Τσαπανίδου για Γεραπετρίτη: Επιμένει στα ψέματα για την τηλεδιοικήση και επιτέθηκε σε δημοσιογράφους

Τσαπανίδου για Γεραπετρίτη: Επιμένει στα ψέματα για την τηλεδιοικήση και επιτέθηκε σε δημοσιογράφους
Η Πόπη Τσαπανίδου Eurokinissi

Επίθεση κατά του Γιώργου Γεραπετρίτη με αφορμή δηλώσεις του για την τραγωδία στα Τέμπη εξαπέλυσε η Πόπη Τσπανίδου, επισημαίνοντας ότι τα κυβερνητικά στελέχη "συνεχίζουν την εξαπάτηση και την προσβολή των θυμάτων".

«Ο κ. Γεραπετρίτης ζήλεψε τη «δόξα» του υφυπουργού μεταφορών κ. Παπαδόπουλου. Και αυτός διαψεύστηκε on camera από σταθμάρχη στη Λάρισα για την τηλεδιοίκηση», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Πόπη Τσαπανίδου, απαντώντας στις δηλώσεις του Γιώργου Γεραπετρίτη.

Ακολούθως υποστηρίζει: «Ενώ προηγουμένως είχε δει τους νέους πίνακες τηλεδιοίκησης και θα περίμενε κανείς να καταλάβει ποια είναι η διαφορά της από τον τοπικό πίνακα χειρισμού, επέμεινε στα ψέματα και επιτέθηκε με απαράδεκτο τρόπο σε δημοσιογράφους. Όλα αυτά για να μην παραδεχτεί την εγκληματική αμέλεια της κυβέρνησης Μητσοτάκη, που εγκατέλειψε την τηλεδιοίκηση Λάρισας για 4 χρόνια από τον Ιούλιο του 2019 και αν λειτουργούσε θα μπορούσε να είχε αποτρέψει την τραγωδία στα Τέμπη που στέρησε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας. Αδιόρθωτοι συνεχίζουν την εξαπάτηση και την προσβολή των θυμάτων».

Οι δηλώσεις Γεραπετρίτη από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας και Τηλεδιοίκησης της Λάρισας

Στις δηλώσεις του ο Γιώργος Γεραπετρίτης από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας και Τηλεδιοίκησης της Λάρισας μεταξύ άλλων ανέφερε ότι «μετά το δυστύχημα των Τεμπών η κυβέρνηση αντιλαμβανόμενη το μέγεθος της τραγωδίας ανέλαβε τρεις δεσμεύσεις. Η πρώτη δέσμευση ήταν να φτάσει η έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας μέχρι τέλους για να αποδοθούν οι ευθύνες. Το δεύτερο ήταν να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος με όρους μείζονος ασφαλείας. Το τρίτο να τηρηθούν πολύ αυστηρά τα χρονοδιαγράμματα για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και συστημάτων ασφαλείας που αφορούν την τηλεδιοίκηση και την σηματοδότηση καθώς και όλα τα συστήματα επικοινωνιών και αυτόματης πέδησης.

Σε ό,τι αφορά την διερεύνηση των αιτιών έχει κατατεθεί το πόρισμα της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων και πρόκειται για ένα πόρισμα που είναι αμερόληπτο και όλα τα πραγματικά περιστατικά με όλες τις αντιρρήσεις που έχει κάποιος-κάποια. Εντούτοις αποτελεί μια αντικειμενική προσέγγιση. Σε ό,τι αφορά την κρίσιμη βραδιά όσο και για τις παθογένειες που υφίστανται στον σιδηρόδρομο συστημικά και διαρθρωτικά, ήδη έχει διαβιβαστεί στην αρμόδια Εισαγγελία Λάρισας που διεξάγει την έρευνα και οι δικαστικές έρευνες προχωρούν τάχιστα».

Ο υπουργός συμπλήρωσε ότι «το δεύτερο ζητούμενο ήταν η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου. Υπήρξε επιχειρησιακό σχέδιο που περιλαμβάνει μια σειρά από παρεμβάσεις που αφορούσαν την αναβάθμιση των συστημάτων ασφαλείας. Για παράδειγμα η ενίσχυση του προσωπικού, σε σύντομο χρονικό διάστημα υπάρχει μία σημαντική αύξηση του δυναμικού του ΟΣΕ. Όσον αφορά τις κρίσιμες ειδικότητες των δύο σταθμάρχων και των κλειδούχων, η δυνατότητα να βρίσκονται επί της αμαξοστοιχίας περισσότεροι μηχανοδηγοί και προσωπικό. Έγιναν πολύ σημαντικές παρεμβάσεις από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος για την μεγαλύτερη ασφάλεια σε κρίσιμα σημεία όπως είναι σήραγγες. Και αυτό με συστήματα κατόπτευσης και με την ενίσχυση των μέσων πυρόσβεσης και πυρανίχνευσης. Το κομμάτι του προαστιακού Λάρισας Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει στο τέλος της επόμενης εβδομάδας. Το επιβατικό κοινό έχει αποδώσει εμπιστοσύνη στον σιδηρόδρομο. Είναι πολύ ικανοποιητικές οι πληρότητες που εμφανίζονται. Ήταν μέλημά μας σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να ολοκληρωθούν οι συμβάσεις που προβλέπουν καθολική την διοίκηση και σηματοδότηση καθώς και τα συνοδά συστήματα αυτόματης πέδησης στο κομμάτι του κύριου άξονα Αθήνας Θεσσαλονίκης.

Την κρίσιμη νύχτα του δυστυχήματος βρισκόταν σε πλήρη λειτουργία ο τοπικός σταθμός τηλεδιοίκησης, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα να υπάρξει αυτόματη χάραξη διαδρομής, δηλαδή να χαράσσεται η πορεία πάνω στον πίνακα γεγονός που προλαμβάνει τον οποιοδήποτε κίνδυνο η αμαξοστοιχία να βρεθεί στο αντίθετο ρεύμα. Πλέον στην τοπική τηλεδιοίκηση βλέπουμε, δηλαδή στον πίνακα την κίνηση του τρένου. Ήταν δυνατόν να υπάρξει παρακολούθηση του τρένου και την κρίσιμη βραδιά. Ο πίνακας λειτουργούσε απολύτως όπως προκύπτει γιατί λίγο πριν το δυστύχημα υπήρξε αυτόματη χάραξη. Ο τοπικός πίνακας μετατρέπεται σε έναν υπέρτοπικό πίνακα. Το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας θα τεθεί σε λειτουργία τέλος του Ιουνίου».

Χαρακτηριστικά όσον αφορά τις δικλείδες ασφαλείας εκείνη την νύχτα του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών ο κ. Γεραπετρίτης είπε ότι «βεβαίως και υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας. Οι δικλείδες ασφαλείας ήταν η υποχρέωση της αυτόματης χάραξης. Υπήρχαν τα συστήματα ασφαλείας για την αλλαγή των κλειδιών, υπήρχε δυνατότητα παρακολούθησης στον πίνακα της τηλεδιοίκησης, υπήρχαν οι ασφαλιστικές δικλείδες οι οποίες καθίστανται τώρα περισσότερες. Πάντοτε όμως θα υπάρχει ανθρώπινος παράγοντας. Ο ανθρώπινος παράγοντας στο τέλος της ημέρας είναι πάντα εκεί… Προφανώς εάν υπήρχαν τα συστήματα που αναπτύσσονται τώρα, θα υπήρχαν ακόμη περισσότερες δικλείδες ασφαλείας. Ο πίνακας αυτός ενσωματώνει πολύ περισσότερα μικρά τοπικά κέντρα τηλεδιοίκησης… Εάν είχε ακολουθηθεί το πρωτόκολλο, το οποίο προβλέπει υποχρεωτική αυτόματη χάραξη, θα είχαμε άλλο αποτέλεσμα».

Τέλος, ο κ. Γεραπετρίτης είπε ότι αυτή τη στιγμή στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη υπάρχει τηλεδιοίκηση στο τμήμα Αχαρνές-Οινόη, στο τμήμα Οινόη -Τιθορέα θα παραδοθεί στο τέλος Σεπτεμβρίου, από την Τιθορέα ως τον Δομοκό η τηλεδιοίκηση λειτουργεί ήδη, από τον Δομοκό μέχρι το Αιγίνιο Πιερίας, συμπεριλαμβανομένης της Λάρισας και του Παλαιοφαρσάλου θα παραδοθεί προς λειτουργία ως το τέλος Ιουνίου και από το Αιγίνιο και το Πλατύ μέχρι τη Θεσσαλονίκη είναι σε λειτουργία.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα