Ανοίγει με 20 χρόνια καθυστέρηση η συζήτηση για την καλλιτεχνική εκπαίδευση – Τι απαντούν και απαιτούν ΣΕΗ και Εθνικό Θέατρο

Ανοίγει με 20 χρόνια καθυστέρηση η συζήτηση για την καλλιτεχνική εκπαίδευση – Τι απαντούν και απαιτούν ΣΕΗ και Εθνικό Θέατρο
Eurokinissi

Τι δηλώνουν οι καλλιτέχνες μέσω του ΣΕΗ για την εξίσωση του πτυχίου τους με το απολυτήριο λυκείου - Στο πλευρό τους ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού και σύσσωμο το διοικητικό συμβούλιο.

Άνοιξε διαβάζουμε η ευρύτερη συζήτηση σχετικά με τα θέματα της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Το Υπουργείο Πολιτισμού έστειλε και ένα ωραίο δελτίο Τύπου για το γεγονός του ανοίγματος αυτής της συζήτησης. Και διαβάζουμε χαρακτηριστικά: “Η Κυβέρνηση και τα συναρμόδια Υπουργεία ανοίγουν την ευρύτερη συζήτηση σχετικά με τα θέματα της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, με αφορμή το πρόσφατο Προεδρικό Διάταγμα του Υπουργείου Εσωτερικών”. Δηλαδή πρώτα βγαίνει ένα Προεδρικό Διάταγμα και μετά ανοίγει σχετική συζήτηση. Αυτό πρέπει να είναι παγκόσμια πρωτοτυπία. Συνήθως οι συζητήσεις ανοίγουν πριν για να αποφευχθούν οι αντιδράσεις.

Και η συζήτηση αυτή θα έπρεπε να έχει ανοίξει χρόνια τώρα, από το 2003 όταν η ανώτερη βαθμίδα εκπαίδευσης, μετά από Ευρωπαϊκή οδηγία, καταργήθηκε στην Ελλάδα (οπότε και τα τριετούς φοίτησης Τ.Ε.Ι. μετατράπηκαν σε τετραετούς φοίτησης ΑΤΕΙ). Όμως, για τους αποφοίτους των καλλιτεχνικών σχολών έως το 2003, ακριβώς λόγω των προβλέψεων των παραπάνω νομοθετημάτων, ίσχυε η δυνατότητα ισοτίμησης των σπουδών τους μέσω ΙΤΕ, αρχικά, και ΕΟΠΕΠ έπειτα, με ΤΕΙ, άρα την κατάταξή τους σε εργαζόμενους ΤΕ.

Καλλιτέχνες σύσσωμοι και εξοργισμένοι

Οι καλλιτέχνες μέσω του ΣΕΗ δηλώνουν -δικαίως- εξοργισμένοι και θεωρούν πως έχουν γίνει αντικείμενο κοροϊδίας και δηλώνουν ανυποχώρητοι στις διεκδικήσεις τους. Συνεχίζουντην ανάγνωση της ανακοίνωσής τους σε κάθε παράσταση, έχουν αποφασίσει την προσφυγή τους στα δικαστήρια για την ακύρωση αυτού του ΠΔ και την αναστολή εφαρμογής του, ενέργεια που ωστόσο δηλώνουν πως θα τους καθησυχάσει, απεναντίας, θα κλιμακώσουν τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις τους.

Η αντίδραση του Εθνικού Θεάτρου

Στο ίδιο μήκος κύματος “εκπέμπει” και το Εθνικό Θέατρο, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, ΓΙάννης Μόσχος, και σύσσωμο το διοικητικό συμβούλιο. Μάλιστα αναφέρεται σε ανακοίνωσή του πως: “Το Εθνικό Θέατρο, με βαθιά προσήλωση στην ηθική, κοινωνική και επαγγελματική υπόσταση των καλλιτεχνών αλλά και στην ανάγκη ενότητας όλης της θεατρικής κοινότητας, συμπαρίσταται σε κάθε πρόσφορη και συντεταγμένη σωματειακή εκδήλωση διαμαρτυρίας και εκφράζει, δια της Δραματικής Σχολής του και των φορέων της, τον έντονο προβληματισμό του”.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΕΘνικού Θεάτρου

Οι σχετικές ρυθμίσεις του Π.Δ. 85/2022 διαιωνίζουν μια κατάσταση που πλήττει διαχρονικά το κύρος των παραστατικών τεχνών και τα επαγγελματικά δικαιώματα των Ελλήνων ηθοποιών.

