Ακύρωση λόγω καιρού
Η avant Premier της ταινίας "The Priest" στο CINE ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ, που ήταν προγραμματισμένη για την Παρασκευή, ακυρώνεται λόγω καιρού
- 27 Μαΐου 2011 16:34
Μετά από αιώνες βίαιων πολέμων, η ανθρωπότητα έχει καταφέρει να νικήσει το μεγαλύτερο εχθρό της, τα βαμπίρ, και να τα περιορίσει σε απομακρυσμένες περιοχές.
Οι άνθρωποι ζουν καταπιεσμένοι από την εκκλησία και οι Ιερείς πολεμιστές που βοήθησαν να τελειώσει ο πόλεμος ζουν τώρα παραγκωνισμένοι από όλους. Όταν ένα δεκαοχτάχρονο κορίτσι απάγεται από μια ομάδα βαμπίρ, ο Ιερέας θείος της (Πολ Μπέτανι) αποφασίζει να αντιταχθεί στις εντολές της εκκλησίας και να την αναζητήσει. Στην προσπάθειά του αυτή θα τον βοηθήσουν ένας ευέξαπτος νεαρός σερίφης (Καμ Τζιγκάντετ) και μια Ιέρεια (Μάγκι Κιου) που κατέχει εξωπραγματικές μαχητικές ικανότητες.
Η ΤΑΙΝΙΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΡΕΑ ΣΤΟ ΧΟΛΙΓΟΥΝΤ: ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΚΟΜΙΞ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΑΙΝΙΑ
Το σενάριο του Κόρι Γκούντμαν για την ταινία ‘Priest’, διαδραματίζεται σε ένα μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν, που συνδυάζει γκοθ στοιχεία τρόμου και πυρηνικής καταστροφής, δημιουργώντας ένα περιβάλλον ταυτόχρονα οικείο αλλά και ξεχωριστό. Η έμπνευση για την ταινία προήλθε από την ομώνυμη σειρά manwha κόμιξ του Κορεάτη Μιν-Γου Χιουνγκ. Ο Γκούντμαν βασίστηκε στην ιστορία του Χιουνγκ και τη μετέφερε στο μέλλον, προτείνοντας μια ολότελα πρωτότυπη ιδέα. Σα σκηνή από Χολιγουντιανή ταινία, ο παραγωγός Μίτσελ Πεκ έμαθε για το εγχείρημα του Γκούντμαν κατά τη διάρκεια μιας παρτίδας πόκερ. Αναζήτησε το σενάριο και, διαβάζοντάς το, τον συνεπήραν οι χαρακτήρες, το περιβάλλον και η πλοκή. Έτσι με τη σειρά του το πρότεινε στον Μάικλ Ντε Λούκα της Sony Pictures και ο γνωστός παραγωγός συμφώνησε να προχωρήσει στην υλοποίηση του έργου, επιλέγοντας για το ρόλο του σκηνοθέτη τον Σκοτ Στιούαρτ. «Με την τεράστια εμπειρία του στα ειδικά εφέ, ο Σκοτ είχε όλη τη γνώση για να δημιουργήσει το ξεχωριστό στυλ που ήταν απαραίτητο για το συγκεκριμένο έργο» εξηγεί ο Ντε Λούκα.
Ο Σκοτ Στιούαρτ ξεκίνησε εστιάζοντας στις συναισθηματικές προεκτάσεις της ταινίας. «Για μένα είναι μια ιστορία αυτοθυσίας» σχολιάζει ο σκηνοθέτης, που διέκρινε σημαντικές ομοιότητες ανάμεσα στο περιβάλλον του έργου και την εποχή μετά τον πόλεμο του Βιετνάμ: «οι Ιερείς πολεμιστές ρίχνονται στον πόλεμο για έναν σκοπό που θεωρούν υπέρτατο, θυσιάζοντας τις οικογένειες και την προσωπική τους ζωή. Όταν όμως επιστρέφουν πίσω, η κοινωνία μοιάζει να τους έχει ξεπεράσει. Αντί να τους υποδεχτούν σαν ήρωες, τους αντιμετωπίζουν ως παρίες».
Προτού ξεκινήσουν το γυρίσματα, ζητήθηκε η «ευλογία» του δημιουργού της σειρά κόμιξ, Μιν-Γου Χιουνγκ, που ταξίδεψε από την Κορέα στο Χόλιγουντ για να δει την προεργασία του έργου. Όπως ομολογεί ο σκηνοθέτης, όλοι οι συντελεστές περίμεναν με αγωνία τη γνώμη του Χιουνγκ. Ο σκιτσογράφος/σεναριογράφος όμως έδειξε εμπιστοσύνη στην πολύχρονη εμπειρία του Σκοτ Στιούαρτ και κατάλαβε αμέσως το όραμα του έργου. Μάλιστα εμπνεύστηκε από αυτό μια νέα σειρά κόμιξ, με τίτλο “Priest Purgatory”, που αναφέρεται στα χρόνια πριν την εποχή της ταινίας, στο παρελθόν του Ιερέα και στους πολέμους με τα βαμπίρ.
ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Στο περιβάλλον του έργου, οι άνθρωποι και τα βαμπίρ βρίσκονται σε μια αιώνια διαμάχη. Τα βαμπίρ μετά από χρόνια πολέμων έχουν περιοριστεί σε απομακρυσμένους ερημότοπους ενώ οι άνθρωποι ζουν πίσω από τα τείχη πόλεων που ελέγχονται από την Εκκλησία. Ανάμεσά τους υπάρχει και μια ειδική ομάδα, οι Ιερείς, με ένα χαρακτηριστικό τατουάζ-σταυρό στο μέτωπο. «Δεν έχουν σχέση με τους ιερείς όπως τους ξέρουμε, θυμίζουν μάλλον πολεμιστές Jedi» εξηγεί ο σκηνοθέτης. Οι Ιερείς αφιερώνουν τη ζωή τους στον πόλεμο εναντίον των βαμπίρ, χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό πολεμικών τεχνών αλλά και μια ικανότητα ιδιαίτερης αυτοσυγκέντρωσης: μέσω της προσευχής καταφέρνουν να επιβραδύνουν το χρόνο στο περιβάλλον γύρω τους ενώ οι ίδιοι συνεχίζουν να λειτουργούν σε πραγματικό χρόνο – όπως επισημαίνει ο Μάικλ Ντε Λούκα, αντίστοιχες ‘ζεν’ ικανότητες που συνδέουν το σώμα με το μυαλό συναντάμε σε πολλές ταινίες του είδους (‘Star Wars’, ‘The Matrix’ κ.λπ.). Τώρα όμως που ο πόλεμος με τα βαμπίρ έχει τελειώσει, οι Ιερείς δεν έχουν πια λόγο ύπαρξης και βρίσκονται περιθωριοποιημένοι.
Τα βαμπίρ στο έργο δεν παρουσιάζονται με τη ‘ρομαντική’ τους γκοθ μορφή. Οι παραγωγοί θέλησαν να επιστρέψουν στην εικόνα των τρομακτικών βαμπίρ και επέλεξαν να τα προσομοιώσουν περισσότερο με νυχτερίδες παρά με ανθρώπους. Σχεδιασμένα από το διάσημο visual artist Τσετ Ζαρ, τα βαμπίρ δημιουργήθηκαν κατά βάση στον υπολογιστή, γεγονός που εξασφάλισε στο Στιούαρτ τη δυνατότητα να τα χειριστεί με τους πιο απρόβλεπτους τρόπους. «Έχουν άλλες αναλογίες από τον άνθρωπο και ο σκελετός τους, που διαγράφεται κάτω από το δέρμα τους, είναι τελείως διαφορετικός από το δικό μας. Δεν έχουν μάτια, αλλά γι’ αυτό έχουν αναπτύξει έντονα τις αισθήσεις της όσφρησης και της ακοής. Επίσης τρέχουν πολύ πιο γρήγορα από τον άνθρωπο και οι κινήσεις τους είναι απρόβλεπτες» εξηγεί ο σκηνοθέτης.
Το σενάριο επίσης δεν ακολουθεί τους κλασικούς θρύλους των βαμπίρ: για παράδειγμα οι άνθρωποι που δαγκώνονται από βαμπίρ δεν πεθαίνουν ούτε μετατρέπονται σε ένα από αυτά. Παραμένουν ζωντανοί, σα σκιές του εαυτού τους, και εξυπηρετούν τα βαμπίρ την ημέρα, όταν εκείνα κοιμούνται. Ο μεγαλύτερος φόβος του Ιερέα είναι ότι η Λούσι μπορεί να μεταμορφωθεί σε έναν από αυτούς τους άψυχους σκλάβους. Θα ήταν προτιμότερο για αυτόν να τη σκοτώσει παρά να την αφήσει σε μία τέτοια τύχη.
