art έργο διάρκειας 36 ωρών. Τον Ιανουάριο του 2013, οι !Mediengruppe Bitnik έστειλαν στον ιδρυτή των WikiLeaks Julian Assange ένα δέμα που περιείχε μια κάμερα. Μέσα από μια μικρή τρύπα, η κάμερα κατέγραφε και μετέδιδε ζωντανά από το Twitter το ταξίδι του δέματος με το ταχυδρομείο, επιτρέποντας σε οποιονδήποτε βρισκόταν online να παρακολουθήσει την πορεία του δέματος σε απευθείας σύνδεση. Σκοπός του δέματος ήταν να λειτουργήσει ως SYSTEM_TEST σε μια περίοδο που χαρακτηριζόταν από μια ιδιαίτερα τεταμένη διπλωματική κρίση. Θα έφτανε το δέμα στον προορισμό του; Ή θα αποσυρόταν από το ταχυδρομικό σύστημα; Ο Julian Assange ζει στο κέντρο της διπλωματικής κρίσης στη πρεσβεία του Εκουαδόρ στο Λονδίνο από τον Ιούνιο του 2012. Παρά το γεγονός ότι τον Αύγουστο του 2012 το Εκουαδόρ του χορήγησε πολιτικό άσυλο, δεν μπορεί να εγκαταλείψει το κτήριο της πρεσβείας. Η πρεσβεία είναι περιτριγυρισμένη από τις αστυνομικές δυνάμεις του Ηνωμένου Βασιλείου με τις βρετανικές αρχές να απειλούν για τη σύλληψή του.
Martin Bricejl (SL) | Dark Star V.4
Το Darkstar είναι μια εγκατάσταση φωτός και ήχου η οποία αποτελεί ένα μνημείο για τη σύγχρονη πόλη και τους κατοίκους της και πως αυτοί αλληλεπιδρούν με το σύμπαν και την έννοια του χρόνου. Το Darkstar είναι μια μεγάλη σφαίρα, αιωρούμενη πάνω από τους θεατές της, ενώ στις επιφάνειες της οποίας κινούνται διακριτικά διάφοροι αστερισμοί. Η εξωτερική του εκδοχή λειτουργεί κατά μια έννοια ως δημόσιο ρολόι εκφράζοντας το χρόνο μέσω των φάσεων της σελήνης, ξεκινώντας δηλαδή από τη νέα σελήνη άρα το απόλυτο σκοτάδι και καταλήγει στην πανσέληνο όπου αντίστοιχα φωτίζεται πλήρως. Μέσω της διαρκής περιστροφής του και ολοκληρώνοντας μία περιστροφή ανά λεπτό, το φως μετράει το αιώνιο πέρασμα του χρόνου. Ωστόσο, σε συνδυασμό με τα στάδια της σελήνης, αυτή η κίνηση αντανακλά ταυτόχρονα την εφήμερη σχέση μας με το χρόνο. Οι εκπομπές του ήχου και του φωτός αλλάζουν διαρκώς σε πραγματικό χρόνο σε σχέση με την κίνηση των θεατών.
James Bridle (UK) | Occupy the Cloud
Η εγκατάσταση “Occupy the Cloud” αποτελείται από τρία πανό και αρχικά δημιουργήθηκε για την πρόσοψη ενός κτιριακού συμπλέγματος γραφείων μπρουταλιστικής αρχιτεκτονικής, που βρίσκεται στον κεντρικό δρόμο Strand του Λονδίνου. Τα πανό είναι φτιαγμένα από εικονικούς ουρανούς χαμηλής ανάλυσης πίξελ, τους οποίους έχει πάρει ο καλλιτέχνης από αρχιτεκτονικές απεικονίσεις διπλανών κτηρίων. Παρουσιάζονται τρία σύμβολα: η αστραπή μέσα από ένα κύκλο, το διεθνές σύμβολο των καταλήψεων, το σύμβολο @ που χρησιμοποιείται για να δηλώσει ψηφιακή τοποθεσία ή κατεύθυνση (το οποίο απέκτησε το MoMA, το 2010), και το σύμβολο του Cloud (υπολογιστικό νέφος), το οποίο τείνει να υποδηλώνει την απέραντη και απομακρυσμένη αποθήκευση των δεδομένων μας και τις διαδικασίες επεξεργασίας αυτών από επιχειρήσεις και κυβερνήσεις. Στην Αθήνα παρουσιάζεται μια διασκευασμένη εγκατάσταση ειδικά για το κτήριο της Διπλαρείου Σχολής.
Θεόδωρος Γιαννάκης, Άννα Λάσκαρη, Ηλίας Μαρμαράς, Brett Neilson, Ned Rossiter, Γιάννης Σκουλιδάς (GR & AU) | Cargonauts the Demo
Για αιώνες, τα λιμάνια αποτελούσαν έναν από τους κύριους δείκτες της αυτοκρατορικής εξουσίας. Ωστόσο, αυτό συνεχίζει να ισχύει και σήμερα, στην εποχή της γραμμής ανατροφοδότησης του καπιταλισμού, όπου η παραγωγή προτύπων (standards) επιτρέπει – βάσει αρχής – την ενσωμάτωση περιοχών απ΄όλο τον κόσμο, μέσω των υποδομών της “κοντεινεροποίησης” (containerization) και των αλγοριθμικών πρακτικών διαχείρισης των επιχειρήσεων. Παρά την αυξανόμενη τάση προς την αυτοματοποίηση, το ανήσυχο εργατικό σώμα συνεχίζει να παραμένει αντικείμενο διακυβέρνησης προς όφελος της συσσώρευσης του κεφαλαίου. Ωστόσο, την ίδια στιγμή αρνείται τον έλεγχο, διαφυλάσσει επιθυμίες και όνειρα, αλλά και την ικανότητα να αποσπάσει απροσδόκητα αξίες από τις παρυφές του κεφαλαίου. Το έργο Cargonauts οραματίζεται έναν κόσμο υποδομών, οικονομίας μεταφορών, ζώνες και συμβάσεις παραχωρήσεων και νυχτερινές δυνατότητες για σαμποτάζ και εκδίκηση.
Karl Heinz Jeron (DE) | Hermes Opera
Μια multimedia όπερα με ρομπότ και συνομιλίες από κινητά τηλέφωνα σε τέσσερις πράξεις. “Κάθομαι στο τρένο. Πού είσαι;” Ο καθένας από εμάς έχει πλέον ένα κινητό τηλέφωνο και αυτό που κάποτε ήταν μια συζήτηση σε κλειστούς χώρους, είναι σήμερα γεγονός που διαδραματίζεται στη δημόσια σφαίρα. Οι απρόσεκτοι μονόλογοι στο τηλέφωνο σε λεωφορεία και τρένα εκνευρίζουν τον Γερμανό καλλιτέχνη Karl Heinz Jeron για χρόνια. Πριν από λίγους μήνες άρχισε να τους καταγράφει και δύο σημειωματάρια είναι ήδη γεμάτα. Αυτή είναι η βάση για το λιμπρέτο της όπερας που εκτελείται από μικροσκοπικά ρομπότ τραγουδιστές: δύο σολίστ και μια χορωδία. Για τη μελοποίηση συνεργάστηκε με τους συνθέτες Robert Jähnert και Christian Rentschler. Η προβολή του σκηνικού αποτελείται από φωτογραφίες ελεύθερης χρήσης που διακινούνται στο Διαδίκτυο, ενώ για την αναζήτηση εικόνων έχουν χρησιμοποιηθεί οι όροι του Libretto. Ο τίτλος προέρχεται από τον Ερμή, τον θεό του λόγου και της ορθοφωνίας. Οι συνομιλίες σε κινητό τηλέφωνο κινούνται γύρω από γενικές έννοιες όπως τα μυστικά, το σεξ, την ενοχή, την προδοσία. Σε αυτές τις τέσσερις πράξεις ο καλλιτέχνης τοποθετεί τις καταγεγραμμένες συνομιλίες στη σκηνή και μεταμορφώνει την καθημερινή ζωή σε καλλιτεχνική δράση.
Nota Bene Visual Istanbul (TR) | In Order to Control
Το έργο «In Order to Control» είναι μια διαδραστική εγκατάσταση βασισμένη στην τυπογραφία, η οποία δημιουργήθηκε από την ομάδα NOTA BENE Visual (Κωνσταντινούπολη) με στόχο να ενθαρρύνει τη συζήτηση σχετικά με την ηθική. Αποτελεί μια ερμηνεία που αφορά στην ιδιομορφία, την εικονικότητα και τη βία. Το έργο απευθύνεται στο κοινό με μια δήλωση και ένα πολιτικό κείμενο ενώ το καλεί να συμμετάσχει μέσα από την αλληλεπίδραση. Έχει ως στόχο να ωθήσει τους ανθρώπους να επικρίνουν τις «κοινωνικές νόρμες» και τους «νομικούς κανόνες» που επιβάλλονται από την κοινωνία. Για να συνταχτεί μια πλήρης πρόταση στο διαδραστικό κείμενο, ο επισκέπτης θα πρέπει να κινηθεί κατά μήκους του ρυθμού ροής των γραμμών ή θα πρέπει να κινηθεί παράλληλα με τους άλλους επισκέπτες. Δεν υπάρχουν ειδικά κόλπα για να ξεκινήσει η αλληλεπίδραση, οι λέξεις μέσα στην ίδια την εγκατάσταση ρέουν χωρίς παύση, η μόνη ανάγκη που έχει το έργο «In Order to Control» είναι «ανθρώπους με έντονη περιέργεια» και το σύνθημα: «Ό, τι είναι νόμιμο δεν είναι πάντα δίκαιο. Ό, τι είναι δίκαιο, δεν είναι πάντα νόμιμο.»
Julian Oliver (NZ) | No Network
Με το πάτημα ενός διακόπτη, το “No Network” σταματάει πλήρως την παρουσία κινητής τηλεφωνίας. Η πρόσβαση στο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας, σε διάμετρο 6-15 μέτρα γύρω από το έργο, μπλοκάρεται και επομένως κλήσεις, αποστολές SMS και η σύνδεση με το διαδίκτυο δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν. Σε μια εποχή μαζικής και επίμονης επικοινωνίας, το έργο ενδυναμώνει το δικαίωμα της μη συνδεσιμότητας, το δικαίωμα να βρίσκεται κάποιος “εκτός δικτύου”. Το “No Network” είναι το δεύτερο κατά σειρά έργο που εξερευνά πλήρως τις λειτουργικές και ποιητικές εκδηλώσεις του “πολέμου” και των “όπλων” του κυβερνοχώρου, μετά το έργο “Transparency Grenade” (χειροβομβίδα της διαφάνειας). Σε εξέλιξη βρίσκονται ακόμα δύο tanks, το ένα εκ των οποίων εμποδίζει τις υπηρεσίες του GPS και το δεύτερο την ασύρματη δικτύωση 802.11 (WiFi).
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι παρεμβολές στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας για ιδιωτική χρήση είναι παράνομη στις περισσότερες χώρες. Ο καλλιτέχνης δεν αποσκοπεί στη χρήση αυτού του έργου έξω από τα όρια μιας γκαλερί, με δεδομένο ότι το κοινό είναι πλήρως ενημερωμένο ότι πλησιάζοντας σε αυτό δε θα έχει πρόσβαση στο δίκτυο.
Sander Veenhof & Rosa Frabsnap (NL) | Cyborg Dating
Παρά το γεγονός ότι μοιραζόμαστε ένα δημόσιο χώρο, στην πραγματικότητα κατοικούμε σε ένα εξατομικευμένο οικοσύστημα εφαρμογών που ορίζουν την πραγματικότητά μας όπου και αν πάμε. Το smartphone έχει αλλάξει τον τρόπο που τοποθετούμε τους εαυτούς μας στον κόσμο, αλλά το επερχόμενο μαζικό μέσο επικοινωνίας είναι έτοιμο να την αλλάξει για άλλη μια φορά. Η επαυξημένη πραγματικότητα που επρόκειτο να συγχωνεύσει τις πραγματικές και εικονικές ζωές μας ξαφνικά απορρίφθηκε προς όφελος των πιο συναρπαστικών κόσμων της εικονικής πραγματικότητας του Oculus Rift. Αλλά αν καταλήξουμε να καθόμαστε στο σπίτι για να γνωρίσουμε τον κόσμο, θα υπάρχει οτιδήποτε δημόσιο στους δημόσιους χώρους μας; Με το Google Cardboard μπορούμε να οδηγήσουμε την εικονική πραγματικότητα στους δρόμους. Το Cyborg Dating δείχνει πώς, με μια απλή λύση ενάντια στην τρέχουσα κύρια χρήση της εικονικής πραγματικότητας στο σπίτι. Όχι προσομοιωτές, αλλά πραγματικές βόλτες μέσα στην πόλη. Όχι αισθητήρες ή κάμερες, αλλά ένας άνθρωπος ως οδηγός και αφηγητής.
Nina Bouchard & Nikolaos Chandolias (CA/GR) | Poli[s]ound
Το Poli[s]ound είναι μια πολυ-κάναλη ηχητική χαρτογράφηση για το αστικό ηχοτοπίο, το οποίο ξεδιπλώνει τις καθημερινές συνομιλίες και τους θορύβους της πόλης σε μια καθηλωτική εγκατάσταση. Το πρότζεκτ δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να καταγράψουν επιτόπου τους ήχους της προτίμησης τους και τα μηνύματα τους, με μόνη οδηγία να παραπέμπουν σε διάφορες τοποθεσίες της πόλης. Στη συνέχεια περπατώντας γύρω από την εγκατάσταση θα έχουν τη δυνατότητα να ακούσουν τις φωνές και τους ήχους τους καθώς μιξάρονται σε πραγματικό χρόνο. Με αυτόν τον τρόπο, συνεισφέρουν στο γενικό ηχοτοπίο της πόλης προσθέτοντας τη συλλογική μνήμη στη σφαίρα της καθημερινότητας.
Benjamin Grosser (US) | ScareMail
Το Scaremail είναι μία προσθήκη του προγράμματος περιήγησης ιστοσελίδων που κάνει τα e-mails να φαίνονται “τρομακτικά”, με στόχο να διαταράξει την επιτήρηση και τον έλεγχο που ασκεί η Υπηρεσία Εθνικής Ασφαλείας των Η.Π.Α. (National Security Agency, NSA) στην ιδιωτική αλληλογραφία. Η επέκταση αυτή του Google Gmail προσθέτει σε κάθε νέο email μια αλγοριθμική αλληλουχία που εμπεριέχει μία συλλογή από πιθανούς όρους αναζήτησης της NSA. Αυτή η διαδικασία λειτουργεί ως παγίδα για τα προγράμματα της NSA όπως το PRISM και το XKeyscore, τα οποία αναγκάζονται να εξετάσουν άχρηστα e-mail. Μία από τις στρατηγικές που χρησιμοποιούνται από τα προγράμματα επιτήρησης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας της NSA είναι η ανίχνευση των προκαθορισμένων λέξεων-κλειδιών. Μεγάλες ομάδες λέξεων έχουν κωδικοποιηθεί και χαρακτηρισθεί ως επικίνδυνες. Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργείται ένα αμόκ στην λειτουργία της κυβερνητικής μηχανής επιτήρησης, η οποία συλλέγει και αναζητά αλγοριθμικά τις ψηφιακές μας επικοινωνίες σε μια μάταιη προσπάθεια να προβλέψει συμπεριφορές με βάση τις λέξεις που βρίσκονται στα e-mails. “Βομβαρδίζοντας” ένα email με “τρομακτικές” λέξεις, το ScareMail αποσκοπεί στο να διαταράξει τους αλγόριθμους αναζήτησης, κατακλύζοντάς τους με πληθώρα αποτελεσμάτων.
Florian Kuhlmann (DE) | localnonsculpture.gr
Το έργο Localnonscultpure.gr είναι μια site-specific διαδικτυακή έκθεση τέχνης ειδικά σχεδιασμένη για την Αθήνα. Για αυτή την έκθεση, προσκλήθηκαν επιφανείς καλλιτέχνες με ιδιαίτερη έμφαση στην διαδικτυακή τέχνη και τα νέα μέσα (new media) να δημιουργήσουν ένα διαδικτυακό έργο, γύρω από την θεματική του “δημοσίου / ιδιωτικού” και την σχέση της με τα χωρικά συστήματα αναφοράς. Κάθε ατομικό έργο παρουσιάζεται σε ξεχωριστή ιστοσελίδα με περιεχόμενο της επιλογής του κάθε καλλιτέχνη, το οποίο είναι προσβάσιμο από ένα ομαδικό URL. Ωστόσο, λόγω ενός απλού ελέγχου τοποθεσίας, η ιστοσελίδα – έργο είναι προσβάσιμη μόνο από μια συγκεκριμένη διεύθυνση, αυτή στην οποία διεξάγεται το Athens Digital Arts Festival. Το localnonsculpture.gr είναι το τρίτο έργο από την σειρά των Local-non έργων. Το πρώτο Local-non ξεκίνησε το 2013 στο Βερολίνο και το δεύτερο παρουσιάστηκε στο Ebertplatz στην Κολωνία.