Όχι μόνο δεν επιλύεται το πρόβλημα διαβάθμισης που σοβεί επί δεκαετίες (ήδη από το έτος 2003 παραμένει αρρύθμιστο το ουσιώδες ζήτημα της ισοτιμίας των χορηγούμενων πτυχίων), αλλά, αντιθέτως, απαξιώνεται νομικά το μείζον έργο της θεατρικής εκπαίδευσης που επιτελείται σε εγκεκριμένες από την Πολιτεία Ανώτερες Σχολές Δραματικής Τέχνης.

Παράλληλα, δεν αντιμετωπίζεται το σοβαρό ζήτημα της αναγκαίας συνέργειας και συνεργασίας όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων για την ενσωμάτωση της θεατρικής παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της εγκύκλιας εκπαίδευσης.

Το Εθνικό Θέατρο, με βαθιά προσήλωση στην ηθική, κοινωνική και επαγγελματική υπόσταση των καλλιτεχνών αλλά και στην ανάγκη ενότητας όλης της θεατρικής κοινότητας, συμπαρίσταται σε κάθε πρόσφορη και συντεταγμένη σωματειακή εκδήλωση διαμαρτυρίας και εκφράζει, δια της Δραματικής Σχολής του και των φορέων της, τον έντονο προβληματισμό του.

Μακριά από οποιαδήποτε απόπειρα καπηλείας και πολιτικής αντιπαράθεσης, που ουδόλως μάς αφορά, καλούμε την Πολιτεία να άρει τις ανεπιεικείς συνέπειες και να επανεξετάσει το οικείο πλαίσιο, ώστε να αποτυπώνει δίκαια την εκπαιδευτική και επαγγελματική αξία των σπουδών Δραματικής Τέχνης. Σε αυτήν την κατεύθυνση, κρίνουμε ευκταία την άμεση έναρξη εκτεταμένων διαβουλεύσεων και του αναγκαίου διαλόγου μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού με τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς φορείς ώστε να επιτευχθεί λύση που θα ικανοποιεί τα νόμιμα συμφέροντά τους.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ : ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΟΥΛΑΝΤΖΑΣ
Η ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ: ΕΡΣΗ ΠΗΤΤΑ
ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ: ΝΙΚΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ, ΥΡΩ ΜΑΝΕ, ΠΛΑΤΩΝ ΜΑΥΡΟΜΟΥΣΤΑΚΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΥΛΗΣ
Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΣΧΟΣ

Η ενημέρωση του ΣΕΗ για τις κινητοποιήσεις και η απάντησή του στους 6 κυβερνητικούς ισχυρισμούς

Μετά τη μεγαλειώδη συγκέντρωση διαμαρτυρίας των επαγγελματιών καλλιτεχνών, αλλά και σπουδαστών καλλιτεχνικών σχολών χθες στο Υπουργείο Πολιτισμού και η οποία μετατράπηκε σε πορεία προς το Σύνταγμα, πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη των εκπροσώπων των καλλιτεχνικών σωματείων, των δραματικών σχολών και της Ομοσπονδίας με τον Υφυπουργό Σύγχρονου Πολιτισμού κ. Νικόλα Γιατρομανωλάκη, την ΓΓ του Υπουργείου Εσωτερικών και τον ΓΓ του Υπουργείου Παιδείας.

Παρά το χρονοβόρο της διαδικασίας (πάνω από 3 ώρες) και παρά το ότι η σύσκεψη περιορίστηκε μόνο στο κομμάτι του ΠΔ (και όχι του ευρύτερου ζητήματος της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης) οδηγηθήκαμε σε πλήρες αδιέξοδο, καθώς η Κυβέρνηση, μέσω των εκπροσώπων της, επιβεβαίωσε πως δεν προτίθεται να αλλάξει τίποτα από το πρόσφατο ΠΔ.

Παρά το πλήθος επιχειρημάτων που χρησιμοποιήσαμε όλοι οι εκπρόσωποι των Σωματείων (τόσο σε νομικό, όσο και σε τεχνικό, αλλά και ηθικό επίπεδο), η Κυβέρνηση επιχειρεί σκόπιμα να μας παραπληροφορήσει και να συσκοτίσει το ζήτημα, γεγονός που αποδείχτηκε τόσο κατά τη διάρκεια της χθεσινής σύσκεψης, όσο και στις δημόσιες δηλώσεις των αρμόδιων Υπουργών.