ΤΟ ΚΑΣΤΙΝΓΚ
Ο χαρακτήρας του Ιερέα θυμίζει αρχετυπικό ήρωα της λογοτεχνίας και του κινηματογράφου: είναι μοναχικός, λιγομίλητος και αποφασίζει να αναλάβει δράση για να επανορθώσει μια αδικία. Για το συγκεκριμένο ρόλο ο Στιούαρτ επέλεξε το διακεκριμένο Βρετανό ηθοποιό Πολ Μπέτανι, που επί εννέα μήνες προετοιμαζόταν για να ανταπεξέλθει στις σωματικές απαιτήσεις του έργου. Περιγράφοντας την ιστορία και το χαρακτήρα του, ο Μπέτανι λέει: «Η ταινία πραγματεύεται την εκδίκηση και την οργή. Είναι η κλασική ιστορία που συναντάμε και στην αρχαία τραγωδία. Ο Ιερέας δεν μπορεί παρά να κάνει αυτό που του λέει η καρδιά του: πρέπει να σώσει έναν άνθρωπο που αγαπά». Ο Ιερέας μαθαίνει για την απαγωγή της Λούσι από το σερίφη Χικς, τον οποίον υποδύεται ο Καμ Τζιγκάντετ. Ο Χικς προσφέρεται να βοηθήσει τον Ιερέα στην αναζήτηση της Λούσι, όχι μόνο από καθήκον αλλά γιατί εμπλέκεται και συναισθηματικά, αφού επρόκειτο να την παντρευτεί. Έχει μεγάλη ικανότητα με τα όπλα, είναι όμως ευέξαπτος και του λείπει η συγκέντρωση, την οποία σιγά-σιγά αποκτά με την εξέλιξη του έργου.
Όταν ο Ιερέας παραβαίνει τις διαταγές της εκκλησίας για να αναζητήσει τη Λούσι, η επιτροπή των κληρικών στέλνει μια ομάδα Ιερέων πολεμιστών για να τον σταματήσει. Αρχηγός αυτής της ομάδας είναι μια γυναίκα, η Ιέρεια, που έχει κοινό παρελθόν με τον Ιερέα, αφού πολεμούσαν μαζί για χρόνια και είχαν αναπτύξει αμοιβαία συναισθήματα, τα οποία όμως δεν εκδηλώθηκαν ποτέ. Την Ιέρεια ενσαρκώνει η μαιτρ των πολεμικών τεχνών Μάγκι Κιου: η ηθοποιός από τη Χαβάη έχει συμμετάσχει σε πολλές ταινίες από το Χονγκ Κονγκ αλλά και σε Χολιγουντιανές υπερπαραγωγές όπως το ‘Mission Impossible III’. Στο ρόλο του δεσποτικού Καρδιναλίου Ορέλας συναντάμε τον Κρίστοφερ Πλάμερ, ενώ το καστ συμπληρώνουν ο Καρλ Έρμπαν ως Μπλακ Χατ και η νεαρή Λίλι Κόλινς ως Λούσι.
ΤΟ ΜΕΤΑ-ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ο Σκοτ Στιούαρτ συγκέντρωσε γύρω του μία ομάδα από έμπειρους επαγγελματίες όπως ο διευθυντής φωτογραφίας Ντον Μπέργκες, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Ρίτσαρντ Μπρίτζλαντ και ο animator Τζέντι Ταρτακόφσκι. Ο τελευταίος ανέλαβε να υλοποιήσει το βίντεο που μας παρουσιάζει τον πόλεμο μεταξύ ανθρώπων και βαμπίρ, με σχέδια στο χέρι βασισμένα στη γενική αισθητική της σειράς κόμιξ. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής, εξοικειωμένος με τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας αφού έχει στο βιογραφικό του ταινίες όπως οι ‘Resident Evil’ και ‘Άλιεν Εναντίον Κυνηγού’, εξηγεί: «η ιστορία μας δεν παρουσιάζεται στα κόμιξ, οπότε είχαμε το ελεύθερο να κινηθούμε προς οποιαδήποτε κατεύθυνση θέλαμε. Ο Σκοτ όμως είχε ένα πολύ συγκεκριμένο όραμα: ήθελε ένα post-industrial περιβάλλον όπου τα πάντα, ακόμη κι οι εκκλησίες, θα παρέπεμπαν στη βαριά βιομηχανία». Έτσι η θεοκρατική πόλη, ή αλλιώς Πόλη 5, δανείζεται στοιχειά από το Χονγκ Κονγκ και την Ανατολική Ευρώπη της Σοβιετικής περιόδου, ενώ παντού υπάρχουν ηλεκτρονικές πινακίδες με μηνύματα για το πώς ο Θεός και η Εκκλησία σε προστατεύουν.
