Αυτοκτονία 14χρονου: Ημερολόγιο με άδικο τέλος
Το άτυχο αγόρι εντόπισαν οι ίδιοι του οι γονείς τα ξημερώματα στην πίσω βεράντα του σπιτιού απαγχονισμένο από το δοκάρι μίας κούνιας και σε κατάσταση σοκ κάλεσαν τις Αρχές-Βρέθηκε ημερολόγιο που απέδιδε την πράξη του στο bullying, που φέρεται να δεχόταν στο σχολείο από συμμαθητές του.
- 09 Ιουλίου 2018 12:31
Στο «μικροσκόπιο» των Αρχών έχει μπει το ημερολόγιο του 14χρονου από την Αργυρούπολη που αυτοκτόνησε τα ξημερώματα της Κυριακής μέσα στο σπίτι του.
Το άτυχο αγόρι εντόπισαν οι ίδιοι του οι γονείς, μισή ώρα μετά τη μία τα ξημερώματα της Κυριακής, στην πίσω βεράντα του σπιτιού, απαγχονισμένο από το δοκάρι μίας κούνιας και σε κατάσταση σοκ κάλεσαν τις Αρχές. Μάλιστα, ένας γείτονας γιατρός φέρεται να προσπάθησε να βοηθήσει το παιδί αλλά μάταια.
Στο δωμάτιό του βρέθηκε ημερολόγιο που απέδιδε την πράξη του στο bullying, που φέρεται να δεχόταν στο σχολείο από συμμαθητές του. Πλέον, οι έμπειροι αξιωματικού του Τμήματος Προστασίας Ανηλίκων της Ασφάλειας Αττικής που έχουν αναλάβει την προανάκριση και διερεύνηση του περιστατικού, θα μελετήσουν προσεκτικά κάθε σελίδα του ημερολογίου του 14χρονου όπως και τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή, για να μπορέσουν να βγάλουν συμπεράσματα για τα άτομα που του έκαναν κόλαση την καθημερινότητά του, τα οποία μάλιστα υποδεικνύει.
Σήμερα γίνεται νεκροψία-νεκροτομή στο παιδί και όπως συμβαίνει παγίως σε τόσο δύσκολες καταστάσεις, οι Αρχές δίνουν τον απαραίτητο χρόνο στους γονείς του παιδιού και δεν τους πιέζουν για κατάθεση από την πρώτη στιγμή για ευνόητους λόγους.
Βεβαίως, σε δεύτερο χρόνο θα κληθούν οι δύστυχοι γονείς να καταθέσουν και παράλληλα οι Αρχές θα αναζητήσουν τους συμμαθητές του παιδιού που υποδεικνύονται στις σημειώσεις του και τους γονείς τους και βεβαίως τον Διευθυντή και τους καθηγητές του Γυμνασίου του.
Ο πατέρας του παιδιού διατηρεί εστιατόριο στην περιοχή και έχει ασχοληθεί με τα κοινά στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Όλοι στο περιβάλλον της οικογένειας και στην τοπική κοινωνία είναι συντετριμμένοι στο άκουσμα αυτής της τραγικής είδησης και βεβαίως οι Αρχές αντιμετωπίζουν το περιστατικό με ευαισθησία και διακριτικότητα ενώ στην προσέγγιση του περιβάλλοντος του 14χρονου θα συνδράμουν και ψυχολόγοι της ΕΛ.ΑΣ.
Σημειώνεται ότι μετά την υπόθεση Γιακουμάκη που συντάραξε το πανελλήνιο ο νομοθέτης προέβλεψε πριν 3 χρόνια την νομοθετική ρύθμιση στο Άρθρο 312 του Ποινικού Κώδικα για Πρόκληση βλάβης με συνεχή σκληρή συμπεριφορά (το γνωστό σε όλους ως bullying), που προβλέπει τα εξής:
«Αν δεν συντρέχει περίπτωση βαρύτερης αξιόποινης πράξης, τιμωρείται με φυλάκιση, όποιος με συνεχή σκληρή συμπεριφορά προξενεί σε τρίτον σωματική κάκωση ή άλλη βλάβη της σωματικής ή ψυχικής υγείας. Αν η πράξη τελείται μεταξύ ανηλίκων δεν τιμωρείται εκτός αν η μεταξύ τους διαφορά ηλικίας είναι μεγαλύτερη από τρία έτη, οπότε επιβάλλονται μόνο αναμορφωτικά ή θεραπευτικά μέτρα.
Αν το θύμα δεν συμπλήρωσε ακόμη το 18ο έτος της ηλικίας του ή δεν μπορεί να υπερασπίσει τον εαυτό του και ο δράστης το έχει στην επιμέλεια ή στην προστασία του ή ανήκει στο σπίτι του δράστη ή έχει μαζί του σχέση εργασίας ή υπηρεσίας ή το έχει αφήσει στην εξουσία του ο υπόχρεος για την επιμέλειά του ή του το έχουν εμπιστευθεί για ανατροφή, διδασκαλία, επίβλεψη ή φύλαξη έστω προσωρινή, αν δεν συντρέχει περίπτωση βαρύτερης αξιόποινης πράξης, επιβάλλεται φυλάκιση τουλάχιστον 6 μηνών.
Με την ίδια ποινή τιμωρείται όποιος με συστηματική παραμέληση των υποχρεώσεών του προς τα προαναφερόμενα πρόσωπα γίνεται υπαίτιος να πάθουν σωματική κάκωση ή βλάβη της σωματικής ή ψυχικής τους υγείας».
Όπως γίνεται αντιληπτό λοιπόν πρόκειται ούτως ή άλλως για πράξεις που έχουν γίνει από ανήλικους όπως δείχνει η μέχρι στιγμής εικόνα σε άλλον ανήλικο, οπότε η διερεύνηση της υπόθεσης γίνεται ακόμη πιο σύνθετη και δύσκολη και πρέπει να στοιχειοθετηθεί με μεγάλη ακρίβεια για τις πράξεις έχουν διαπραχθεί σε βάρος του 14χρονου και από ποιους ώστε να συσταθεί κατηγορητήριο.
Πρόσθετα, από την πρώτη εικόνα που έχουν οι Αρχές μέχρι στιγμής, δεν έχει προηγηθεί επίσημη καταγγελία στις Αρχές για την περίπτωση του συγκεκριμένου παιδιού και έτσι πρέπει να διερευνηθεί αν οι γονείς είχαν εικόνα και ειδικά αν στο Σχολείο του υπήρχε σχετική γνώση και αμέλεια που σε μία τέτοια περίπτωση θα προκαλούσε και την αντίστοιχη απόδοση ευθυνών.