Στους εξής 6 κυβερνητικούς ισχυρισμούς απαντάμε:

1) «ΤΟ ΠΔ ΔΕΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΙ ΤΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ. ΤΑ ΑΦΗΝΕΙ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ 5»:

Σκόπιμα επιχειρείται να συγκεραστεί το Ελληνικό Πλαίσιο Προσόντων (που περιλαμβάνει 8 επίπεδα) με τις μισθολογικές κλίμακες και τα επαγγελματικά προσόντα στο Δημόσιο που είναι μόλις 4 (ΥΕ, ΔΕ, ΤΕ, ΠΕ)! Είναι προφανές πως τα 8 επίπεδα δεν αντιστοιχίζονται επακριβώς στα μισθολογικά κλιμάκια και, όπως έχουμε πει από την πρώτη μας ανακοίνωση, από τη στιγμή που καταργήθηκε η ανώτερη εκπαίδευση το 2003, υπαγόμαστε πράγματι και αδίκως στο επίπεδο προσόντων 5 (παραδόξως με τα μόλις διετούς φοίτησης ΙΕΚ!).

Δηλαδή, ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ κατατασσόμαστε ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ και ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ στους εργαζομένους ΔΕ, δηλαδή στους αποφοίτους Λυκείου!!!

2) «ΤΟ ΠΔ ΑΠΛΩΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ 20 ΧΡΟΝΙΑ»:

Απόλυτο ψέμα! Ξαναλέμε ότι ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ δημιουργείται η κατηγορία ΔΕ Ηθοποιών (και λοιπών καλλιτεχνών). Δεν υπήρχε τέτοιο προηγούμενο από προηγούμενους νόμους και, μάλιστα, με το παρόν ΠΔ δεν αναγνωρίζεται ΚΑΝ η πρότερη κατάσταση για τους αποφοίτους έως το 2003 (που ήταν ΤΕ). Κανείς δεν μας λέει ποια είναι η ανάγκη, λοιπόν, να κατηγοροποιηθούμε για πρώτη φορά ως ΔΕ ηθοποιών και να αμειβόμαστε με τον μισθό ανειδίκευτου εργάτη!

3) «ΤΟ ΠΔ ΑΦΟΡΑ ΑΠΛΩΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ»:

Ακόμα ένα ψέμα, καθώς – όπως άλλωστε αναφέρεται και στο εισαγωγικό του ΠΔ – το ΠΔ αφορά σε όλες τις προσλήψεις που θα γίνονται ακόμα και στον Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα, όχι μόνο μέσω ΑΣΕΠ, αλλά και με όσους διαγωνισμούς εποπτεύονται από τον ΑΣΕΠ ή μέσω ΕΣΠΑ ή στους ΟΤΑ κλπ.

4) «ΤΟ ΠΔ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΛΗΦΘΕΙ ΕΩΣ ΤΩΡΑ»:

Κανείς δεν εγγυάται όμως τι θα γίνει με τις προσλήψεις από εδώ και πέρα. Είναι γεγονός πως η πλειονότητα των εργαζόμενων καλλιτεχνών στους Δήμους και στους ΟΤΑ απασχολείται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Τι θα γίνει, λοιπόν, όταν λήξουν αυτές οι συμβάσεις ή συνταξιοδοτηθεί το υπάρχον προσωπικό και προκηρυχθούν ξανά οι θέσεις; Τη στιγμή που το ίδιο το ΠΔ, αλλά και η εκπρόσωπος του Υπουργείου Εσωτερικών, επιβεβαιώνουν ότι παραμένει στη διακριτική ευχέρεια των οργανισμών να προκηρύσσουν τις θέσεις ως ΤΕ, είναι αυτονόητο πως ΑΥΤΟΜΑΤΩΣ όλοι οι καλλιτέχνες ΔΕ θα αποκλείονται από αυτές ή αν προκηρυχθούν ως ΔΕ θα σημαίνει αυτόματα τον μισθολογικό υποβιβασμό των εργαζομένων.

5) «ΤΟ ΠΔ ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ»:

Είναι δυνατόν να πιστεύει οποιοσδήποτε πολίτης αυτής της χώρας πως μια κρατική κατηγοριοποίησή μας ως επαγγελματιών αποφοίτων Λυκείου, δεν θα επηρεάσει και τις σχετικές εργασιακές σχέσεις στον Ιδιωτικό Τομέα; Για παράδειγμα, με ποια επιχειρήματα θα διαπραγματευτούμε από εδώ και στο εξής για συλλογικές συμβάσεις των ηθοποιών, όταν το ίδιο το Κράτος μας κατηγοριοποιεί στην κατώτατη αυτή βαθμίδα; Πιστεύει κανείς πως στο Δημόσιο θα αμειβόμαστε ως ανειδίκευτοι εργάτες και στον ιδιωτικό τομέα ως απόφοιτοι ανώτερης εκπαίδευσης (ν.1958/81);

6) «ΖΗΤΗΣΑΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΔΩΣΟΥΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΟΥΝ ΣΕ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥΣ»

Αντί λοιπόν, η Κυβέρνηση να δώσει άμεση και οριστική λύση για το ζήτημα, επιχειρεί να μας ρίξει στάχτη στα μάτια με την επίκληση των ερμηνευτικών των νόμων εγκυκλίων, που τυχόν θα λαμβάνει ο κάθε δημόσιος φορέας και που – εκτός των άλλων – είναι κατώτερες σε ισχύ από το ΠΔ και, σίγουρα, προσωρινές και ανακλητέες. Το ίδιο το κράτος, λοιπόν, επιλέγει τον δρόμο του χάους, της πολυνομίας, των πολλών ερμηνειών, των εργαζομένων δύο ή και περισσότερων ταχυτήτων με ό,τι σημαίνει αυτό για μια σειρά προσφυγών, ακυροτήτων, μη γονιμότητας για κάθε θέση που θα προκηρύσσεται από εδώ και πέρα.

Ας μην μας κοροϊδεύουν λοιπόν!

Η επικοινωνιακή ομοβροντία από εκπροσώπους της Κυβέρνησης δεν μας πτοεί και δεν μας μπερδεύει. Είναι προφανές, κατόπιν όλων των ανωτέρω, πως το θεσμικό κενό που όλες οι προηγούμενες Κυβερνήσεις δημιούργησαν, από εδώ και πέρα καλύπτεται βίαια και με κρατική εντολή υποβαθμίζοντας εργασιακά και ηθικά όλους τους καλλιτέχνες.

ΔΕΝ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΜΑΣ.

Απαιτούμε

– Άμεση απόσυρση του ΠΔ 85/2022, τουλάχιστον για τις καλλιτεχνικές ειδικότητες

– (έως την ίδρυση ανώτατης βαθμίδας) Εξομοίωση λόγω αντικειμενικής ιδιαιτερότητας με ΤΕ καθολικά για θέσεις στο δημόσιο και κλάδος ΤΕ για ΟΛΟΥΣ τους αποφοίτους καλλιτεχνικών σχολών και ωδείων

– Ίδρυση ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

– Οριστική λύση στο ζήτημα των διπλωμάτων από το 2003 έως και την ίδρυση του Πανεπιστημίου

Συνεχίζουμε την ανάγνωση της ανακοίνωσής μας σε κάθε παράσταση, έχουμε αποφασίσει την προσφυγή μας στα δικαστήρια για την ακύρωση αυτού του ΠΔ και την αναστολή εφαρμογής του, ενέργεια όμως που δεν θα μας καθησυχάσει, απεναντίας, θα κλιμακώσουμε τις αγωνιστικές μας κινητοποιήσεις μας.

ΔΕΝ ΥΠΟΧΩΡΟΥΜΕ!

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ!

Το δελτίο Τύπου που έστειλε το απόγευμα της Τρίτης 27/12 το ΥΠΠΟΑ

Η Κυβέρνηση ανοίγει τη συζήτηση για την καλλιτεχνική εκπαίδευση

Η Κυβέρνηση και τα συναρμόδια Υπουργεία ανοίγουν την ευρύτερη συζήτηση σχετικά με τα θέματα της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, με αφορμή το πρόσφατο Προεδρικό Διάταγμα του Υπουργείου Εσωτερικών. Σήμερα το μεσημέρι, ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης, μαζί με τη Γενική Γραμματέα Ανθρώπινου Δυναμικού Δημόσιου Τομέα, Βιβή Χαραλαμπογιάννη και τον Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Γιώργο Βούτσινο και τη Γενική Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού του ΥΠΠΟΑ, Ελένη Δουνδουλάκη, συναντήθηκαν με εκπροσώπους του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος και καλλιτεχνικών σωματείων, προκειμένου να καταστεί σαφές ότι το ΠΔ δεν τροποποιεί το ισχύον καθεστώς σχετικά με τους τίτλους σπουδών των καλλιτεχνών.

Όπως δήλωσε, μετά το τέλος της συνάντησης ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για θέματα σύγχρονου πολιτισμού, Νικόλας Γιατρομανωλάκης,

«Συναντηθήκαμε σήμερα με εκπροσώπους των καλλιτεχνικών σωματείων, της ΠΟΘΑ του ΣΕΗ και λοιπούς εκπροσώπους του κλάδου, σε μία συζήτηση με παρόντα τρία Υπουργεία: το Υπ. Εσωτερικών που εκπροσωπήθηκε από την Γενική Γραμματέα Ανθρώπινου Δυναμικού Δημόσιου Τομέα, Βιβή Χαραλαμπογιάννη, και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων που εκπροσωπήθηκε από τον Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας, Γιώργο Βούτσινο, και το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Πριν από όλα και επειδή δυστυχώς υπάρχει μια έντονη παραπληροφόρηση για το θέμα, η οποία λογικό είναι να έχει αναστατώσει τους καλλιτέχνες και τη κοινή γνώμη, θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε ακόμα μία φορά ότι το ΠΔ δεν εξισώνει τους τίτλους σπουδών των δραματικών σχολών με το απολυτήριο λυκείου, τελεία και παύλα. Το ΠΔ δεν προκάλεσε καμία απολύτως αλλαγή σε αυτό το στάτους. Καμία. Ότι ίσχυε πριν ισχύει και σήμερα, και ίσχυε και επί ΣΥΡΙΖΑ.

Επιπλέον, το ΠΔ δεν αφορά προσλήψεις του Υπ. Παιδείας και, πολύ σημαντικό, δεν αφορά προσλήψεις καλλιτεχνών στο δημόσιο, γιατί αυτές έτσι κι αλλιώς εξαιρούνται από τον ΑΣΕΠ.

Συνεπώς το ΠΔ:

  • δεν εξισώνει τα διπλώματα δραματικών σχολών με τα απολυτήρια λυκείου
  • δεν αφορά καθόλου προσλήψεις αποφοίτων δραματικών σχολών ως ηθοποιών στο Δημόσιο και σε εποπτευόμενους φορείς
  • δεν αφορά καθόλου προσλήψεις αποφοίτων δραματικών σχολών ως καθηγητών σε σχολεία
  • δεν αφορά καθόλου προσλήψεις αποφοίτων δραματικών σχολών στον ιδιωτικό τομέα
  • Ομοίως και για τον κλάδο του χορού.
  • Ζητήθηκαν από τα σωματεία έγγραφες παρατηρήσεις επί του ΠΔ, έτσι ώστε να εξεταστούν και να αποσαφηνιστούν άμεσα τυχόν τεχνικά θέματα από το Υπουργείο Εσωτερικών.

Όμως με αφορμή αυτό το θέμα προκλήθηκε μια συζήτηση στον δημόσιο διάλογο που είναι εξαιρετικά χρήσιμη, γιατί δίνει ορατότητα στο πολύ σημαντικό ζήτημα της διαβάθμισης των σχολών καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Αναγνωρίζοντας το σοβαρότατο και άλυτο επί δεκαετίες θέμα της διαβάθμισης και ποιότητας της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, τα συναρμόδια Υπουργεία είναι σε συνεννόηση προκειμένου να βρεθεί λύση, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά.

Και το θέμα δεν αφορά μόνο τις δραματικές σχολές και τη σπουδαία τους παράδοση: Τα ωδεία είναι η ραχοκοκαλιά της μουσικής παιδείας της χώρας μας, οι σχολές χορού είναι το φυτώριο από το οποίο θα αναδειχθούν οι επόμενοι σπουδαίοι χορευτές και χορεύτριές μας. Σεβόμαστε τη συνεισφορά τους στην καλλιτεχνική παιδεία της χώρας μας και αυτό θα πρέπει να αποτυπωθεί και στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν σε σχέση με το υπόλοιπο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Η παρούσα κυβέρνηση, αναγνωρίζοντας τις διεκδικήσεις δεκαετιών των καλλιτεχνών, ανοίγει άμεσα το δύσκολο αυτό θέμα, όπως τόλμησε να κάνει και για την προστασία των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των καλλιτεχνών, τα φορολογικά ζητήματα του πολιτισμού και πολλά άλλα.

Η κυβέρνηση έχει τη βούληση να θέσει τέλος σε αυτή την πολυετή εκκρεμότητα ώστε να υπάρξει ένας «ακαδημαϊκός διάδρομος» που να συνδέει τις σχολές καλλιτεχνικής εκπαίδευσης με τα πανεπιστήμιά μας και, το κυριότερο: Να διαμορφώσει το πλαίσιο, τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που θα καταστήσουν εφικτή σε βάθος χρόνου την πανεπιστημιακού επιπέδου καλλιτεχνική εκπαίδευση».

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα