Αερομαχίες με τα μάτια

Αερομαχίες με τα μάτια
The Block 50/52 Plus is a version which has special provisions for the adverse weather delivery of the McDonnell Douglas JDAM (Joint Direct Attack Munition). The update includes an add-on tail unit containing a synthetic aperture radar, providing guidance to 1,000lbs Mk.83, 2,000lbs Mk.84 and the 2,000lbs BLU-109 warhead. Other features include passive missile warning, terrain-referenced navigation, and provisions for the 600 US gal (2,271 litre) external fuel tanks and conformal fuel tanks. Other features of the aircraft include an on-board oxygen generating system (OBOGS), the AN/APX-113 advanced electronic interrogator/transponder IFF system, helmet-mounted cueing system (HMCS), ASPIS internal electronic countermeasures suite (full provisions), the Northrop Grumman APG-68(V)9 radar, which is the latest version of the F-16C/D radar. This radar features significant improvements in detection range, resolution, growth potential, and supportability. Furthermore, application of advanced processing techniques enhances the radar's ability to operate in dense electromagnetic environments and resist jamming better than all previous models. The V(9) version of the AN/APG-68 radar provides both improved air-to-air capabilities and air-to-ground capabilities. These include: ¥ 30 percent increase in detection range; ¥ Improvements in false alarm rate and mutual interference; ¥ Four versus two tracked targets in the Situation Awareness mode (a search-while-track mode); ¥ Larger search volume and improved track performance in Track While Scan mode; ¥ Improved track performance in Single Target Track mode; ¥ Two-foot resolution in new Synthetic Aperture Radar (SAR) mode, which allows autonomous delivery of precision, all-weather, standoff weapons; ¥ Increased detection range in Sea Surveillance mode; ¥ Improved target detection and map quality in Ground Moving Target Indication mode. In general, this radar offers a 5X increase in processing speed and 10X increase in memo ý2006 Katsuhiko TOKUNAGA/DACT,

Τα ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη αποφεύγουν τις εναέριες εμπλοκές με τα τουρκικά μαχητικά για οικονομία στα καύσιμα! Για αδυναμία κατηγορεί το ΥΕΘΑ η αξιωματική αντιπολίτευση. Δείτε τα στοιχεία

Για να περιγράψουμε μια κακή άμυνα ποδοσφαίρου λέμε ότι οι παίκτες μάρκαραν με τα μάτια. Στην Εθνική Άμυνα φαίνεται πλέον πως και οι πιλότοι μας μαρκάρουν με τα μάτια.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι όταν τα τουρκικά μαχητικά εισέρχονται παράνομα στον εθνικό εναέριο χώρο, απογειώνονται μεν ελληνικά αεροσκάφη που τα αναγνωρίζουν και τα αναχαιτίζουν, αποφεύγουν δε συστηματικά να εμπλακούν μαζί τους σε εικονική αερομαχία! Δηλαδή, αποφεύγουν την καταδίωξη των Τούρκων πιλότων όταν αρνούνται να αποχωρήσουν από το FIR Αθηνών.

Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ύστερα από ερώτηση του τομεάρχη άμυνας της ΝΔ Θεόφιλου Λεονταρίτη, είναι αποκαλυπτικά:

Το 2009 σημειώθηκαν 238 εμπλοκές (εικονικές αερομαχίες) ενώ το 2010 μόνο 13!

Είναι πρόδηλο πως οι πιλότοι μας έχουν λάβει οδηγίες, όταν οι Τούρκοι αρνούνται την αποχώρησή τους από τον ελληνικό εναέριο χώρο, να περιορίζονται μόνο στην αναγνώρισή τους και να μην εμπλέκονται σε σκληρές αερομαχίες.

Η εξήγηση που δίνεται ανεπίσημα από κύκλους της Πολεμικής Αεροπορίας είναι ότι η ήπια τακτική ακολουθείται για λόγους εξοικονόμησης πόρων αφού οι αερομαχίες κοστίζουν.

Ωστόσο η αξιωματική αντιπολίτευση υπονοεί ενδοτισμό της κυβέρνησης κάνοντας λόγο για «αδυναμία» στην προάσπιση της εθνικής κυριαρχίας.

Όπως αναφέρει στην ερώτησή του ο κ. Λεονταρίτης, υπάρχει αλλαγή της επιχειρησιακής συμπεριφοράς της Πολεμικής Αεροπορίας και επισημαίνει ότι ακόμη και την ημέρα της γιορτής του όπλου στις 8 Νοεμβρίου ύστερα από υπερπτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά τα μαχητικά μας απέφυγαν τις εμπλοκές.   

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα