Αποκλειστικό NEWS 24/7: “Αν είχε ολοκληρωθεί η Σύμβαση 717, δε θα συνέβαινε το δυστύχημα στα Τέμπη”, λέει ο ανακριτής Λάρισας
Διαβάζεται σε 3'Ο ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση των Τεμπών ζητά τη συσχέτιση των ευρημάτων της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας με την έρευνα που διενεργεί στη Λάρισα.
- 16 Φεβρουαρίου 2024 12:56
Ο ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση των Τεμπών έχει ζητήσει τη συσχέτιση-ενημέρωση της έρευνας που διενεργεί στη Λάρισα με τη δικογραφία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, κρίνοντας, μετά βεβαιότητας όπως σημειώνει, ότι αν είχε ολοκληρωθεί η Σύμβαση 717 για τα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο, τότε δεν θα συνέβαινε το δυστύχημα.
Πρόκειται για την απόρριψη με τον πλέον επίσημο τρόπο του επιχειρήματος του πρώην Υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Καραμανλή, ο οποίος υποστήριξε προ ημερών στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής ότι κανένα σύστημα ασφαλείας δεν θα μπορούσε να αποτρέψει το ανθρώπινο λάθος.
Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία είχε ζητήσει την ποινική δίωξη 23 προσώπων (απάτη, απιστία κλπ) αναφορικά με τη διαχείριση των κοινοτικών χρημάτων της Σύμβασης 717 και τις συνεχείς παρατάσεις στο έργο. Μετά από αυτό, ο ανακριτής της Λάρισας, εφέτης Σωτήρης Μπακαΐμης, με έγγραφό του προς την πρωτοδίκη Αθηνών που μελετά τα ευρήματα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, έχει ζητήσει αντίγραφο της έρευνας που γίνεται στην Αθήνα, προκειμένου να αξιοποιηθεί αποδεικτικά από τον ίδιο.
«Το αντικειμενικό υπόβαθρο των ως άνω αξιόποινων πράξεων της δίωξης του Ευρωπαίου Εισαγγελέα και των αποδεικτικών στοιχείων που έχουν συγκεντρωθεί στα πλαίσια της προκαταρκτικής εξέτασης που διενεργήθηκε από αυτόν, θεμελιώνουν αποδεικτικά το κίνητρο και τον αναγκαίο αιτιώδη σύνδεσμο για τις ερευνώμενες από εμάς πράξεις», σημειώνεται στο έγγραφο του ανακριτή.
Και πιο κάτω: «Οι πολυετείς παρατάσεις στην ολοκλήρωση του έργου της Σύμβασης 717/14, μετά από σχετικά αιτήματα στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ […] συνδέονται άμεσα αιτιωδώς με την επέλευση του δυστυχήματος, αφού εάν η Σύμβαση 717/14 είχε εγκαίρως και στα αρχικά συμβατικά πλαίσια ολοκληρωθεί και είχαν παραδοθεί και λειτουργούσαν τα σχετικά συστήματα ασφαλείας-ελέγχου της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, θα αποφευγόταν μετά βεβαιότητας η επέλευση του δυστυχήματος, λόγω της επέμβασης-επενέργειας στη σιδηροδρομική κυκλοφορία των συστημάτων αυτών κατά τη λειτουργίας τους».
Τη συσχέτιση των δύο δικογραφιών – της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας και της έρευνας στη Λάρισα – είχε ζητήσει προ ημερών ο δικηγόρος Θέμης Σοφός, συνήγορος του Προϊσταμένου Επιθεώρησης Λάρισας. Ο τελευταίος, μαζί με τον σταθμάρχη της μοιραίας βραδιάς, παραμένει προφυλακισμένος, και όπως αναφέρει στην τελευταία αίτησή του για την άρση της προσωρινής κράτησης, αυτό συμβαίνει «με μοναδικό στόχο την ικανοποίηση της κοινής γνώμης και δεν ερείδεται σε πραγματικά περιστατικά, ούτε καν στον νόμο».
Ο Προϊστάμενος Επιθεώρησης Λάρισας γράφει ότι είναι το εξιλαστήριο θύμα και σημειώνει: «Η έλλειψη χρηματοδότησης για τη συντήρηση της υποδομής, σε συνδυασμό με τη σοβαρή έλλειψη προσωπικού, δημιουργεί εκρηκτικό μείγμα, το οποίο ανέκαθεν προβλημάτιζε τους εργαζομένους για τις επιπτώσεις που θα έχει στην ομαλή λειτουργία επιβατικών και εμπορικών αμαξοστοιχιών».