Το έργο επρόκειτο να γυριστεί αρχικά σε 3D, τελικά όμως ο σκηνοθέτης αποφάσισε να χρησιμοποιήσει αναμορφικό φιλμ για να του προσδώσει μια επική αίσθηση, και να το μετατρέψει σε 3D μετά το τέλος των γυρισμάτων. Η κινηματογράφηση πραγματοποιήθηκε στην ευρύτερη περιοχή της Νότιας Καλιφόρνια: στην πόλη του Λος Άντζελες, στην έρημο Καλιφόρνια και στα πλατό της Sony Studios. Όλος ο ειδικός εξοπλισμός του έργου – όπλα, μηχανές, κοστούμια – είχε προβλεφθεί στην εντέλεια και περιγραφόταν σε αναλυτικά storyboards ήδη από το στάδιο της προ-παραγωγής. Οι μηχανές των ηρώων σχεδιάστηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να αντανακλούν κάτι από την προσωπικότητά τους ενώ τα όπλα της ταινίας δημιουργήθηκαν από τον μάστερ του είδους, Μαξ Μπρέιμ, που συνδύασε στα σχέδιά του όπλα των νίντζα και θρησκευτικά αντικείμενα. «Επειδή πρόκειται για έναν κόσμο που δεν υπάρχει πραγματικά, έπρεπε να σχεδιάσουμε και να κατασκευάσουμε ειδικά το κάθε αντικείμενο, παντρεύοντας την παλιά με τη νέα τεχνολογία», εξηγεί ο Μπρέιμ. Τέλος, οι σκηνές μάχης είχαν χορογραφηθεί στην εντέλεια πριν τα γυρίσματα, με τρισδιάστατη ανάλυση που επέτρεψε να πραγματοποιηθούν εντυπωσιακές κινήσεις κάμερας.
Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΣΚΟΤ ΣΤΙΟΥΑΡΤ
Σκηνοθετικό ντεμπούτο στον κινηματογράφο: ‘Λεγεώνα’
Άλλα στοιχεία: Είναι επιτυχημένος σκηνοθέτης βίντεο κλιπ και διαφημιστικών σποτ. Δραστηριοποιείται επίσης ως σεναριογράφος και παραγωγός. Ξεκίνησε την καριέρα του στα οπτικά εφέ και το 2005 ίδρυσε την εταιρεία Orphanage Animation Studios μαζί με τον βραβευμένο με ΕΜΜΥ animator Τζέντι Ταρτακόφσκι. Ως υπεύθυνος ειδικών εφέ έχει βάλει την υπογραφή του σε πολλές μεγάλες παραγωγές όπως: ‘Iron Man’, ‘Οι Πειρατές της Καραϊβικής’, ‘Ο Χάρι Πότερ και το Κύπελλο της Φωτιάς’, ‘Αμαρτωλή Πόλη’, ‘Ο Χαμένος Κόσμος: Jurassic Park’ κ.ά.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
ΠΟΛ ΜΠΕΤΑΝΙ (Ιερέας)
Διακρίσεις:
‘Master and Commander: Στα Πέρατα του Κόσμου’:
Βραβείο Evening Standard Καλύτερου Ηθοποιού
Βραβείο London Film Critics Β’ Ανδρικού Ρόλου
Υποψήφιος για Βραβείο BAFTA
Υποψήφιος για Βραβείο Broadcast Film Critics Association
‘Ερωτικό Αδιέξοδο’: Βραβείο London Film Critics Β’ Ανδρικού Ρόλου
Βραβείο Evening Standard Καλύτερου Ηθοποιού
‘Ένας Υπέροχος Άνθρωπος’: Βραβείο London Film Critics Καλύτερου Βρετανού Ηθοποιού
‘Ο Θρύλος Ενός Ιππότη’: Βραβείο London Film Critics Β’ Ανδρικού Ρόλου
‘Gangster No.1’: Υποψήφιος για Βραβείο British Independent Film
Υποψήφιος για Βραβείο London Film Critics Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού
Άλλες ταινίες: ‘Βασίλισσα Βικτωρία: Τα Χρόνια της Νιότης’, ‘Ο Μελανόκαρδος’, ‘Iron Man’, ‘Η Μυστική Ζωή των Μελισσών’, ‘Κώδικας Da Vinci’, ‘Dogville’, ‘Παράσταση για Έναν Αθώο’, ‘Suicide Club’, .
Πρόσφατα: Πρωταγωνίστησε στα φιλμ ‘Λεγεώνα’ και ‘Δημιουργία’. Συμμετείχε επίσης στις ταινίες ‘Iron Man 2’ και ‘The Tourist’.
Σύντομα: Θα τον δούμε στην ταινία ‘Margin Call’.
ΚΑΜ ΤΖΙΓΚΑΝΤΕΤ (Χικς)
Σημαντικότερες ταινίες: ‘The Experiment’, ‘Pandorum’, ‘Αγέννητος’, ‘Λυκόφως’, ‘Ανυποχώρητη Δύναμη’, ‘Who’s your Caddy?’, ‘Mistaken’.
Πρόσφατα: Πρωταγωνίστησε στο έργο ‘Η Συγκάτοικος’ και στην κωμωδία ‘Εύκολη Κατά Λάθος’. Τον είδαμε επίσης στο μιούζικαλ ‘Burlesque’.
CINE ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ
(Θερινός – ΖΑΠΠΑ 4/ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ 2104960955)