Marc Lee (CH) | Pic-me – fly to the locations where users send posts
Με το έργο “Pic-me-fly to the locations where users send posts” οι θεατές μπορούν να περιηγηθούν εικονικά στις τοποθεσίες από όπου οι χρήστες του Instagram στέλνουν τυχαία επιλεγμένα ποστ, δημιουργώντας έτσι μια διαφορετική άποψη για τον τρόπο με τον οποίο τα μέσα μαζικής ενημέρωσης χειρίζονται τα ποστ στα κοινωνικά δίκτυα. Αυτά τα ποστ (είτε πρόκειται για εικόνες ή σύντομα βίντεο που συνοδεύονται από σχόλια, tags και γεωγραφικές τοποθεσίες) θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν σαν ένα είδος ψηφιακής μικρής συζήτησης ή προσωπικής συνομιλίας. Οι φευγαλέες αυτές σκέψεις, που είναι διαφορετικές από τις διαπροσωπικές συνομιλίες, συγκεντρώνονται και αρχειοθετούνται από τις κυβερνήσεις, τις επιχειρήσεις και τα ερευνητικά κέντρα. Έπειτα, μετατρέπονται σε αιώνιες ιστορίες. Μέχρι σήμερα δεν είναι βέβαιο ποιες θα είναι οι μακροπρόθεσμες συνέπειες της αρχειοθέτησης αυτών των συχνά προσωπικών και συναισθηματικών ποστ. Αυτό το έργο επιχειρεί να μας κάνει να σκεφτούμε τις ιδιότητες του ψηφιακού χώρου και της μετέπειτα πιθανής χρήσης των δεδομένων που παράγονται σε όλο τον κόσμο.
*/ Εργαστήρια
Coralie Gourguechon (FR) & Aaron Gillett (AU) | Do you really want to go to the Acropolis?
22.05.2015 | 11.00 – 16.00
RSVP: http://bit.ly/1E1Jobp
Πώς μπορούμε άραγε να διαταράξουμε τον τρόπο που βιώνουμε τους δημόσιους χώρους, εισάγοντας στον ίδιο τον φυσικό χώρο ψηφιακές έννοιες όπως νέους υπερσυνδέσμους και αλγορίθμους; Πληκτρολογώντας τη λέξη «Αθήνα» σε έναν web browser, τα αποτελέσματα θα εμφανίσουν ένα μεγάλο αριθμό από παρόμοιες φωτογραφίες της Ακρόπολης, συρρικνώνοντας στην ουσία μια πόλη σε ένα κεντρικό αξιοθέατο. Το ίδιο θα συμβεί παρατηρώντας τις καρτ-ποστάλ των τουριστικών μαγαζιών, όπου μόνο τα ιστορικά και σημαντικά σημεία αποτυπώνονται, γεγονός που αποδεικνύει ότι τόσο στον φυσικό όσο και στον ψηφιακό χώρο επηρεαζόμαστε από τα δημοφιλέστερα αποτελέσματα. Με αφετηρία την έννοια της τυχαίας ανακάλυψης, από την ψηφιακή αναζήτηση στην αστική περιήγηση, οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν διαφορετικά φαινόμενα που οδηγούν σε αναπάντεχες ανακαλύψεις, μεταφράζοντας τη διαδικασία αυτή σε low-tech εργαλεία επικοινωνίας όπως χειρόγραφους χάρτες, αφίσες και street stencils.
Sarah Grant (US) | Subnodes
22.05.2015 | 17.00 – 20.00
RSVP: http://bit.ly/1byh5KX
Το Subnodes είναι μια πρωτοβουλία ανοιχτού λογισμικού, που εστιάζει στη διαδικασία εγκατάστασης του μικρο-υπολογιστή Raspberry Pi ως ασύρματο σημείο πρόσβασης για τη διανομή περιεχόμενου, μέσων και κοινών ψηφιακών εμπειριών. Η συσκευή συμπεριφέρεται ως web server δημιουργώντας ένα τοπικό δίκτυο, το οποίο δε συνδέεται με το Ίντερνετ. Η κεντρική ιδέα της πρωτοβουλίας είναι να προσφέρει έναν χώρο, όπου οι άνθρωποι μπορούν να επικοινωνήσουν ανώνυμα και ελεύθερα ενώ παράλληλα μεγιστοποιεί τη φορητότητα του δικτύου. Η μη εξάρτηση αυτού του δικτύου από το Ίντερνετ σημαίνει ότι η συσκευή μπορεί να μεταφερθεί και να λειτουργήσει σε οποιοδήποτε χώρο. Οι συσκευές είναι συμβατές με το σύστημα mesh και αξιοποιούν το πρωτόκολλο προηγμένης δρομολόγησης BATMAN. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν τα δικά τους τοπικά δίκτυα, μαθαίνοντας τη χρήση του μικρο-υπολογιστή Raspberry Pi.
Yond (GR) | DIY Electro Dough
Εργαστήριο για παιδιά
23.05.2015 | 11.00 – 13.00
24.05.2015 | 13.00 – 14.00
RSVP: [email protected]
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποτελεί ένα δίωρο βιωματικό εργαστήριο για παιδιά ηλικίας από 5 έως 10 ετών. Ακολουθώντας μία εναλλακτική προσέγγιση της επιστήμης και της τέχνης, οι συμμετέχοντες προσκαλούνται να αφήσουν ελεύθερη τη φαντασία τους εξερευνώντας την μαγεία του ηλεκτρισμού μέσα από το παιχνίδι, τη συνεργασία, τον πειραματισμό, την πρακτική άσκηση και το λάθος. Συμμετέχοντας σε ένα διαδραστικό παιχνίδι οι λιλιπούτειοι ηλεκτρολόγοι και μηχανικοί θα γνωρίσουν τις βασικές έννοιες του ηλεκτρισμού ενώ θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τις δυνατότητες καθημερινών υλικών και να τις συνδυάσουν με ποικίλους τρόπους σχεδιάζοντας το πρώτο τους ηλεκτρικό κύκλωμα. Παράλληλα θα δημιουργήσουν δικά τους γλυπτά χρησιμοποιώντας το μαγικό μείγμα αγώγιμης πλαστελίνης δίνοντας ζωή στις κατασκευές τους με την χρήση βασικών ηλεκτρονικών μερών όπως μπαταρίες, διακόπτες και φώτα.
Danja Vasiliev (RU) | Superglue – Online Independence
Εργαστήριο
23.05.2015 | 11.00 – 20.00
RSVP: http://bit.ly/1byh5KX
Σε αυτό το εργαστήριο οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν νέα εργαλεία και να αναπτύξουν δεξιότητες για τη δημιουργία του δικού τους τοπικού δικτύου.
Σε αντίθεση με τα αδιαφανή συστήματα που διακρίνονται online, καλλιτέχνες, μηχανικοί και σχεδιαστές έχουν αρχίσει σταδιακά να εξερευνούν νέους τρόπους έτσι ώστε οι χρήστες του διαδικτύου να επανακτήσουν τον έλεγχο των δεδομένων τους. Με αυτή την ανάγκη για ανεξαρτησία που γεννήθηκε μέσα από πρωτοβουλίες, όπως το κίνημα Indie Web, το Superglue δίνει στους χρήστες την επιλογή να δημιουργήσουν και να φιλοξενήσουν το δικό τους website απο το σπίτι τους. Αυτό το hands-on εργαστήριο παρουσιάζει μια συναρπαστική ευκαιρία στους συμμετέχοντες να είναι ανάμεσα στους πρώτους που θα δοκιμάσουν αυτή τη ριζοσπαστική πλατφόρμα. Ο Danja Vasiliev, συν-ιδρυτής και κριτικός μηχανικός, θα παρουσιάσει πως λειτουργεί αυτό το διαδικτυακό εργαλείο και server και θα συζητήσει με τους συμμετέχοντες την ιδέα σχεδιασμού του πρότζεκτ. Στο χώρο θα βρίσκονται ήδη κάποιοι προεγκατεστημένοι servers έτσι ώστε οι συμμετέχοντες να δοκιμάσουν τη λειτουργία τους ενώ ταυτόχρονα θα έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν το δικό του Superglue.
Ilias Chatzichristodoulou (GR) | Ζωντανεύοντας την εικόνα
Εργαστήριο για παιδιά
24.05.2015 | 11.00 – 13.00
RSVP: [email protected]
Το «Ζωντανεύοντας την εικόνα» είναι ειδικά διαμορφωμένο animation workshop για παιδιά ηλικίας 5 έως 8 ετών και τις μαθησιακές τους ανάγκες, το οποίο τους δίνει την ευκαιρία να «ταξιδέψουν» μαζί με έμπειρους animators από την βασική αρχή της δημιουργίας του σχεδίου έως τη σύνθεση της κίνησης, φτιάχνοντας και παίρνοντας μαζί τους φεύγοντας τις πρώτες τους οικολογικά ευαίσθητες animation δημιουργίες.
Martin Reiche (DE) | Offensive Computing
Εργαστήριο
24.05.2015 | 11.00 – 16.00
RSVP: http://bit.ly/1byh5KX
Το εργαστήριο Offensive Computing αντλεί έμπνευση από την ανάγκη απελευθέρωσης των πληροφοριακών συστημάτων και του τρόπου με τον οποίο αυτά αναπαράγονται και λειτουργούν. Στην εποχή μας, τα εμπορικά λειτουργικά συστήματα περιορίζουν τη δυνατότητα εγκατάστασης μη συμβατού με αυτά λογισμικού, προβάλλοντας ως εξήγηση την προστασία του ίδιου του χρήστη. Τα app stores σχεδιάζονται ως μέσο ελέγχου του λογισμικού που μπορεί να εγκατασταθεί σε μια συσκευή καθώς και του περιεχομένου στο οποίο οι χρήστες έχουν πρόσβαση. Η ανάγκη να βρεθεί μια δραστική λύση προς μια πιο ανοιχτή πολιτική εκτέλεσης κώδικα είναι πιο επιτακτική από ποτέ ώστε να επανακτήσουμε τον έλεγχο του τι συμβαίνει στις συσκευές μας και γιατί. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν την απαραίτητη γνώση διαμόρφωσης και χρήσης εργαλείων για την ανάκτηση του ελέγχου των συσκευών τους γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στο τι είμαστε ικανοί να κάνουμε με το λογισμικό και τι πιστεύουμε ότι έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε.
Yoana Buzova (BG) | Leave a message
Εργαστήριο
24.05.2015 | 11.00 – 16.00
RSVP: http://bit.ly/1byh5KX
Σε αυτό το εργαστήριο οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να κατασκευάσουν μια συσκευή, το Leave a message, το οποίο αποτελείται από κοινά, καθημερινά αντικείμενα. Ουσιαστικά πρόκειται για έναν τηλεφωνητή που έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορεί να εγκατασταθεί σε δημόσιους χώρους. Το Leave a message είναι ένα project που ξεκίνησε η Yoana Buzova πριν από μερικούς μήνες και έχει ήδη τοποθετήσει συσκευές Leave a message σε αρκετές χώρες, οι οποίες αποτελούν ένα δίκτυο τηλεφωνητών που επιτρέπουν στο κοινό να καταγράψει και να ανταλλάξει τα δικά του προσωπικά ηχητικά μηνύματα σε δημόσιους χώρους ανά τον κόσμο. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, η Yoana θα μοιραστεί την εμπειρία της στη δημιουργία αυτοσχέδιων δικτύων, τα πιθανά προβλήματα, τη στρατηγική, τους τρόπους ασφαλούς τοποθέτησης των συσκευών σε δημόσιους χώρους καθώς και πιθανά σενάρια χρήσης τους. Οι συμμετέχοντες θα μάθουν να δουλεύουν με τον μικροεπεξεργαστή Raspberry Pi και να προγραμματίζουν με τη γλώσσα Python το λογισμικό που αποτελεί το βασικό πυρήνα του δικτύου. Τέλος, θα διαμορφώσουν στρατηγικές για την τοποθέτηση του αυτοσχέδιου τηλεφωνητή στο κέντρο της Αθήνας.
*/ Performances
Alex Augier (FR) | oqpo_oooo
Audiovisual performance (30 min)
21.05.2015 | 21.45
Οι ψηφιακές ροές δεδομένων λειτουργούν σαν πρώτη ύλη για τη σύνθεση της οπτικοακουστικής performance oqpo_oooo. Τα δεδομένα μεταφράζονται σε πραγματικό χρόνο, σε ήχους και εικόνες που προβάλλονται πάνω σε μία κυβική κατασκευή. Με αυτόν τον τρόπο η μαθηματική φύση των δεδομένων αποκαλύπτει ένα ευρύ οπτικοακουστικό πεδίο. Η θέση της κυβικής δομής δημιουργεί οπτικές ψευδαισθήσεις προκαλώντας το κοινό να την ανακαλύπτει διαρκώς. Χρησιμοποιώντας εφαρμογές που δημιουργήθηκαν ειδικά για το έργο, η ροή των δεδομένων τροποποιείται συνεχώς, δημιουργώντας κάθε φορά μία νέα performance και μία ξεχωριστή εμπειρία
Incredible Bob & WoO (RS) | Peoplemeter
Audiovisual performance (30 min)
23.05.2015 | 20.00
Το έργο Peoplemeter είναι μία performance expanded cinema που δημιουργήθηκε από τον Incredible Bob, video artist, και τον WoO, πειραματικό κιθαρίστα και sound artist, με κοινή έδρα το Βελιγράδι. Η performance διαμορφώνεται, παράλληλα με ζωντανή ηλεκτρονική μουσική, μέσα από προβολές βίντεο, μπλε λέιζερ, καλώδια neon και φώτα. Το βίντεο αποτελείται από εικόνες τραβηγμένες με μικροσκόπιο, ενδοσκόπιο και άλλες εξειδικευμένες τεχνικές, ενώ οι πρωταγωνιστές είναι ρομπότ που ζουν σε έναν post-ψηφιακό κόσμο σημάτων, συχνοτήτων, ταλαντώσεων και άλλων μιντιακών εξαρτημάτων. Κατά τη διάρκεια της performance, o Woo παίζει κιθάρα χρησιμοποιώντας διάφορα εφέ, ενώ ο Bob παίζει ζωντανή ηλεκτρονική μουσική. Η performance Peoplemeter έκανε πρεμιέρα το 2013 στο φεστιβάλ MUTEK στην Πόλη του Μεξικού σε IMAX cinema.
Nicolas Bernier (CA) | frequencies (synthetic variations)
Audiovisual performance (30 – 40 min)
24.05.2015 | 21.00
Το δεύτερο έργο της σειράς frequencies του Nicolas Bernier, (νικητή του Prix Ars Electronica 2013 Golden Nica, στην κατηγορία Digital Musics and Sound Art), είναι μία οπτικοακουστική σύνθεση βασισμένη αποκλειστικά σε ψηφιακούς τεχνητούς ήχους. Η performance αρθρώνεται από σύντομες ακολουθίες που ο καλλιτέχνης συνθέτει και επεξεργάζεται σε πραγματικό χρόνο. Ήχος και φως εκρήγνυνται μέσα σε μικρές ακρυλικές δομές και συνδυάζονται με απόλυτη ακρίβεια, δημιουργώντας στο κοινό την αίσθηση πως μπορεί να «ακούσει» το φως ή να «δει» τον ήχο. (H performance πραγματοποιείται σε συνεργασία με το VICE.com)
*/ Συναυλίες
Fasois (GR)
Συναυλία
22.05.2015 | 22.00
Ο Mr “Get that beat”, κατά κόσμον Fasois, καταφθάνει για μια πολλά υποσχόμενη εμφάνιση στη Διπλάρειο Σχολή, στο πλαίσιο του 11ου Athens Digital Arts Festival. Η κορυφαία μορφή των Sharp Ties έρχεται να γεφυρώσει τη new wave των 80’s με το σήμερα, με αναφορές από το “Get that beat” μέχρι το “Happy to be there” που αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο 2015. Μετά την κυκλοφορία του πρώτου single, “Mr Smith”, ο Fasois μας θυμίζει τι σημαίνει να είσαι μουσικός και performer, συνδυάζοντας δημιουργικότητα και εκρηκτική έκφραση, σε μια από τις πιο σπάνιες εμφανίσεις του τα τελευταία χρόνια.
Σtella (GR)
Συναυλία
22.05.2015 | 23.00
Με το πρώτο προσωπικό της album στις αρχές του 2015, η Σtella κέρδισε τις εντυπώσεις ακόμα και των πιο επιφυλακτικών ακροατών απέναντι στην ηλεκτρονική pop, με το “Picking words” να είναι πλέον ένα από τα αγαπημένα κομμάτια του κοινού. Την Παρασκευή 22 Μαΐου 2015, το 11ο Athens Digital Arts Festival έχει τη χαρά να φιλοξενεί μια από τις καλύτερες γυναικείες φωνές της ελληνικής pop μουσικής σκηνής.
Echo Train (GR) | Ex-Girlfriend’s Perfume (GR) | Idra Kayne (GR)
Συναυλίες | Sponsored by Jumping Fish της Cosmote
23.05.2015 | 22.00
Το 11ο Athens Digital Arts Festival συναντά το Jumping Fish της COSMOTE και παρουσιάζουν τρεις από τις πιο φρέσκες και δυνατές μουσικές προτάσεις του σήμερα σε ένα εκρηκτικό up-tempo party μέχρι τα μεσάνυχτα. Ξεκινώντας στις 22:00 με τη folk rock ψυχεδέλεια των Echo Train (Jumping Fish Artist – Ιούνιος 2014) και το δυνατό groove των Εx-Girlfriend’s Perfume (Jumping Fish Artist – Δεκέμβριος 2014) στις 22:45, η βραδιά θα ολοκληρωθεί και θα απογειωθεί με ένα soul-funk party από την Idra Kayne (Jumping Fish Artist – Μάρτιος 2012) και τους μουσικούς της.