Ανοιχτή και πάλι για το κοινό η κρύπτη της Νοτρ Νταμ

Ανοιχτή και πάλι για το κοινό η κρύπτη της Νοτρ Νταμ
Εργασίες για την αποκατάσταση του Ναού της Παναγίας των Παρισίων AP

Η κρύπτη της Νοτρ Νταμ ξανάνοιξε την περασμένη Τετάρτη για το κοινό φιλοξενώντας μια έκθεση για τον Βίκτορ Ουγκό και τον Εζέν Βιολέ-λε-Ντυκ, πρόσωπα άμεσα συνδεδεμένα με την ιστορία του ναού.

Μετά από επίπονες εργασίες καθαρισμού της σκόνης από μόλυβδο, η αρχαιολογική κρύπτη που βρίσκεται κάτω απο τη Νοτρ Νταμ, που κάηκε το 2019, ξανάνοιξε την περασμένη Τετάρτη για το κοινό, φιλοξενώντας μια έκθεση για δύο πρόσωπα σημαντικά στην ιστορία του μεσαιωνικού αρχιτεκτονήματος: τον συγγραφέα Βίκτορ Ουγκό, ο οποίος το 1831 έφερε στον κόσμο τον χαρακτήρα του Κουασιμόδου, του καμπούρη κωδωνοκρούστη και τον αρχιτέκτονα Εζέν Βιολέ-λε-Ντυκ (Eugène Viollet-le-Duc), ο οποίος σχεδίασε το θαυμάσιο κωδωνοστάσιο – που κατέρρευσε λόγω της πυρκαγιάς – αλλά και ηγήθηκε των εργασιών αποκατάστασης του ναού λίγα χρόνια μετά.

Η έκθεση συνίσταται ως επί το πλείστον σε παρουσίαση φωτογραφιών, σκίτσων, έργων ζωγραφικής και αποσπασμάτων από ταινίες που αποτυπώνουν τη γοητεία που ασκεί στον κόσμο ο καθεδρικός, από τις ιστορικές απαρχές του έως σύγχρονες ταινίες κινούμενων σχεδίων.

Η επικεφαλής επιμελήτρια της έκθεσης Αν ντε Μουντενάρ (Anne de Moudenard) υποστηρίζει ότι το μυθιστόρημα του Ουγκό «Η Παναγία των Παρισίων» ήταν ο παράγοντας που συνετέλεσε στην ενίσχυση της παγκόσμιας φήμης του ναού: «Συμβάλλει στο να γίνει εθνικό μνημείο ο καθεδρικός» δήλωσε στο Ασοσιέιτεντ Πρες. Με τα αγάλματα των βασιλέων της Γαλλίας να έχουν αφαιρεθεί από τη Νοτρ Νταμ την περίοδο της Γαλλικής Επανάστασης και το εύθραυστο του κτίσματος, «ο Βίκτορ Ουγκό ήταν αναστατωμένος με την κατάσταση της ιστορικής κληρονομιάς» συνέχισε. Και πρόσθεσε ότι ο συγγραφέας, με φυλλάδιο που εξέδωσε το 1825, πήρε τα όπλα εναντίον «εκείνων που απλώνουν τα χέρια τους σε παλιά κτίσματα για να τα μετατρέψουν σε νταμάρια».

«Η έκθεση ξεκινά με το πώς ήταν ο καθεδρικός την εποχή που εκδόθηκε το μυθιστόρημα» εξήγησε ο επιμελητής στο μουσείο Βίκτορ Ουγκό στο Παρίσι. «Ήταν ένα τρομακτικά αφιλόξενο και επικίνδυνο κτίσμα το οποίο σε τίποτα δεν έμοιαζε με έναν απαστράπτοντα και λαμπρό ναό» υπογράμμισε.

Η έκθεση στην κρύπτη – η οποία κυρίως περιλαμβάνει αρχαιολογικά ευρήματα που ανασκάφηκαν κάτω από την Ιλ ντε λα Σιτέ, ό,τι έχει απομείνει από τις οχυρώσεις και τις θέρμες – θα είναι ανοιχτή για το κοινό έως τα τέλη του 2022.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα