Ανίκητη Γραφειοκρατία: Μέχρι και 4 μήνες καθυστέρηση για να πάρουν πίσω τα χρήματα για τη θεραπεία των παιδιών τους
Αν και υποβάλλουν εγκαίρως μέσω του gov.gr τα απαραίτητα δικαιολογητικά, γονείς κάνουν να λάβουν πίσω τα χρήματά τους για εργοθεραπείες και λογοθεραπείες των παιδιών ακόμα και τέσσερις μήνες.
- 25 Μαΐου 2021 09:15
Θα περίμενε κανείς ότι η απλοποίηση και ψηφιοποίηση των διαδικασιών που προσφέρει το gov.gr στον κρίσιμο τομέα της σχέσης του πολίτη με το κράτος, θα είχε χειροπιαστό αποτελέσμα και στις περιπτώσεις στις οποίες γονείς επιδιώκουν να πάρουν πίσω χρήματα από τις λογοθεραπείες και εργοθεραπείες που ακολουθούν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά κέντρα μετά από παραπεμπτικό από δημόσιο φορέα.
Φαίνεται όμως ότι τουλάχιστον για συγκεκριμένες περιοχές αυτό προς το παρόν ΔΕΝ ισχύει. Το NEWS 24/7 έχει στα χέρια του συγκεκριμένη καταγγελία γονέα (τα στοιχεία του βρίσκονται στη διάθεσή μας) ο οποίος καταγγέλει ότι έχει τέσσερις μήνες να λάβει χρήματα ενώ ο ίδιος πληρώνει κανονικά κάθε μήνα το ιδιωτικό κέντρο στο οποίο το παιδί του κάνει την απαραίτητη, για την πρόοδό του, θεραπεία.
Ο συγκεκριμένος γονέας υπάγεται στο ΠΕΔΥ Καλλιθέας όπου και απευθυνθήκε για να μάθει το λόγο της σημαντικής αυτής καθυστέρησης η οποία έχει συσσωρεύσει ένα χρέος (από το κράτος στον πολίτη) περίπου 2000 ευρώ. Η απάντηση που πήρε είναι ότι το εν λόγω ΠΕΔΥ δεν διαθέτει το απαιτούμενο προσωπικό γι’ αυτό και δεν μπορεί να ανταπεξέλθει σε εύλογο χρόνο στις υποχρεώσεις του. Υπάρχουν, παράλληλα, τουλάχιστον άλλες δύο οικογένειες που μπορούν να βεβαιώσουν ανάλογα περιστατικά.
Ολα αυτά ενώ το Σεπτέμβριο η εν λόγω διαδικασία μέσω του gov.gr είχε αρχίσει με τον καλύτερο τρόπο. Οι γονείς έστελναν το τιμολόγιο του ιδιωτικού κέντρου και σε ένα μήνα το αργότερο έβλεπαν τα χρήματα στο λογαριασμό τους.
Εν τω μεταξύ, με την καθυστέρηση που σημειώνεται το τελευταίο τετράμηνο, παρατηρείται το εξής οξύμωρο φαινόμενο (το οποίο, φυσικά, δεν τιμά ούτε το Υπουργείο Υγείας ούτε το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής). Οι γονείς που επιλέγουν τον “παραδοσιακό” τρόπο παράδοσης των σχετικών εγγράφων με φυσική παρουσία στις σχετικές υπηρεσίες, παίρνουν τα χρήματά τους πιο γρήγορα απο όσους επιλέγουν τη ψηφιακή λύση του gov.gr!
Eπίσης, λόγω της καθυστέρησης, δεν είναι λίγοι οι γονείς που είτε διακόπτουν τη θεραπεία των παιδιών τους (καθώς δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα έξοδα) είτε δανείζονται χρήματα για να μην προχωρήσουν σε διακοπή.
Λογικό θα ήταν πάντως οι γονείς που υποβάλλουν ηλεκτρονικά τα σχετικά έγγραφα να έπαιρναν αυτόματα τα χρήματά τους και εν συνεχεία, εφόσον από τον έλεγχο των υπηρεσιών προέκυπταν προβλήματα (σπάνιο πάντως), να έπρεπε να αποδώσουν μέρος των χρημάτων πίσω.
Τέλος, αναρωτιέται κανείς πόσο είναι το προσωπικό που λείπει από το ΠΕΔΥ Καλλιθέας έτσι ώστε να μην παρατηρούνται καθυστερήσεις και γιατί δεν έχει προσληφθεί τους προηγούμενους μήνες. Είναι ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις εν όψει και της επιστροφής στην… κανονικότητα.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις