Αυτοκινητόδρομος Ε65: Πώς προχωρούν τα έργα στο νότιο και το βόρειο τμήμα

Αυτοκινητόδρομος Ε65: Πώς προχωρούν τα έργα στο νότιο και το βόρειο τμήμα
Αυτοκινητόδρομος. Φωτό αρχείου. Eurokinissi

Προχωράει το έργο για το νότιο τμήμα του Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα, του οποίου η ολοκλήρωση τοποθετείται για τα τέλη του 2023. Σε πρώιμο στάδιο οι εργασίες για το βόρειο τμήμα από τα Τρίκαλα μέχρι τα Γρεβενά.

Σχεδον στο 85% έχει φτάσει η πρόοδος στο μεγάλο οδικό έργο για το νότιο τμήμα του Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα. Τα έργα τα οποία ξεκίνησαν το 2019 είναι πλέον σε πολύ προχωρημένο στάδιο και οδεύουμε πλέον προς την τελευταίο περίοδο της κατασκευής.

Απομένει η οριστική επίλυση της χάραξης σε τμήμα 4 χιλιομέτρων του άξονα. Πρόκειται για το σημείο στο οποίο βρίσκεται πριν τη σήραγγα Όθρυος (στο 21,8χλμ του άξονα) και το οποίο είναι ο κρίκος μεταξύ του πεδινού και του ορεινού τμήματος του νότιου τμήματος του Ε65.

Η ολοκλήρωση του έργου τοποθετείται για τα τέλη του 2023. Να θυμίσουμε πως από τα συνολικά 32,5 χιλιόμετρα του νότιου τμήματος, έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία το νότιο άκρο από τη Λαμία μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου, μήκους 14,5 χιλιομέτρων. Παράλληλα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη της Σήραγγας Όθρυος μήκους περίπου 3 χιλιομέτρων.

Προχωρά και το Τρίκαλα-Εγνατία

Σε ότι αφορά τώρα τις κατασκευαστικές εργασίες για το βόρειο τμήμα από τα Τρίκαλα μέχρι τα Γρεβενά όπου θα συνδεθεί μέσω κόμβου με την Εγνατία Οδό αυτά προχωρούν αλλά βρισκόμαστε σε πρώιμο στάδιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο τμήμα μήκους 70,5 χιλιομέτρων, οι εργασίες εκεί ξεκίνησαν πρόσφατα και εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 36 μήνες. Σήμερα η πρόοδος κατασκευής σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκεται στο 7,5%. Τα έργα στο βόρειο τμήμα είναι προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ.

Το τμήμα αυτό θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο για πολλούς λόγους. Από την μία εκτιμάται πως θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.

Από την άλλη με την σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία Οδό, η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος αποκτούν νέα πρόσβαση προς την Κεντρική και Νότια Ελλάδα. Παράλληλα επιτυγχάνεται ο στόχος της απευθείας οδικής σύνδεσης των λιμένων Ηγουμενίτσας και Βόλου, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αναπτυξιακή πορεία συνολικά τις δύο περιοχές.

Αυξημένη η κίνηση σε Ε65 και Ιόνια Οδό

Ευχάριστα όμως είναι τα νέα αναφορικά με την κίνηση στους δύο αυτοκινητόδρομους που διαχειρίζεται η Νέα Οδός Α.Ε. Σύμφωνα με πληροφορίες η κίνηση των οχημάτων τόσο στον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Μαλιακού όσο και στην Ιόνια Οδό (Αντίρριο-Ιωάννινα) έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 2019.

Το γεγονός είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν σκεφτούμε την εκτόξευση στην τιμή της βενζίνης και του πετρελαίου λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Ενδεικτικά και σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία, αν συγκρίνουμε το πρώτο 5μηνο 2019 με το αντίστοιχο του 2022 βλέπουμε στη Νέα Οδό συνολικά μια άνοδο κοντά στο 4,5% και ειδικότερα στην Ιόνια Οδό της τάξεως του 9,2% και στον ΑΘΕ κοντά στο 2,85%.

Αυτό έχει μεγαλύτερη αξία αν σκεφτούμε πως κατά το πρώτο τρίμηνο είχαμε έξαρση της πανδημίας του κορονόϊου στη χώρα που φαίνεται πως δεν επηρέασε τις αποφασεις για οδικά υπεραστικά ταξίδια.

Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε πως θα κινηθεί και η καλοκαιρινή περίοδος στην οποία, αν επαληθευτούν οι εκτιμήσεις, θα έχουμε ακόμα πιο βελτιωμένες επιδόσεις στους δύο αυτοκινητόδρομους.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα